<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Poks 26 tänään:)

Tuosta StreptokokistaSiis ei ole varmaan niin yleinen bakteerina kaikilla, mutta aika yleinen yleisinfektion aiheuttaja vauvalla. Ja voi tosiaan olla hyvin vakava. Itse olen nyt jotenkin herkkä tuon suhteen ja en todellakaan halua sitä tälle seuraavalle vauvalle!!! Mutta toki voi olla monen muunkin aiheuttama.

Pinnasängyn pehmusteet Itse olen pitänyt sängyssä. Eivät kai nyt ole mitenkään pakolliset. Mutta sitten kun pieni vähän kasvaa ja alkaa pyörimään, niin ei työnnä käsiä ja jalkoja niin helposti pinnojen väliin. Ja itse ajattelen että suojaa vedolta jonkin verran. Mutta ei kyllä itsellänikään ole sitä hankittuna nyt tälläkertaa.

petite ja pieni 26:heart:

tervetuloa kertomus! melkonen tarina sulla jo takana, sydäntä kyllä lämmitti että eksäs haluaa isä kuitenkin olla vaikkei teidän välillä enään kaveruutta kummosempaa enään ole :) todella hienoa!

hmmh en oo perehtyny tohon streptokokki juttuun, pitää varmaan taas harrastaa vähän googletusta niin oon sitten vähän viisaampi. en tietenkään kans halua tollasta asiaa riesaks, mutten tiedä vielä kuinka paljon mun pitäis pelätä tota tartuntaa.

pinnasängyn pehmusteista oli sellaset, saatiin sillon sen pinniksen kylkiäisinä mutta nyt olis tarkoitus hankkia uudet vähän enemmän äiskän silmään mielyttävämmät ;) se on joo totta että käsiä ja jalkoja aletaan sitte tunkemaan sinne pinnojen väliin, toi meidän poika tekee sitä vieläki unissaan ja öisin sit saa tehdä näitä irrotus operaatioita.. ja kai niillä haetaan sellasta turvallisuuden tunnettaki vaaville samalla idealla ku siinä äitiyspakkauksessa nukkuessa. oon ainoastaan kerran kuullut ettei joku pitänyt pehmusteita siks ku vauva oli tosi huono nukkumaan ja öisin ku heräili sitten usein niin rauhottui kun näki makuultaan jo heti äidin/isän eli olivat näköesteinä.

vatsa kutisee mutta se on kai sitä jotain normaalia? liittyy kai jotenki muistaakseni siis siihen kun vatsan nahka venyy ja jotain?

vauvan asennosta ei mitään hajua. aika pitkään jotenki kuvittelin et se jotenki poikittain tuol makoilis mut nyt en osaa kyllä sanoa. ei ainakaan tunnu että olis oikeinpäin eli pää alespäin menny vielä. potkujahan pitäs sit tulla ylemmäs.

hitsit ku mulla oli vielä muutama aihe mihin halusin jotain sanoa mutta nyt jotenki unohtu kesken löpinöiden. palailen siis :D

Kertomus tervetuloa mukaan! Hurja on kyllä tuo sinun tarina!

Meillä hommattiin esikoisen aikaan Manduca ja suosittelen kyllä lämpimästi. Tosi näppärä käyttää.

Sitteri on ennestään joten se saa kelvata. Värinä toiminnolla olevaa en halua, koska en halua vauvaa totuttaa siihen että esim nukahtaa vain johonkin heilutukseen.

Streptokokki testi tehtiin viime raskaudessa ja myös tämän raskauden alkupuolella supisteluiden ja vatsan viiltokipujen takia. Nega oli molemmilla kerroilla.

Herkästi supistelee ihan levossakin ja myös kipeitä. Ja oikein mitään ei kärsi tehdä esim ulkona kun heti jomottaa armottomasti selkää. Mutta loppusuora kuitenkin jo eli tänään POKS 30+0!!! =)

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Juu, vähän tollanen erikoisempi raskauskertomus :D

Puuhamattoa en vielä toistaiseksi ole ajatellut ostaa. Lähinnä joku paksumpi peitto lattialle ja siihen sitten irtonaisia leluja mistä tykkää. Jonkun siirrettävän matottoman lelukaaren sain sekä kasan muitakin leluja, en ole niitä edes tutkiskellut vielä.

Pinnasängyn pehmusteita olen saanut yhden tylsän valkoisen tuolta eksän siskolta joka oli sen saanut jostain, höystettynä kysymyksellä "haluuksä tän vai heitänks mä roskiin". Otin ja sanoin et pistän sit eteenpäin jos ei ole käyttöä mutta ajattelin kyllä muutamat erilaiset pehmusteet ostaa, lähinnä petivaatteisiin sopivat :) Mulla on hevosharrastuksen myötä tullut tommonen sävysävyyn-pakkomielle et pitää sopia värit, sävyt ja kuosit keskenään yhteen...

Mulla ei kutise vatsa, pieniä omituisia tuntemuksia on ollut ihan tuossa ihon alla, ei nyt suoraan kipua/särkyä mut sellasta outoa jonka oon diagnosoinut vaan joksikin kasvukivuksi. Ratsastajilla yleensä nuo vatsalihakset on vähän kireämmässä kunnossa niin ehkä ne siellä kipuilee kun venyvät? Vaikka omat lihakset onkin olleet sopivan suojakerroksen alla piilossa ;)

Tässä ensimmäinen mahakuva nyt sitten! Tommonen pikkunen ja onneton se on verrattuna muiden mahoihin :) Mutta ei saa verrata, neuvolantäti sanoi et mitat on ihan oikeassa suhteessa kasvanut ja vauva painoi sekä oli muutenkin mitoiltaan rakennultrassa ihan sen verran kuin pitikin, heitti vain päivällä silloin se ikä ensimmäisen ehkäisyneuvola-ultran iästä.

