3v taapero on liian miehinen naisten uimavuorolle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viera"

Vieras
Yle: Äiti närkästyi - 3-vuotiasta poikaa ei päästetty naisten uimavuorolle | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Joensuulainen äiti oli yrittänyt päästä naisten uimavuorolle kolmivuotiaan poikansa kanssa. Lippuluukulla heitä odotti yllätys. Poikaa ei päästettykään uimaan, Yle kertoo.

- Ajattelin ettei se haittaa, koska kyse on niin pienestä pojasta. Lipputiskillä kuitenkin kysyttiin, onko lapseni tyttö vai poika ja meidät käännytettiin pois. Tietysti närkästyin tilanteesta, äiti sanoo.

Joensuun kaupungin mukaan naisten uimavuoroilla halutaan tukea maahanmuuttajien kotoutumista. Laitospäällikkö Pentti Ryhäsen mukaan käytäntö on saanut pääasiassa hyvää palautetta.

- Vanhemmat voivat tulla vuoroille poikalasten kanssa vapaasti muina aikoina, Ryhänen sanoo.



Mitä mieltä arvon palstalaiset on mamujen kotouttamisesta näillä keinoin ja siitä, että taapero on liian mies?
 
Hmm...jos tarkastellaan käsitettä "nainen" ja "mies". Onko 3-vuotias siis uimahallin mielestä "mies"? Eli siis 3-vuotias ei saisi mennä "naisten" pukuhuoneeseen koska uimahalli katsoo hänet "mieheksi"?

Tulevatko mamut uimahalliin yleisillä vuoroilla? Niitähän on sellaisia koko vartalon peittäviä uimapukuja? Saavatko he tulla? Entä jos he näkevät 3-vuotiaan "miehen" suihkussa munasillaan? Loukkaako se heitä? Vaikeuttaako se heidän KOTOUTUMISTAAN SUOMALAISEEN KULTTUURIIN missä 3-vuotias "mies" saa vapaasti heilutella pipeloansa naisten suihkutiloissa? Ilman että kukaan nainen kyseenalaistaa asiaa?
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Mamut kotoutetaan parhaiten niin, että heiltä edellytetään samaa kuin kantasuomalaisiltakin. Jos ei kelpaa, niin voi lähteä sinne, mistä on tullutkin.

70-luvulla vietnamin venepakolaisillekaan ei tarjottu tällaisisa massiivisia hyysäämistoimenpiteitä. Oppivan nopeasti maan tavoille ilman sen suurempaa älämölöä ja työllistyivätkin hyvin, kun ei ollut liikaa näitä 'kukkahattuja' estämässä kotoutumista. Nykysysteemi on ajautunut aivan väärille urille.
 
Nyky-yhteiskunta opettaa lorvimiskulttuuriin; tullaan maahan ja laitetaan johonkin säilöön ja annetaan vielä rahaakin. Pitäisi välittömästi lyödä luuta käteen ja sanoa että tosson sulle työpaikka, ala hankkia elantoas sen ajan kun sun hakemusta käsitellään.
 
Kaikki vierasta kulttuuria varten tehtävä myönnytykset ja poikkeukset ovat pyllystä.
Maassa maan tavalla. Mamut sopeutukoot suomalaiseen kulttuuriin tai sitten takaisin sinne mistä tulette.

En nyt sanoisi. On hyvä ottaa eri ryhmät huomioon vaikkakin joskus se on järjetöntä. Kuten höyrysaunojen jako niin että kierto loppuu. Jos jakoa ei kyetä tekemään kunnolla niin saunaa ei tarvitse käyttää.

Toisaalta onhan niitä alastonvuorojakin, miksei sitten tällaisia vuoroja? Vasta oli puhetta että edes valvoja ei saisi olla miespuolinen. Toisaalta tuossa voisi yhdistää kaksi asiaa kerralla, halukkaat voisivat uida alasti noilla vuoroilla. Onkohan miehille vastaavia vuoroja ja tarvitsevatko he edes niitä?
 
Nyky-yhteiskunta opettaa lorvimiskulttuuriin; tullaan maahan ja laitetaan johonkin säilöön ja annetaan vielä rahaakin. Pitäisi välittömästi lyödä luuta käteen ja sanoa että tosson sulle työpaikka, ala hankkia elantoas sen ajan kun sun hakemusta käsitellään.

Työllistämisvelvoite olisi hyvä, oli mamu taikka suomalainen. Mutta ei mamut saa ohittaa suomalaisia tuossa, mekin tarvitsemme työpaikkoja.
 
