4,5-vuotiaalle tossut hoitoon. Suosittele!

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Uusi hoitopaikka edellyttää tossujen käyttöä. Meillä ei ole ennen ollut. Parhaat on ilmeisesti ihan nahkaiset, jotka ei hikoiluta niin kovasti. Tehdäänkö niitä ihania robeez/bobux/starchild jne. tyyppisiä tossuja isommillekin tassuille?

Mistä lähden metsästämään hyviä tarhatossuja pojalleni koossa 30 ja ylöspäin?

5v. tykkäsi Tohvelisankarin tossuista, samoja saa muualtakin. Niistä löytyi kivoja ei niin vauvamaisia kuoseja. Hyvin kestivät käytössä.

Perinteiset markettitossut ovat tosi hiostavat.

Meillä parhaat ollu ihan perustossut varrella, mitä ne sitten onkaan oikeelta nimeltään. Ainut miinus noissa on et kuluuvat kovaa vauhtia. Eikös ainakin starchild tee isommillekkin lapsille tossuja, me on yhdet kokeiltu mutteivat istunu meillä kunnolla jalkaan.

Omilla lapsillani on ollut ihan ne perusjumppatossut. Ne on lapsen ainakin helppo sujauttaa jalkaan, joskaan eivät ne tue nilkkaa kovinkaan paljoa.
Sellaiset sinänsä hauskan näköiset tossut, jotka esittävät jotain pehmoeläintä, tai vaikkapa hahmoa Cars-elokuvasta ovat aika hiostavia.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Juu en aio hankkia mitään paksuja tai hiostavia, sillä poika tykkää olla kotona ilman sukkia. Tiedän, että tossut tulevat ahdistamaan vähän aikaa muutenkin :/

Älä sano. Kun tilasin Tohvelisankarista, olisi poika nukkunutkin ne päällä :D Samoja saattaa saada muistakin nettikaupoista, kannattaa katsastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tintti-tossut

On kotimaisetkin. Saatavuus on mulle hieman arvoitus. No Stokkalla on ja olikohan myös Jesper Juniorissa täälläpäin. Minusta paremmat (joo ja kalliimmat) kuin Prisman tarhatossut resorilla.

Tosin poitsu haluaa pitää tollaisia tohvelisankarin-tyylisiä tossuja päiväkodissa ja ilmoitti että Tintti-tossut on kotona. En kyllä nyt millään tiedä mitä merkkiä meidän ovat, kun saatiin lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mitä kokoluokkaa noi tohvelisankarin tossut ovat? Miten olette mitanneet lapsen jalan?

Siellä oli sivuilla tossujen pituus ihan senteissä ja sitten ikävuosina. Menivät tosi isoiksi asti, en nyt muista. Mutta meille tilasin 17,5 senttiseen jalkaan 18,5 senttiset tossut. Aluksi nyt yhdet, että katsotaan miten sopii.

Jalan saa parhaiten mitattua niin, että laittaa lapsen seisomaan paperiarkin päälle ja piirtää siitä mallin.

Jalan saa parhaiten mitattua niin, että laittaa lapsen seisomaan paperiarkin päälle ja piirtää siitä mallin.

Onkohan noissa tossuissakin sitten se sama sääntö kuin kengissä, että 1,5cm tilaa lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Onkohan noissa tossuissakin sitten se sama sääntö kuin kengissä, että 1,5cm tilaa lisää?

Ei kai? Meillä jää nyt se sentti ja käytössä sitten nähdään miten toimii. Tossut on kuitenkin tossut ja antavat myöten eri tavalla kuin kengät.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tintti-tossut

On kotimaisetkin. Saatavuus on mulle hieman arvoitus. No Stokkalla on ja olikohan myös Jesper Juniorissa täälläpäin. Minusta paremmat (joo ja kalliimmat) kuin Prisman tarhatossut resorilla.

Tosin poitsu haluaa pitää tollaisia tohvelisankarin-tyylisiä tossuja päiväkodissa ja ilmoitti että Tintti-tossut on kotona. En kyllä nyt millään tiedä mitä merkkiä meidän ovat, kun saatiin lahjaksi.

Musta Tintti-tossut ovat ehdottomasti parhaat. Olen joskus ostanut jotain halvempia tarhatossuja, yhdet olivat kahdessa viikossa puhki. Sen jälkeen olen palannut taas näihin hyviksi todettuihin tossuihin. Ovat hintavat, mutta myös kestävät. Stockalta olen omilleni löytänyt. Ja kirppiksiltäkin näitä aina välillä saa.