Kiitos! Tuli tosiaan perustettua tämä ketju kun luulin ettei tuonne nelikymppisiin huolita plussanneita. Mutta ihanaa, kun sinnekin sopii mukaan!Vastasinkin jo sinne 40+ ketjuun sulle
Onnea plussasta täällä kohta 43v yli puoli vuotta hoidoilla yritystä.
Ihana jos luomustikin voi tärpätä
Viikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Netistä löytyy tähän käteviä laskureita, Googleen vain esim.laskettu aika ja sinne laskuriin sit edellisten kuukautisten alkamispäivä, niin antaa sen lasketun ajan sekä meneillään olevat viikotIhanaa kun meitä odottajia on paljon täällä, oikein kovasti tsemppiä kaikille raskauden seurantaan. Toivottavasti kaikilla sujuu odotus hyvin ja raskaus jatkuu sinne loppuun asti.
Itsellä on vähän ollut veristä vuotoa aamulla, mutta olen lukenut että se voi olla ihan normaaliakin. Tänään testasin jälleen precheckillä ja tuli aavistuksen vahvempi viiva kuin eilen. Eli ihan alussa vasta ollaan enkä ole vielä perehtynyt miten viikkoja lasketaan. Ehkä huomenna tai ylihuomenna olisi 14 päivää ovulaatiosta. Pari päivää on ollut rinnat tavallista aremmat ja on väsyttänyt. Muita tuntemuksia ei vielä ole.
Jos ovulaatio on tiedossa, niin voi laskea ovulaatiota. Ovulaatiopäivä, dpo 0 = rv 2.Viikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Netistä löytyy tähän käteviä laskureita, Googleen vain esim.laskettu aika ja sinne laskuriin sit edellisten kuukautisten alkamispäivä, niin antaa sen lasketun ajan sekä meneillään olevat viikot
Netistä löytyy keskenmenon todennäköisyyden laskuri, jota itse olen käyttänyt. Tilastollinen riski toki suurenee iän myötä, mutta on silti paljon todennäköisempää saada elävä vauva syliin! Huvikseni naputtelin siihen antamasi tiedot ja hatusta vedetyn pituuden ja painon. Km-riski viikolla 7 oli vain vähän yli 3 prosenttiyksikköä suurempi kuin muuten samoilla spekseillä, mutta 10 vuotta nuorempana!Täälä 43v iltatähden odottaja
2 isompaa lasta jo on, toinen aikuinen ja toinen murkkuikäinen. Syksyllä 2021 päätettiin aloittaa yritys ja neljännestä kierrosta sit tärppäsi. Tämä meni valitettavasti tammikuussa sitten kesken.
Yhdet kuukautiset ehti tulla km jälkeen ja olinkin jo uudelleen raskaana, tänään tuli täyteen rv 7.
Eli kyllä tässä iässä vielä ihan luomustikin voi onnistua
Pelko keskenmenosta on, kun iän myötä riski on suuri...ja sit tietenkin se, että onko lapsi terve.
Tällä kertaa on kuitenkin oireita paljon enemmän kuin viimeksi, jatkuva huono olo js älytön väsymys, rinnat todella arat, jatkuva nälkä ja samalla ruoka etoo.
Ja ihan älytön turvotus
Ensi viikon ke oon menossa varhaisultraan tsekkaamaan, et onko kaikki kuten pitääkin...jännittää..
Mitä enemmän keskusteluita erilaisista oireista, peloista ja keskenmenoista lukee, sitä vainoharhaisemmaksi itsekin tulee. Koska olen itse ensiodottaja, ei minulla sinänsä edes pitäisi olla mitään syytä pelätä jatkuvaa keskenmenoa, mutta se pelko on varmaan iskostunut asioita googletellessa..Minä olen 40-vuotias iltatähden odottaja, täytän 41 pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Kolme lasta ennestään ja ikäeroa nuorimpaan tulee 12 vuotta. Nopeasti tärppäsi ja nyt rv 20+2. Paljon on huolettanut alussa, kun tuli luettua kaikista iän tuomista riskeistä ja lueskelin hetken myös tuolla 40+ -ketjussa, mutta nopeasti tajusin, että on parempi olla lukematta, kun tuli olo, että eihän tästä voi tulla mitään... Olenkin kaivannut tällaista ketjua, jossa jo odotetaan.
Keskiviikkona rakenneultra ja jännittäähän se kovasti, vaikka tähän asti kaikki mennyt hyvin.
Itsekään en ole asiaa niin kovin paljoa miettinyt. Lähinnä sitä, että miten kroppa kestää vielä tässä iässä, kun takana 2 synnytystä ja lisäksi kaikki kudosten ym.löystymiset mitä ikä on vielä saattanut lisätä@Evena_4 Tsemppiä ultran odotteluun!
@*PikkuMyy*, @Evena_4 ja te muut:
Miten koette ikänne tässä vaiheessa vaikuttavan raskauteen tai tulevan vauvasi vanhemmuuteen?
Itse en ole vielä osannut ajatella näitä ja kuulisin mielelläni kokeneemmilta ajatuksia, ettei tarvitse kahlata netin (horror)tarjontaa läpi.
Muistan että joskus kolmekymppisenä ajattelin että 35-40+ v. synnyttävät on todella vanhoja, kuten ehkä 20-30 vuotta sitten ajateltiin kolmekymppisistä. Mutta ajat muuttuvat ja itsekin ajattelen asiaa nyt eri tavalla, eli ei minua huoleta tulla äidiksi tämän ikäisenä. En tunne itseäni erityisen vanhaksi, vaikka odotan esikoista yli nelikymppisenä. Olen terve, syön terveellisesti ja liikun aktiivisesti. Olen tosin jättänyt lukematta ikään liittyvistä raskausajan riskeistä ja olen säästynyt tähän mennessä paheksuvilta kommenteilta (niitäkin varmasti kuulen myöhemmin), kun en ole vielä kertonut raskaudestani tuttavapiirilleni.
Minulla myös teinitytöt 16v ja kohta 14v (sekä poika kohta 12v) ja he eivät vielä tiedä. Edellisen uutisen ottivat vastaan oikein iloisina ja nyt heidän pikkuveli on 11kk Tätä uutista en usko heidän ottavan vastaan niin iloisena Vielä sais reilu 2vko salailla.Mun teinitytöt on 14 ja 16, he ovat ottaneet vauvauutisen hyvin vastaan ja odottavat hyvillä mielin. Ensireaktio taisi molemmilla olla epäusko. Vaikka sanoi tuo vanhempi muutama kuukausi ennen plussaa yhdellä kauppareissulla, kun jonkun lapsi kiukutteli, että ette sitten hommaa enää lapsia meille.
Poikakin on aika mielissään, kun hänestä tulee isoveli.