Tässä osa kuvatuista ja hankituista vaatteista. Jamaica-pöksyt on Lindexiltä uutena, lähinnä lapsen isää ajatellen nuo ostin kun olivat niin hänen väriset, itse olen noiden hillitympien värien suosija :D Omissa vaatteissa just lähinnä musta-valko-harmaan sävyjä ;) Anteeksi jos kuvia on liikaa, sanokaa niin poistan ne sitten :) Tuo missä on yöpuku, pipo, kuolakauluri sekä body on H&M:stä ostettu, muut kuvatut onkin kirppistavaraa, tosin osa niistäkin ostoksista on käyttämättömiä. Tuossa jossa niitä on sängyllä, on yhden kirppistelyreissun aikaansaannos, ei siis kaikki mitä meillä on :) Toppapukuja on talveksi kaksi, tuo sienipuku sekä tän vuoden ÄP-puku tumppuineen ja töppösineen jonka löysin käyttämättömänä ihan parilla eurolla :)

Tykkään niistä Lindexin tähti-veloureista, niitä oon saanut ostettua parit uutena kun Lindexillä oli ota 3 maksa 2-kampanja ja sit on ainakin kolmet löytyneet kirpparipuolelta. Tuntuu kyllä moni muukin niistä tykkäävän, fb-ryhmässäkin ne menee AINA :D

Näissä on sellaisia vaaleita haaleita vaaleanruskeita leikkiviä ketunpoikia ja bodyssä samansävyiset raidat.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kertomukselle minunkin puolestani :wave:

Meille tuli kun tulikin tänään se pinnis. :heart: Tuolla se on nyt lastenhuoneessa kasattuna. Hullunkurista että siellä tosiaan on vauvalle sänky. Ihan epätodellinen olo. :whistle:

Tulipa tänään poltettua rahaa muutenkin, ostin parvekekukat ja nyt syyhyää multasormet, pakko mennä heti ne istuttamaan!

Onko muilla kylkiluiden tienoilla kipua? tai siellä kylkikaaren sisässä?
Itsellä tuntuu välistä kipuilua, mistähän moinen voisi johtua?
Eihän nuo suoletkaan nyt tässä vaiheessa niin läjässä ole että se kipua aiheuttaisi.
Ja tätä on vain toisella puolella, oikealla.

Muksusta on tullut hurjan aktiivinen, pyörii ja möyryää masussa kyllä aivan mielettömästi.
Vauvan asennosta oli puhetta, itsellä on pieni haju mitenpäin poika siellä joskus on, tällöin yleensä potkii virtsarakkoa ja nyrkkeilee ylävatsalla. Välistä tuntuu kun jotain kovaa vilistää käden ohitse kun kokeilee. :)
Yleisesti ottaen en kyllä erota mikä osa on mikä tai mitenpäin siellä ollaan. :LOL:
Kuhan myllertää. :)

Aivan ihanaa, että täällä on jo viikko 30 poksunut muutamalla, niin se aika lentää! :D

Kertomus Lämpimästi tervetuloa mukaan! :) Sinulla todellakin on kertomus kerrottavana pikkuisellesi jonakin päivänä - tosin tiedät myös, että sinulla on sisukas pikkuinen kasvamassa. Minusta oli kivaa katsella laittamiasi vaatekuvia. :)

Vaatekuvista Kiva, kun olette niitä jaksaneet laitella. On ollut kivaa katsella, miten ihania vaatteita vauvoille löytyykään. :)

Masun kutiamisesta Pientä kutinaa olen havainnut viime päivinä, oletan sen johtuvan juuri masun kasvamisesta ja rasvauksen puutteesta, joten olenkin palannut aktiiviseen rasvaamiseen.

Streptokokkitestiä täytyykin pohtia. En halua ottaa mitään riskejä vaavelin kannalta. Kun seuraavan kerran menen neuvolaan, niin täytyy jutella asiasta terkkarin kanssa.

Oli mukavaa lukea kommenttejanne baby showereista.:) Omaa intoani järjestää sellaiset vie se, että meillä on kesäkuussa edessä uuden kodin remontti ja muutto. Jos kaiken saisi hyvissä ajoissa valmiiksi, niin voisin harkita pieniä kutsuja. Voipi tosin olla, että pidämme ennemminkin tuparit, mutta niidenkin ajankohtaa on harkittu siirrettäväksi vasta vaavin syntymän jälkeiseen aikaan. Saas nähdä.

Luckygirl & Vintiö 28+1

Ja vielä kerran taas tuohon Streptokokkiin palaan. Mulla oli siis edellisessä ja myös nyt tässä raskaudessa supistuksia ja alamaha kipuja, joille ei oiekin muuta syytä keksitty. Että aiheuttaa tosiaan loppupuoliskolla supistuksia. Kävin ihan äitipolilla nuitten takia, mutta eihän multa mitään näytteitä otettu kuitenkaan. Nyt kun olen viisaampi niin niitä osaan vaatia.

Kertomus Wow, todellinen yllätysraskaus!! Aika hurjaa kun miettii omia fiiliksiä tuossa puolivälin tuntumassa niin että sä oot vasta saanu tietää raskaudesta silloin! Onnea ja tervetuloa mukaan!

Maitoa tisseistä kun puristaa niin muutama tippa tulee kyl :D Muutama viikko sitten huomasin ton. Mut ei sieltä kyllä puristelematta mitään heru :)

Pesänrakennusvietti Nooo mulla on aika lailla kesto sisustusvietti. Muutettiin lokakuussa ja pari kuukautta sillon kovasti touhuttiin sisustusjuttuja mut sit iski kova väsy (alkuraskaus + pimeä aika) ja sisustukset jäi, nyt varmaan tulee touhuttua tätä sisustusta loppuun ennen vauvan syntymää.

Makean syömistä pitäis kyllä rajoittaa!! Välillä vähän onnistun ja välillä menee sit taas reippaammin. Painoa tullut reipas 10kg ja ei kyllä mielestäni juurikaan muualle kuin mahaan.

Masu kutisee välillä hiukan, mut rasvailu helpottaa. Ja mä pelkään raskausarpia ja rasvaan kyllä ahkerasti ja heti jos vähän kutisee oon kyl rasvapurkilla taas :LOL:

Sitteri: olen asiaa pohdiskellut ja ajatuksena on etten ennen vauvan syntymää hanki vaan katson muutaman vaihtoehdon valmiiksi ja ostan sitten sen mukaan tuleeko tarvetta. Et jos ei koe kaipaavansa niin sit saa jäädä kauppaan. Tai sit jos tulee koliikkivauva niin voi hankkia vaikka kunnon tärinäkeinut rauhoittavilla äänillä jne mitä nyt noita onkaan tarjolla :LOL: Puuhamaton haluisin, tänään bongasin jostain söpöt muumi- ja pingupuuhamatot. joku sellanen vois olla kiva :)

Babyshowerit mulle järjestetään, jee :) Oon kyl ihan innoissani!

