Vauva ja tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niisku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niisku"

Vieras
Olenko antanut mielestänne lapselleni liian pitkään pulloa, hän on nyt 11 kk ja juo aina ennen nukkumaan menoa päivällä sekä illalla pullosta maitoa.. pitäisi varmaan alkaa vieroittaa pullosta, mutta ilman sitä maitotilkkaa se nukuttaminen on yhtä huutoa...miten teillä?

Me vieroitettiin tuttipullosta, nukutusmaidosta, yösyötöistä kaikki kerralla 1veenä tasan :)
Meni tosi helposti! Muutamana yönä hankalaa mutta nopeasti tajus jutun.

vähensin pikkuhiljaa, eli joskus 10-11kk iässä otin pois aamumaidon, sit seuraavana päikkärimaidon ja viimeiseksi 1v3kk iässä iltamaidon. Meni täysin huomaamatta, ei itkenyt kertaakaan sen maitopullon perään. Mua pelotti se kerrasta poistaminen siksi, kun juominen oli muuten aika heikkoa.

Et ole antanut pulloa pitkään, mutta tuo on tapa, josta pääsee vähimmällä eroon kun aikaisessa vaiheessa vieroittaa pullosta pois.

Tiedän ja omin silmin olen nähnyt kun 4 veelle on lämmitetty vielä maitoa ja joi sen tuttipullosta! Karseaa minun mielestä.

Meilläkin oltiin n. vuoden ikäisiä kun aloin vähentämään pullottelua. Itsekkin olin siitä huolissani kun joi mukista niin huonosti että saako sitten riittävästi kalsiumia ja nestettä yleensä mutta hyvin se sitten meni kunhan löysi sopivan mallisen mukin :) Vähitellen kanssa luovuttiin, ensin aamumaidosta ja lopuksi iltamaidosta. Parin viikon sisällä kävi ja eikä kyllä ollut mitään "vieroitusoireita" :D

Yhteistyössä