3kk rokotukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on turvallista. Mieluummin ainakin "kiusaan" lastani yhdellä kertaa, kuin että ottaisin kaikki erikseen. Ja yksihän niistä on suun kautta otettava, että ei aiheuta kipua....

Niin on, se rotavirusrokote.(jonka jälkeen ei sais vauva puklata)
Muuten vain mietityttäänoin monen rokotteen vaikutukset, ku ne laitetaan samal kertaa.

Onkohan odotettavissa enemmän/rajumpia oireita?

Meille laitettiin eilen kaikki samalla kertaa ja ilman suurempia oireita selvittiin. Vähän oli tyttö kiukkuinen ja väsynyt illan ja yötä vasten nosti hieman lämpöä... Annoin tosin supon ennen nukkumaan laittoa ja tyttö nukkuikin ensimmäistä kertaa koko yön läpi =) Tänään on ollut hieman tavallista väsyneempi, mutta oma iloinen itsensä muutoin...

kyllä se minustakin hurjalta kuullostaa. Kauankos muuten tää nykyinen käytäntö on ollut voimassa? Ja kauankos nämä nykyiset rokotteet ovat olleet käytössä? Ajattelinvain, että kuinkahan monta lasta on jo ehditty rokottamaan nyt käytössä olevilla rokotteilla ja tavalla? Että joko tiedetään mahdolliset haittavaikutukset ja niiden asiintymilaajuus?

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;23660773:
kyllä se minustakin hurjalta kuullostaa. Kauankos muuten tää nykyinen käytäntö on ollut voimassa? Ja kauankos nämä nykyiset rokotteet ovat olleet käytössä? Ajattelinvain, että kuinkahan monta lasta on jo ehditty rokottamaan nyt käytössä olevilla rokotteilla ja tavalla? Että joko tiedetään mahdolliset haittavaikutukset ja niiden asiintymilaajuus?

En ole siis tuo alkuperäinen mietityttää, vaan toinen ihmettelijä :D

Molemmat tais tulla yleiseen rokotusohjelmaan viime vuonna.
Aikaisemmin rotavirusrokote on pitäny ostaa.

Muistan ainakin varmasti sen, että rotavirus tuli rokotusohjelmaan kesäkuussa -10. Eli 1.6.10 syntyneet ja sen jälkeen saavat rotavirusrokotteen. Ja sit se pneumokokki tais tulla tän vuoden puolella (?)..

rota rokotteen saatuaan, ei se ole maailmanloppu vaikka vauva puklaa, pääasia että sitä rokotetta menee edes jonkin verran vatsaan asti. Koska jo laitettaessa sitä monet vauvat "sylkevät" sitä myös pois.
Eikä se välttämättä lisää oireita, vaikka ottaa kaksi kerralla. Tietty molemmissa reisissä voi tuntua kipua tai olla punoistusta, mutta kuume ei esim. kaksinkertaistu tms...

ja itse kun olen paljon tänä vuonna lapsille noita pistänyt, niin eipä niistä ole sen enempää tullut mitään oireita kuin aiemmin, ilman tuota pneumokokkirokotetta... Tai ainakaan minun korviini ei ole kantautunut.

Johan tuota rotaa on saanut vuosikausia ottaa lapselleen itse (eli maksaa sen itse). Mun esikoisellekin se on jo laitettu (itse maksettuna) samalla kertaa kuin nuo muutkin. Ihan hyvin meni. Tälle toiselle sama setti on luvassa parin viikon päästä, tosin sillä muutoksella, et nykyisin tuon rotan saa neuvolasta ilmaiseksi. :)

[QUOTE="vieras";23660813]Muistan ainakin varmasti sen, että rotavirus tuli rokotusohjelmaan kesäkuussa -10. Eli 1.6.10 syntyneet ja sen jälkeen saavat rotavirusrokotteen. Ja sit se pneumokokki tais tulla tän vuoden puolella (?)..[/QUOTE]

On rotaa saanut aiemminkin maksua vastaan.

Meillä pantiin kaikki kolme kerralla. Toiselle nousi kuume 12h rokotuksesta, muttei annettu ees lääkettä. Nakattiin vaan vaippasilleen meidän väliin sängylle. Ei edes kitissy, ei vaan suostunut syömään ja sit hoksasin, et kuumahan tämä on. Kuume laski alle puolessa tunnissa ja unikin tuli sit heti. Toiselle ei tullut mitään. tosin tuo rota aiheutti sit molemmille muutamaksi viikoksi rajua pulauttelua.

annoin 3kk iässä laittaa kaikki kerralla, mutta lapsi oli todella kipeä. 5kk iässä siirsin osan kuukaudella. Terkka sanoi, että tuosta 5kk pneumosta tullut jopa 4 päivän kuumetta. Minusta on liian raju satsi pienelle.

[QUOTE="mä";23663356]annoin 3kk iässä laittaa kaikki kerralla, mutta lapsi oli todella kipeä. 5kk iässä siirsin osan kuukaudella. Terkka sanoi, että tuosta 5kk pneumosta tullut jopa 4 päivän kuumetta. Minusta on liian raju satsi pienelle.[/QUOTE]

Me päädyimme vähän hajoittamaan rokotuksia, eli laitettiin vain yks piikki ja sit tuo rota.
Toinen neukka oli sitä mieltä et kaikki vaan kerralla, mut tämä meidän oma täti ei "suostunut" laittaan:)
Onhan tuo pieni poitsu kipeä:/

Kuumimmat

Yhteistyössä