35+ vauvan odottajat

Kiitos @forester ❤ Kyllä jännittää huominen, ja tuun sit toki kertoon tännekin miten meni. Ei auta kun toivoo parasta... ja joo, kävin yhdistelmäseulassa, siinä ei ollut mitään hälyttävää eli kaikki ok. Käytiin kuitenkin sit varmuuden vuoks myös Niptissä yksityisellä ja onneks siinäkin kaikki kunnossa ❤ Kävitkö sä? :giggle:
Tsemppiä sinnekin r-ultran ootteluun ❤

Ihanaa nähdä suakin täällä @Alinna86 , tervetuloo ❤

Oi vitsit, ihanaa @Hypsy että oot jo noin pitkällä, niin jännää!❤ Uskon kyllä et on jo hankalaa mahankin kanssa:X3: mulla on vielä ”maha-kuherrus-kuukausi” menossa, musta on ihanaa kun näkyy jo kunnolla ja haluisin vaan kulkee maha pystyssä kireissä vaatteissa joka paikassa ylpeenä tästä ihmeestä.❤ Vaikka nyt jo maha tuntuu olevan tielläkin välillä, tai painaa rakkoo. Mut Eiköhän täälläkin kuherruskuukausi lopu parin-kolmen kuukauden päästä viimestään :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Kiitos @Oliivi3 ❤

@Shibali Muistan hyvin ton ajan, kun maha oli ihana. Nyt ähellät ja puhkut, kun haluat vain kääntää kylkeä tai nousta autosta. :D Onneks tämä loppuvaihekaan ei kauaa kestä. Kävin tänään ostamassa lakut ja salmiakit sairaalakassiin. Tärkeimmät ensin! :D

Mulla on noista raskaussovelluksista Preggers, Raskaus+ ja Preglife. Eniten ehkä oon tykänny tosta Preglifesta, vaikka siinä ei mitään erikoista olekaan. Sen käyttöä voi näköjään myös jatkaa lapsen synnyttyä ja seurata esim. tulevia kehitysvaiheita.

Muoks. Tsemppiä hurjasti ultraan @Shibali ❤ Se on niiiin jännää!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Alinna86
@Shibali tsemppiä ultraan, niin jännittävää!:love:
@Hypsy Mä kovasti oottelen et saan esitellä mun mahaa, nyt kun on vaan tämmönen turvonnut ilmapallo niin haluun piilotella :D ja tietty tän alun muutenkin en haluu et kaikki saa tietää, mut heti kun nt ultra on takana niin taatusti kulen vaan jossain tiukoissa oikein vatsaa korostavissa vaatteissa :love:
Muistan kyllä hyvin ton loppuvaiheen kömpelyyden ja tuntui vaan että vatsa on tiellä, vaikkakin siitä on jo 12vuotta mulla aikaa mutta onneksi sulla loppu jo häämöttää❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
@Shibali tsemppiä ultraan, niin jännittävää!
@Hypsy Mä kovasti oottelen et saan esitellä mun mahaa, nyt kun on vaan tämmönen turvonnut ilmapallo niin haluun piilotella ja tietty tän alun muutenkin en haluu et kaikki saa tietää, mut heti kun nt ultra on takana niin taatusti kulen vaan jossain tiukoissa oikein vatsaa korostavissa vaatteissa
Muistan kyllä hyvin ton loppuvaiheen kömpelyyden ja tuntui vaan että vatsa on tiellä, vaikkakin siitä on jo 12vuotta mulla aikaa mutta onneksi sulla loppu jo häämöttää
@Alinna86 Tuskin näitä raskauden tuomia lieveilmiöitä unohtaa koskaan. :D On varmaan jännää saada vauva noin pitkän tauon jälkeen?

Mä piilottelin mahaa rakenneultraan asti. Kaupassakin pidin ostoskoria mahan edessä, jos sattui tuttuja kohdalle. :D Rakenneultran jälkeen julkistettiin asia somessakin, niin sitten oli ihanaa, kun sai ihan vapaasti olla raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@Alinna86 Tuskin näitä raskauden tuomia lieveilmiöitä unohtaa koskaan. On varmaan jännää saada vauva noin pitkän tauon jälkeen?

