U
urt
Vieras
huomenna kontrollipunnitus, kun olen huolestunut vauvan painon kehityksestä. tähän asti painoa tullut paljon ja pituutta myös, mutta nyt vauva on selvästi alkanut laihtua. makkarat hävinneet eikä mahakaan pömpötä enää lainkaan. mitähän neuvolassa antavat ohjeeksi? olen aika varma ettei painoa ole tullut toivottua määrää. täysimetyksellä ollaan :/ . ongelma on siinä varmaan että vauva alkoi n. 3 viikkoa sitten nukkumaan pitkiä yöunia (8h) heräämättä ja yösyöttö on jäänyt väliin. kuulin kavereilta että voi olla normaalia ja neuvolassa käskettiin seurata, siksi huomenna onkin se kontrollipunnitus. sain ohjeeksi että vauvaa ei kannata herätellä joten olenkin sitten antanut vauvan nukkua, aamulla vauva viihtyy taas tissillä pitkiä aikoja ja makoillaan sängyssä.
sitä vaan että mitähän neuvolassa sanotaan, kun vauvan painokäyrä alkaa laskea ja painon kehitys on hidastunut ja veikkaan ettei paino ole noussut juuri lainkaan vaikka pari viikkoa mennyt, tai on noussut joka tapauksessa liian vähän? pitääkö antaa korviketta? herätellä vauvaa syömään? tuputtaa lisää ruokaa? antaa kiinteitä? vauva on siis ollut hyväntuulinen ja ihan virkeä, eli en ole siksi ollut enempää huolissani, mutta äsken kun katsoin niin kyllä on selvästi mahapömppö lähtenyt ja on jopa liiankin hoikan oloinen
. neuvolaan olen ollut yhteydessä ja antoivat sen kontrolliajan vasta huomiselle.
pelkään että vauva laihtuu lisää ja sitten ei ole enää lainkaan hyvä
sitä vaan että mitähän neuvolassa sanotaan, kun vauvan painokäyrä alkaa laskea ja painon kehitys on hidastunut ja veikkaan ettei paino ole noussut juuri lainkaan vaikka pari viikkoa mennyt, tai on noussut joka tapauksessa liian vähän? pitääkö antaa korviketta? herätellä vauvaa syömään? tuputtaa lisää ruokaa? antaa kiinteitä? vauva on siis ollut hyväntuulinen ja ihan virkeä, eli en ole siksi ollut enempää huolissani, mutta äsken kun katsoin niin kyllä on selvästi mahapömppö lähtenyt ja on jopa liiankin hoikan oloinen
pelkään että vauva laihtuu lisää ja sitten ei ole enää lainkaan hyvä