4 vrk mökkiloma ja 15-vuotias ei kirveelläkään lähde mukaan :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oleskelu ei "pelkkää" mökillä makaamista vaan siihen kuuluu huvipuistopäivä sekä vähän shoppailua, ehkä.

Vaan ei lähe sinne "metän keskelle ötököitten syötiks".
Kun ei kaveriakaan ole mukaan lähtemään, joutus "tyytymään" meidän aikuisten ja pikkusisarusten (joista vanhin on 10v) seuraan.

Kai se sitten jää matkasta pois :/

Missä iässä teidän teinit ei ole enää lähteneet matkaan mukaan?
Kylpylään tuo lähti alkuvuodestä viel meidän kanssa.
 
Kyllä meillä lähtee vielä 17veekin kun minä päätän että koko porukka lähtee. Istukoon sitten vaikka autossa mököttämässä koko reissun, mutta näin se nyt vaan menee.
 
mä luin että neljän viikon...

mutta en mä kyllä kyselisi mitään. Jos perhe menee mökille, perhe menee mökille.

Mä oon ite ollu varmaan jotain 15-16v kun oon alkanu jäämään viikonlopuksi kotiin kun vanhemmat lähti merelle. Mutta se on niin nuoresta kiinni miten voi luottaa pärjäämiseen ja fiksusti olemiseen. Tokihan sitä pitää alkaa jossain vaiheessa harjoittelemaan.
 
Meidän 16-vuotias pääsi kaverinsa perheen mökille viikoksi ja oli kyllä onnellinen poika tänä aamuna, kun lähti :)

Varmaan ei meidän kanssa haluaisi mökkeillä, mutta kaverin perheen mökki sopii :) ja kaverin perhe.
 
Kohta 16v ei lähde mihinkään mukaan. Jos pakottaa pakottamalla niin on naama niin mutkalla ettei sitä jaksa kuunnella kukaan :kieh: Viimeisen 2v aikana jäänny kotiin aluksi 1 yöksi yms yms. Nyt siis himassa tarpeellisen ajan.
 
En jättäisi kotiin. Mä jouduin mökille vielä tuon ikäisenä. Kyllä sitä ehtii tehdä itsenäisiä päätöksiä sitten lopun elämäänsä. Tuossa iässä sitä voi tehdä kaikkea "jännää" kun vanhemmat ovat poissa.
 
Ei kai se lähde, kun meinaa bilettää ilman valvontaa tuon ajan.

Sen kun pakkaatte lapsen autoon, ette edes harkitse muita vaihtoehtoja. Teette selväksi, että hän lähtee.
 
Ei meidänkään 15 vuotias poika halua lähteä mökille, mutta alaikäinen kun on niin eipä ole vaihtoehtoja. Kyllähän ton ikäiset kokeilee ja tekee kaikkensa että saisivat tahtonsa läpi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja alaikäinen tulee mukaan:
En jättäisi kotiin. Mä jouduin mökille vielä tuon ikäisenä. Kyllä sitä ehtii tehdä itsenäisiä päätöksiä sitten lopun elämäänsä. Tuossa iässä sitä voi tehdä kaikkea "jännää" kun vanhemmat ovat poissa.

Sulla ei selkeesti ole tuon ikäisiä itsellä? Meillä pelaa homma luotolla. Luotan ennen kuin toisin osoitetaan. Asutaan syrjässä joten vaikea täälä on mega bileitä pitää. Fiksu ja luotettava poika. Nyt menee nuo tyttöystävä ja työasiat mökkeilyn edelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oleskelu ei "pelkkää" mökillä makaamista vaan siihen kuuluu huvipuistopäivä sekä vähän shoppailua, ehkä.

Vaan ei lähe sinne "metän keskelle ötököitten syötiks".
Kun ei kaveriakaan ole mukaan lähtemään, joutus "tyytymään" meidän aikuisten ja pikkusisarusten (joista vanhin on 10v) seuraan.

Kai se sitten jää matkasta pois :/

Missä iässä teidän teinit ei ole enää lähteneet matkaan mukaan?
Kylpylään tuo lähti alkuvuodestä viel meidän kanssa.

En minäkään teininä suostunut enää mökille lähtemään. Tuonikäisenä juurikin. Mutta kyllä jos lähdettiin vaikka kaupunkiin tai kylpylään, missä on ns. muutakin, niin lähdin.
 
Lahjonta tepsi minuun tuon ikäisenä. Mukaan jotain kivaa ja vaikka sitten mökillä olon jälkeen jotain teinin itse valitsemaa ohjelmaa. Ja sitten siellä mökillä pitää teinin antaa olla omissa oloissaan jos haluaa, ei tarvitse touhuta muiden mukana.
 
