35v mies pelaa roolipelejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jalatmaassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se sen kummempaa, kun että aikuiset naset pela roolipelejä täällä 2+ tai Facessa? Roolipelejähän nämäkin jossain määrin on, jokainen on luonut itselleen tietyn imagon, josta pitä kiinni. Harva on somessa ihan oma itsensä alusta lopuun, vaan semmoista muillenäyttämis leikiähän se on -vaikka suurelta osin tiedostamatonta.

mun veli on himopelaaja ja niiden kämppä on täynnä "pikku-ukkoja" :)
olisinkohan mäkin kerran tai pari kokeillut sitä vaikka innostus oli aika hukassa. Hyvä että on harrastuksia ja ovat saaneet miehestäni varamiehen peleihin jos joku ei pääsekään paikalle. Ihan hyväksyttävää.

[QUOTE="ap";28929768]Olen kyllä ja alusta asti tiennyt tästä asiasta. Ei ole mitenkään peitellyt asiaa. Mutta oikeesti te jotka pelaatte tms. Ette varmaan ihan samalla tavalla kehtais sanoo jollekkin ventovieraalle, että "mä lähen nyt pelaa roolipeliä" kuin esim. että "mä lähden hiihtämään" tai "meen aerobicciin" tms.

Kyllä lukioaikani ainakin ne oli ne nörttipojat jotka pelas ja kyseinen harrastus oli vähäsen hävettävä. En mä silti suhtaudu siihen negasti, mutta on se nyt vähän... lapsellista.

Ja mulla todellakin on itsellä tekemistä. Eli työ ja perhe tietysti pääosin, mutta sen lisäksi harrastan paljon liikuntaa.[/QUOTE]

Missä on ongelma?

Miehelläsi on harrastus. So?
Itte toisinaan pelaan shakkia. Joskus nuorena Monopoly kesti parhaimmillaan viikon. Hyvin ymmärrän jos peli vie mennessään.

Mitä hemmetin kehtaamista tarttee sen sanomiseen, että lähtee pelaamaan?

Nörtit sitä, nörtit tätä- jutut kouluajoilta tuli niiden suusta, jotka ei elämälleen muuta sisältöä keksineet kuin ens viikonlopun kännit.

Mies harrastaa sitä, mikä häntä huvittaa ja ei tosiaankaan piittaa pätkääkään siitä onko se jonkun mielestä lapsellista vai ei.

Jos haluat ohjata miehesi toisinaan johonkin "miehekkäämpään", niin laita se tulemaan tohon mun kulmakuppilaan pelaamaan shakkia. Kaljan matsi. Se on tasoitusta. Kun on kymmenen matsia voittanut, niin alkaa häviämään. Ukkosi on ihan tervetullut, me pärjätään ihan varmasti, koska ollaan samaa mieltä Sormusten herrasta.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Minä ainakin kehtaan sanoa ihan suoraan, että olen lähdössä kotiin pelaamaan WoWia tai kavereiden kanssa roolipeli-iltaan, tai vaikka lani-kaljoitteluihin. Ei hävetä sitten kyllä tippaakaan. Kerron myös avoimesti CV:ssäni ja haastattelutilanteissa, että tietokonepelit ovat lempiharrastukseni.

Tiesitkö, että jotkut työnantajat pitävät ihan meriittinä tuollaisia pelinjohtamis- tai killanjohtamistaitoja. Jossain WoWissakin menestyneen killan pyörittäminen ei ole mitään pikkupoikien leikkiä, vaan vaatii oikeasti organisointi ja people skillsejä.

Minusta se on yksi maailman hienoimpia asioita, että ihmiset löytävät tiiviin harrastusporukan, jossa hyvät kaverit jakavat sen yhteisen mielenkiinnon kohteen. Ja vetäisin herneen syvälle nenään jos puolisoni mielestä minun harrastukseni olisivat jotenkin lapsellisia. Totta puhuen harkitsisin hyvin tarkkaan alkaisinko edes seurustelemaan miehen kanssa, joka ei itse pelaa.

...Totta puhuen harkitsisin hyvin tarkkaan alkaisinko edes seurustelemaan miehen kanssa, joka ei itse pelaa.

No ei ihan noin kranttu kande olla.

Eiköhän kumminkin ole oleellisempaa, että puoliso ymmärtää ja sallii harrastuksen, joka toisinaan vie aikaa. Itte on tullu soitettua humppaa oikeestaan koko ikäni. Ex- rouvani ei soittanu mitään, mutta ei tykänny matalaa, jos meikäläisellä kymmenisen viikonloppua vuodessa vierähti keikalla. Tulin aina kumminki kotiin satunnainen satanen taskussani ja ilman, että olis ollut huulipunaa missään asiaankuulumattomissa paikoissa. Ex- rouva joskus asian tarkasti. Se oli kivaa.

No ei ihan noin kranttu kande olla.

Eiköhän kumminkin ole oleellisempaa, että puoliso ymmärtää ja sallii harrastuksen, joka toisinaan vie aikaa. Itte on tullu soitettua humppaa oikeestaan koko ikäni. Ex- rouvani ei soittanu mitään, mutta ei tykänny matalaa, jos meikäläisellä kymmenisen viikonloppua vuodessa vierähti keikalla. Tulin aina kumminki kotiin satunnainen satanen taskussani ja ilman, että olis ollut huulipunaa missään asiaankuulumattomissa paikoissa. Ex- rouva joskus asian tarkasti. Se oli kivaa.

Tympeätä se olisi selitellä pelimaratooneja ja etsiä aina muualta peliseuraa. Miehen kanssa yhdessä pelaaminen on tärkeä tapa viettää yhteistä aikaa. Eihän se mikään ehdoton ei olisi, mutta merkittävä haitta.

Ja minulla on kyllä varaa olla kranttu tässä asiassa, koska en nipota kaikista aivan ihmeellisistä henkimaailman asioista ja hömpötyksistä. En etsi miestä ja jos nykyisestä eroan niin en etsi edelleenkään. Eikä se uuden löytäminen siltikään ole kovin vaikeaa, kyllähän noita pyörii aina välillä nytkin ympärillä.

Yhteistyössä