35v+ odottajat, vol 3

Onnittelut akkamänylle tyttövauvan syntymän johdosta! :flower: =)

Säihke: pikkumiehellä näyttää olevan hauskaa pulkan kyydissä :D :heart:
Sain myös tuollaisen taljan joululahjaksi mieheltäni. Olin kyllä vihjaillut..

Ostettiin vauvalle sänky. Yksi huonekaluliike lopettaa ja myi kaikki alennuksella. 120e kotimainen pinnasänky, pähkinän värinen. :D Patjakin kuului hintaan. Eikä ihan tavallinen mallikaan.. Tänään lähdetään hakemaan peräkärryä mun vanhempien luota ja maanantaina sitten haetaan sänky kotiin. Se on jo valmiiksi koottu, joten laitetaan se heti meidän makuuhuoneeseen. :heart: Saanpa ihastella sitä sitten..petivaatteitakin tilasin ellokselta.
Viimeyönä valvoin puoli neljään kun uni ei tullut..suunnittelin lastenhuoneen sisustusta. ;)
Pää oli täynnä ideoita. Kävin nettissä lastenhuone.fi kuolaamassa kaikkea ihanaa!! :p

Aurora ja toukka 20+2 :wave:
 
Meillä ollu kone epäkunnossa ja pääsin vasta nyt tänne. Pikkuprinsessamme mitat olivat viime tiistaina 3300 g ja 50 cm, kovasti on kasvanu lähtöpainostaan 2070 g ja 45 cm pituudestaan. :heart:

Lypsän edelleen päivisin tarvittaessa, mutta muuten imetän. Yöllä nukkuu n. 5-6 h pisimmän jakson, rinnalla tuhisee ihanasti. :heart:

Aivan ihana pikkuneiti ja vähän itkee, silloin kun ei heti kuulla ja herää ja on kova nälkä, sylissä tykkää nukkua ja rinnalla asuisi. :D Oi tätä ihana vauva-aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
29.12.2008 klo 20.08 näki uuden maailman pikkuinen neitonen, jolla painoa reilut 3200g ja pituutta huimat 48cm.

Palailen lukemaan ja kirjoittelemaan kunhan takapuoli kestää istumisen (ja eiköhän joku kuvakin profiiliin eksy ;) )

Janttu & Prinsessa 4vrk
Onnea janttu672 prinsessasta :flower: :flower: :flower:
 
Akkamännylle onnittelut tyttösestä! Näin uutenä jäi mietityttämään mitä se lause "Siitäs saitte, neuvolaimmeiset! " tarkoitti?

Nevin tytöllä tosiaan harvinaisempi nimi. Onnea nimestä neidille! Sillaa en varmaan ole ennen kuullut, mutta sopivan nimimäinen siis tavallaan tavallisen oloinen kaunis nimi se on.

tuu-tikki ja menninkäinen 6+4
 
Kiiton onnentoivotuksista! Merkkailen itseäni tänne ennenkuin menen hetkeksi levolle. Jotenkin ei osaa irrottautua raskausajasta vaan olen hiukan lukenut kevään synnyttäjien pinoja :LOL: On vaan jotenkin hiukan haikea olo, olihan meikun raskausaika itselleni niin järisyttävä kokemus, että siitä elämäntavasta ja ajatuksista on vaikea heti riuhtaista itsensä irti. Ja kaupassakin tuntuu hassulta, että nyt voi ostaa esim. kylmäsavustettuja tuotteita, joita himoitsin raskausaikana, ja nyt ei teekään mieli :D Ja vitamiineja otan entiseen eli raskausajan malliin, tosin b-vitamiinin olen vaihtanut tavallisiin multitabseihin.

Tuu-tikki: Kerron joku toinen kerta, vaikkapa yv:nä, mitä mainitsemasi lauseeni tarkoitti. Monet ovat tässä pinossa jo niin paljon joutuneet lukemaan jauhantaani kyseisestä asiasta, että mielummin kerron sinulle asian suoraan kuin enää jauhan täällä. Ja mikä parasta, viimeisin ultraus taysissa 19.12. oli aivan megasupersuoritus: ultralääkäri veikkasi syntymäpainoksi 2780 g eli eipä naisen käsi arviota tehdessä paljon vapissut!!!!