Täällä käyty äitiyspakkaus hakemassa ja tykkäsin kyllä kovasti! Ja muutenkin nuo kela-hommat on selvillä eli äitiyspäivärahat ym. myönnetty. Tiistaina päästään pikkuista kurkkaamaan kokoarvioultraan. Päästään tuohon sairauteni vuoksi, ilmeisesti saattaa aiheuttaa sen että istukka toimisi huonommin ja vauva kasvaisi hitaammin. Riski tuohon ei kuitenkaan taida olla mitenkään iso. Enemmän on musta kiva päästä siihen ultraan siks kun pelkään et vauva on iso, mun ja miehen sisaruksissa kun on ollut isoja vauvoja ja pelkään et kasvattaako tää mun makean syönti vauvaa :/ Et ihan tyytyväinen oon et päästään tsekkaamaan koko ja jos vaikuttaa isolta tapaukselta koitan varmaan jättää ylimääräiset herkut pois.

Vaunukaupoilla käytiin tällä viikolla ja emmaljungan duo edget ois tällä hetkellä mielessä. Toinen vaihtoehto ois mahdollisesti classic sport eli ei tulis isoa kovaa koppaa kuten edgeissä vaan pehmeä kantokoppa. Katsotaan nyt vielä, sattui niin huono myyjä kohdalle et mennään varmaan vielä uudestaan "potkimaan renkaita". Noi emmaljungan oli mulla etukäteen mielessä mut mielellään oisin muistakin merkeistä kuullu vähän jotain muuta kun et "se on ihan mistä tykkää". Tutuilla usemmilla on kolmipyöräiset tai kääntyvillä etupyörillä ja noissa emmaljungissa ois neljä isoa kunnon pyörää, kun olin ajatellut että kulkee sitten kunnolla loskassa ja maastossakin. Mut nyt hiukan mietityttää kun niin monet kuitenkin päätyy kolmipyöräisiin tai kääntyviin pyöriin.

Vanella ja neiti nassuli 29+4 :heart:

Viimeksi muokattu:
Kertomus tervetuloa mukaan ja tosi kiva että pistit kuviakin!! On hauskempi lukea tätä ketjua kun on kuvia, joten uskaltautukaahan muutkin!!:p
Ja kiitos niille muillekkin jotka ovat jaksaneet laittaa kuvia!!! Toki kuvia sais mun puolesta vaikka olla enemmänki! Rattaista tai mistä vaan:)

Jenny ja Papu 29+5

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä täällä meillä otetaan kaikilta tuo streptokokki testi ennen synnytystä. Ainakin aikasemmissa raskauksissa se on otettu toisessa tai viimeisessä lääkärinneuvolassa. Katotaan joko ylihuomenna ottavat kun on toinen lääkärinneuvola. Muistaakseni mulla aikanaan otettiin se kahteen kertaankin kun olivat labrassa sitten toheloineet sen ekan näytteen kans ja se oli menny pilalle niin terkkari otti sen sit uusiksi seuraavalla käynnillä.

Vanella: Meillä oli esikoisen jäljiltä noi emmaljungan duo edget sport rungolla ja onhan ne hyvät. Tukevat isot ilmarenkaat niin pääsee hyvin etenemään eikä pienet töyssyt tiessä tunnu missään. Tilavaan koppaan mahtuu talvella hyvin lämmikettä, kun taas noi pehmeät kopat on aika pieniä ja ahtaita. Siskolla on jotku Knorrin kolmipyöräset ja he on tosi heilakat työntää. Pienikin töyssy niin meinaavat kipata nokalleen. Emmaljungien ainut "vika" on se että ne on niin painavat ja isot jopa kasattuna että jos joutuu autossa paljon kuljettelemaan niin eivät ehkä sen puolesta paras valinta. Itse olen haaveillut Phil&Tedsin rattaista, ne on kuulemani mukaan kolmipyöräisiksi tukevat. Eli noissakin on eroja, riippuu varmaan rattaiden painosta ja painopisteestä miten tukevat ne on. Itsekin olen tässä hieman pähkäillyt kun meillä tosiaan on nyt kolmas lapsi tulossa ja autossa tilaa rajoitetusta että jos hommais käytettynä noi p&t:t matkavaunuiksi. Meillä kun on tuo "pieni" leonbergin koirakin joka pitäisi välillä autoon mahduttaa mukaan niin emmaljungien kanssa saattaa autosta neliöt ja kuutiot loppua kesken. Noi phil ja tedsit menis tuplavaunuinakin alkuun jos niissä ois se lisäistuin. Toinen on kyllä vauvan syntyessä jo 2,5v joten käyttöikä tuplille ei oo pitkä mut hän rakastaa istua rattaissa eikä nyt hirmu pitkään jaksa ite vielä kävelläkään. Tosin asutaan maalla joten mitään kauppareissuja ei vaunuilla hoideta, lähinnä käveleksitään vaan omaksi iloksi.

Mies tuossa eilen heitti että jos tää ois meijän viimenen lapsi ja onhan sitä itsekin tullut mietittyä. Sillä yritän hieman hillitä noita ostoksiakin kun kaikkea oikeastaan on jo ja jos tämän jälkeen ei enää käyttäjiä tule niin turhaan tuota vaatetta ja tavaraa hirveesti lisää ostaa. Kaukalo oikeastaan ainut mikä on pakko ostaa.

Mitäs TURVAKAUKALOITA ootte muut hankkineet tai suunnitelleet hankkivanne? Meillä oli kahdella ensimmäisellä Gracon logico S kaukalo telakalla mutta nyt hieman mietinnässä jos hommais maxi-cosin tai Britaxin kaukalon. Toi Graco tuntui hieman kömpelöltä ja se alustakin jumitti välillä, niin ajattelin että jos kokeilis vaihteeksi jotain muuta merkkiä. Ehdottomasti vyökiinnitteisellä telakalla pitäs olla.

