35+ vauvan odottajat

Mulla on tän viikon torstaina aika äitipolille. Kovasti tässä toivon, että poitsu syntyis jo ennen sitä, mutta veikkaan että mitä enemmän nyt sitä toivon, sitä todennäköisemmin hän ei synny. Pitäs nyt saada semmonen rento fiilis päälle, yritänkin nyt lähinnä tehdä kaikkea laiskaa ja kivaa. Tuntuu et vauva edelleen ylhäällä, joten siksikin vaikeeta uskoo et ois ihan pian tulossa. Kauhee temmellys hällä nyt tuolla mahassa on ja välillä tuntuu et ois tulossa mahan läpi ulos. Täällä myös väsyttää kovasti, en saa kyllä nukuttuakaan öisin ja sekin ahdistaa. Oon lukenut että usein synnytykset alkaa öisin kun on levännyt ja rentoutunut, mutta mitäs sit kun ei saa nukuttua, eli ei oikein oo öisinkään levännyt ja rentoutunut? No, kaippa tää joskus syntyy, ois vaan kiva et lähtis nyt käyntiin itsestään ja luonnollisesti ettei tarvis käynnistää... Täytyy tehdä rentoutusharjoituksia ja muutenkin nyt yrittää ottaa rennommin... Tsemppiä sinnekin odotteluun ja väsymykseen!
Miten meni äitipoli vai oletko jo jakautunut ?
Täälläkin raimo hengailee ylhäällä eikä tietoakaan mistään kiinnittymisestä, ei satunnaisia rasitussupistuksia kummempaa ja sf yläkäyrällä tasaisesti edelleen. Tää on nyt tätä odottelua varmaan sit loppuaika kun vauveli on periaatteessa valmis ja äiskäkin on ihan kypsä .. muoks, huomenna 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pelkopolilla käydään läpi? Saitko itse apua? Mietin itse että jos tämä raskaus etenee hyvin, oon vasta 4+5, niin että jännittää synnytys.. mietin tuota pelkopolia että pitäiskö itsekin lähete pyytää sinne..
 
Täälläkin menossa rv32+5 tänään. Keskiviikkona äitipolille. Ensimmäinen koko arvio tehdään. Vauvat olleet isoja ja kovin paljon päälle 4kg painavaa en saa synnyttää alateitse aiemman synnytyksen jälkeisen trauman vuoksi. Sokerirasituksessa en taaskaan jäänyt kiinni, mutta koti mittauksilla on sitten ylitykset löytyneet. Keskiviikkona piti olla myös radihoitajan käynti, mutta nyt onkin vain pelkkä lääkärin aika. Katsotaan tuleeko hoitajan aika milloin. Edelliset lapset on syntyneet rv 36+6-38+1, joten ei tässä välttämättä ole enää kuin viitisen viikkoa. Toki olis suotavaa, jotta vauva olisikin pienempi kuin aiemmilla kerroilla. Ei tarttis niin pelätä. Meillä on kaksi jäänyt tiukkaan hartioista kiinni ja toinen kerta meinasi viedä oman hengen. Siksi käynnistys melko varmasti n. Rv38
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
Täälläkin menossa rv32+5 tänään. Keskiviikkona äitipolille. Ensimmäinen koko arvio tehdään. Vauvat olleet isoja ja kovin paljon päälle 4kg painavaa en saa synnyttää alateitse aiemman synnytyksen jälkeisen trauman vuoksi. Sokerirasituksessa en taaskaan jäänyt kiinni, mutta koti mittauksilla on sitten ylitykset löytyneet. Keskiviikkona piti olla myös radihoitajan käynti, mutta nyt onkin vain pelkkä lääkärin aika. Katsotaan tuleeko hoitajan aika milloin. Edelliset lapset on syntyneet rv 36+6-38+1, joten ei tässä välttämättä ole enää kuin viitisen viikkoa. Toki olis suotavaa, jotta vauva olisikin pienempi kuin aiemmilla kerroilla. Ei tarttis niin pelätä. Meillä on kaksi jäänyt tiukkaan hartioista kiinni ja toinen kerta meinasi viedä oman hengen. Siksi käynnistys melko varmasti n. Rv38
Kuulostaa hurjalta sinun aiemmat synnytykset.. Mua on nyt alkanut pelottaa tämän tulokkaan reilu koko, esikoinen oli alle kolmekiloinen ja pitkä oli synnytys ja ponnistusvaihe jostain syystä. Ensi viikolla olisi nlalääkäri, pitänee yrittää ottaa puheeksi käynnistyksen mahdollisuus.
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
Mitä pelkopolilla käydään läpi? Saitko itse apua? Mietin itse että jos tämä raskaus etenee hyvin, oon vasta 4+5, niin että jännittää synnytys.. mietin tuota pelkopolia että pitäiskö itsekin lähete pyytää sinne..
Heippa kaikille.