Nevi: Onko vauvasi nimeä Suomessa montaa? Näkisinhän sen tuolta itsekin, mutten nyt jaksa katsoa, sori...


Ja nyt levolle hetkeksi.
 
Pakkas aamuja kaikille.Täällä lukema -20.5
akkamänty:nautihan noista herkuista hyvällä ruokahalulla.Mitenkäs arki on alkanut sujua tytön kanssa?
janttu672:onnittelut :flower:
Kävin aamuvastaanotolla sairaslomaa flunssaani hakemassa ja samalla kuuneltiin sydänäänet.Miten ihanaa oli kuulla ne :heart: ja tieto siittä,että kaikki on ok =)
eilinen tosiaan meni nukkuessa,mutta toivotavasti tää olotila tästä pian kohenee.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

Äiti-kengu ja pikku-kengu 14+1 :heart:
 
Onnittelut Akkamännylle - ja hyvä nimi söpöliinillä vauvallasi, Nevi :) Täällä sitä kärvistellään kovassa pakkasessa, vissiin joka puolella Suomea. Työt alkaisivat pitkän joululoman jälkeen nyt keskiviikkona, mutta eipä juuri huvittaisi enää töihin ruveta.... Hoh-hoijaa, vielä olisi 8 viikkoa töitä miinus hiihtoloma, mitenkähän sitä jaksaisi...? Samoja fiiliksiä kellään muulla....?
Ninu + Masukki 27 vk
 
Pakkasaamua täältäkin :wave:

Meillä mittarissa reilut -15 astetta. Kivahan se oli että talvi tuli, mutta olisi nyt saanut tulla ensin lunta kunnolla. Vähän kyllä lupailivat lisälumia nyt alkuviikoksi, joten sitä nyt odotellaan. Neiti 13v halajaa lautailumäkeen ja pikkuneiti 2,5v pitäisi saada pulkkamäkeen. Pakkasista on eniten innoissaan mies joka haaveilee pilkille lähdöstä :D Epäilenpä että jo huomenna menee jäätilannetta tarkistamaan.

Olin suunnitellut, että veisin vauvelin tästä viikosta lähtien ulos nukkumaan, mutta nyt alkoikin epäilyttää tuo kylmä sää. Taidankin odotella, että säät lauhtuvat.
Onneksi pikkuinen nukkuu hyvin täällä sisälläkin, vaikka meteli onkin välillä aikamoinen. Eilenkin laskin että muksuja oli paikalla peräti seitsemän :/
Pari tosin lähti sitten koteihinsa, mutta pian jo tulikin sitten kaveria kylään.
Saapa nähdä miten vauveli saa unta kun kaikki lähtevät taas töihin ja kouluihin ;)

Nimestä kyselit akkamänty Väestöliiton tietojen mukaan yksi lapsi sai kyseisen nimen viime vuonna ja 1900-2008 yhteensä 84 tyttöä.
Meillä nimen bongasi mies, löysi sen paikallislehdestä urheilutulossivulta.
Minäkin jatkan muuten sekä kalsiumin että raskausmultitabsien syöntiä. Niistähän on vain hyötyä kun imettää :)

Painoni jatkaa vain laskusuhdannetta. Tätä vauhtia jos jatkuu, olen ensi kesänä sellaisissa mitoissa, että miehelle tulee jo mieleen se nuori nainen, jonka kanssa meni aikoinaan naimisiin :heart: Nyt on painoa noin 15kg vähemmän kuin np-ultran mittauksessa!
Vaan ihannemittoihin on vielä noin 20 kilon matka :(


Äiti-kengulle virtuaalisia paranemissäteitä viskelen sinne sinulle. Mukaan pakkaan kuumaa herukkamehua, lämpöisiä peittoja ja paljon hedelmiä.


Moni on sanonut samoin kuin sinä tuu-tikki Nimi on tosiaan erikoinen, mutta silti sopivan suomalaisen 'nimimäinen'. Onhan se vain yhden kirjaimen päässä monesta tutusta nimestä; Silja, Milla, Hilla, Salla...


Voi miten hienosti teidän pikkuinen kasvanut Neeanäiti =) Hieno juttu!
Meilläkin vauveli tykkää rinnallaolosta, samoin sylissä köllimisestä. Oletko sinä kokeillut kantoliinaa? Meillä varmaan tykkäisi kovasti, mutta minä olen niin lämminverinen, että ajatus ympärille kiedotusta isosta kankaasta on aika tukahduttava. Sitäkin olen miettinyt, että rajoittaisiko liina tuon neidin 2,5v syliin ottamista, halaamista jne?


Hanneksella niin mukavan lokoiset olot tuolla pulkassa :D Ihanan suloinen pikkuinen :heart:
Meiltäkin tuo talja löytyy. Sen päällä on kiva isommankin lapsen istuksella pulkassa.


Minullakin Aurora72 pyörii mielessä lastenhuoneen sisustus. Nythän vauveli ja tyttö 2,5v nukkuvat meidän makuuhuoneessa. Kevään aikana todennäköisesti vapautuu yläkerrasta yksi huone ja sinne olisi sitten tarkoitus sisustaa kahden pienen prinsessan huone. Tällä hetkellä on mielessä valko-punainen huone. Sellainen Tilda-tyylinen. Eli vähän vanhahtava, romanttinenkin. Harmi vaan kun meillä on kaksi vanhaa mäntysänkyä odottamassa. Olisin halunnut sinne sellaiset valkoiset 'rautasängyt' joita nyt myydään uusvanhoina.


Jaaha, minua kutsutaan. Eli maitohetkelle menen. Lisää kuulumisia toisella kertaa.
Ja sitten kyllä tarkistan ketkä ovat seuraavana vuorossa hakumatkalle =)



Nevi ja Silla 3vko
 
Moi! :wave:
Täällä on huikean kaunis päivä ja -10 joten mielikin on aurinkoinen! Eilen vedin 45 min kävelylenkin ja katselin kateellisena kirkkaalla merenjäällä luistelevia immeisiä, itse ei tässä tilassa ihan uskalla... Pari vuotta sitten kokeilin ei-terotetuilla kaunareilla merelle auratulla jääradalla ja se oli IHAN KAMALAN VAIKEETA, varusteongelma vaan sanon minä..!

Onpas kiva, että on vaihteeks arkipäivä ja mies on töissä :whistle: Meinas jo ainakin mulla hermot pettää näiden ikuisten pyhien kanssa, kun toinen lataa akkuja ja mä hypin seinille. Tänään nousin 0730, mikä on IHME ja lajittelin vauvelin vaattehia ja silitin sen lakanoita, raivasin työ>vauvanhuonetta vähän lisää jne. Onpas ny hyvä omatunto! Vaikkei sukupuolesta oo tietoa, niin on kova polte saada tämä huone vähän valmiimman näköseks ennen kuun vaihdetta (oli muuten hyvä se vinkkilista Czarina) mutta siis vaikeeta päättää väreistä jne ettei tuu ihan liian selkeesti tyttö/poikahuone.

Akkikselle paljon onnea pikkuprinsessasta! Ihania kuvia teiltä Säihke ja Nevi nimim. taljat on täälläkin jo oottamassa :)

Mulla oli viimeinen lekuri perjantaina ja kaikki on ok, vauveli EI PITÄISI tulla ainakaan etuajassa. Oli ihanan puhelias ja realistinen lääkäritäti, ihan toista luokkaa kuin edellinen tapaus. Vika perhevalmennus on tulevana perjantaina - on kyllä ollut aikamoista huttua tuon valmennuksen sisältö, oikolukevat vau-kirjaa tms höh ei mitään lisäarvoa. Onneksi täältä saa ensi käden ohjeita!

Nyt kauppaan, kun on taas huomenna pyhä.... :(
 
Minä täällä laitan taloa uuteen uskoon. Kaikki joulu systeemit on viety pois ja huonekalut, verhot, matot vaihtanut paikkaa. :D Vauvalle aloin sisustaa huonetta..en vaan tiedä mitä värejä beigen lisäksi laittaisin. Olen netissä surffannut ja etsinyt ideoita.

