3v ja tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaima81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kaima81

Uusi jäsen
07.12.2005
26
0
1
Meidän tyttö siis 3v ja vieläkin juo pienen lirauksen maitoa tuttipullosta nukkumaan käydessä. Oisko hyviä keinoja saada se pois??
Alkaa kamala huuto ja sota jos en anna pulloa ja koko yö menee pilalle...

mitä jos vaan sanot tytölle, että pullo kuuluu vauvoille. jätät vaan pullon antamatta ja jos neiti sitä kyselee, selität, että hän on jo liian iso sitä käyttämään. eka ja kenties toka ilta voi olla rankka, mut yritä olla kovana! voihan olla, että menee helposti. kunhan olet itse varma ja et anna periksi. lapsesi kyllä vaistoaa, jos äiti meinaa antaa periksi... tai voittehan päivällä laittaa pullot laatikkoon ja viedä vaik varastoon tai "oravavauvoille"... tsemppiä! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 20:07 äiti-75 kirjoitti:
mitä jos vaan sanot tytölle, että pullo kuuluu vauvoille. jätät vaan pullon antamatta ja jos neiti sitä kyselee, selität, että hän on jo liian iso sitä käyttämään. eka ja kenties toka ilta voi olla rankka, mut yritä olla kovana! voihan olla, että menee helposti. kunhan olet itse varma ja et anna periksi. lapsesi kyllä vaistoaa, jos äiti meinaa antaa periksi... tai voittehan päivällä laittaa pullot laatikkoon ja viedä vaik varastoon tai "oravavauvoille"... tsemppiä! =)

Samaa mieltä, otat vaan pois ja selität lapselle että miksi, tuon ikäinen varmasti ymmärtää jo puhetta ja kaipaa kyllä sen selityksen...ei ehkä hyväksy sitä, mutta sitten pitää vaan olla kovana, että näin se nyt on että pullot on vauvoja varten ja hän ei ole vauva! Ja voithan kokeilla jotain "palkinto" systeemiä, että jos hän reippaasti luopuu pullosta saa jotain kivaa tilalle, esim. pienen lelun?

Meillä on kaikki lapset juonu pulloa aika kauan, mut ovat ymmärtäneet ettei muiden ihmisten ilmoilla isompana enää , niin sitten vaan kotona, ja pikkuhilja ollaan keskusteltu, että vois jo jättää, ja sitte tuli ittelle halu kokeilla jättää se. Ja pikkuhiljaa se jäi. Ei olla pidetty kiirettä sen kans. Eihän se iltapullo mitään haittaa, ei siinä ainakaan hampaat vinoon mene muutaman sekunnin ryyppyhetkestä. TURHAA KIIREHDITÄÄN, ET SINÄ OLE VAUVA, SINÄ OLET JO ISO POIKA. EIHÄN 3 VEE NY NIIN HIRVEEN ISO OLE. Muttei oo vauvakaan. Minkä takia sitä iltapulloa pitäis ottaa pois????????? :\|
Lasten pitä nykypäivänä olla niin ISOJA NIIN ISOJA, hyvä ettei synnytyslaitoksella. Kun näkee vauvan ja ihastelee sen pienuutta, niin jo äiti on korjaamassa, että ISOHAN TUO ON. Joo joo.. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 13:59 hippibaby kirjoitti:
Meillä on kaikki lapset juonu pulloa aika kauan, mut ovat ymmärtäneet ettei muiden ihmisten ilmoilla isompana enää , niin sitten vaan kotona, ja pikkuhilja ollaan keskusteltu, että vois jo jättää, ja sitte tuli ittelle halu kokeilla jättää se. Ja pikkuhiljaa se jäi. Ei olla pidetty kiirettä sen kans. Eihän se iltapullo mitään haittaa, ei siinä ainakaan hampaat vinoon mene muutaman sekunnin ryyppyhetkestä. TURHAA KIIREHDITÄÄN, ET SINÄ OLE VAUVA, SINÄ OLET JO ISO POIKA. EIHÄN 3 VEE NY NIIN HIRVEEN ISO OLE. Muttei oo vauvakaan. Minkä takia sitä iltapulloa pitäis ottaa pois????????? :\|
Lasten pitä nykypäivänä olla niin ISOJA NIIN ISOJA, hyvä ettei synnytyslaitoksella. Kun näkee vauvan ja ihastelee sen pienuutta, niin jo äiti on korjaamassa, että ISOHAN TUO ON. Joo joo.. :/

