4 kk

Kiinnostaisi muiden kokemukset 4 kk:n ikäisistä vauveleista! Meidän on 4 kk ja nukkuu todella suuren osan vielä vuorokaudesta. Mites teillä muilla?

Ystävällä viikon nuorempi kuin meillä ja heidän poitsu jaksaa olla valveilla iltaisin jopa 5 tuntia, kun meidän vain pari tuntia.

Normaali päivärytmi meillä on: Vauveli rupeaa yöunille siin 21 ja herää syömään 6. Syötön jälkeen vetää tirsaa n. pari tuntii ja sitten taas syyään ja taas pari tuntii tirsaa. Herää siis päivä elämään n. 10-11. jonka jälkeen hereillä taas n. 2 tuntii ja sitten n. 3 tunnin päikkäreille. Päikkäreiden jälkeen hereillä oloa, mutta ennen yöunille siirtymistä hän ottaa yhet tai kahet pikku-unet (n.1 tunti/kerta). Pitäiskö olla huolestunut, kun pikkunen nukkuu niin paljon?

Tämä vauveli on minun esikoiseni ja siis olen tietysti hieman vainoharhainen/tietämätön. Vastailkaa mulle please! :attn:

Siis mä en muista minkälainen rytmi tuolla nelosella on ollu 4kk iässä, tuo tulee tänään 7kk :eek: :ashamed: Mutta, jos lapsi on hereillä ollessaan pirteä, syö hyvin, kakkaa ja pissaa normaalisti ym. niin en olisi huolissani.

Hyvin syö! Pirteyttä välillä kuin muille jakaa... ja... Meidän pojalla lempinimenä letkuleo, kun se letku kyllä toimii (välillä liiankion hyvin). Myös rööriroopen viemäripää toimii (vaihtaa tavaran väriäkin kerrasta toiseen).

Sorry! Mun sanakäänteet voi hirvittää heikompia! :wave:

Mulla täällä kans 4kk ikäinen ja nukkuumyös suurimman osan vrk :D Hereillä kerralaan 1-2h. Tosin tää on jo mun neljäs, että tideän jo kokemuksesta, et hyvin hyvin yksilöllistä tuo nukkuminen niinku muukin rytmi vauvoilla. Kyllä se siitä alkaa olla pitempiä aikoja hereillä, pikku hiljaa kun kasvaa :D

Ihanaa kun edes joku vaivautuu minulle vastailemaan. Kiitos molemmille!

Tämä on sitä lauantai-illanhuumaa: poitsu nukkuu iltaunia, me isännän kanssa oltiin yhdessä saunassa piiiiiitkääään aikaan ja seuraavaksi odotellaan pikkumiehen heräilyä, katellaan töllöö ja poitsu pistetään kylpyyn lämpimään saunan jälkilöylyyn ennen yöunille menoa; kylpy kun kivasti tekee vaavelista raukean yhdessä tissimaidon kanssa.
Saunaan päästiin yhessä itku hällärin ansiosta; viime sunnuntaina ostettu itkuhälytin oli pesuhuoneessa informoimassa josko pikkumies herää ja on tyytymätön. Vannon siis itkuhällärin nimeen.

Jos joku vielä vaivautuis vastaileen nelikuukautisten elämänmenosta niin olis se mukavata! :D

meiän esikoinen nukkui siihen asti ihan kauheen paljon, kun täytti 5kk. senkin jälkeen viel paljon enemmän kuin monen muun vauvat. Nyt tämä toinen lapsi, joka on kohta 5kk, niin nukkuu kans paljon, mut välillä tosiaan saattaa joku päivä valvoa monta tuntia putkeen. Se on aivan normaalia. Minäkin silloin esikoisen kohdalla monesti mietin, et onko normaalia, mut on se. ole rauhallisella mielellä ja nauti, kun jää itsellesikin viel aikaa mukavasti, kun pieni nukkuu. =) (muistan joskus, kun teki niin mieli herättää pikkunen, kun tuli jo ikävä, kun nukkui niin paljon. ;) )

Meillä Joonas on tähän saakka nukkunut tosi paljon. Mutta viime aikoina (johtuisko osittain sairastelusta ja uusista taidoista) unet on vähentyny ja muutenkin poika ollut levottomampi. Ennen saattoi nukkua 11 tuntia yöunia yhden tai kahden syötön voimin. Lisäksi aamupäivällä parin tunnin "tirsat, iltapäivällä meni kevyesti 3.5-4 tuntia päikkyja ja illasta ennen yöunille menoa tunnin nokoset.

Nyt poika nukkuu n. klo 20-6.30 (yhden tai kahden syötön turvin).. Ja tuo 6.30 on liki pitäen jämpti aika jolloin herää ja löräyttää kakat :D (Tosin nyt on kakkaillut yölläkin kun on vasta toipumassa rajusta infektiokierteestä). Aamulla vetasee pari tuntia unta. Päivällä hyvä jos sen kaks tuntia ja illasta vajaa tunnin tirsat.

Nytkin tuo on jo kolme varttia ölissyt sängyssään, väsynyt on mutta kun pitää vängällä vääntyä mahalleen eikä sitten siitä pääsekään takas, niin jo pistää tympimään. Lisäksi se on keksinyt, että tuo ölinä on kivan kuulosta, kuuntelee siis ääntään, eikä malta nukahtaa.

Yhteistyössä