Sanle ja Onnimanni 27+4

Kertomus: Mä oon aina ihmetelly miten joku voi olla tietämätön raskaudestaan, mutta kyllähän sitä paljon tapahtuu. Eihän kaikilla ole minkäälaisia oireita niin eihän sitä voi tietää. Työkaveri kerto just hieman samanlaisen tarinan kaveristaan. Sen kaveri oli tehnyt raskaustestin joka oli ollut positiivinen. Oli sit mennyt käymään neuvolassa ja terkka oli kysynyt että millon ollut edelliset kerran ollut menkat. Tää oli sit sanonut että hällä tulee yleensäkin tosi harvoin kuukautiset, joskus jopa vaan kerran tai kaks vuoteen ja edelliset menkat olleet viime kesänä. Terkka oli sit samantien passittanut lääkärille ultraukseen jossa lääkäri todennut että olet rv 22. Tää oli ollut ihan järkyttynyt kun eivät siis olleet suunnitelleet lasta ja ei ollut huomannut mitään. Ei minkäänlaista pahoinvointia ja mahakaan ei ollut ruvennut vielä kasvamaan eikä liikkeet tuntuneet. Mut sitten kun oli asian kanssa kerinnyt hieman miettiä niin oli todennut että hyvä vaan, ettei hän olisi 9kk jaksanutkaan vauvaa odottaa :D

Hei kaikki ja tervetuloa uudet!

vaunuista me ostettiin emma bestarit pehmeällä kopalla. Meidän rahat eivät vaan riitä emmaljungiin :D Jotenkin huolettaa onko nuo nyt turvalliset, mutta sitten mietin että minuakin on vauvana kärräilty vaunuissa jotka nykypäivänä olisivat lähinnä nuken vaunut, joten eiköhön ne ole ihan ok...
Mä kanssa suhtaudun skeptisesti siihen, miten kolmipyöräiset toimisivat lumessa ja sohjossa. Me elokuisethan tullaan talvella liikkumaan vaunuilla paljon.

kantorepuista Millaisia kokemuksia teillä on? Mä taistelen baby björnin ja manducan välillä ja taidan taipua manducaan. Tiedättekö mistä se kantsii tilata/hommata?

Babyshowerit Mulle ei järkätä. En mä pysyisi hereillä kumminkaan :D

Mulle iski flunssa. Kurkku tosi kipeä... blaah.....

Uusiäippä ja vaaveli 27+2

samuelinäiti: minä puhuin rikkoutuneesta sitteristä, juu, patterit ollaan tajuttu ;) Se semmonen boxi, mihin ne patterit tulee ja missä se värinä on, ei vaan enää toimi, mut täytyy tosiaan miehen käskeä avata se ja vilkaista, ja toivon mukaan se sais sen kuntoon! =)
Me saatiin se mun serkulta lahjaks ja sille sitä sitten lainasinkin periaatteella, et "ei sitä palautella tarvii kun meille ei toista lasta tuu", joten ei voi syyttää lainaamisesta jollekkin muulle. On toi kiva sitteri ilman värinääkin kun siihen saa sen lelukaaren :)

Moikka taas pitkästä aikaa! Oon kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teidän kirjotuksia mutta ei ole tullut vaan ite kirjotettua mitään :)

Kertomus tervetuloa mukaan! Sulla onkin vähän erikoisempi tarina kerrottavaksi lapsellesi. Sitkeä kaveri siellä matkassa :)

Babyshowereita en aio järkätä enkä usko että kukaan mukaan niitä mulle järjestää. Musta idea on vähän hölmö kun kuitenkin ristiäisiin jokaisen "pitää" tuoda lahjoja niin tuntuisi vaan että haluan saada lahjoja kavereiden kustannuksella tupla määrän jos ne babyshoweritkin järjestäisin :D Siis jos ite järjestäisin mutta jos joku toinen järjestäisi niin tilanne olisi toinen.

Joku puhui täällä mahakivuista kävelyn aikana. Mulla on ollut näitä jo jonkin aikaa. Välillä ne tulee vaikka oisin kävellyt vaan puol kilsaa ja toisinaan ei taas tuu ollenkaan. Tosi rasittavaa kun haluaisin kuitenkin pitää jonkinlaista kuntoa yllä mutta ei oikein onnistu jos ei voi kävelläkään kunnolla. Uimassa olen käynyt muutaman kerran ja se sopii mulle koska vedessä ei tunnu mitään kipuja. Tuntuu hassulta että jotkut jotka on viimesillään raskaana kävelee 10km lenkkejä jotta synnytys käynnistyisi ja itse ei pysty kunnolla aina sitä 2km edes kävelemään :D

Streptokokkitestiä ei ole mulle tajottu. Pitäisiköhän sellasta sit pyytää jos oireena on kerran mahakivut?

Mahan kasvusta mulla on ilmeisesti aika pieni maha koska viime viikolla yks kurssikaveri kysyi että mitä aion tehdä kesällä ja vastasin että jään äitiyslomalle niin hän oli ihan ihmeissään et ai sä oot raskaana :D Mä olin kyllä kuvitellut että sen huomaisi jo ulkonpuolisetkin mut ei kai sitten. Mulla ei oo ollut mitään mahan kutinaa mutta rasvaan kyllä säännollisesti mahaa siinä toivossa että arpia ei tulisi. Te jotka ootte ollut aikasemmin raskaana:Millä viikoilla raskausarpia on alkanut ilmestymään? yhden pienen arven olen havainnut taka reidessä mutta muuten olen toistaiseksi säästynyt nilltä.

Hankinnoista kaikki isoimmat hankinnat on jo tehty. Vaatteitakin on jo niin paljon että enempää ei paljon kannattaisi hankkia :D Mun äiti on sitä mieltä että parempi liikaa kuin liian vähän ja niinpä niitä nyt onkin sitten joka nurkassa. Suurin osa on kylläkin saatu ilmaiseksi tai ostettu käytettynä. Saatiin aivan ihanat pienet tennarit ja nyt en malta laittaa niitä kaappiin ku ne on niin söpöt ja jotenkin muistuttaa mua tulevasta pikkuisesta aina kun nään ne :heart:

Scarlett ja sissi 28+3

Auauau. Täällä lisääntyy nuo ylävatsankivut ikävästi. Tulin sittenkin siihen tulokseen että alkaa vissiin suolet littaantua kasaan ja tulee varsinkin ruuan jälkeen kipuja ja vaivoja :kieh:
Masu alkaa olla jo niin ylhäällä että rintsikat puristaa ympärysmitaltaan, pitää pikapikaa käydä hakemassa sellainen lisäpala, jotta saa niitä hiukan löysemmälle.
Ilman olisi ihana olla muttakun on tommoiset lollerot niin eihän sekään oikein mukavaa ole. :stick:

Raskausarvista kyselen minäkin. Tänne ei ole ilmaantunut vielä ensimmäistäkään, vaan odotellaan niitä saapuvaksi jossain vaiheessa, eikös se ole aika todennäköistä että niitä kuitenkin johonkin jonnekin verran tulleepi?