Mun mielestä kotouttaminen on lähteny todella lapasesta. Siis, että varataan kokonainen uimahalli siksi, että mamunaiset pääsee uimaan ja että 3 vuotias lapsi ja hänen (ei nyt selviä kumpi on kyseessä) pippeli vai katse naisen vartalolla on sopimaton? Mun mielestä vois joko a. mennä takas sinne mistä on tullut tai b. elää maassa maan tavalla.
En ymmärrä näitä liian pitkälle meneviä koutouttamis toimia joilla ei ole mitään tekemistä koutouttamisen kanssa vaan yliymmärtämistä.
 
[QUOTE="Annukka";29295559]En voi kertoa mielipidettäni asiaan, muuten haukutaan heti rasistiksi![/QUOTE]

Harjoittele kertomaan mielipiteesi rakentavasti. Tietysti jos olet oikeasti rasisti niin se on vaikeaa.
 
[QUOTE="huhhuh";29295643]Näkevätkö muslimit 3-vuotiaan pojan seksuaalisena ihmisenä?:O[/QUOTE]

Oletan, että jo syntyessään poika on muslimeille mies eritavoin kuin meille länsimaisille ihmisille.
 
[QUOTE="Annukka";29295679]Eikös islamissa pojat opeteta jo lapsesta pitäen halveksumaan naisia alempiarvoisena. Ja miehinähän siellä pidetään jo tuon ikäistä lasta.[/QUOTE]

:(
 
[QUOTE="Annukka";29295679]Eikös islamissa pojat opeteta jo lapsesta pitäen halveksumaan naisia alempiarvoisena. Ja miehinähän siellä pidetään jo tuon ikäistä lasta.[/QUOTE]

No juu ei todellakaan opeteta.
Eikä poikalapsessa ole mitään seksuaalista.
Lapsi on lapsi.

Mikähän tossakaan uutisessa edes totuuden perä.
Monesti on härkäsestä tehty kärpänen..

Uutisessakin puhutaan vain maahanmuuttajista. Maahanmuuttajia on muitakin kun muslimit (paitsi palsta totuuden mukaan). Venäläiset on maahanmuuttajia, ruotsalaiset, kreikkalaiset jne jne.
 
No juu ei todellakaan opeteta.
Eikä poikalapsessa ole mitään seksuaalista.
Lapsi on lapsi.

Mikähän tossakaan uutisessa edes totuuden perä.
Monesti on härkäsestä tehty kärpänen..

Uutisessakin puhutaan vain maahanmuuttajista. Maahanmuuttajia on muitakin kun muslimit (paitsi palsta totuuden mukaan). Venäläiset on maahanmuuttajia, ruotsalaiset, kreikkalaiset jne jne.

No ihan tosissasi meinaat, ettei tuo tarkoita musuja?
 
Mikä musu? m-u-s-l-i-m-i :xmas:
Ja en mä mitään meinaa :xmas: . Uutisessa sanotaan vain maahanmuuttaja. Maahanmuuttaja puolestaan laajentaa kategoriaa (=Maahanmuuttajat Suomessa ovat Suomeen muuttaneita ulkomailla syntyneitä henkilöitä )

Meinaat siis ihan tosissaan, että sveduja tai ryssiä pitää kotouttaa suomalaiseen elämään järjestämällä naisille omat uintivuorot? Ettei ryssä nainen voi uida samalla vuorolla miesten kanssa uimahallissa... tervetuloa tänne itärajalle tutustumaan tilanteeseen :laugh:
Kyllä me on musut joiden elämänkatsomukseen ei sovi naiset ja miehet samassa huoneessa ;)
 
No juu ei todellakaan opeteta.
Eikä poikalapsessa ole mitään seksuaalista.
Lapsi on lapsi.

Mikähän tossakaan uutisessa edes totuuden perä.
Monesti on härkäsestä tehty kärpänen..

Uutisessakin puhutaan vain maahanmuuttajista. Maahanmuuttajia on muitakin kun muslimit (paitsi palsta totuuden mukaan). Venäläiset on maahanmuuttajia, ruotsalaiset, kreikkalaiset jne jne.

Lukasepas faktat ennen ku tuut huutelee ettei todellakaan opeteta!
 
Pohdin kuten aina näitä em. uutisia lukiessani, että miten mamu kotoutuu jos vallitseva kulttuuri mukautuu heidän tapohininsa siten, että tehdään näitä omia uimavuoroja sun muuta?
 
  • Tykkää
Reactions: Porho

Similar threads

O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä