35+ vauvan odottajat

Hei vaan!
Testi näytti plussaa ja viiva vaan tummuu joten kai se on uskottava et toinen lapsi on vihdoin tulossa! Minä olen 36 v, esikoinen syntyi 02/19 ja jos hyvin menee tää kakkonen syntyisi 12.9. Takana yksi keskenmeno viime kesänä, joten vähän hermostuttaa taas tämä alku varsinkin. Mutta viiva tosiaan tummuu, ja eka oire eli unettomuus iski jo myös. Hyperemeesiä odotellessa
Minut saa lisätä listaan. Tänään siis ehkä 3+5
 
Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja siellä kaikki näytti siltä niinkuin piti. Poika sieltä on tulossa Ei jäänyt epäselväksi. On se aina yhtä jännä, miten nämä muistuttaa sisaruksiaan sivuprofiililtaan jo tässä vaiheessa. 4D kuvaa saatiin myös
Oi miten ihanaa kuulla, ja onnea pojasta!:love:

Ja paljon onnea @rust , tervetuloa mukaan :love:

Täällä jo viimeinen kolmannes menossa, nyt 29+0. :love: Ens viikolla maanantaina neuvola, tiistaina toinen 4D-ultra ja keskiviikkona odotusajan valokuvaus. Ollaan jo kerran käyty 4D:ssä mutta silloin poitsu halus piilotella eikä saatu oikeestaan yhtään järkevää kuvaa/videota 3D:nä... Niin kokeillaan, josko nyt ois poitsu yhteistyöhaluisempi. :D Pelkään tosin, että on jo liian myöhäset viikot, mutta katotaan miten käy...
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa!! :)

Oon pitänyt hiljaiseloa pikkusen, kun oltiin 22 päivää reissussa joulun aikaan. Olot myös oli aika huonot ja migreeniä oli vähäväliä, niin ei aivot oo toimineet. Rv 13 kun tuli täyteen, niin olot helpotti huomattavasti, onneksi! Toivotaan että nyt ois tää seesteisin aika raskaudessa :)
Lueskelin kyllä teidän viestejä, ja onnea paljon kaikille hyvistä ultrakuulumisista <3 :)

Itselläni oli tänään nt-ultra, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Ihana oli nähdä meidän pieni siellä köllöttelemässä :) Jännä kun näytti jo ihan vauvalta, kun varhaisultrassa oli vain pikkuinen piste :D Laskettu aika aikaistui melkein viikolla, se olis nyt 6.7.2021.
Rakenneultra on sitten 16.2. Ei ole pitkä aika sinnekään enää!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille :)
 
Onnea Latila iloisista ultra uutisista.

Itselläni rakenneultra 18.1. Eipä ole sinne enää pitkä aika, sukupuolella ei ole kyllä meille mitään väliä kunhan kaikki olisi hyvin. Ikääni puolesta väkisinkin pelottaa tämä odotus.
Tavarat nyt paikoillaan ja viime viikonloppuna kävin Ikeassa shoppailemassa uusia juttuja kotiin. Rakastan sisustamista ja nyt mun himoni on turkoosi väri. Niinpä olohuoneestamme tuli turkoosin sävyinen. Makkariin ostin kaikennäköistä vaaleanpunaista koska rakastan yli kaiken sitäkin.
Mies on jättänyt sisustamisen mun hartioille, ja tykkään tosi paljon ostella kaikkea pientä, kuinka paljon esim sohvatyynyjen vaihdolla saa uutta ilmettä huoneeseen tai uuden maton ostolla :)

Eilen käytiin pitkästä aikaa muskarissa mutta sielläkin korona rajoitukset oli rajannut ihmiset Max 10:( saisi mennä ohi tuo korona jo, mutta kokoajan saa lukea noita lukuja niin eipä ne kovin hyvältä näytä.

