4 kertaa piti olla raskaana ennen kuin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suojelen itseäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suojelen itseäni

Vieras
tajusin, että minulla on oikeus päättää siitä, kuinka vietän tulevan vauvani kanssa ensimmäiset päivät.

Jos kaikki menee hyvin, tällä kertaa en halua laitokselle muita kuin itse valitsemiani vieraita. En tahdo appiukkoani ja anoppiani kauhistelemaan, kuinka rankkaa perheellämme tulee sitten olemaan. En halua anoppini narinaa ja muistutuksia siitä, kuinka koliikki on ikävä asia ja aina mahdollinen. En tahdo laitokselle myöskään mieheni siskoa, joka ei ole niitä tilannetajuisimpia ihmisiä maailmassa. En halua, että hän tulee vertailemaan suloista vastasyntynyttä vauvaani ryppyisiin vanhoihin miehiin ja kehumaan, miten loistava imettäjä hän oli ja kuinka hänellä ei ollut siinä asiassa mitään vaikeuksia.

En tahdo, että mieheni tulee laitokselle haisevissa pyöräilyvaatteissa enkä halua häneltä mitään 10 euron sairaalan risukimppua. Neljän lapsen urheana maailmaansaattajana minulla on oikeus saada itse sidottu, kaunis kukkakimppu, jossa on lempikukkiani. Tämä siksi, että kukat ovat minulle tärkeitä. Senpä vuoksi annankin ennen laitokselle lähtöäni miehelleni kunnon setelin kouraan, jolla hän voi tuoda minulle kukkaset, koska omia rahojaan hän ei minuun sijoittaisi kuitenkaan.

Pidän puhelimeni kiinni koko ajan ja nuuhkin suloista vastasyntynyttä. En lue naistenlehtien juttuja laihoista mallikaunottarista enkä pode huonoa omaatuntoa niistä monista suklaalevyistä, jotka aion nauttia sisustuslehtien äärellä.

Kotiin saapuessani puhelin on edelleen pois päältä. Haluan, että saan kunnon kotiintulokahvit ja senpä vuoksi leivon itse pakasteen täyteen ennen synnytystä, jotta saan kahvipöytääni juuri niitä herkkuja kuin tahdon. Ostan vanhimmille lapsille mielenkiintoisia leluja tai tavaroita, jotka annan siinä vaiheessa, kun kaipaan omaa rauhaa ihanan, uuden nyyttini kanssa. Vaikka naapuri tuo kukkia tai leivonnaisia, annan vauvani olla nukkumassa enkä kutsu kohteliaisuussyistä ketään sisään. Minä saan näyttää vauvani toisille silloin, kun itse haluan. Pyydän oman äitini avuksi, anoppi kyllä ehtii pahoittaa mieleni vielä myöhemminkin.

Nautin, iloitsen ja riemuitsen, mutta juuri sillä tavalla kuin minulle itselleni sopii. Tuleva hetki on vain minun ja vauvan.

Tämä pitäisi printata jääkaapin oveen. En tajua, miten jotkut ihmiset ovat niin tahdittomia, etteivät tajua, ettei vastasynnyttäneelle suolleta mitä vaan.

Sain juuri viidennen lapseni. Ensimmäistä kertaa onnistuimme mieheni kanssa estämään kotiutumispäivän ja seuraavanpäivän vieraat. Ensimmäiset vieraat tulivat vauvan ollessa viikon ikäinen ja senkin jälkeen vieraita on käynyt maltillisesti. Hyvältä tuntuu!

ihan hyvä mutuen mutta miksi se mies ei käytä sen vertaa rahaa että saisit kukkakimpun ja mitä väliä mitä kukkia siinä on,ajatushan se on tärkein.

mutta miksi sä teet lapsia sellaselle miehelle jota et halua elämääsi?

muuten oon samaa mieltä

[QUOTE="heluna";27918266]ihan hyvä mutuen mutta miksi se mies ei käytä sen vertaa rahaa että saisit kukkakimpun ja mitä väliä mitä kukkia siinä on,ajatushan se on tärkein.

mutta miksi sä teet lapsia sellaselle miehelle jota et halua elämääsi?

muuten oon samaa mieltä[/QUOTE]

Jokaisessa ihmisessä on huonot puolensa. Minun mieheni vahvuus ei ole kukat. Viimeksi anoppi katsoi vauvaa ja totesi, että sehän on ihan vauvan näköinen. Voi tsiisus! Onko se nyt paljon vaadittu, jos kehuu vastasynnyttäneelle tämän vauvaa ihanaksi edes kerran?

