4 v kakkaa pottaan!!

Pissaa kyllä pyttyyn mutta jos on kakkahätä, valitsee aina potan.Alkaa jo rassata sen peseminen. Ja vieläkö tuon ikäiseltä kuuluu vanhemman pyyhkiä?? ajattelin alkaa opettamaan poikaa jo pyyhkimään itse.
 
mamma -75
ylettääkö lapsella jalat pöntöltä maahan? ajattelin, että potalla on parempi "pinnistää", kun saa itse otettua jaloilla tukea. jos laittais vaikka pienen jakkaran pöntön viereen, niin vois auttaa...
 
joo, on meillä sellainen koroke vessassa. mun 2 v tyttö käy tarpeillaan pytyllä vallan- ei ikinä potalla. ja tää poika kakkaa pottaan... mutta pääasia on että käy vessassa. ärsyttää vaan toi potan peseminen, en uskalla heittää sitä poiskaan- pojalla kun on ollut tota ummetustakin..
 
Meidän 4 v. sekä kakkaa että pissaa istualtaan pottaan. Osaa kyllä pissata poikien tavallakin, mitään ongelmaa ei ole. Pissasi pöntölle jonkun aikaa, mutta siirtyi takaisin potalle. En ole mitenkään vielä painostanut, mutta olen ajatellut että onhan siitä potasta luovuttava. Minusta tämä jästipäinen jässikkä tekee sen ihan mukavuuttaan. Potalla on kiva istua ja lukea samalla.
 
Meidän 4vee poika on nyt oppinut käymään kakalla pöntöllä. Ostettiin sellainen supistaja, koska aluksi poika pelkäsi putoavansa pönttöön.. Pissalla käy alakerrassa potalla, mutta yläkerrassa pöntöllä.
Meillä on kans sellainen koroke, josta "kiipeää" pöntölle.
 
Meidän nelivuotias tyttö käy vielä kokonaan potalla ja äiti hoitaa pyyhkimisen. Onko tää epätavallista? Olen toki ajatellut että pitäis alkaa siirtymään pytylle kun on syksyllä kerhoonkin lähdössä. Tyttö on vaan niin pienikokoinen että pöntöllä käynti hankalaa...
 
annemari
Pyyhkimiseen kommentti, mielestäni ei osaa vielä hoitaa kakan pyyhkimistä. Meillä on lapset saaneet pyyhkiä kakan vasta yli 5-vuotiaana. Mutta kait sekin on vähän lapsesta kiinni.
Meillä ei. :)
 

Yhteistyössä