Mahakivut kävelyn ja rasituksen aikana, tänään tuli kun yritin epätoivoisesti imuroida. 3 huonetta sain otettua, pari huonetta jäi vielä iltapäivälle. :)
Täällä on myös yksi joka ei yksinkertaisesti pysty kävelemään pitkiä lenkkejä, kivut ja supistukset tulee välittömästi päälle. Ihan säälittää pyörähtää koiran kanssa kilometrin pituinen aamulenkki. Olenkin yrittänyt kävellä raasun kanssa muutaman kerran päivässä pienempiä lenkkejä, ja mies hoitaa sitten nuo pidemmät lenkitykset. Noh, olen yrittänyt lohdutella koiraherraa että syksyllä pääsee taas kunnon lenkeille, kunhan mamma tästä tokenee. :D
Olisihan se ihana liikkua ja tosiaan pitää kuntoa yllä, itsekin olin ahkera salilla kävijä (4-5kertaa viikossa) ennen raskautta, vaan sepä loppui kuin seinään kun vaavi ilmoitti tulostaan. Noh, syksyllä jatkuu sekin homma. :)

Vaunuista Minusta nuo kolmipyöräiset ovat melkomoiset kaupunkikärryt, eivät kyllä sovellu maastoon ja lenkille oikein mitenkään. Näppärät ja kätevät kyllä muutoin! Mekin pääsyttiin noihin Emmaljungan edge duoihin juurikin sen tukevuuden ja käyttötarkoituksen takia.
Täällä pitäisi päästä metsäpolkuja ja hiekkateitä, lumessa sekä sohjossa eteenpäin.
Toivottavasti täyttävät tarpeen sitten enemmän kuin hyvin.

Nyt on pakko mennä pötköttämään, alkaapi kivut taas vaivata :kieh:

Ss ja Poju 26+2

No niin... Se oli sitten antibioottikuurin paikka. Lääkäri sanoi että poskiontelontulehdus on tavallinen vaiva näin loppuraskaudesta. :snotty: Että harmittaa!

Vaunuista... Itsellä nyt hankittuna Brio Happyt kovalla kantokopalla. Olen aina ollut Oran puolestapuhuja, mutta nämä nykyiset mallit ovat turhan pikkuiset mielestäni verrattuna vanhoihin malleihin. Emmaljungat ois olleet kyllä ihanat, mutta liikaa hintaa, jopa käytetyissä. Nyt kun tietää ettei vaunuille tule enää olemaan jatkossa käyttöä ei raaskinut ihan mielettömiä summia niihin satsata.

Mahan kasvu vois nyt jo vähän rauhoittua. Moneen otteeseen on jo kysytty että onko tulossa kaksoset?? No ei oo! :kieh:

NUKKUMISESTA kysyisin, Miten yöt sujuu muilla? Itsellä unet lyhentyneet pätkiksi, vessaan herään useasti ja usein uni on tiessään jo aamuyöstä. Milloinhan sitä saa taas nukkua 9h yöunet putkeen...:LOL:?

Mirkku 29+3

Kertomus hurjan kuuloinen tarina sinulla tosiaan. :O Mutta tervetuloa joukkoomme. :)

Ihania hankinta-kuvia olette lisäilleet. Itse en ole jaksanut kuvia ostoksista ottaa (vielä ainakaan :LOL:).
Me käytiin vkl ostamassa sellaiset ihan perus sitterit, mitä voi keinuttaa ja niissä oli myös lelukaari. Hintaakin noille tuli vain 39€ kappale.

Nivuskivut on täällä käynyt ihan järkyttäviksi. Toisina päivinä niitä ei ole juuri ollenkaan, toisina päivinä ovat niin kipeät etten tiedä miten päin olisin. Eilen illallakin sänkyyn meneminen tuotti tuskaa, melkein itku tuli kun niin kovasti vihloi. :/

Yöt heräilen n. 3 tunnin välein ja pitänee käydä vessassa ainakin kahdesti yön aikana. Alkaa kyllä kaipailemaan niitä kunnon yöunia jälleen. :)

Raskausarvista tänne niitä ei ole tullut lisää, vielä! Huh onneksi!! Esikoista odottaessa sain sellaiset jättiarvet koko vatsaan et kyllä riitti. :D

Mites moni on jo paikkaillut sairaalakassia valmiiksi? Itse en ole edes koko kassia muistanut, ellei mies olisi eilen illalla ottanut puheeksi ja pyytänyt minua sellaista jo tekemään. Muistan miten esikoista odottaessani kassi pakattiin jo ihan alkuraskaudessa innoissaan, mutta nyt vaan on jotenkin jäänyt. Kai tämä pelko on myös vaikuttanut asiaan, kun on se riski-riski-riski-raskaus kyseessä. :/

Sinful89 ja tupla-pampulat 28+4

Yöt on täällä katkonaisia. vessassa en joudu öisin vieläkään käymään, mutta heräilen vähän väliä ja jos sattuu käymään jotain isompaa, niinkuin esim. toissayönä koirat oksensi, niin sen jälkeen en saa enää unta millään ja joudun nousta ylös. Siirryinkin patjalle olkkariin nukkumaan kun mies renkuttaa torkkuhälytystä aamusin niin monta kertaa että herään siihen totaalisesti ja nyt oon saanu nukuttua sitte vähän pidempääkin. Toisaalta paikat kärsii tosta patjasta.