Eipä tänne mitään ihmeitä, mukavaa viikonloppua kaikille
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Antzu
ODOTTAJAT


NIISKUNEITI2020
/la 16.2.2021

SAAGA79 41v/la 18.2.2021

SHIBALI 40v/ la 22.3.2021

FORESTER 42v/la 11.4.2021

DISCO VOLANTE 37v/la 7.5.2021

LATILA 39v/la 12.5.2021

SARIAANA82 38v/la 4.6.2021

OLIIVI3 35v/la 28.6.2021

MUSTALILJA/la 7.7.2021

ANITZ81 39v/la 12.7.2021

ANTZU 39v/la 5.8.2021

BRUNET82 38v/la 10.8.2021

SARAHEINÄ 36v/la 17.8.2021

MAMSELLI78 42v la 21.8.2021

RUST 36v la 12.9.2021


SYNTYNEET❤

Hypsy 37v poika 27.11.2020
 
Viimeksi muokattu:
Lisäilin Antzun ja muitakin listalle. Päivitelkää jos tiedot vääri tai puutteelliset
Mie täytin 36 äskettäin muuten! :D
Täällä 15+4 tänään ❤ ru 8.2. Pienellä kaikki hyvin, potkut tuntunut jo pari viikkoa.. Miten voikaan jokainen tehty homma pysähtyä sillä hetkellä ja käsi eksyä vatsalle kun alkaa mylläys.:love: Päänsäryt on yhäkin vaivana.. On käytössä mutjutin, käyn hierojalla säännöllisesti, liikun runsaasti... Koskee vaan. Eilen neuvolassa tästä puhuin ja sanoi et lääkärineuvolassa sitten puhua asiasta. Eikai tälle oikein mitään voi tehdä.. Määrittelemätön migreeni joka ollut iän kaiken vaivana, on nyt raskausaikana vaan pahentunut. :(
Mut hyviäkin asioita, varasin raskausajan ja newborn kuvaukset jo ❤

Ihanaa viikonloppua kaikille ❤

Oliivi 15+4
 
Mie täytin 36 äskettäin muuten!
Täällä 15+4 tänään ru 8.2. Pienellä kaikki hyvin, potkut tuntunut jo pari viikkoa.. Miten voikaan jokainen tehty homma pysähtyä sillä hetkellä ja käsi eksyä vatsalle kun alkaa mylläys. Päänsäryt on yhäkin vaivana.. On käytössä mutjutin, käyn hierojalla säännöllisesti, liikun runsaasti... Koskee vaan. Eilen neuvolassa tästä puhuin ja sanoi et lääkärineuvolassa sitten puhua asiasta. Eikai tälle oikein mitään voi tehdä.. Määrittelemätön migreeni joka ollut iän kaiken vaivana, on nyt raskausaikana vaan pahentunut.
Mut hyviäkin asioita, varasin raskausajan ja newborn kuvaukset jo

Ihanaa viikonloppua kaikille

Oliivi 15+4
Mulla ekassa onnistuneessa raskaudessa tk-lääkäri oli lukenut tutkimuksen, että nesteytyksestä iso apu. Itsekin kärsin silloin jatkuvaa migreeniä ja aika usein sainkin sitten tipassa nesteet ja sen panadolin. Se aina hetken auttoi.
 
Moi!
Kiva kuulla teidän mietteistä ja touhuista.
Mulla oli tänään np-ultra. Kaikki muuten hyvin, mutta kyseessä monokoriaalinen kaksosraskaus ja toinen tyypeistä pikkuisen toista pienempi. Tästä syystä raskautta seurataan kahden viikon välein. Eli täysin ei huoletonta tämä elo ole, mutta itse en voi asiaan vaikuttaa. Etovaa oloa on edelleen ja aika väsy välillä, muuten suht.ok. Menossa siis rv 12+5.
Miut voi tuohon listaan lisätä. Ikää on siis 42 kaksi lasta ennestään ja nyt kaksi lisää tulossa. La 18.7. , mutta jos juhannukseen pääsisi, niin olisi hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko muut odottajat menossa NIPT-testiin? Meidän kunnassa sitä ei tarjota ellei nt-ultran ja verikokeiden perusteella nähdä kohonnut riski kromosomipoikkeamille. Itsellä kun ikää on jo 42 v niin haluan sen testin tehdä vaikka omalla rahalla ja mieluusti mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Kallista se kyllä on mutta voisi tuoda mielenrauhaa :unsure:
 
Oletteko muut odottajat menossa NIPT-testiin? Meidän kunnassa sitä ei tarjota ellei nt-ultran ja verikokeiden perusteella nähdä kohonnut riski kromosomipoikkeamille. Itsellä kun ikää on jo 42 v niin haluan sen testin tehdä vaikka omalla rahalla ja mieluusti mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Kallista se kyllä on mutta voisi tuoda mielenrauhaa
Moikka!