Onpa tämä nyt aika kirjoittaa tänne mutta yöt on muutenkin katkonaisia ja nukun huonosti lisääntyvien supistusten takia niin mikäs siinä mitä tuo kello silloin on.
Kävin nopeasti lukaisemassa kuulumisianne, kukaan ei ole tainnut nyt synnyttää

Tosiaan omista kuulumisistani sen verran tänään käyn neuvola lääkärillä koska supistukset alkaneet olla kipeitä ja niitä jo aika usein, tarkastetaan Kohdunsuun tilanne, mulla pojat lähteneet kuukautta aikaisemmin syntymään ja tätä nyt veikattu vahvasti pojaksi, saa nähdä miten tällä kerralla käy.
sokerit heittelee ja niistä Tayssiin 12.4 ja myös vauvan painoarvio samalla, mulla on tuo metformiini lääkitys mutta silti välillä arvot mitä sattuu.

Minttu35 kyseli pelkopolista, itse sain lähetteen sinne koska viime synnytyksessä vauva oli väärässä tarjonnassa ja mulle tuli jonkun näköinen synnytyspelko, todella mukava käynti ja toiveeni otettiin hyvin huomioon ja siis itsehän toivon suunniteltua sektiota oman kroppanikin takia jo (7 lapsi tulossa)
Eli siellä saat vapaasti kertoa mikä tulevassa synnytyksessä pelottaa, kivun lievitykset ja kaiken mikä tulevassa synnytyksessä sinua jännittää Ja mahd sektiotoiveesi.

huh tulipa romaani, tulen kertomaan miten lääkärillä kävi, kai se on pakko nukkua vaikka poika potkii joka asennossa ja mikään ei ole hyvä.

t. Sariaana ja potkumestari 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Eli eilen neuvolalääkärillä käyty, olihan ne paikat alkaneet kypsymään supistusten takia ja kirjoitti kiireisen lähetteen Tayssiin äitipolille missä katsotaan tarkemmin, sain ajan ensiviikon torstaiksi.
onneksi supistukset nyt hieman rauhoittuneet. Tekisi kauheasti mieli seksiä mutta uskaltaako kun molemmat pelätään voimistaako supistuksia vielä entisestään.
sellaisia pohdintoja tänään.
 
Eli eilen neuvolalääkärillä käyty, olihan ne paikat alkaneet kypsymään supistusten takia ja kirjoitti kiireisen lähetteen Tayssiin äitipolille missä katsotaan tarkemmin, sain ajan ensiviikon torstaiksi.
onneksi supistukset nyt hieman rauhoittuneet. Tekisi kauheasti mieli seksiä mutta uskaltaako kun molemmat pelätään voimistaako supistuksia vielä entisestään.
sellaisia pohdintoja tänään.
En ole varma, mutta ymmärtääkseni seksiä ei suositella jos kovasti supistelee. Ja jos synnytys lähellä niin lienee toisilla edistää sitä, koska selviähän suositellaan jos haluaa synnytyksen käynnistyvän.
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
omia kuulumisia, tänään oli äitiyspoli supistusten takia, ja shokkina kohdunkaula oli lyhentynyt 1cm, ja jouduin jäämään osastolle pariksi päiväksi tarkkailuun. Vauvan painoarvioksi sain 1500g, tänään saan kortisonipiikit ja huomenna vielä toiset kypsyttämään pienen keuhkoja jos hän aikoo syntyä aikaisemmin.
täällä aika matelee ja on super tylsää:(
Mites muut onko kukaan synnyttänyt, vai elelläänkö niin vauvakuplassa ettei olla tänne ehditty ilmoittamaan:)
Miten LaTiLalla meni äitiyspolilla?
 
omia kuulumisia, tänään oli äitiyspoli supistusten takia, ja shokkina kohdunkaula oli lyhentynyt 1cm, ja jouduin jäämään osastolle pariksi päiväksi tarkkailuun. Vauvan painoarvioksi sain 1500g, tänään saan kortisonipiikit ja huomenna vielä toiset kypsyttämään pienen keuhkoja jos hän aikoo syntyä aikaisemmin.
täällä aika matelee ja on super tylsää:(
Mites muut onko kukaan synnyttänyt, vai elelläänkö niin vauvakuplassa ettei olla tänne ehditty ilmoittamaan:)
Miten LaTiLalla meni äitiyspolilla?
Varmaan se jossain lukeekin, mutta paljonko sulla on nyt viikkoja kasassa? Mulla vasta rv22 meneillään. Pirulliset pukamat sain vaivoikseni, sattuu koko ajan niin pirusti etten yölläkään saanut nukuttua. Apteekki onneksi huomenna auki!
Mulla ei ole vielä ollenkaan ollut neuvolalääkäriä. Ensi viikolla ajattelin kans sellaista soitella kun tulee todella voimakas paineentunne jos pidempään on jaloillaan.