Mä piilottelin mahaa rakenneultraan asti. Kaupassakin pidin ostoskoria mahan edessä, jos sattui tuttuja kohdalle. Rakenneultran jälkeen julkistettiin asia somessakin, niin sitten oli ihanaa, kun sai ihan vapaasti olla raskaana.
On tää kyllä ihan uutta ja ihmeellistä näiden vuosien jälkeen ja miehelle varsinkin kun esikoinen kyseessä:love:
Mietin kyllä et varmaan kaikki mitä vauva tuo tullessaan on ihanampaa ja helpompaa näin vanhempana kuin nuorena tuntui ne kaikki valvomiset ja kaikki niin raskaalta, ja tuntui että kaikesta piti selvitä yksin. Ja nyt kun on jo teinejä talossa, luulen et niistäkin saa vähän apuja :)
Muistan kyllä et mä en ees hirveesti tykänny mun isosta mahasta mut nyt vaan ootan millon tää posahtaa ja toivon et tulee kunnon killi :D Ja aion kyllä ikuistaa kaiken raskauskuviksi, itseasiassa kuvauskuukaudestakin on jo ollut puhetta (maaliskuu) ja ehkä silloin vois julkistaa asian somessa, ehkä :X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
On tää kyllä ihan uutta ja ihmeellistä näiden vuosien jälkeen ja miehelle varsinkin kun esikoinen kyseessä
Mietin kyllä et varmaan kaikki mitä vauva tuo tullessaan on ihanampaa ja helpompaa näin vanhempana kuin nuorena tuntui ne kaikki valvomiset ja kaikki niin raskaalta, ja tuntui että kaikesta piti selvitä yksin. Ja nyt kun on jo teinejä talossa, luulen et niistäkin saa vähän apuja
Muistan kyllä et mä en ees hirveesti tykänny mun isosta mahasta mut nyt vaan ootan millon tää posahtaa ja toivon et tulee kunnon killi Ja aion kyllä ikuistaa kaiken raskauskuviksi, itseasiassa kuvauskuukaudestakin on jo ollut puhetta (maaliskuu) ja ehkä silloin vois julkistaa asian somessa, ehkä
Oi, mies on varmasti myös innoissaan? ❤ Meilläkin tämä on molemmille ensimmäinen ja ensimmäinen lapsenlapsi kummankin vanhemmille. :D

Neuvolan terkka juuri sanoi, että usein iäkkäämmät synnyttäjät ovat kaikin puolin paremmin valmistautuneet vauvan tuloon ja ainakin osaltani tämän voin allekirjoittaa. En halua jättää mitään hankkimatta/tekemättä. :D
 
@Shibali varhainen nipt saatiin joka oli ok. Myös seulaverikokeet joista ei riskilukuja ym kuitenkaan laskettu. Toinen arvo noista oli matala muttei lääkäri kiinnittänyt siihen huomiota joten olkoon sitten yksilöllistä vaihtelua :cautious:. Huolta ei kuitenkaan vähennä.
Mie piilottelen mahaa tuonne rakenneultraan asti. Hyvin on onnistunut kun oon tällanen salakan mallinen :D. Pitäis osata päättää otetaanko tuo kausi-influenssarokotus, itse rokotteen turvallisuus sikiöllekin ehkä mietityttää enemmän, jos siitä tuleekin jotain pitkäkestoisia haittoja. Mitä mieltä?
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Oi, mies on varmasti myös innoissaan? Meilläkin tämä on molemmille ensimmäinen ja ensimmäinen lapsenlapsi kummankin vanhemmille.

Neuvolan terkka juuri sanoi, että usein iäkkäämmät synnyttäjät ovat kaikin puolin paremmin valmistautuneet vauvan tuloon ja ainakin osaltani tämän voin allekirjoittaa. En halua jättää mitään hankkimatta/tekemättä.
Ihanaa, ja todellakin sitä haluaa antaa kaikkensa lapselle varsinkin esikoiselle :love:
Mies on aivan onnessaan ja nyt jo silittelee mun pömppöö ja juttelee meijän minille kaikenlaista :D
Vähän yritän kyllä toppuutella kun ei vielä oo todistettu että siellä edes ketään on mut onhan se kieltämättä aika hellyyttävää katsottavaa ja kuunneltavaa❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
@Shibali varhainen nipt saatiin joka oli ok. Myös seulaverikokeet joista ei riskilukuja ym kuitenkaan laskettu. Toinen arvo noista oli matala muttei lääkäri kiinnittänyt siihen huomiota joten olkoon sitten yksilöllistä vaihtelua . Huolta ei kuitenkaan vähennä.
Mie piilottelen mahaa tuonne rakenneultraan asti. Hyvin on onnistunut kun oon tällanen salakan mallinen . Pitäis osata päättää otetaanko tuo kausi-influenssarokotus, itse rokotteen turvallisuus sikiöllekin ehkä mietityttää enemmän, jos siitä tuleekin jotain pitkäkestoisia haittoja. Mitä mieltä?

Mulla menossa 25+1 ja edelleenkään ei olla esim. Mun äidille ja ukon isälle kerrottu koko asiasta

Me otettiin neuvolassa käydessä ne nuhapiikit kun se terkkari hyvin vahvasti suositteli...

