38,1 kuumetta? Tarhaan huomenna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä varmaan mittaisin aamulla vielä, tai riippuen mistä mitattu, korvastahan esim. lääkärit ei tota pidä ees kuumeena. Mutta luultavasti en kyllä veis tarhaan vaan lääkäriin ton yskän takia. Me käytiin eilen lekurissa kun pienellä miehellä oli aamusta 39 kuumetta, ja kuulemma liikkeellä viiskin päivää kestävää kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Mä varmaan mittaisin aamulla vielä, tai riippuen mistä mitattu, korvastahan esim. lääkärit ei tota pidä ees kuumeena. Mutta luultavasti en kyllä veis tarhaan vaan lääkäriin ton yskän takia. Me käytiin eilen lekurissa kun pienellä miehellä oli aamusta 39 kuumetta, ja kuulemma liikkeellä viiskin päivää kestävää kuumetta.

Mut pitää olla se kuumeeton päivä välissä ennenku voi viedä. Näin ainakin meilläpäin on ohjeistettu päivähoidon puolelta.

Aamulla ei välttämättä aina ole kuumetta, vaan saattaa taas nousta päivän mittaan. Tästä syystä käsittääkseni se kuumeeton välipäivä... Et aamulla mittaaminen ei kerro koko tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Mut pitää olla se kuumeeton päivä välissä ennenku voi viedä. Näin ainakin meilläpäin on ohjeistettu päivähoidon puolelta.

Aamulla ei välttämättä aina ole kuumetta, vaan saattaa taas nousta päivän mittaan. Tästä syystä käsittääkseni se kuumeeton välipäivä... Et aamulla mittaaminen ei kerro koko tilannetta.

Ei kerrokaan, ja mä en henk.koht. kyllä varmastikaan veisi tarhaan. Mutta kuten kirjotin, niin esim. korvasta mitattuna 38 ei vielä ole kuumetta lääkärien mielestä (useamman lastenlääkärin kanssa tästä juteltu pojan sairastaessa).

Meillä korvamittari käytössä ja kyllä lapsilla jo 38 selkeästi kuumetta. Sen huomaa lapsesta jo muutenkin. Suositushan on, että mittaisi lapsesta kerran terveenä lämmön, jotta tietäisi mikä kuumetta. Peruslämpö kun on yksilöllinen. Pojalla juuri norm. lämpö korvamittarilla on 36,4 niin 38 on selkeästi kuumeen puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Meillä korvamittari käytössä ja kyllä lapsilla jo 38 selkeästi kuumetta. Sen huomaa lapsesta jo muutenkin. Suositushan on, että mittaisi lapsesta kerran terveenä lämmön, jotta tietäisi mikä kuumetta. Peruslämpö kun on yksilöllinen. Pojalla juuri norm. lämpö korvamittarilla on 36,4 niin 38 on selkeästi kuumeen puolella.

Meillä myös normaalilämpö korvasta jotain 36.6-36.8 välillä. Mutta siltikin lääkärit sanonut että korvasta tuo 38 ei ole kuumetta, varsinkin jos lapsi on virkeä (jota meidän mies on aina jos kuumetta alle 39).

Mulle aivan sama mitä lääkärit pitää ja mitä ei!Meille jos passitetaan hoitoon tollanen lapsi,joka ei varppina tolla kuumeella jaksa osallistua päivän hommiin niin soitto vaan vanhemmille heti! Järkeä voi käyttää myös!

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Mulle aivan sama mitä lääkärit pitää ja mitä ei!Meille jos passitetaan hoitoon tollanen lapsi,joka ei varppina tolla kuumeella jaksa osallistua päivän hommiin niin soitto vaan vanhemmille heti! Järkeä voi käyttää myös!

Tuolla myöhemmin kirjotinkin, että ite en veis. Mutta että meidän mies kyllä on ihan virkeä niin kauan kun kuume alle 39. Oon sen joskus tarhasta hakenu ja ihmetelly, et onpa lämmin, kotona ollu 38, tarhan tädit ei oo huomannu mitään.

meillä kanssa kova ongelma kun mä aloittanut töissä ja pikusella tänään 37,8 kuumetta.
pakkohan se kotiin on jäädä. mä en voi jäädä. eikä ,mies kun siellä vajaa miehitys.
eli tosi ongelma.

onneksi saatiin sitten apua että miehen isä tulee aamusti hoitamaan. vaikka on itsekkin kipeä ja äitini tulee sitten 1 eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Pojalla on lämpöä/kuumetta 38,1 ja kova yskä (tuntuu vaan kovenevan). Pitäisköhän huomenna olla kotona? Onko 38 jo kuume?

No ei hoitoon ystävä hyvä.
Kyllä on kuume ja jos on vielä yskääkin päälle niin kotiin pitää jäädä.

Yhteistyössä