Nevi: Tykkään myös noista tilda kankaista. Ei kyllä niin sovi jos poika tulee. Minun makuni on aika pelkistetty ja tykkään hillityistä väreistä. Olen paljon ostanut vauvalle valkoista ja beigeä. :p Maalaisromanttinen tyylikin on kiva. Netissä on paljon sillä tyylillä sisustettuja koteja. Se vaan on just hankalaa kun kotoa löytyy jo huonekaluja ja ei sen takia uusia tarvitsisi hankkia, mutta kun tyyli on aivan eri. :kieh: Meillä ei mies ainakaan ymmärrä jos huvinpäin ostelen uusia kun vanhojakin on :eek: Monesti sitten ostelen omilla rahoilla mieheltä kysymättäkään :saint: Kirpparilta teen paljon löytöjä kotiin.. :p :p
 
Kiitos nevi, niin ne vauvat kasvaa :D Pikkuisesta vauvelista ei enää tietoakaan, alkaa paino tuntua kanniskellessa jo. :) En tykkää kantoliinoista, rintareppu voisi jossain vaiheessa olla ehkä hyvä, yleensä kanniskelen vaavia sylissä ja teen asiat yhdellä kädellä. Pikkuinen tosiaan asuisi tissillä, pullostakin vielä saa. Vien kyllä rintapumpun ke sairaalaan ja yritän pärjätä omalla sähkö-/paristokäyttöisellä pumpulla. Paristotoiminto on hyvä kun voi lypsää ilman sähköä. Mulla on tuo Medelan rintapumppu ja olen siitä kyllä tykännyt.

Maitoa tulee varsinkin aamulypsyllä n. 200 ml kerrallaan. Tosi hyvin sitä tulee ja lisääntyy vaan mitä useammin imetän ja yöimetykset lisäävät herumista, vauva vaan nukkuu usein n. 5-6 tuntiakin yöllä. Rinnat joskus täyttyvät liikaa ja eikun lypsylle sitten vaan yölläkin. Yleensä kuitenkin syö välillä useamminkin ja aamulla tankkaa heti herätessään ja nukkuu sitten aamupäivällä n. 3 h.

Seurustelee jo kovasti päivällä ja on aika pitkiäkin jaksoja hereillä. Suloinen pakkaus. :heart:

Poika oli tänään 5-v nlassa ja olikin kauheesti kaikenlaisia tehtäviä ja hienosti selvisi.

Torstaina sitten onkin poitsun ja pikkuprinsessan lääkärineuvolat.

Nyt hyvää yötä teille, sain pitkän ilta-/yötankkauksen jälkeen tytön nukkumaan n. klo 23-24 välillä, nukkuukin sitten yleensä pitkän yön ja ehkä tuossa 4-5 aikaan heräilee syömään.

:heart: Neeanäiti ja Netta tänään 7 vkoa :heart: :wave:
 
Saatiin tänä aamuna suruviesti; Mieheni isä nukkui pois 87- vuoden iässä. :ashamed: :'(

Ei ehtinyt meidän vaavia nähdä. Sairaalassa käytiin joulunpyhinä viimeksi katsomassa..kysyi koska poika syntyy. (oletti että poika..tietysti)

Mies lähti äitinsä kanssa sairaalaan katsomaan sitä..minä jäin kotiin. :/ Huomenna talvihautaan vienti..ehkä.
 
Leppoisaa Loppiaista :wave:

Minä muuten kokeilin jo rintareppua Neeanäiti
Uuden vuoden aattona grillattiin tuossa omalla pihalla, niin pikkuinen nukkui takkini alla repussa. Ihan hienosti meni, vaikka yläselkää alkoikin jo aika pian särkeä. Taisin vähän liikaa jännittää pienen asennon puolesta, vaikka ohjeissa lukikin että soveltuu jo vastasyntyneestä noin 4kk ikään.
Kaupassa ollaan nyt käyty pari kertaa ja olen kyllä tosi tyytyväinen noihin Gracon rattaisiin joihin saa tuon autokaukalon vaivattomasti kiinni.
Kohta ollaan lähdössä ensimmäiselle vaunulenkille. Mukavasti lauhtui tuo pakkanen vapaapäiväksi :)

