3kk yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vilma

Vieras
Meillä meni ainakin 2 -3 viikkoa kun poika nukkui koko yön. Laitettiin nukkumaan 22 ja heräsi vasta 7-8. Ja nyt taas alkanut heräilemään ensin 3 ja sitten 6-7 aikaan.Miten saisin pojan taas nukkumaan koko yön?Poika siis 3 kk ja olen ensin yrittänyt antaa vaan tuttia ja rauhoitella kun alkaa itkemään ja kitisemään yöllä,mutta ei se vaikuta ja olen sitten antanut korviketta 140 milliä ja on taas tyytyväisenä nukahtanut. Poika taitaa kasvaa ja uusia virikkeitä tulee koko ajan ja jokeltelee paljon,mutta sinänsä nukkuu hyvin,mutta saisikohan enää koko yön nukuttua?Niin ja tankkaan aika hyvin ennen nukkumaan menoa että on ainakin syönyt hyvin..Kiitos etukäteen!

Jospa se olis nälkä kuitenkin joka pienen herättää. Itse oon antanut 3kk ikäselle illalla velliä. 4kk on nykyään se maaginen ikä mutta eipä kukaan kiellä antamasta tuhdinpaa aikaisemmin.

Kuulostaa kyllä ihan normaalilta, eihän noista heräämisiä nyt kauhean paljon ole. Alle 6 kk:n ikäisellä voi olla ihan todellinen nälkä yöllä.

Jotenkin jännä asenne, että jos vauva syö pari kertaa yöllä, pitäisi antaa heti jotain "tuhdimpaa". Yösyönnit kuuluvat vauvavaiheeseen, joten ne kannattaisi oppia vaan hyväksymään ja harkita tilannetta uudelleen sitten puolen vuoden iässä, jolloin unikoulut ym. ovat mahdollisia ja kiinteitä syödään.

Ja kaikkihan voi taas muuttua. Ehkä vauvanne nukkuu ensi viikolla taas yöt läpi. Uusien taitojen oppiminen vaikuttaa ilman muuta.

Muistakaa että kaikki vauvat on erilaisia ja ennen kunnon soseiden aikaa on vaikea saada mitään selkeää unirytmiä jos vauva on kova syömään. Itselläni poika 3,5 kk ja tasoittunut nyt heräämään syömään 2 kertaa yössä. Syöttö menee hyvin ja tuntuu että poika syö unissaan silmät kiinni, nukahtaa sitten tisu suuhun kun vatsa on täysi. En ole vielä antanut velliä, mutta uskon antavani kun 4kk tulee täyteen

Yhteistyössä