...meidän poitsulta meni ruokahalu kun joi tuttipulloa vielä tammikuussa...melkein 3v:nä..eli överiks meni.Pullot lähti yhteistyön avulla alakerran vauvalle ja ruokahalu palas. Minä annoin sen mennä överiks kun oli kipeenä jne. hyvä kuitenkin et vierotus suju itkuitta.Tais olla itekkin jo valmis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 13:59 hippibaby kirjoitti:

SAMAA MIELTÄ!TUNTUU ETTÄ LIIAN AIKAISIN PITÄS ALKAA ISOKSI!MEILLÄ 3V JUO AAMU MAITONSA PULLOSTA SAMOIN ILLALLA.MUUTEN JUO MUKISTA.JA SYÖ TUTTIA ON VAIPOISSA!ANTAA OLLA NIIN KAUAN PIENI KUN SILTÄ TUNTUU!

Kiitos vastanneille.

Tuota vettä maidon sijaan ajattelin yrittää. Mutta olen myös samaa mieltä teidän kanssa jotka olette sitä mieltä että antaa juoda. Mun mielestä se iltapullo ei oo vakava asia ja kun meillä ei enää tuttia syödä eikä vaippoja käytetä niin eipä tuo pullo haittaa. Mut ehkä yritän vierottaa pullon pois enne ku pikkukakkonen syntyy (syyskuussa), koska sit se ainakin on vaikeeta ku vauvaki saa juoda pullosta =)

...noista vaipoista..itse koin ällöttävänä käyttää valmisvaippoja vielä yli 2-v:lla kun ajattelin niitä "vaippavuoria"..ja menihän niihin rahaakin, eli en mä oikeastaan haluais yhdistää vaippojen käyttöä siihen että antaa olla vauva niin kauan kuin on. Onneks viimeset vaipat meni joskus helmikuussa. Poika ilmotteli vielä pari kk sitten kysyttäessä, että hän on pieni poika ja nyt sanoo että pk:ssa on iso ja kotona pieni. Vauvaksi hän ei ole itseään nähnyt viimeseen puoleentoista vuoteen.
Mut ei musta ole keltään pois jos juo iltapullollisen...mekin sitä ensin yritettiin, mutta kai mä sitten itse olin niin löperö että se ei jäänyt pelkkään iltapulloon.Kertarysis toimi sit lopulta...

Meillä dipattiin tuttipullon tuttiosaa johonkin joka maistu pahalle ja tarjosin vaihtoehdoksi mukia, josta juoda vellinsä. Toimi ja nyt jo puoli vuotta ilam putelia. Tyttö 2.6 vee.

Siinä taas joku tiukkapipo edellä päivittelemässä. Mun likka juo satunnaisesti vielä iltavelliä,juu pullosta ja sängyssä! Esim kipeenä. Siihen saa sekotettua lääkkeen vaivatta. Muuten on jo hurrrrjan iso tyttö ja leikki-ikänen.juu juu. Kesällä 3v. Vaipoista on juuri luovuttu,mutta on niitä vielä kaapissa varmuuden vuoksi,jos vaikka ripuli iskee. Tuttia syö vielä kotona nukkumaan mennessä,mutta sitä ei parane paljastaa muille tiukkis-äideille joita tunnen 2kpl:tta. Isän luona ja hoidossa ei tuttia ime. En ole huomannut että nämä rikokset joita harjoitan kotonani,olisivat saaneet edes lapseni hampaita karrelle.Onkohan sekin siis urbaania legendaa että tutista ja pullosta menisi hampaat mutkalle?!!!! Ei ainakaan näin pienen käytön takia. Nyt painun likkani viereen maate,öitä.. :hug:

Vinkkinä: ehdota että joisi iltajuomaksi mukista kylmää vettä pillillä.

Se oli ainakin meillä käytössä kun aikanaan parivuotiaana pullot jäi pois, oli olevinaan niin hieno isojen tyttöjen juttu että pullo unohtui hetkessä.

Nykyään (tyttö 3v) tahtoo ihan vain hörpätä mukista vettä iltasadun jälkeen ennen nukahtamista.

Yhteistyössä