3v uni (hermot menee)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivostunut mamma

Vieras
öisin herätessään saattaa tulla sanomaan pissahätää (tai jotakin muuta). Kun hänet pissalle vie/käy peittelemässä/jne, alkaa kamala huuto. Sitä huutoa saattaa kestää kaksikin tuntia ja joskus useammin yössä. Samoin illalla nukkumaan mennessä, jostakin se huuto on kehitettävä. Päiväunilta herätessään alkaa öhistä (semmosta yh,yh, äh, ähhh) ja kehittää huudon jostakin.

Meillä on myös 1v ja se herää aina noihin raivoamisiin. Kuin mä saan ton raivoamisen lopetettua???

Mä raivostun tosta toisen herättämisestä itsekkin ja alan karjua. Enkä enää saa unta itsekkään. Ja siitä lapselle raivoamisesta on paha mieli.. Kun kuitenkin saattaa sanoa ihan nätisti yölläkin että mulla on pissahätä ja sit viedään pöntölle nii alkaa raivota. MIKSI? MITEN sen raivon sais lopetettua?

Samaa kokeilisin mäkin, eli pissattaisin lapsen potalle siten, ettei ehkä edes kunnolla heräisi. Entä jos ottaisit lapsen viereen nukkumaan jos herää, auttaisko? Vois olla pienempi paha kuin öiset huudot;). Meillä vähän samaa ongelmaa, lapsi kehittää raivarin vaikka siitä, ettei saa laittaa kattovaloa päälle tai ei saa ruokaa keskellä yötä. Oon ajatellut, että sillä on nyt vaan hankala ikä ja pää niin sekaisin, että öisinkin pitää vähän riekkua.

Potta sillä on yöllä vieressä, mutta tulee silti herättämään meidät. Sillä, ottaako neidin viereen vai ei, silitteleekö sängyssä tai ei, ei ole mitään merkitystä. Ei oo oikeastaan vauvaiän (tai sitten imetyksen lopettamisen) tykännyt nukkua kainalossa vaan haluu siitäkin pois.

Ja tosiaan päivälläkin kehittelee raivarin mistä vaan ja ne kestää ja kestää ja kestää. Ja jos vaikka kaatuu juostessaan, saattaa raivota iäisyyden siitä kun ekaksi sitä yrittää lohduttaa, ei kelpaa. Sitten huutaa kun ei lohduteta. Jne.

Tosi rasittavaa ja mun hermot ei kestä.