Mä en ole menossa tuohon NIPT- testiin. Itseasias en edes tiennyt tollaisesta, ennenkuin googletin :D Aika kallis kyllä joo, mutta ymmärrän kyllä niitä ketkä haluaa siinä käydä.
Itse en edes osallistunut tässä raskaudessa niihin kromosomiseulonta verikokeisiin. Oisin voinut toki, mutta sitten joulureissu suunnitelmat ois jouduttu perumaan, niin päätin olla menemättä.
 
  • Tykkää
Reactions: mamselli78
On taas vähän kirjoittelut jääneet. Aika hiljaista täällä.Onko monet siirtyneet faceen vai? Meillä on aktiivinen mammaryhmä edelleen mun esikoisen ajoilta, niin heidän kanssa tulee juteltua päivittäin w-upin kautta. Asumme kaikki samassa kaupungissa, niin ollaan myös tavattu toisemme. Mielellään täälläkin käyn jutustelemassa.

Mites kaikki voi? :)

Täällä on nyt vajaan viikon verran tuntunut vauvan liikkeet alavatsan tienoilla. Olipa ihana tunne, kun ekan kerran yhtäkkiä tuntui! <3 On se aina hyvää mielenrauhalle, kun tuntee että siellä ollaan voimissaan. Aika vilkas oli tossa Su- iltana, ja eilen sitten selkeesti lepäsi enemmän. Toki hän paikkaakin vaihtelee tuolla, niin ei välttämättä tunnu aina liikkeet, kun tilaakin vielä on kivasti. Tasan kuukausi rakenneultraan, ja niin odotamme sitä! Onneksi aika menee nopsaa kun touhuaa taaperon kanssa. Olotkin olleet nyt tosi hyvät ja energinen fiilis. Toki väsykohtauksiakin tulee, mutta sitten täytyy vaan levähtää.
Neuvola oli tossa vasta, ja hienosti kuului vauvan sykkeet, aika tasainen 158 oli syke. Kaikki arvotkin mulla kunnossa. Ei tartte vielä ainakaan rautalisää tms. Sokerirasitustesti käyty myös, ja nyt odotan soittoa neuvolasta tuloksista. Luulen että normaalit arvot, mut eihän sitä tiedä.

Mites muut, ootteko joutuneet sokerirasitustestiin? Mulla äidin puolella kakkostyypin diapetestä, niin sen takii haluuvat tarkistaa. Ekassa raskaudessa ei ollut mulla radia.

Mukavaa viikkoa kaikille! Nyt on ainakin tuota lunta saatu, niin on talventuntua :D

Anis ja Ilu 16+0.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tinski ja Shibali
Niin hitaasti menee viikot että ei oikein mitään kirjoitettavaa :D

Kovaa pahoinvointia ja oksentamista, niinpä ne päivät tässä kuluu. Toivottavasti hiukan rauhottuu jossain vaiheessa vaikka edellisistä raskauksista jo tiedän ettei tule loppumaan ennen synnytystä. Mutta päivä kerrallaan.

Viimeviikolla pääsin ultralla kurkkaamaan vauvelia kun oli eka neuvola ja siellä syke löytyi ja pikkuinen pyöriskeli :love: Eli näyttää ainakin nyt siltä että meille voisi seitsemäs pikkuinen tulla :love:

Mahakin on jo poksahtanut ihan kunnolla mutta se hyvä puoli tässä koronassa että en näe juurikaan talvella tuttuja ja sukulaisia niin pystyn peittelemään vielä hyvin. Kotona olen siis vielä pienimpien kanssa.

saraheinä 10+0
 
Ultra kuulumisia, kaikki hyvin ja pikkuinen poika tulossa❤ Olo on todella helpottunut. Olihan se pakko käydä heti ostamassa pienelle vähän vaatetta. Nyt sitä ollaan puolessa välissä odotusta, todella hyvä olo ja aion nauttia loppu raskaudesta täysin rinnoin. Seksikin maistuu taas:love: voimia pahoinvoiville, kukas meistä poksahtaa seuraavana?
Saraheinä: tännekin pitäisi kesäkuussa syntyä 7 lapsi, pikkuisen hirvittää miten tulen pärjäämään 3 pienen kanssa:unsure: vanhin mun lapsista on 13-vuotias, onneksi hoitajakin löytyy :) Mukavaa viikkoa kaikille, me mennään tänään muskariin. T. Sariaana ja pikkuinen 20+5
 