Meilläkin pikkuinen valvoo jo jopa 2-3 tunnin mittaisia jaksoja. Tosin vain kerran päivässä. Muuten valvoo osan syöttövälistä ja osan nukkuu. Yöt ovat menneet yhä nukkuen, yhdellä tai kahdella syötöllä. Olisipa hienoa jos oppisikin heti alusta yön ja päivän eron =)

Huomenna on ensimmäinen käynti lastenneuvolan puolella. Luulisin että kaikki on hyvin, niin virkeä ja hyvinsyövä tyttö on.
Niska on jo tosi jämäkkä. Alusta lähtien on kännellyt päätä kohti valoja ja ääniä. Jopa mahallaan pötköttäessä kääntää päätä puolelta toiselle.
Kovin saa jo olla varovainen minne pikkuisen laskee makuulle, kun jo kääntyy kylkiasennosta selälleen ja siitä molemmille kyljille.
Kädetkin vispaavat hurjaa kyytiä. Saapa nähdä minkälainen menijä tästä tytöstä tulee :D

Tässä meidän kaksi nuorimmaista tyttöä :heart:





Nevi ja pikkuinen 3vk+1p
 
Nevi: Onpas söpö pari =)
aurora:surunvalittelut.
Vallan unohtunut mainita,kuinka suloinen Hannes tuossa pulkassa on =)

Ulkoitua tuli lasten kanssa,vaikka tänään tuo sohva kutsuis :ashamed: Onneksi tauti on helpottunut.Koko ajan tarvis syödä,paljonkohan sitä painoo ollenkaan tätä menoo tulee :( Onneksi nuo hedelmät maistuvat enimmäkseen ja leipä.
 
Moi!
Otan osaa, Aurora. Mä välillä saan huoliajatuksia, että toivottavasti mun kylläkin terveet 7-kymppiset vanhempani elävät vielä mooonta vuotta, niin ehtivät viettää aikaa ekan lapsenlapsensa kanssa. Mun appeni muuten myös puhuu aina pojasta, hiukka ärsyttävää....

Meillä on rintareppu odottamassa, mutta kun tuosta sylissä kantamisesta puhutaan niin paljon, niin kantoliina kyllä kiinnostaa. Sen ergonomia ilmeisesti ois ihan pienelle parempi kuin rintarepe, ei oo kyllä moista vielä hankittu.

Miten pitkään muuten olette pitäneet vastasyntyneen vieressä nukkumassa? Jotkut kuulemma jopa aloittaa omassa huoneessa, mutta miten sitä silmät sikkarassa jaksaa toiseen huoneeseen komuta monta kertaa yössä? Ja sitten äänekkäästi nukkuvat vauvelit herättää liiankin usein (=turhaan) jos nukkuvat vieressä? Meidän makkari on tosi ahdas vauvansängylle, mutta täytynee jotain keksiä tohon aluksi.

Jipii verhomaakari on nyt päässyt käyntiin, vaikka en ole mitenkään ystävä ompelukoneen kanssa. Vika on yleensä koneen ja tuolin välissä joojoo, mutta markkinoiden kivoimmat ja ilokseni tosi halvat valmisverhot vaati nekin vähän fiksausta. Teema on meri ja siihen keksii kyllä kaikenlaista sekä tytölle että pojalle.

Vesi"mies" mönkii eestaas, hassusti se on asustanut melkein koko ajan keskellä ja oikeessa kyljessä. Vasemmalla puolella ei taida olla kivaa tai sitten siellä on liikaa äitin suolistometeliä =)

Lilli 37+1
 
Saimme tänään veljeltäni suru-uutisen. Rakas isäni oli kuollut sänkyynsä ennen puolta päivää. Nukkunut vaan pois. Äitini oli yrittänyt herätellä, mutta isä ei ollut enää herännyt. Äiti oli soittanut apua, mutta elvytyskään ei tuottanut enää tulosta. :'(

Isää kova ikävä, olisi tänä vuonna täyttänyt 68 vuotta. Mitään sydänvaivoja eikä muitakaan ollut, mikä olisi ollut syynä äkkilähtöön. Syytä ei tiedetä. :'(

Tapaninpäivänä käytiin mummolassa ja näki vauvan ekan kerran ja viimeisen. :'(
 

Yhteistyössä