35v ja yli, käytätkö mitään lääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikää 44v. Lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ollut jo 15v. 4-kymppisenä sain myös säännöllisen verenpaine- ja kolesterolilääkityksen. Nyt sitten liian nopeaan pulssiin ja rytmihäiriöihin sain beetasalpaajaa. Verensokeri koholla - sitä seurataan. Ja tiedoksi - en ole ylipainoinen, harrastan liikuntaa 3-5 kertaa viikossa. Sairauksistani saan "kiittää" huonoa perimää =(

Luulin et tää on vitsi:). Oon 42 eikä tosiaan oo mitään säännöllistä lääkitystä enkä kyl tiedä kavereissankaan olevan sellaisia, joil olis ns ikään liittyviä lääkityksiä (siis poislukien lapsuusiän diabetekset tmv).

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26588783:
Luulin et tää on vitsi:). Oon 42 eikä tosiaan oo mitään säännöllistä lääkitystä enkä kyl tiedä kavereissankaan olevan sellaisia, joil olis ns ikään liittyviä lääkityksiä (siis poislukien lapsuusiän diabetekset tmv).

No ole tyytyväinen sitten. Ei noita sairauksia voi valita. Ja onhan niitä pahempiakin
sairauksia olemassa. Itselläni siis jo vaikka mitä, kuten yllä kirjoitin, vaikka ei taatusti
johdu huonoista elämäntavoista. Juon kohtuullisesti, liikun, olen normipainoinen, en polta.
Mutta näin vain on =(

Ikää 37 ja en syö mitään lääkkeitä, joskus harvoin päänsärkypillerin joutuu ottamaan, mutta todella harvoin. Siskoni on 45 ja ei syö mitään lääkkeitä, äitini täyttää tänä vuonna 69 ja ei syö mitään lääkkeitä.
Äitini kävi just suonikohjuleikkauksessa ja lääkärit eivät millään meinanneet uskoa, että ei ole mitään lääkitystä ja kun ottivat verikokeet, niin totesivat, että moni olisi kateellinen niistä arvoista.

Ei tietysti tarkoitus pilkata niitä joilla on, en siis sitä sanonut että siinä olisi mitään naurettavaa, onneksi on olemassa lääkkeet niille jotka tarvii. Siis se et lähtöoletus olisi et 35v olisi se ikä, jossa oltais niin 'vanhoja' et säännöllinen lääkitys olisi tarpeen.

Mieheni on lääkäri, joten kysäisin häneltä kuinka monen tuon ikäisen hän arvio tarvitsevan säännöllistä lääkitystä (ei siis pillerit vaan näitä ns elintasosairauksia tmv). Mietti aikansa ja vastas et on se aika iso, 25%. Tän keskustelun mainittuani sanoi, et toki se voi siltä näyttää jos katsoo ketkä hakeutuu lääkäriin, muttei tosiaan oo viel valtaosa. Jossain iässä se lääkkeettömyys voi tosiaan olla ongelma, kuten mun mimmille -jäi keskusteluista ulos kun muilla oli vaikka mitä kerrottavaa;).

[QUOTE="Anne";26588052]35v ja sitä vanhemmat, pärjäättekö vielä ilman mitään lääkkeitä jokapäiväisessä elämässä? siis lähinnä säännöllisiä lääkityksiä?

tosi monella yli 35vuotialla on jo vaikka mitä lääkityksiä esim. verenpaineeseen, kolesteroliin, masennukseen tai jos ei muuta niin vähintään jotain hormonilääkityksiä tai kuitulääkkeitä vatsan toimintaan tai vatsaongelmiin.

ihmettelin vaan kun kävin lääkärintarkastuksessa ja lääkäri oli tosi ihmeissään että minulla 35v:lla ei ole mitään säännöllisiä lääkityksiä vielä ollut. kolesteroli oli pikkasen koholla 5.2 ja heti oltiin lääkkeitä antamassa. En ottanut, yritän ruokavaliolla parantaa.

lekuri sanoi että on harvinaista että mitään lääkityksiä ei tämänikäisellä ole, että yleensä vähintään närästys vai verenpaine vaivaa lähes kaikkia ikäisiäni.

hieman oudolta minusta kuulostaa vai onko suomalaiset tosiaan niin sairaita..[/QUOTE]

tuota, eiköhän nuo lääkkeet ole yleisiä nykyään iästä riippumatta. aika harvassa lapsetkin joilla ei mitään diagnoosia ole, allergia tai astma tai adhd tai diabetes tai jotain.

ja lääkefirmat saavat rahaa. kätyrinä lääkäritkunta.

Ikää 40.
Ei minkäänlaista säännöllistä lääkitystä. Ibumaxia pari kertaa kuussa kuukautiskipuihin, kuukausi antihistamiinia alkukesästä rajuihin allergiaoireisiin ja pari antibioottikuuria poskiontelotulehduuksiin vuodessa.