Kyllä se teini nyt vaan lähtee mukaan. Olen aika kauhuissani että joku 15-vuotias räkänokka saa muka päättää lähteekö mukaan vai ei- tuon ikäinen on seiskalla tai kasilla!! :o Ja joo, minutkin pakotettiin lähtemään lomareissulle 15-vuotiaana ja mökötin ekan päivän mutta oli loppujenlopuksi ihan hauska reissu. Ja kun asiaa tosiaankin miettii, eipä minulla olisi ollut muitakaan järkeviä paikkoja oleskella...ap, teillä on sentään ohjelmaa noille päiville.
 
Mä taisin olla outo, sillä kuljin mukana mökillä porukoitten kanssa ihan siihen asti, kunnes täytin 19v. ja muutin pois kotoa. Ja porukat kävi mökillä JOKA viikonloppu toukokuusta syyskuun loppuun + kesälomat päälle.

Okei, myönnetään, että jossain tossa 15-16-vuotiaana rupesin jäämään yksin kotiin joinain viikonloppuina siinä tapauksessa, että mulla oli muuta menoa. Mulla oli paljon harrastuksia, niin monesti oli esim. yhden yön retki tai joku viikonlopputapahtuma päiväaikaan. Silloin jäin kotiin, mutta olinkin kiltti lapsi. Korkeintaan lähdin omin luvin kaupungille iltaisin ;)

Ap:n tapauksessa tekisin sit ehkä niin, että tän kerran olis vielä lähdettävä mukaan. Onko käynyt jo rippikoulun? Aattelin, että olis hyvä rajapyykki vetää joku ikäraja. Monella sellanen ainakin aikoinaan oli. Tai sitten vaikka et 16v tai ysiluokan jälkeen tai mikä susta tuntuu hyvältä uskaltaa jättää oma tyttö yksin kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja n o:
Ei kai se lähde, kun meinaa bilettää ilman valvontaa tuon ajan.

Sen kun pakkaatte lapsen autoon, ette edes harkitse muita vaihtoehtoja. Teette selväksi, että hän lähtee.

No ei meillä nyt toisena vaihtoehtona tuo bilettäminenkään ole :D
Jäisi sitten kotiin, mutta aikuisrten "valvontaan"
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä meillä lähtee vielä 17veekin kun minä päätän että koko porukka lähtee. Istukoon sitten vaikka autossa mököttämässä koko reissun, mutta näin se nyt vaan menee.

et oo tosissas, pakotat 17vuotiaan mukaan huh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloooooo:
Kyllä se teini nyt vaan lähtee mukaan. Olen aika kauhuissani että joku 15-vuotias räkänokka saa muka päättää lähteekö mukaan vai ei- tuon ikäinen on seiskalla tai kasilla!! :o Ja joo, minutkin pakotettiin lähtemään lomareissulle 15-vuotiaana ja mökötin ekan päivän mutta oli loppujenlopuksi ihan hauska reissu. Ja kun asiaa tosiaankin miettii, eipä minulla olisi ollut muitakaan järkeviä paikkoja oleskella...ap, teillä on sentään ohjelmaa noille päiville.

Nämä on taas niitä asioita jotka on ihan siitä teinistä ja perheestä kiinni. Mä muutin ite 16v jo omaan asuntoonkin. Toisiin ei voi luottaa yhtään ja toiset on kypsiä ja rauhallisisa. Meillä 15 on jo päättännyt peruskoulunkin. Ihan realistinen vaihtoehto oli että muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan mutta onneksi ei. Tosiaan ei tulisi mieleenikään pakottaa tuota liki aikamiestä huvipuistoon tai mökille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloooooo:
Kyllä se teini nyt vaan lähtee mukaan. Olen aika kauhuissani että joku 15-vuotias räkänokka saa muka päättää lähteekö mukaan vai ei- tuon ikäinen on seiskalla tai kasilla!! :o Ja joo, minutkin pakotettiin lähtemään lomareissulle 15-vuotiaana ja mökötin ekan päivän mutta oli loppujenlopuksi ihan hauska reissu. Ja kun asiaa tosiaankin miettii, eipä minulla olisi ollut muitakaan järkeviä paikkoja oleskella...ap, teillä on sentään ohjelmaa noille päiville.

No miksi ei saisi päättää... ? Herranjestas.. ei se kotiin jääminen tarkoita automaattisesti sitä että bilettää ja vetää kokaa nokkaan :D

 

Yhteistyössä