Viimeksi muokattu:
ODOTTAJAT


NIISKUNEITI2020/la 16.2.2021

SAAGA79 41v/la 18.2.2021

SHIBALI 40v/ la 22.3.2021

FORESTER 42v/la 11.4.2021

DISCO VOLANTE 37v/la 7.5.2021

LATILA 39v/la 12.5.2021

SARIAANA82 38v/la 4.6.2021

OLIIVI3 35v/la 28.6.2021

MUSTALILJA/la 7.7.2021

ANITZ81 39v/la 12.7.2021

ANTZU 39v/la 5.8.2021

BRUNET82 38v/la 10.8.2021

SARAHEINÄ 36v/la 17.8.2021

MAMSELLI78 42v la 21.8.2021

RUST 36v la 12.9.2021


SYNTYNEET❤

Hypsy 37v poika 27.11.2020
 
Heissan kaikille,

minä se taidan listan mukaan olla seuraava jolla h-hetki edessä Kuukauden verran vielä saisi pikkuinen pysyä mahassa, mutta mulla itsellä ollut koko ajan sellainen fiilis että tulee syntymään ennen laskettua aikaa. Vauvan sisko syntyi 41+5, synnytystä käynnistettiin ballonkin avulla ja se ei kyllä ollut niin mukava kokemus että uudestaan sinne saakka mentäisiin. Muuten synnytys sujuikin sitten oikein vauhdilla ja koin aika naturaalin synnytyksen kun ehdin vaan saada pudendaalipuudutuksen kun ponnistaminen alkoi todella vauhdikkaasti.



Mulla on kotona 1-vuotias taapero ja perässä pysyminen tän muhkean vatsan kanssa alkaa olemaan aika työlästä, mutta vielä tähän saakka pysytty ja muilta suuremmilta vaivoilta olen tässä(kin) raskaudessa onneksi ainakin vielä välttynyt

Ihanaa olla tuon "seuraavaksi syntyvät" listan kärjessä, se antaa jo toivoa että kohta sitä taas mennään ❤

Tsemppiä meille kaikille, jaksetaan vielä
 
Niiskuneiti, voi kun ollaan lähellä h-hetkeä siellä❤kohta on pikkuinen sylissä.
On täällä hiljaista, itsekin voisin olla hieman aktiivisempi kirjoittelemaan..niin kamalasti kaikkea tekemistä kokoajan että tää netissä olo väkisinkin jää aika vähäiselle:(
tehdäänpä pientä kyselyä, oletko ostanut jo tulevalle vauvalle jotain, kertokaa hankintoja?
Mä olen vaan ostanut vaatteita, aika paljon kiertelen kirppiksiä ja ostelen käytettyjäkin vaatteita, mutta aika uusiksi menee kaikki hankinnat kun nyt poika tulossa ja 2 edellistä on tyttöä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille❤
 
Niiskuneiti, voi kun ollaan lähellä h-hetkeä sielläkohta on pikkuinen sylissä.
On täällä hiljaista, itsekin voisin olla hieman aktiivisempi kirjoittelemaan..niin kamalasti kaikkea tekemistä kokoajan että tää netissä olo väkisinkin jää aika vähäiselle
tehdäänpä pientä kyselyä, oletko ostanut jo tulevalle vauvalle jotain, kertokaa hankintoja?
Mä olen vaan ostanut vaatteita, aika paljon kiertelen kirppiksiä ja ostelen käytettyjäkin vaatteita, mutta aika uusiksi menee kaikki hankinnat kun nyt poika tulossa ja 2 edellistä on tyttöä.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

Meillä on pienelle kaikki valmiina odottamassa, jotain harsoja ja vaippoja yms puuttuu, mutta muuten valmiina ollaan pientä varten ❤
Kaikki muut tavarat meillä oikeastaan jo löytyykin ja on jopa esillä esikoisen jäljiltä (mm hoitoalusta on edelleen alakerran kylppärissä paikoillaan )

Meillä on entuudestaan tyttö ja nyt uusi tulokas on poika niin uusia vaatteita olen ostanut, mutta tällä kertaa aika maltilla kuitenkin verrattuna esikoista odottaessa.
Koin syksyllä aikamoisen tunnemyrskyn kun kävin lävitse tytön pieneksi jääneitä vaatteita ja tajusin että niitä ei tietenkään pojalle voi oikein pukea kun miltei kaikki on hempää pinkkiä ja tyttömäistä tyyliä muutenkin.

