K
KAuhee mitä tiukkapipoja liikkeellä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä varmaan laittaisin. Meidän 4v hyppis seinille, jos joutuis olemaan vaan mun ja vauvan kans, on niin aktiivinen ja tarvitsee paljon touhua.
No kun tätä mä olen ajatellutkin, mutta sitten taas miettii että olisko silti olla parempi olla kotona. Mutta kuinka vois olla parempi jos vauva vaikka huutaa yötä päivää tms.
Niinhän niillä vauvoilla on tapana tehdä. Ei kai se kenellekään tule yllätyksenä, että kahden tai useamman pienen lapsen kanssa voi olla tosi rankkaa? Jos omat voimavarat ei riitä huolehtimaan kaikista lapsista, niin ehkä kannattaisi olla lisääntymättä kovin monta kertaa peräkkäin. Kaikki vaan paasaa siitä kuinka lapsella on muka hienoa olla ylitäydessä päiväkodissa, missä joutuu koko ajan odottamaan jotain, milloin syömään, milloin ulos lähtemistä, milloin mitäkin. Siinä sitä oppii joo sosiaaliseksi, kun suurimman osan päivää odottaa vuoroaan 20 kiljuvan kaverin seurassa. Samaan aikaan äiti keskittyy kotona uuteen tulokkaaseen, joka on vienyt esikoisen silmissä hänen paikkansa perheessä. Mahtaa tuntua kivalta, kun tämä uusi saa jäädä kotiin äidin hoivaan ja itse joutuu päiväkotiin pois jaloista. Ja vaikka ne hoitajat esittää vanhempien nähden niin herttaista tätiä että, niin kyllä ne silti karjuu niille lapsille päät punaisina. Olen useamman kerran kuullut näin tapahtuvan, kun olen pukenut tai riisunut lastani päiväkodin eteisessä ja hoitajat eivät ole selvästikään tienneet meidän olevan siellä kuuntelemassa. Mä pidän lapseni aina kotona kun se suinkin on mahdollista.
Oletko jättänyt lukematta ketjua -jotkut leikki-ikäiset haluavat itse sinne tarhaan tai perhepäivähoitoon. Ei kukaan väitä että lapsen tulee olla hoidossa klo 7-17 ma-pe jossain ylitäydessä ruputarhassa, kun äiti lepäilee kotona vauvan kanssa. Jos on kiva ja tuttu hoitopaikka, virikehoito on todella järkevä vaihtoehto leikki-ikäiselle.