7kk, levottomat yöt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kao

Jäsen
10.08.2008
65
0
6
Siispä, kuullostaako tutulta.
Typy täytti juuri 7 kk ja yöt ovat menneet taas aivan mahdottomiksi, monta kuukautta meni yöunien kannalta todella hyvin nukuttiin jopa läpi yön heräämättä kertaakaan. Mutta nyt rumpa on taas alkanut viimeyönä herättiin ekan kerran puoli yksi sitten vaille neljä ja sitten taas puolentoista tunnin päästä ja sit jäätiinkin jo viereen nukkumaan kun ei sänkyyn rauhoituttu.
Ja joka kerta ollaan rintaa vailla, tuttia ei neiti huoli.
Hampaita on jo kaksi tullut ja tulee varmaakin lisää.
Mutta kysymys kuuluukin että mitenkä olette tilanteen hoitaneet. Pitäisikö yrittää olla antamatta rintaa vai yrittää unikoulua vai onko tämä vain ohi menevä vaihe.
Miten kannattaisi toimia.

Meillä kans täällä 7kk levoton sielu.. Mutta meillä syyksi paljastui korvatulehdus. Varmuuden vuoksi käytin tohtorilla vaikka ei kuumetta, nuhaa ym semmoisia ollutkaan.. ei vaan nukkumisista ykskaks tullut mitään eikä sapuskakaan maistunut.. Hampaita ajattelin itsekin syypääksi, meillä niitä 4 nyt, liikkumisen into oli toinen juttu mitä epäilin.. ja ehkä kyseessä on nämäkin seikat, mutta meillä vielä lisäksi tuo korvatulehdus. Nyt odotellaan, että antibiootit tepsisi..

Yhden 11kk lapsen kokemuksella voin "ilokseni" todeta että tervetuloa joukkoon.. Meillä varmaan 7-8kk iässä alkoi levottomat yöt ja jatkuvat epäsäännöllisen säännöllisesti edelleen.
Jostain kuullut/lukenut että periaatteessa yli 6kk ei yölla tarvis maitoa mutta käytännössä se on minusta ihan jokaisen äidin itse päätettävä.
Meillä esim hampaiden tulo aiheutti sen että rauhottui korvikkeella, muuten ei sitä öisin huoli.

Kukaanhan ei kiellä kokeilemasta unikoulua tai tassuttelua. Mä ainakin oon tehny monia asioita kokeilun kautta, jos ei toimi niin sit ei hommaa jatketa.

Kokeneemmat sanovat että on ohimenevä vaihe..kunnes tulee jotain muuta enemmän tai vähemmän kivaa kehitysvaihetta.

Tsemppiä!

Yhteistyössä