4-v lapsi ei sopeudu päiväkotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmia

Vieras
Osa-aikahoidossa 10 päivänä kuussa 7 tuntia päivässä hoidossa ja jää hirveästi itkemään ja huutamaan kun vien hänet.Aiemmin oli 2v pph.lla ihan kokoaikaisesti ja silloin jäi toisinaan huutamaan toisinaan ei. Tietysti tuon ikäiselle on jo päiväkoti paras paikka mutta mietin pitäisikö laittaa kokopäiväiseksi että tottuisi vai mitä tekisitte?

Luulen, että lapsi on liian vähän päiväkodissa, eli ei ehkä ole päässyt niin hyvin ryhmään mukaan. Meillä lapsi on 15pv/kk ja 5h/pv, ja tuntuu että hän ainoana osa-aikaisena välillä on hieman ulkona jutuista.

Vai onko lapselle tullut tavaksi itkea ja huutaa erotilanteessa, vaikka muuten tykkääkin päiväkodista? Miten itse regoit itkuun. Meillä vaan kylmästi sanotaan heipat ja lähdetään. Itku kuulemma loppuu tosi pian ja poika lähtee leikkeihin mukaan. Meillä tuo itkeminen oli tullut ikäänkuin tavaksi. Sitten yhtenä päivänä poika ilmoitti, että nyt tänä aamuna hän ei meinaa itkeä yhtään ja siitä lähtien on mennyt aina ilman itkuja hoitoon.

En sanoisi että päiväkoti on kaikille tuonkaan ikäisille hyvä tai ainakaan paras paikka. Monille on parempi olla jossain pienemmässä "yhteisössä" vaikkapa esikouluun asti ja sittenkin ehtii hyvin oppia ison ryhmän lainalaisuudet.

Jotkut lapset eivät viihdy päiväkodissa ja sitä tilannetta ei muuta paremmaksi kokopäivähoito viisi kertaa viikossa. Lapsesi on kuitenkin vasta 4 vuotias.

Miksi päiväkoti olisi 4 vuotiaalle parempi paikka kuin pph? Sitä mä en ole vieläkään käsittänyt.
Jos pph:lla on samanikäistä leikkiseuraa,niin eihän siinä ole mitään ongelmaa.

Oma 5 vuotiaani on edelleen pph:lla, ja todellakin ainakin meidän kohdalla paras ratkaisu. Välillä joutuu varahoitoon päiväkotiin, ja ne päivät on kamalia!

[QUOTE="vieras";27431848]Luulen, että lapsi on liian vähän päiväkodissa, eli ei ehkä ole päässyt niin hyvin ryhmään mukaan. Meillä lapsi on 15pv/kk ja 5h/pv, ja tuntuu että hän ainoana osa-aikaisena välillä on hieman ulkona jutuista.

Vai onko lapselle tullut tavaksi itkea ja huutaa erotilanteessa, vaikka muuten tykkääkin päiväkodista? Miten itse regoit itkuun. Meillä vaan kylmästi sanotaan heipat ja lähdetään. Itku kuulemma loppuu tosi pian ja poika lähtee leikkeihin mukaan. Meillä tuo itkeminen oli tullut ikäänkuin tavaksi. Sitten yhtenä päivänä poika ilmoitti, että nyt tänä aamuna hän ei meinaa itkeä yhtään ja siitä lähtien on mennyt aina ilman itkuja hoitoon.[/QUOTE]

Aloitti nyt syksyllä tuolla päiväkodissa ja aluksi jäi sinne mielellään ja tosi harvoin itki nyt roikkuu takissa,huutaa suoraa huutoa yms.toisinaan on itkuinen myös päivällä toisinaan vaikka aamu olisi huono niin unohtaa ja on mielellään siellä.Sanon vain heipat ja lähden mutta tänäänkin hoitaja joutui väkisin ottamaan syliin kun roikkui takissa ja huusi.Ja pph.lla ei täällä pidetä tuon ikäisiä lapsia vaan siellä on vaan pienempiä.

Yhteistyössä