Toivotaan ett vauva vielä viihtyisi hetken siellä yksiössään sinullakin. Onneks olet siellä niin on apukin lähellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
Varmaan se jossain lukeekin, mutta paljonko sulla on nyt viikkoja kasassa? Mulla vasta rv22 meneillään. Pirulliset pukamat sain vaivoikseni, sattuu koko ajan niin pirusti etten yölläkään saanut nukuttua. Apteekki onneksi huomenna auki!
Mulla ei ole vielä ollenkaan ollut neuvolalääkäriä. Ensi viikolla ajattelin kans sellaista soitella kun tulee todella voimakas paineentunne jos pidempään on jaloillaan.

Toivotaan ett vauva vielä viihtyisi hetken siellä yksiössään sinullakin. Onneks olet siellä niin on apukin lähellä.
Nyt 31+0 että ihan keskosena syntyy jos nyt lähtee syntymään.
tsemppiä pukamien kanssa, ne ovat kurja vaiva mutta onneksi niihin saa apua❤
Hyvää pääsiäistä
 
omia kuulumisia, tänään oli äitiyspoli supistusten takia, ja shokkina kohdunkaula oli lyhentynyt 1cm, ja jouduin jäämään osastolle pariksi päiväksi tarkkailuun. Vauvan painoarvioksi sain 1500g, tänään saan kortisonipiikit ja huomenna vielä toiset kypsyttämään pienen keuhkoja jos hän aikoo syntyä aikaisemmin.
täällä aika matelee ja on super tylsää:(
Mites muut onko kukaan synnyttänyt, vai elelläänkö niin vauvakuplassa ettei olla tänne ehditty ilmoittamaan:)
Miten LaTiLalla meni äitiyspolilla?
Tsemppiä! Toivotaan jotta pieni vielä pysyy masussa. Painoarvio oli n.2,5kg tasan 33+0 ja uusi käynti ens perjantaina. Käynnistys lääkärin mukaan tiedossa hyvissä ajoin, mutta seurataan hyvin kokoa sinne asti. Meillä oli tuon isoimman painoarvio 2,5kg viikon myöhemmin kuin tällä ja silti oli 4,5kg kolmen viikon päästä siitä arviosta, joten hirveä luotto ei vielä noihin arvioihin ole. Pelkopolille sain myös ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82 ja Antzu
Täällä hiljentynyt
Mitä teille kaikille kuuluu? osa varmaan jo synnyttänyt, yritän päivitellä listaa, laitelkaa vauvojen syntymäaikoja tänne kun ehditte niin saadaan tiedot taas ajantasalle.

Mä yritän ottaa niin rennosti kun pystyy, vältän kaikkea turhaa tekemistä nyt, sitten ehtii häärätä kun vauva on syntynyt. Kuinka moni tilasi Liberolaukun? Senhän saa ihan ilmaiseksi hakea kaupasta kuponkia vastaan jos kuuluu Liberokerhoon.

huh huomenna alkaa jo 33 rv❤
 
Tsemppiä @Sariaana82 :) Toivottavasti vauva malttaa pysyä vielä mahassa.

Rakenneultra oli tänään ja kaikki ok. Harmittavasti kävi ekaa kertaa niin että sukupuoli jäi epäselväksi :D No, siis kolmesta ekasta ei kysytty ja kolmesta seuraavasta on kysytty. Nyt vahvasti epäilen poikaa ja olisin toivonut varmistusta tälle niin olisi voinut ostaa vaatetta jo, meidän pojat kun on jo 5v ja 8v niin ei välttämättä kaikki ole enää oman maun mukaisia. Pääasia tietysti että kaikki oli ok mutta olisi ollut kiva tietää jo :D Loppuraskaudessa tulee ainakin yksi ultra vielä ellei yksityisellä sitten kävisi... mutta toisaalta mietin kuitenkin että jos vaan pitäisikin yllätyksenä loppuun asti. Hmmm...

Liberolaukkua en ole vielä hakenut, en varmaan saisikaan sitä vielä, oliko se vasta 2kk ennen laskettua..? Hain kyllä silloin kun odotin meidän 1vuotiasta.

