3h+k, 2 aik, 3lasta, millaiset huonejärjestelyt?

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Eli miten teillä on jaettu lapset, huoneet, onko aikuisilla oma huone, vai nukutteko jossain muualla? Meillä toistaiseksi kaksi poikaa samassa, ja vauva (9kk) meidän makkarissa, ja muutosta olis tehtävä jonkin ajan päästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Eli miten teillä on jaettu lapset, huoneet, onko aikuisilla oma huone, vai nukutteko jossain muualla? Meillä toistaiseksi kaksi poikaa samassa, ja vauva (9kk) meidän makkarissa, ja muutosta olis tehtävä jonkin ajan päästä...

Vanhemmilla oma huone ( alkovi) Vanhemmalla lapselle oma huone, 2 nuorimmaista samassa huoneessa.

5v ja (kohta) 4v samassa huoneessa. 1v nukkuu meiän huoneessa. sitten ku 1v suostuu nukkua omassa sängyssään niin vaihdetaan huoneet koska toinen huone on tosi iso ja toinen toooosi pieni.

Meillä on kolme poikaa samassa (isossa) huoneessa. 7v ja 5v kerrossängyssä ja 3v jatkettavassa. Meillä vanhemmilla pieni makkari. Tähän asti ainakin toiminut hyvin.
Neljäs vauva näkee maailman huomenna sektiossa :heart: ja onneksi on myös muutto neliöön edessä,muuten ois tullut tekemään tiukkaa ;)

ainoa järkevä järjestely on hankkia isompi asunto. suositus on on että huon per nenä. ja olohuone lasketaan tässä yhdeksi huoneeksi. teille siis 5 h ja keittiö.

Meillä on vanhimmalla oma huone ja kaksi muuta nukkuvat samassa huoneessa. Olohuoneessa on tilaa parisängylle ihan riittävästi. Pitkänmallinen olohuone, jossa toisessa päässä sänky ja toisessa sohvaryhmä. Näin meillä on 2 leikkihuonetta käytössä ja ihan hyvin toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ainoa järkevä järjestely on hankkia isompi asunto. suositus on on että huon per nenä. ja olohuone lasketaan tässä yhdeksi huoneeksi. teille siis 5 h ja keittiö.
Aijaa. Täältä saa aina parhaat vinkit. Me muutetaanki heti, ku on asiantuntija paikalla. Paskanlämpöinen kiitos!

Meitä oli aikoinaan kolmiossa (samanlainen asunto kun meillä nyt :)) 2 aikuista ja 3 lasta. Isompi makuuhuone on iso ja siellä asusti vanhemmat ja minä. Mulla oli parvisänky. Periaatteessa lähes oma huone, kun ei vanhemmat siel ollu ku nukkumassa. Pienemmässä makuuhuoneessa sitten 2 veljeä.
Meillä lapsilla kyllä 5 vuoden ikäerot, et ei oo ollu kolmea pientä samaan aikaan.

Sinäkö maksat?
Jos maksat, niin muutan vaikka heti.

Kylläpäs te ahtaasti asutte! Tosin itsekin pojan kanssa kaksiossa, hällä oma huone ja minä isossa olohuoneessa. Mielestäni hyvin tilaa.
Tosin luulin että kaikki asuvat väljissä omakotitaloissa kun paljon lapsia!

Missähän tuollainen suositus on sanottu?
:o
Meillä ei edes lapset haluais nukkua yksinään,ainakaan vielä.

Tosi ahtaasti asutte! Luulin että kaikki monilapsiset asuvat avarasti omakotitalossa, niin mekin muinoin kun isot olivat pieniä!
Nykyään kuopuksern kanssa kaksiossa, hänellä oma huone ja minä isossa olohuoneessa. hyvin mahdumme!

Alkuperäinen kirjoittaja Kesänlapsi:
Tosi ahtaasti asutte! Luulin että kaikki monilapsiset asuvat avarasti omakotitalossa, niin mekin muinoin kun isot olivat pieniä!
Nykyään kuopuksern kanssa kaksiossa, hänellä oma huone ja minä isossa olohuoneessa. hyvin mahdumme!

En mä ole kokenut tätä mitenkään ahtaaksi, valitettavasti täällä pk-seudulla isot väljät omakotitalot maksaa hunajaa....

En mä ole kokenut tätä mitenkään ahtaaksi, valitettavasti täällä pk-seudulla isot väljät omakotitalot maksaa hunajaa....

Kyllä itsekin kokisin tuon ahtaaksi, ahdistais! Jokaiselle oma huone tai korkeintaan kaks/huone!
Tuo nyt vielä järkee että kaksiossa kaksi mutta kolmiossa viisi jopa neljä, huh!

Kyllä itsekin kokisin tuon ahtaaksi, ahdistais! Jokaiselle oma huone tai korkeintaan kaks/huone!
Tuo nyt vielä järkee että kaksiossa kaksi mutta kolmiossa viisi jopa neljä, huh!

Hih, ihania viestejä :D

Meillä on 3h+keittiö, isot muksut yhteisessä huoneessa, me aikuiset ja tuo nuorin toisessa makkarissa..meidän sänkyjen lisäksi se on siis Neidin leikkihuone.
Ja hyvin mahdutaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja ahistaa:

Mä en tajua, mikä tässä pitäisi ahdistaa???? Sitäpaitsi useimmiten koko perhe on olohuoneessa, ja muu kämppä on tyhjillään...

Meillä oli lapsena/nuorena niin että vanhin (poika) nukkui yhdessä huoneessa (joka toimi myös "olohuoneen" virkaa), vanhemmat nukkuivat olohuoneessa (joka myös toimi olohuoneena) ja kaksi nuorempaa lasta (tyttö ja poika) jakoivat kolmannen huoneen, jossa oli myös vanhempien vaatekaappi (huoneessa sattui olemaan paljon kaappeja).

En koskaan tuntenut että meillä olisi ollut mitenkään ahdasta ja yöviraitakin oli jatkuvasti (jolloin tällöin yleensä nukuin sohvalla). Päinvastoin, minusta näin oli kiva asua.

Jo mekin aikoinaan muutimme yläkerran asunnosta huone+keittiö+alkovi 5henkeä uuteen kaksioon. Kylläpä tuntui väljältä ja vielä sisäWC! Mutta se oli silloin!
Järkyttävää sulloutua viisi, kuusi henkeä kolmioon! Happi loppuu ja ahdistaa!

Yhteistyössä