Meilläkään synnärille ei saa tulla kuin sisarukset ja isä, eikä koskaan kukaan ole tullut kylään ensimmäisen 2 viikon aikana kutsumatta. Jopa mun 60 v.isäni tietää, että äidille ja uudelle pienelle tarvii antaa oma rauha, jotta imetys onnistuu...

Niin.... mä olisin tosi iloinen, kun joku tulisi katsomaan ja iloitsemaan tätä meidän seuraavaa vauvaamme. Harvaa vaan kiinnostaa, kun on kahdeksas kyseessä.

Lapsen ihmisarvo ei riipu siitä, onko hän sisarussarjassa ensimmäinen, toinen, viides vai kolmastoista. Teidän lähipiirissä taitaa vaan olla jo niin paljon suurperheellisiä, ettei kukaan ehdi tulla ja lähteminen on hankalampaa useamman lapsen kanssa. Jos siis lestadiolaisia olette. Mutta lapsi on teille se maailman ihanin ja rakkain ja sisarukset tulevat häntä rakastamaan! Ja kaikki terveet ihmiset, jotka vastasyntyneen näkevät, häntä kyllä ihailevat. Keskity sinä uuteen vauvaasi ja iloitse suuresta perheestäsi. Onnea loppumetreille!

Lapsen ihmisarvo ei riipu siitä, onko hän sisarussarjassa ensimmäinen, toinen, viides vai kolmastoista. Teidän lähipiirissä taitaa vaan olla jo niin paljon suurperheellisiä, ettei kukaan ehdi tulla ja lähteminen on hankalampaa useamman lapsen kanssa. Jos siis lestadiolaisia olette. Mutta lapsi on teille se maailman ihanin ja rakkain ja sisarukset tulevat häntä rakastamaan! Ja kaikki terveet ihmiset, jotka vastasyntyneen näkevät, häntä kyllä ihailevat. Keskity sinä uuteen vauvaasi ja iloitse suuresta perheestäsi. Onnea loppumetreille!

Kiitos :) Tosin emme kyllä ole lestadiolaisia, lapsia on ihan vaan koska aina on tehnyt vielä yhtä mieli- eikä nää omasynnyttämät ole edes ainoita, meillä on myös sijais-tukilapsia. Lähipiirissä ei ole kuin yksi isompi perhe, mutta he kyllä muistavatkin meitä - ja me heitä :)

Olit kyllä kirjoituksessasi siinä oikeassa, että uusi lapsi on meille todella suuri asia, aina, ja iloitsemme iitä kyllä täysin rinnoin :) Joskus vaan riipaisee, kun toiset tyrkkii sukulaisia kauemmaksi ja me taas kyllä kahvitettais mieluusti kaikki tulijat!

Onneksi meillä ei ollut tuollaisia aapeen kaltaisia ongelmia, varmasti todella rasittavaa.

Meillä anoppi kysy mieheltä voiko tulla käymään (ei halunnut häiritä minua jos olisin ollut väsynyt) ja kun annoin luvan niin anoppi istui ja katseli vauvaa. Ihmettelin miksei ota syliin ja sanoinkin, että voi ottaa syliin. Nauratti kyllä, kun anoppi oikein vauhdilla ponkas penkistä ylös ottaakseen syliin :D

Mä oon ollu ONNELLINEN vaikka sairaalassa ei ole käyny kuin mies (eikä sekään joka päivä, kerran ja sitten on hakenu meidät kotiin). Viimeksi kävi mies kerran toisen tytön kanssa, ensimäinen tuli sitte hakeen meitä kotiin.. kolmas näki kotona äidin + vauvan. Isovanhemmat asuvat sen verta kaukana etteivät ole tulleet sairaalaan. YMMÄRRÄN siksi hyvin miksi haluat olla yksin vauvan kanssa! Se hetki siellä sairaalassa on niin ainutkertaista aikaa olla vain sitä vauvaa varten. kotona on sisarukset jotka myös tarvivat äitiä, vaikka joku muu oiskin kaverina.. sisaruksille tilanne on aina mullistava kun perheeseen syntyy vaiva

Yhteistyössä