Sairaalakassia en varmaan pakkaa vielä pariin kuukauteen. Kun aika lailla luulen että tääkin menee käynnistykseen ja jotenki on sitte ihan tylsää jos ei oo mitään tekemistä sielä ihan lopussa:D

Jenny ja Papu 29+6

Tervetuloa Kertomus :) Hurja tarina, mutta yllättävän yleinen.. ystäväni sai tietää raskaudestaan myös vasta kolmen kuukauden jälkeen ja hällä kyllä oli oksentelua ym, mutta niin sitä ei vaan osaa ajatella raskauden mahdollisuutta! Kierrotkin ihan jotain tosi epäsäännöllisiä... Toinen vastaava oli myös jo jotain 6kk ennen kuin lääkärillä vasta toista tai kolmatta kertaa valittaneena selvisi, että olikin raskaana! Oli kyllä huomannut liikkeitä ja mahan pyöristymistä, mutta oletti aikaisemman sairauden ja lääkäreiden vakuutteluiden vuoksi, ettei voisi koskaan tulla raskaaksi... Sitä sattuu!
Onnea odotuksen loppurutistukseen! :)

Täytyypä ottaa itsekin joskus kuvia nuista vauvan kamppeista, kunhan saan kaikki ensin pestyä. Äippäpakkaus tuli siis viime perjantaina ja heti piti päästä järjestään vaatteet uuteen lipastoon :D
Samalla tuossa suunnitellut kotiutumisvaatetustakin vaaville. Yksi ihana ostobody vois olla hyvä ja sitten siihen potkarit ja myssy sekä tumput ja omatekemät villasukat :) Äippäpakkauksessa oli kyllä myös semmoinen ihana raita body ja potkarit, mitkä vois myös laittaa.. Oli ainakin 50 kokoa.

Mulla on tuo nukkuminen jotenkin kummasti parantunut, kun en tahdo enää yöllä herätä ollenkaan vessaan vaan täytyy ihan pakolla nousta jottei rakko räjähdä! Asiaan tietenkin vaikuttaa myös nesteiden määrä, paljonko on juonut ennen nukkumaan menoa. Joskus olen herännyt sitten vasta miehen lähettyä töihin 5 aikaan ja käynyt sitten vessassa, vaan siinä ongelmana etten tahdo saada enää unta!

Sitteristä sen verran, että saadaan lainaksi käytettynä kälyltä ja se on semmoinen ihan tavallinen. Myös sitä manducaa olen suunnitellut, mutta saapa nyt nähdä onko semmoinen nyt ihan tarpeellinen, kun päästään vaunuilla kaikkialle ja tarvittaessa pitemmillä matkoilla on Britaxin kaukalo ja siihen sopivat rattaat, joilla voi vauvelia kärräillä vaikka kaupungilla..

Streptokokkitesti otettiin mullakin niiden supistelujen vuoksi ja alavatsalla oli myös sellaista kirvelevää kipua, mutta testi oli ihan puhdas. En tiedä onko kuinka pakollinen ottaa täällä päin, vaan onhan se kyllä vauvalle aika riski synnytyksessä saada siitä yleisinfektio...

Sisko järjesti itse aikanaan vauvakutsut. Sinne tuli sitten muutama naisystävä ja vauvan tätiä ja serkkua. Tarjolla kakkua ja semmoista, ei mitään ohjelmaa. Ihan kiva idea, itselle en kyllä aio järjestää, mutta jos joku haluaa järjestää mulle niin mikäs siinä! :D Mulle riittää kesäkuussa tulevat polttarit muutaman ystävän kanssa :)

Mulla ei ole maitoa tullut itsekseen, mutta joskus puristellessa tulee kyllä kirkasta ja joskus jopa semmoista terniä, eli rusehtavankeltaista esimaitoa. Onneksi ei ole tarvinut ainakaan vielä suunnitella liivinsuojien käyttöä!

Masu kutisee välillä kovastikin ja hoidan sen rasvaamalla, mutta en usko rasvan voimaan ehkäisemään arpia, jotka aika todennäköisesti tulee jos on tullakseen siinä viimisillä viikoilla, kun vauva aloittaa kasvuspurtin. Mulla kutinaa aiheuttaa ainakin nuo äippähousut, mutta myös se nahan venyminen varmaan on syynä. Se tosin aiheuttaa mulla enemmän kutinaa selkäpuolella..

Joo, tämä romaani saa nyt riittää! :D

-pansku- ja bubutyttönen 29+0 :heart:

Viimeksi muokattu:
joo kuvia on aina kiva katella, eikä haittaa vaikka olis viestin sisällä useampikin :) ton oman vaatekuvan otin hätäseen, ei kuitenkaan vaatinu hirveempiä sommitteluja neljän vaatteen kuvaus :D

mirkku76 juu mulle ollaan kans kauhisteltu että kaksosetko on tulossa tai sitten toinen olettamus on ollut että syntyy näinä päivinä :D mutta on tää mun masu kauheen paljon isompi verrattuna edelliseen. vasta näillä viikoilla se viimeks alko kasvaa enempi.

kiuku juu no toi on sitte eritilanne. ei vaan kyllä olis eka kerta ku palautellaan puol kuntosena takas milloin siis mitäkin, vaatetta tai tavaraa :O ja vaikka se värinä onki metka niin ohan se lelukaari se kiinnostavin siitä lapsesta ;) noissa värinätärinä versioissa yleensä onki tosi kivat ne leikkikaaret mitä oon nähny. piti vaan sanoa niistä pattereista koska oon varmaan yhtä dorka ku siskoni etten älyis sitä tsekata ensiks :D hihi

yö unia joo ja kunnollisia, niistä haaveilen päivittäin ! samu puskee nyt ala kulma hampaita ja kuumeilu jatkunu jo muutamia päiviä, onneks sitä ei ite muista miltä toi hampaiden teko tuntuu :stick: eli meillä valvotaan vaihtelevasti joka yö. ja ilman hammas huoliaki pitää väh. kerran yössä herätä vessaan/samua lepyttelemään. tässä on vaan se et tietää ku toinen syntyy niin ei sitä unta vieläkään saa täydeltä yöltä mut lohduttelen itseäni jo valmiiks että se uni juttu on pieni osa ja ei kestä kauaa sekään univaje vaihe :) (toivossa on hyvä elää!)