Olin itse jotenkin ajatellut koko ajan että myös tämä toinenkin olisi tyttö kun meillä suvussa on tyttöjä valtaosa mutta ollaan tietenkin myös hyvin onnellisia pojasta ❤

Kävin tänään neuvolassa ja huomisesta lähtien vauva lasketaankin jo täysiaikaiseksi, ❤❤
 
Hui ompas jännää! Kohta teillä @NiiskuNeiti2020 on jo pikkuinen sylissä! <3 Tsemppiä kovasti loppukoitokseen ja tulevaan synnytykseen :)

Mä en ole vielä hommannut mitään tulevalle vauvalle. Odotellaan josko siellä rakenneultrassa selviäis kumpi tulossa, niin sitten voi pikkuhiljaa alkaa miettiin hankintoja. Paljon on meidän pojan vaatteita ja tavaroita vielä tallessa, että jos toinenkin on poika, niin eipä tartte paljoa ostella :D Oon kyllä ison kasan antanut poiskin vauvanvaatteita, kun jotenkin aikoinaan aattelin ettei meille toista varmaan tule, mut on muutama ystävä kyllä keillä pieniä lapsia ja vauvoja, niin heiltä varmasti saa taas jonkun verran ainakin vaatteita. Esikoista odottaessa ei ostettu oikeestaan mitään uutena, vaan saatiin monen sadan eestä ystäviltä ilmatteeksi tarvikkeita ja vaatteita, ja vaunut ostettiin mun kaverilta. Kiitollinen kyllä kaikesta! Itse sitten oon pyrkinyt myös antaa hyvän kiertää, ja lahjoitellut tavaraa pois.

Hei se mun la aikaistui, ja on siis nyt 6.7.2021. Jos joku haluaa korjata listaan. Itse en tiiä osaanko :D

Jeps, kivaa viikkoa allihuuppa! :)
 
Jonkun verran alkaa olla valmiina vauvalle. Tietty, ehkä alkaa olla aikakin jos alustava sektioaika on varattu 8.2...
Vaippoja ei vielä ole, eikä korviketta, samoin pesuaineet jne puuttuu. Luulisin että vauvalle käy ihovoiteeksi ceralan +, vai osaako joku kertoa muuta?

Aika lailla alkaa jännittää jo. Siis eu sektio/synnytys vaan se sen jälkeinen aika, kuinka pärjään pienen kanssa...
 
Täällä myös yksi isomahainen odottaja rv 10+5. Vatsan peittely alkaa käydä vaikeaksi mutten haluaisi vielä muutamaan viikkoon kertoa esim töissä. Nt-ultraan vielä 2 vk ja seulan tulokset jännittää kovasti. Pahoinvointia on edelleen etenkin iltaisin, eikä liikaa energiaa muutenkaan. Odotan sitä energistä keskiraskautta :D
Me joudutaan hankkimaan kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet kun edelliset on hävitetty aikoja sitten (kuopus 11 v). Vielä en ole uskaltanut ostaa muuta kuin mammavaatteita :giggle:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: An1z81 ja Shibali
Heippa taas! Täällä siis la 22.6. ja rakenneuä 10. helmikuuta. Ei olla ostettu muuta kun pari bodyä ja potkaria. Isäntä vähä jarruttellee ostosten kans :ROFLMAO:
Ehkä viikonloppuna käyää kahtoon yhdistelmärattaita tutulta, hyvät Emmaljungat olisi myynnissä.
Nyt on rv 19+2 ja maha on aika pieni edelleen, hyvin onnistuu peitellä! Töissä olen jo kertonut pomolle ja tiimille, ja tietenkin lähimmät ystävät ja perhe tietää, mutta ei muut.
Vointi on ollu tosi hyvä, ei oikeestaa muuta kuin pikkusia kasvuvihlaisuja joskus. Ihan normaalisti on voinut elellä ja touhuta kaikenlaista, siitä olen kyllä onnellinen :love:
 

Yhteistyössä