Aika tasaista tallausta muuten, maha on jo (taas) liian iso ja pahoinvointia ja oksentamista on vielä, muuten ei mitään vaivoja ole ilmaantunut.
21+5<3
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
Täällä on jo jakauduttu. Synnytys ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan... Mulla oli äippäpolikäynti 18.3. pompsahtaneen sf-mitan takia. Mut siellä sitten ultrassa huomattiin että vauva onkin perätilassa. Ja koska viikkoja jo niin paljon 39+3 ja vauvan painoarvio n. 4kg lääkäri ei suositellut alatiesynnytystä vaan sektioo. Ja halus sen mahd. pian ettei vauva ala itekseen syntyyn. Niinpä sit sovittiin sektio jo seuraavalle päivälle 19.3. Melkonen shokki ja aikas vaikee pala purtavaks niin nopeasti, varsinkin kun olin innolla odottanut alatiesynnytystä ja valmistautunut siihen todella hyvin. Ja olisin ihan hirveästi halunnut sen kokea. Nyt se ns. vietiin multa ja tuntuu etten ois synnyttänyt ollenkaan. Tuntuu että iso osa raskaudesta jäi kokematta. Eniten tässä ärsyttää se, että neuvolassa tosiaan aina väitettiin mulle että vauva ois pää alaspäin. Vauvan syntymän jälkeen kuitenkin lääkärit ja hoitajat puhu koko ajan "tyypillisestä perätilavauvasta" eli vauva oli selvästi ollut perätilassa pidempään... No, sektio sinänsä meni ok, ei komplikaatioita ja päästiin vauvan ja vauvan isän kans perhehuoneeseen. Vuorokauden ikäsenä joutui sitten kuitenkin sokeritippaan lastenosastolle heitelleiden sokeriarvojen takia... :( Onneks vuorokausi hoitoa riitti ja saatiin taas poitsu takaisin perhehuoneeseen. 4 päivää meni sairaalassa ja sit päästiin kotiin. <3 Nyt meillä täällä siis huomenna 3 viikkoa täyttävä poika, joka on aivan ihana, mutta hällä alkanut nyt ilmeisesti tiheän imun kausi kun haluaa roikkua koko ajan rinnalla. Olo on siks hyvin väsynyt mutta kuitenkin myös hyvin onnellinen. Viimein hän on täällä :love:
 
Onnea @Shibali ❤ Ja tsemppiä muille loppuodotukseen!

Täällä poika tosiaan kohta jo 4,5kk ja soseita maistellaan jo kovaa vauhtia. Hän on maailman iloisin tyyppi ja nukkuu jo yötkin melko samalla rytmillä 19-7 kahdella tai kolmella nopealla ruokailulla. Päiväunet onkin sitten asia erikseen... Nukkuu jos nukkuu ja enintään sen yhden unisyklin verran eli 45 minuuttia. Kaikki kuitenkin hienosti!
 
Onnea Shibali❤
ihana oli kuulla myös Hypsyn kuulumisia❤

Täällä supistuksia harvakseltaan ja eilen äippäpolille tilanne oli pysynyt ennallaan, vauvan painoarvio nyt 1850g vielä saisi pieni kasvaa, nyt 32+5 että kohta jo rv 33 täynnä. Kolmen viikon päähän uusi aika ja silloin jo rv 36.

Mitäs LaTiLalle kuuluu? Joko kävit pelkopolilla?
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy ja Shibali
ODOTTAJAT❤



FORESTER 42v/la 11.4.2021

DISCO VOLANTE 37v/la 7.5.2021

LATILA 39v/la 12.5.2021

SARIAANA82 38v/la 4.6.202

SOFIROSD ?/la 22.6.2021

OLIIVI3 35v/la 28.6.2021

MUSTALILJA/la 7.7.2021

ANITZ81 39v/la 6.7.2021

ANTZU 39v/la 7.8.2021

BRUNET82 38v/la 10.8.2021

SARAHEINÄ 36v/la 17.8.2021

MAMSELLI78 42v la 21.8.2021

RUST 36v la 12.9.2021


SYNTYNEET❤

Hypsy 37v poika 27.11.2020
Saaga79 41v poika 8.2.2021
Niiskuneiti poika 17.2.2021
Shibali poika 19.3.2021
 
Toivotaan että saataisiin myös tyttöjä tänne❤ Viime yönä oli taas kivuliaita supistuksia, saa nähdä kauanko meidän pieni vielä malttaa pysyä yksiössään.
Mitä Foresterille/muille kuuluu?

ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille, jee tänään alkaa jo rv 34
 

Yhteistyössä