ei kyllä mitään haisua että milloin ilmesty noi raskausarvet, musta tuntuu että noi ainoot jotka toistaseks oon ite bongannu on siis noissa jenkkakahvoissa ja musta ne on ollut siinä edellisestä asti. rinnoissakin näköjään näkyy vielä edelliset arvet eli ne vain taitaa voimistua sitten, on nimittäin nyt aika haaleat että hyväku näin enään niitä. ja oon nyt vähän laiskotellut rasvauksesta, talvella oli pakko kun olisin muuten kuivunut kasaan.

sairaalakassia oon miettiny että vois vähän esipakkailla, se on taas niin aikaansaamis kysely. edellisessä raskaudessa taisin pakata joskus näihin aikoihin(?) kun oli jonki aikaa jo supistellut ja viimestään viikoilla 34 taisin loputki siihen kassiin laittaa, olin nimittäin jo muutaman sentin auki niiden supistelujen vuoks ja lääkäritki sano et tätä vauhtii oot jo seuraaval viikol tääl lapsi sylissä. oli kyllä kiva jännäillä ne seuraavat 6vk ainaku supisteli ja kipeästi että onko tänään nyt sitten se lähtö.

musta tuntuu muutenki et tota ekaa ku odotti niin hyvä etten kaikkea tehnyt ohjeistuksen mukaan, en varmaan syönnyt mitään mitä listalta löyty, en juono ees lemppari vihreääteetä koska sekin luki ainaki vielä silloin siinä listassa. nyt jotenki tuntuu et oon kokoajan ihan hakoteilla, pitäis varmaan lukea noita pikkuvihkosia uudestaan läpi niin tarttis kokoajan olla hoomoilasena, vaikka ohan näistä kaikista aiheista kiva keskustella täällä ja aina joku tietää vastauksen jos ite on ulapalla :D muutenki ajatukset ollut aika erinlaisia. samua odottaessa mulle ei tullut mieleenkään että mikään voisi mennä pieleen, että lapsi syntyy ja piste. nyt sitten oon jostain syystä kokoajan pelännyt että jos kaikki ei menekään hyvin. ainakin alkuviikoilla olin aivan kauhusta kankeana. nyttenkin jos on päiviä ettei poika liikuskele mahassa niin oon ihan hysteerisenä, sit yritän vaan olla cool mama ettei miehenki tarttis hysterisoitua.. pikku hiljaa se voittamaton fiilis alkaa nousemaan ja tuntuu että kyllä tää lapsi tulee meille :) onko muuten kellään ollut näitä fiiliksiä? anteeks jos oli vähän epäselvää tekstiä, oon niin kesäfiiliksissä jo, tuntuu että kokoajan poistan tätä tekstiä sillain "plaaplaa, kauheen pitkästi tonki selitin" :D

samunäiti&alex 27+6 (tj 86pv ;) )

• Tykkää
Reactions: mirkku76
Kiitos toivotteluista :)

Tosi helppo raskaus kyllä ollut kaikenkaikkiaan, kun ei ole ollut niitä pahoinvointeja, ei väsymystä, närästystä, yhtään mitään paitsi niitä satunnaisia iskiaskipuja mutta kun nekään ei vaivaa koko aikaa niin en niitä sillai laske vaivoiksi :) Mikään ei tee pahaa, kaikkea voi syödä, yöni nukun hyvin, joskin toisinaan sitä heräilee ihmeen aikaisin ja ihan pirteänä et melkeinpä päinvastaisesti myös tuo nukkuminen ja unentarvekin tuntuu olevan :D Mut sitkeä kaveri kyllä, on se niin 110% päättänyt tähän maailmaan tulla!

Eilen illalla, tai no melkeinpä vois sanoa et viime yönä kun nukkumaan menin ja luin sängyssä vielä hetken vauvakirjoja, niin jäi lukemiset kyllä hetkeksi aikaa kakkossijalle kun aloin seurailemaan Minarin liikkeitä. Olin selälläni ja kirjanen tuossa rintojen ja vatsan välimaastossa kun sitten keskeytin lukemisen ja nostin kirjaa ylöspäin että näin vatsankin. Peitto oli kyllä päällä, mutta niin suuria liikuntoja yks siellä harrasti et ihan peitto heilui :D Sit viskasin peiton sivuun että näin ihan paljaan vatsan ja oli kyllä hauskan näköstä kun koko maha veti ihan järjettömiä aaltoja ja kumpuiluja! Otin äkkiä puhelimen kun ajattelin eksälle sit näyttää videota myllerryksestä ni eihän se sit enää liikkunut tietenkään...

Streptokokkitestistä mulle ei ainakaan vielä oo mitään mainittu. Mut jos tosiaan "pitää" olla jotain mahakipuja tms. ennenkuin tarjoavat testausmahdollisuutta ni eipä niitä kipuja oo täällä näkynyt :)

Raskausarpia ei vielä oo, mut toisaalta kun ei tuo mun vatsakaan oo mikään jättisuuri :) Body Shopista oon ostanut sellasta kaakaovoi-vartalovoidetta mitä hieroskelen vatsaan pari-kolme kertaa päivässä ni elättelen toiveita ettei niitä arpia sit ainakaan ihan hirmuisesti ois tulossakaan mikäli niitä nyt edes voi estää. Jotkut kun sanovat et niitä tulee, vetelee sitten mitä öljyjä tahansa ja toiset taas on sillä kannalla ettei niitä tule jos koittaa rasvata ja kosteuttaa että pysyy iho kimmoisana. Katsoo sitten mikä on oma tilanne :)

Mulla oli tänään sokerirasitus. Muutamien mutkien kautta se aloitettiin vasta 1h 40min myöhemmin kuin piti, olin siis aloitushetkellä ollut vähän yli 12h ravinnotta. Eka putki verta, litkut kitusiin ja odottelemaan. Ei ollut mitään ihan hirveän pahaa se glukoosilitku :) Kevyesti sitruunaista, aika mietoa. Sit tunnin päästä kolme putkea verta ja vielä tunniksi istuskelemaan, sitten vielä yksi putki verta. Ei tuntunut missään, reilu 14h, kotiinpäästyä melkeinpä 14,5h ravinnotta ja verta menettäneenä jopa ihmettelin et missä on mun heikotukset ja huonot olot :D Keittelin kahvit ja tein pari leipää ja söin jugurtin, sitten aika pian lähdettiinkin kaverin kanssa hakemaan vähän vauvanvaatteita ja kestovaippoja parilta myyjältä, käytiin lastenkirppiksellä, eläinkaupassa ja lopuksi vielä ruokakaupassa. Aika niukka ostosaalis tänään, tässä näytille :)

Kertomus & Minimörkö 25+3

Viimeksi muokattu:
Käytiin tänään miehen kanssa kaupoissa pyörähtämässä vauvatarvikeosastolla ja pikkuisen hämmentyneenä sitä lähdettiin kotiin päin. Mitään ei mukaan tarttunut.
Yritettiin pikkuiselle vaatteita katsoa mutta taitaa tämä mamma olla yhtä nirso kuin omien vaatteidenkin suhteen eli mitään en kelpuuta. :LOL:
Edes pientä tuttia ei saatu ostettua kun ei mieleistä löytynyt.