En myöskään käytä hivenaineita enkä vitamiinivalmisteita. Ihon hoitoon menee yksi pieni lipolantuubi ja joku käsivoidepurkki vuodessa.

Piakkoin 44v ja Linatil verenpaineeseen, migreenin estolääkityksenä emconcor, kuuriluontoisesti vatsansuojalääke( vahvempi; mitä saa vain lääkäriltä) somac. Kuopuksen syntymän jälkeen verenpainetauti pamahti päälle eli 39v olin silloin.Yllätyksenä tuo ei tullut, sillä sukurasite taudille on erittäin vahva; valitettavasti.

[QUOTE="Anne";26588052]
ihmettelin vaan kun kävin lääkärintarkastuksessa ja lääkäri oli tosi ihmeissään että minulla 35v:lla ei ole mitään säännöllisiä lääkityksiä vielä ollut. kolesteroli oli pikkasen koholla 5.2 ja heti oltiin lääkkeitä antamassa. En ottanut, yritän ruokavaliolla parantaa.

lekuri sanoi että on harvinaista että mitään lääkityksiä ei tämänikäisellä ole, että yleensä vähintään närästys vai verenpaine vaivaa lähes kaikkia ikäisiäni.
[/QUOTE]
Tuo nyt kertoo nykyajan suuntauksesta, jossa terveillekin määrätään lääkkeitä ehkäisemään tulevaisuudessa "ehkä mahdollisesti" tulevia sairauksia. Rajoja on laskettu niin, että mahdollisimman monelle voidaan aloittaa lääkitys. Närästys ja verenpaine saataisiin usein kuriin ruokavaliolla eli turhat sokerit ja jauhot pois, niin tilanne korjaantuu.

Olen 47-vuotias. Ainoa lääkitys on hormonikierukka.

35v. ja käytän satunnaisesti närästyslääkitystä. On ollut astma, kilpirauhas, unilääke yms. monenlaiset aikoinaan, mutta nykyisin ei kyllä mitään. Ihmeparanemisia sattuu :) tai siis oikeasti stressi aiheutti mulle kaikki ongelmat. Kun on onnellinen eikä stressiä, ei ole mulla mitään.

34-v., migreenin estolääkitys ja masennuslääkitys, allergialääkkeet kesäisin lisänä. Tarvittaessa migreeniin tujumpaa lääkettä. En pärjää ilman migreenin estoa, olo myöskin huononee, jos yritän lopettaa masennuslääkkeet. Allergia on tietysti myös lääkittävä. Eli loppuelämäksi nuo lääkitykset, alkoivat 33-v.

Minä olin päälle kolmekymppinen, kun joinain keväinä piti ottaa allergialääkettä siitepölyoireisiin. Sitten kun ikää oli päälle 40 v, sain astmalääkkeet (työperäinen tauti) ja muutama vuosi myöhemmin verenpainelääkkeet. Nyt pitää lisäksi käyttää silmätippoja kuiviin silmiin, mutta se ei liene sairaus?

Mun mielestä on hassua ihmetellä, jos 35-vuotiaalla ei ole säännöllistä lääkitystä.

38v ja valitettavasti tuohon selkään pitää vetää säännöllisesti kipulääkettä nyt taasen, kun olen työelämässä. : / Viiime talvena yritin mennä mahdollisimman paljon ilman, kun olin kotona.

Mulla on lääkettä verenpaineeseen. Ihan sukurasitteen takia. Mieluummin popsin niitä, kuin kuolen nuorena aivoinfarktiin tai sydäriin. Mutta sitä en ymmärrä, että monella - nuoremmillakin - on tätä nykyä mielialalääkitys???!!! ihan hirveän monella. Miksi? Annetaanko/otetaanko sellainen lääkitys liian helposti?

Mulla on lääkettä verenpaineeseen. Ihan sukurasitteen takia. Mieluummin popsin niitä, kuin kuolen nuorena aivoinfarktiin tai sydäriin. Mutta sitä en ymmärrä, että monella - nuoremmillakin - on tätä nykyä mielialalääkitys???!!! ihan hirveän monella. Miksi? Annetaanko/otetaanko sellainen lääkitys liian helposti?
Mielialalääkitys on sellainen lääkitys, jolla voidaan hoitaa kaikenlaisia vaivoja. Olipa ongelmana allergiat, homeet, sisäilmaongelmat, nivelsäryt, unettomuus, kilpirauhasvaivat, stressi, niin mielialalääkityksellä voidaan mukavasti peittää oireita ja jättää todelliset ongelman aiheuttajat hoitamatta. Helppo ratkaisu.

38v, ei mitään varsinaisia lääkityksiä. Tiedä sitten miten nuo nivelet kestää, ne välillä protestoi työtä, mutta liikunnalla on ainakin polvet pysyneet kunnossa. Sormet enempi oireilee, kun on paljon näperryshommia.

On lääkitys astmaan, diabetekseen, korkeaan verenpaineeseen ja kilpirauhaseen.

Yhteistyössä