Elikkäs minulla on 3kk poika joka on täysimetyksellä. N. 1kk iästä lähtien pojalla on ollut ensin todella kuiva iho ja sitten ihottumaa +mahavaivoja, löysä,vihreä limainen kakka ja paljon ilmaa(ei itke). 3kk lääkärineuvolassa juttelin lääkärin kanssa asiasta ja hän käski jättää ruuasta ensin munan pois (ei helpottanut oireita) ja sitten maidon. Maidon tilalle otin itselle kaurajuomaa josta pojalle nähtävästi tuli vielä pahempi ihottuma. Mutta maha on paremmassa kunnossa. Kakkaa enää 2xpäivä ja väri muuttunut normaaliksi.
Kannattaako minun nyt välttää maitoa, kun tuo maha on paremmassa kunnossa? Ja kauraakin varmaan kannattaa vältellä, kun iho meni noin pahaksi?!
Ja vielä on kala mistä pojalle tulee selvä iho oireet...
Minkä ikäiselle voidaan tehdä allergiatestit?
Muistelisin että toiselle pojalle tehtiin 9-10kk iässä prick-testit, mutta voiko niitä tehdä nuoremmallekkin?
Kannattaako minun nyt välttää maitoa, kun tuo maha on paremmassa kunnossa? Ja kauraakin varmaan kannattaa vältellä, kun iho meni noin pahaksi?!
Ja vielä on kala mistä pojalle tulee selvä iho oireet...
Minkä ikäiselle voidaan tehdä allergiatestit?
Muistelisin että toiselle pojalle tehtiin 9-10kk iässä prick-testit, mutta voiko niitä tehdä nuoremmallekkin?