Ukko alkaa pikkuhiljaa tiedostaa että saunaremontilla alkaa olla kiire jos sen meinaa saada tehtyy ennen vauvaa
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Minäkin arvelin jättää kertomatta muille kuin pakollisille, ihmetelköön sitten jos maha alkaa näkymään :LOL:. Varmasti tuo rokote on hyödyllinen kun suojaa influenssan leviämistä esim riskiryhmiin. Tosin aiempina vuosina rokotteen teho on kuulemma ollut 40-80%. Me asutaan pikkukylässä eikä koronan takia liikuta juuri missään, päiväkodista kyllä sitten varmasti sen saa jos alkaa jylläämään.. Kuinkahan @Shibali n ultra meni..?
 
Kiitos kaikille tsempeistä ❤ Rakenneultrassa kaikki kunnossa pikkuisella :love: ❤ Voi luoja miten onnellinen ja helpottunut olo nyt ❤ meille on tulossa poika, hän esitteli sukupuoltaan useeseen otteeseen. :D Mehän se kyllä tiedettiinkin Niptin ansiosta jo etukäteen. Vauhdikkaasti liikkui ja hyvin saatiin kaikki elimet yms tutkittua ja kuulemma kaikki näytti tosi hyvältä ja hän on kasvanut ja kehittynyt juuri niin kun pitää ❤ Huh mikä helpotus. :love: Istukka on edessä mikä selittää sen miks en oikein viä liikkeitä tunne. Kätilö sano mulle lopuks että ”määrään sut nyt tästä lähtien vaan nauttimaan tästä raskaudesta” ja oli varmasti oikeassa, niin pitää nyt yrittää tehdä ❤
 
Kiitos kaikille tsempeistä Rakenneultrassa kaikki kunnossa pikkuisella Voi luoja miten onnellinen ja helpottunut olo nyt meille on tulossa poika, hän esitteli sukupuoltaan useeseen otteeseen. Mehän se kyllä tiedettiinkin Niptin ansiosta jo etukäteen. Vauhdikkaasti liikkui ja hyvin saatiin kaikki elimet yms tutkittua ja kuulemma kaikki näytti tosi hyvältä ja hän on kasvanut ja kehittynyt juuri niin kun pitää Huh mikä helpotus. Istukka on edessä mikä selittää sen miks en oikein viä liikkeitä tunne. Kätilö sano mulle lopuks että ”määrään sut nyt tästä lähtien vaan nauttimaan tästä raskaudesta” ja oli varmasti oikeassa, niin pitää nyt yrittää tehdä
Ihan huippuu! Nyt voi hengähtää ja odotella hyvillä mielin kevättä! Mullakin istukka on edessä ja liikkeet tuntuu ihan eri tavalla kuin esikoisesta, välillä ei pariin päivään ole tuntunut mitään. Nyt toki kun sikiö on isompi tuntuu jo päivittäin voimakkaammin. Päivittäiskö joku mulle la:ksi 11.4.21?
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Kiitos kaikille tsempeistä Rakenneultrassa kaikki kunnossa pikkuisella Voi luoja miten onnellinen ja helpottunut olo nyt meille on tulossa poika, hän esitteli sukupuoltaan useeseen otteeseen. Mehän se kyllä tiedettiinkin Niptin ansiosta jo etukäteen. Vauhdikkaasti liikkui ja hyvin saatiin kaikki elimet yms tutkittua ja kuulemma kaikki näytti tosi hyvältä ja hän on kasvanut ja kehittynyt juuri niin kun pitää Huh mikä helpotus. Istukka on edessä mikä selittää sen miks en oikein viä liikkeitä tunne. Kätilö sano mulle lopuks että ”määrään sut nyt tästä lähtien vaan nauttimaan tästä raskaudesta” ja oli varmasti oikeassa, niin pitää nyt yrittää tehdä
Voi että miten liikuttavaa :love:
Ihanaa, nyt nautit sit vaan :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Ihania uutisia täällä, onnittelut myös täältä.
Itsellä ollut tässä pari päivää todella huono olo, en ole jaksanut kirjoitella tai tehdä oikein mitäön nyt hieman helpompi olo. Mies haki meille grilliruokaa ja kohta herkuttelemaan. Mä himoitsen nyt kaikkea mitä en kyllä muuten söisi.
muistaako kukaan oliko salmiakki kiellettyjen listalla, sitä tekisi mieli mutta kun muistelen että sitä ei saisi syödä
Mulla kyllä niin tyttö olo, näiden pahoinvointien takia.
Mä tilasin kanssa sen dopplerin 2-4pv toimitus niin jos ensi viikon lopulla pääsisi jo etsimään sydänääniä.

mutta nyt grillilautasen kimppuun ja sitten jotain leffaa mihin nukahdan kun en Mä pysy hereillä kun aina alkaa nukuttamaan oman kullan kainalossa.
 
