Voi
Seinäkukkanen... :'( Paljon halauksia sulle. Jos käy niin ikävästi, että huominen testi on nega, niin parantele itseäsi ensin kaikessa rauhassa ennenkuin murehdit tulevaa!
Frangipani,
Soulmama ja
Sharlin toivottavasti teidän munikset oikein ryöpsähtää kasvamaan nyt kesän kynnyksellä!!
Carinna ja
ekavekara tsemppiä piinailuun. Toivottavasti sulla ei ole hyperiä eikä muuta häikkää,
Carinna, vaan olo kohenee pikaisesti...
Varoitus: nyt tulee tuossa alla omaa napaa vähän runsaammin - ihan siltä varalta, että tästä tarinasta olisi apua muillekin (esim.
seinäkukkaselle, jos pohdit jatkoa!)
Iines ja
Chloe - olen tosiaan teille superkiitollinen, kun yhdessä vinkkasitte minut Varilan vastaanotolle. Olin siellä jo tänään, ja tuntuu kuin iso kivi olisi vierähtänyt sydämeltä! :heart:
Varila tuntui todella asiantuntevalta, selitti asioita ihan eri tyyliin kuin mihin olin tottunut edellisellä klinikalla, ja oli huippumiellyttävä muutenkin! Hänen mielestään meidän tilanne ei ole kahden epäonnistuneen hoidon jälkeen mitenkään toivoton, vaan hoitoja kannattaa ehdottomasti jatkaa. Mutta koska munasarjat eivät selvästikään reagoi isoon Puregon-annokseen (tai Puregon+Menopur -yhdistelmään) odotetulla tavalla, niin samaa lääkitystä ei ole enää järkeä toistaa. Hän sanoi, että hiipuvia munasarjoja on paras herätellä jo hoitoa edeltävässä kuussa (minun tapauksessani Zumenoilla, Primolutilla ja muutamalla Menopur-pistoksella), jotta saadaan mahdollisesti enemmän ja paremman laatuisia folleja seuraavassa kuussa. Ja pistoslääkkeeksi sitten Pergoveris 300iu / vrk heti menkkojen & IVF-yritysen alettua. Hänen mielestään Femarit ovat minun tapauksessani täysin turhia.
Vertailun vuoksi: Fertinovassa SU suositteli insseillä jatkamista (Varilan mielestä se on meidän tapauksessa ajan hukkaa - pupuilu ajaisi saman asian) ja MM suositteli taas uutta IVF:ää samalla Femar+Puregon+Menopur -yhdistelmällä kuin tässäkin kuussa...
Kun sitten menin hoitajan luon juttelemaan, niin tämä totesi, että "ahaa, Varila onkin saanut yllättävän hyviä tuloksia näillä herättelyhoidoilla". Kun kerroin, että olin ollut aiemmin Fertinovassa, niin hoitaja sanoi, että on ollut siellä aiemmin itsekin, ja siellä annetaan enemmän standardihoitoa tyyliin 150-300iu Puregonia. Tällä klinikalla saa kuulemma katsoa todella tarkkaan mitä potilaalle on määrätty, kun Varila säätää hoidot enemmän tapauskohtaisesti.
Nyt on sanottava, että minun mielestäni Fertinova ei ole mitenkään huono paikka - päin vastoin, siellä tapaamani lääkärit ovat aivan ihania ihmisinä ja varmasti päteviä. Hoitajat ovat ihan parhaita, ja klinikan hintakin on kohtuullinen. Minulla oli kuitenkin henk. koht. se ongelma, etten tiennyt keneen olisin voinut luottaa, kun minua hoitavat lääkärit olivat eri linjoilla hoitojen suhteen. Ja koska tiesin, että olemme vähän haastavampi tapaus, ja aikaakin on rajallisesti, niin ajattelin, että on tässä vaiheessa järkevintä konsultoida todellista eksperttiä. Nyt tuntuu vanhvasti, että päätös oli oikea, ja Varila on juuri se ekspertti mitä etsinkin - mentiin sitten hoitojen kanssa syteen taikka saveen!
Aloitan tuon herättelyhoidon heinäkuussa, ja uusi IVF-yritys on sitten heti elokuun alussa...