4 v hulivili

Auttakaa mua. Meidän 4 vuotias poika on alkanut koetella meidän jaksamista. Ei kuuntele kieltoja lainkaan ja nauraa ja lällättää meille kun kielletään. Ollaan koitettu olla huutamatta ja välillä on mennyt niin hermot että on ratkettu huutamaan, mutta tuntuu että mikään ei auta. Ylyttää 2 vuotiaan pikkusiskon mukaan ja meno on aika rajua. Itse en usko huutamisen voimaan ja olen huomannut että vie entistä enemmän voimia. Ulos lähteminen, nukkumaan meneminen ja viikonloput ovat ihan kauheita. Auttakaa ja kertokaa onko omakohtaisia kokemuksia. Minusta tuntuu välillä että poika pitää meitä ihan pilkkana ja sitten myös meillä vanhemmilla tulee ristiriitoja. Rakastamme poikaa ja osaa kyllä olla välillä aivan ihana, mutta välillä tuntuu että en jaksa.
 
Täällä myös 4 vuotias koettelee välillä hermoja. pyytää apua riisumisessa ja pukemisessa, syöttämään jne.
kiusaa pikkusiskoaan, huutaa hänelle.- myös itse oon huutanut, yritän päästä siitä tavasta eroon!

ja välillä on niin ihana ja kultainen!!! tulee syliin ja sanoo äiti , mä rakastan suo!


jaksamisia!
 
Meillä on erittäin vilkas 4 vuotias poika, pieni siskovauva kotona.Poika käy 3 pv/vko päiväkodilla koska näin katsottiin parhaaksi neuvolan ja päivähoidon kanssa. Meillä oli pahimmillaa, potkimista, puremista, sylkemistä jne varsinkin äitiä kohtaan.
Tilanne on nyt parempaan päin ja näitä keinoja on kotona käytetty:
1.jäähypenkki, riippuen teon vakavuudesta 2-5 min mietiskelyä
2.oma seinäkalenteri pojalle, johon laitetaan kiva tarra jos päivä on mennyt ok.lKun viikon aikana enemmän tarrallisia päiviä kuin tarrattomia, tulee joku palkinto..esim käydään yhdessä uimassa, retkellä tai tehdään jotain oikein herkkuruokaa
3. huolehditaan siitä että lapsi nukkuu riittävästi

Näillä keinoilla on meillä menty paljon eteenpäin. Itsekin sorruin joskus huutamiseen, mutta kun menettää maltin menettää samalla osan aikuisen auktoriteetista.

 
josjos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Meillä on erittäin vilkas 4 vuotias poika, pieni siskovauva kotona.Poika käy 3 pv/vko päiväkodilla koska näin katsottiin parhaaksi neuvolan ja päivähoidon kanssa. Meillä oli pahimmillaa, potkimista, puremista, sylkemistä jne varsinkin äitiä kohtaan.
Tilanne on nyt parempaan päin ja näitä keinoja on kotona käytetty:
1.jäähypenkki, riippuen teon vakavuudesta 2-5 min mietiskelyä
2.oma seinäkalenteri pojalle, johon laitetaan kiva tarra jos päivä on mennyt ok.lKun viikon aikana enemmän tarrallisia päiviä kuin tarrattomia, tulee joku palkinto..esim käydään yhdessä uimassa, retkellä tai tehdään jotain oikein herkkuruokaa
3. huolehditaan siitä että lapsi nukkuu riittävästi

Näillä keinoilla on meillä menty paljon eteenpäin. Itsekin sorruin joskus huutamiseen, mutta kun menettää maltin menettää samalla osan aikuisen auktoriteetista.
Kerrotko mulle vinkin miten voihuolehtia että lapsi nukkuu tarpeeksi??
Meidän 2v poika menee illalla 20.00 rytmiensä mukaan sänkyyn,nukahtaa tappelun kera joskus 22.00 yöllä herää kerran kaksi,ja saa silloinkin raivareita jos en laita telkkua päälle.. :O
Ja aamulla sitte 6-7 aikaa ylös.Meillä pieni kk ikäinen vauva ja voin myöntää että helppoa tämä ei ole.Poika käy ihan ylikierroksilla ja niin kohta myös minäkin.Miten saan lapseni nukkumaan paremmin?
 
josjos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 21:24 josjos kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Meillä on erittäin vilkas 4 vuotias poika, pieni siskovauva kotona.Poika käy 3 pv/vko päiväkodilla koska näin katsottiin parhaaksi neuvolan ja päivähoidon kanssa. Meillä oli pahimmillaa, potkimista, puremista, sylkemistä jne varsinkin äitiä kohtaan.
Tilanne on nyt parempaan päin ja näitä keinoja on kotona käytetty:
1.jäähypenkki, riippuen teon vakavuudesta 2-5 min mietiskelyä
2.oma seinäkalenteri pojalle, johon laitetaan kiva tarra jos päivä on mennyt ok.lKun viikon aikana enemmän tarrallisia päiviä kuin tarrattomia, tulee joku palkinto..esim käydään yhdessä uimassa, retkellä tai tehdään jotain oikein herkkuruokaa
3. huolehditaan siitä että lapsi nukkuu riittävästi

Näillä keinoilla on meillä menty paljon eteenpäin. Itsekin sorruin joskus huutamiseen, mutta kun menettää maltin menettää samalla osan aikuisen auktoriteetista.
Kerrotko mulle vinkin miten voihuolehtia että lapsi nukkuu tarpeeksi??
Meidän 2v poika menee illalla 20.00 rytmiensä mukaan sänkyyn,nukahtaa tappelun kera joskus 22.00 yöllä herää kerran kaksi,ja saa silloinkin raivareita jos en laita telkkua päälle.. :O
Ja aamulla sitte 6-7 aikaa ylös.Meillä pieni kk ikäinen vauva ja voin myöntää että helppoa tämä ei ole.Poika käy ihan ylikierroksilla ja niin kohta myös minäkin.Miten saan lapseni nukkumaan paremmin?
Niin ja päikkäreitä nukkuu reilun tunnin
 

Yhteistyössä