En saanu vielä tänäänkään kerrottua äidille että siitä tulee mummo... Ja vauva kai hoksas että mie ressaan kun riekku ja hillu koko päivän ja rauhottu vasta kun tultiin kotiin Oltiin koko päivä siellä, siirreltiin huonekaluja jne. Ja siinä kun se oli kaappinsa tyhjentänyt niin oli mun kastemekko osunu käsiin. Sain sen mukaan ja kysyinki jo ukolta että voiskohan sitä käyttää mein vauvalle, vaihtaa vaan rusetin...
 
Verikokeessa käyty, 2 viikkoa vielä NT ultraan. Tänään oli aamulla tosi paha olo ja jouduin oksentamaan. Eilen vietettiin isänpäivää ja annoin miehelle Ifolorilla teetetyn suklaakalenterin lasten kuvilla.
onko teistä moni ottanut influenssa rokotetta? Mä otatin neuvola Käynnillä.

Kai nämä huonot olot alkaa pikkuhiljaa helpottamaan kun rv 10 huomenna täynnä.

Iloista viikkoa kaikille :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Verikokeessa käyty, 2 viikkoa vielä NT ultraan. Tänään oli aamulla tosi paha olo ja jouduin oksentamaan. Eilen vietettiin isänpäivää ja annoin miehelle Ifolorilla teetetyn suklaakalenterin lasten kuvilla.
onko teistä moni ottanut influenssa rokotetta? Mä otatin neuvola Käynnillä.

Kai nämä huonot olot alkaa pikkuhiljaa helpottamaan kun rv 10 huomenna täynnä.

Iloista viikkoa kaikille
Joudun työn puolesta ottaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
@Sariaana82 mä otan seuraavassa neuvolassa. Olisin jo saanut työn puolesta, mutta sovittiin että siirretään laitto niin että on jo toisella kolmanneksella. Neuvolasta kyselin asiaa ja lupasi laittaa siellä vasta tämän kuun lopussa.

täällä ollut pariin otteeseen tunne hentoisista liikkeistä. Nyt vasta 13+5, mutta olovanaan tutun oloista kuplintaa, kun illalla on rauhoittunut maate. Täytyy kuulostella onko ne tosiaan niitä. Joissain odotuksissa on alkanut ekat tuntemukset jossain tällä seudulla. Jossain taas mennyt paljon myöhempään. Mutta jotenkin on vaikuttanut niiltä ekoilta kuplinnoilta.
 
@Sariaana82 mä otan seuraavassa neuvolassa. Olisin jo saanut työn puolesta, mutta sovittiin että siirretään laitto niin että on jo toisella kolmanneksella. Neuvolasta kyselin asiaa ja lupasi laittaa siellä vasta tämän kuun lopussa.

täällä ollut pariin otteeseen tunne hentoisista liikkeistä. Nyt vasta 13+5, mutta olovanaan tutun oloista kuplintaa, kun illalla on rauhoittunut maate. Täytyy kuulostella onko ne tosiaan niitä. Joissain odotuksissa on alkanut ekat tuntemukset jossain tällä seudulla. Jossain taas mennyt paljon myöhempään. Mutta jotenkin on vaikuttanut niiltä ekoilta kuplinnoilta.
Voi että, voihan ne hyvinkin jo olla niitä :love:
Mä niin ootan ekoja liikkeitä, tulispa ajoissa, tokasta tunsin aika pian jo nt ultran jälkeen :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: LaTiLa ja Shibali
@Sariaana82 mä otan seuraavassa neuvolassa. Olisin jo saanut työn puolesta, mutta sovittiin että siirretään laitto niin että on jo toisella kolmanneksella. Neuvolasta kyselin asiaa ja lupasi laittaa siellä vasta tämän kuun lopussa.

täällä ollut pariin otteeseen tunne hentoisista liikkeistä. Nyt vasta 13+5, mutta olovanaan tutun oloista kuplintaa, kun illalla on rauhoittunut maate. Täytyy kuulostella onko ne tosiaan niitä. Joissain odotuksissa on alkanut ekat tuntemukset jossain tällä seudulla. Jossain taas mennyt paljon myöhempään. Mutta jotenkin on vaikuttanut niiltä ekoilta kuplinnoilta.
Me ollaankin aika samoissa. Mulla on RV 12+3 ☺
 
  • Tykkää
Reactions: LaTiLa

Yhteistyössä