Tuttipulloja ja niiden kumiosia oli myös näköjään paljon, mitä eroa on pyöreällä, anatomisella ja dynaamisella tuttiosalla? :stick: Onko noista nyt joku semmoinen mikä kannattaa ehdottomasti ostaa?
Tarvitseeko se vauva edes heti tuttipulloa? Mitä kaikkea tuommoista "pikkutilpehööriä" on tarpeellista ostaa vauvalle? Olisiko jotain listaa? :D

Nukkumisesta , täälläkin heräillään pitkin yötä, milloin pissalle, milloin muuten vaan virkeänä aamuyöstä ja uni ei vaan tule. Huonosti siis nukutaan. : /

surusilmät mä kyl ostin tuttipullon varuiks vaikka tietty ajattelin et tisseistä suoraanhan se sapuska tulee :D mutta ei ollut hukka ostos kun ei se kuuluisa imetys onnistunut. ostin ite sellasen ainu(?) mam anticolic eli koliikki vauvoille suunnatun. eipä tarttenu murehtia mistään turhista ilmakuplista pikkasen masussa. noita pulloja saa siis varmaan joka kaupasta. eli kyl varmaan ainaki tuttipullo, tutti(jos haluaa lapselleen antaa siis, eihän ne pakollisia ole :D ), liivinsuojia ja paketti vaippoja(tai useampi, kannattaa tarjouksia katella), wet wipeseja(ovat hyviä yö aikaan kun sitä sinappia tulee usein sinne vaippaan..), sit nää ei oo pakkolisia myöskään mutta itse olin muutaman äidinmaidonkorvikkeen ostanu kotiin siltä varalta ettei heruiskaan niin paljon maitoa sitten vielä tops puikkoja on hyvä olla mutta niitä nyt varmaan kaikilla on muutenkin kotona niin ei niitä erikseen tartte ostaa :) tossa nyt ainaki nopee tollanen "lista" mitä haluan että kotona tosiaan on kun kotiudutaan, viimeks meil oli varmaan kaikkea muuta paitsi niitä vaippoja niin ukko joutu heti juoksee kauppaan hakemaan ja ite toivoin parasta samaa aikaa ettei vauva tee järkyttäviä niskaan asti lentäviä sköndiä :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luckygirl ja NP
Vauvojen vaatteet on ihan liian söpösiä. Ei vissii pitäis mennä ollenkaan vauvavaate osastolle, kun ei sieltä osaa tulla pois ilman, että jotain on mukana. Eilen kävin kukkamaljakkoa ostamassa ja kuinka ollakaan, kun jalat vei kattomaan niitä söpöyksiä. :D Tuommonen setti tarttui mukaan.

Pitääkin seuraavaks keskittyä miettiin tota "pikkutilpehööri" -listaa. Jonkin sortin tutin varmaan hankin ainakin. Meillä ei kyllä kumpikaan lapsista oppinu lussuttaan tuttia, eikä sitä sit väkisin kovin yritetty. Käyttivät tuttia jonkun verran 4-8kk iässä, mutta molemmat lopetti itekseen.

Ihanaa viikkoa mammat ja masuasukit!
Sulo-Sylvia 29+1

Vois kait se teille tänne puolellekkin tulla kertomaan meidän suru-uutiset jälleen kerran :'(

Nyt on pakko taas vähän päästää ärräpäitä ilmoille ku vituttaa ja surettaa niin perkuleesti taas vaihteeksi :/ Voiko oikeesti aivastus aiheuttaa keskenmenon!!??!!Mulla nyt aivastustaa tuon tuosta ton siitepölyn takia ja nyt sitte ku aivastin niin ihmettelin miksi tuntuu märältä niin eiköhän reidet ym ollutki ihan veressä..eli taitaa tää olla tässä taas :/ ja lopputulos oli tällänen: No niin jos nyt niitä kuulumisia sitten kertois tännekkin..eli ei meille tule sitte joulukuussakaan vauvaa ja ei taida enää muutenkaan tulla jos on noihin lääkäreihin uskominen :/ sanoivat että mun kohtu ei jaksa pitää loppuunasti ihmisenalkua hengissä kun on jo aika rasittunut noista raskauksista.Raskaaksi kyllä voin tulla mut ei ne ton pidemmälle ainakaa etene :/ että tähän loppuu meidän vauvan yritys ja se tekee niin kipeetä ettei tiiä miten päin ois :( mutta onneksi on silti nuo viisi lasta jo olemassa joka tuo lohtua tähän olotilaan..silti olen edelleen hengessä mukana ja seurailen juttujanne vaikka nyt kyllä pidän pienen tauon näistä jutuista mutta ootte silti mun ajatuksissani ja kerron välillä kuulumisiamme tännekkin :) nyt jos koittas nukkumaan mennä vaikka itkusta ei loppua meinaa tulla :( Teksti voi olla aika sekavaa mut koittakaa kestää ja eiköhä tosta selkoa saa kuiteskin. Ai niin se vielä piti kertoa että ne jopa kysy multa että oisinko valmis kohdunpoistoon kun en mä sillä mitää enää tee koska se on ihan loppuun käytetty vai miten ne sen ny ilmaisikaan :/ tällänen kyllä syö naista ja nyt oon niin alamaissa ettei tosikaa mut onneksi tosiaan on noi 5 lasta kuitenkin arkea piristämässä ?

Yhteistyössä