Ammu - The Valionauta Joo tyttö oli pieni, mutta hyvin kasvaa =) Mulla oli kans edelliset isoja. Esikoinen poika 4,2 kg ja 53,5 cm ja tyttö 3,5 kg ja 51 cm. Nyt on sitten kaiken kokoisia.
Synnytyskin oli helppo pikkuruisella tytöllä. Synnytyksen kesto 3 h 50 min ja ponnistus minuutin. Kävelin synnytyssalin suihkuun ja puin päälleni ja kävelin sitten jonkun ajan päästä osastolle. Olen palautunut tosi nopeasti synnytyksestä.
Voidaan tavata joskus.
Mulle kävi eilen hieman kurja juttu. Olin tankkaamassa ja edessä oli auto, tilaa oli kuitenkin niin että mahtuisin justiin menemään ohi. Olin menossa auton takaa. Lähdin ajamaan, mutta auto peruuttikin mun autoon ja osui puskuriin ja lokasuojaan. Pikkutytöt olivat kyydissäni. Onneksi auto ei tullut apukuskin oveen, kun vauva oli etuistuimella kaukalossa.
Enkeleitä oli matkassamme. Ajoimme automme parkkiin ja katsoimme "tuhoja" Toisessa autossa oli vain lommo ja mulla meni puskuri ja parkki oikealta ja lokasuojassa paha lommo.
Soitimme poliisit paikalle ja he totesivat syylliseksi peruuttavan auton. Eli mulle ei tullut maksettavaa. Kurjaa tällainen.
Netta alkoi itkeä nälkäänsä ja siinä menin sitten autooni ja aloin imettää tyttöä kesken neuvottelun. Poliisi oli vähän hämillään kun auton ikkunasta juttelimme. Tilanne oli hieman koominen ja mua meinas ruveta naurattamaan. Takin allahan tyttö oli ja imetyspaidalla imetys kävi sutjakkaasti, mutta tilanne oli erikoinen.
=) Isompi tyttö istui takana istuimessaan eikä ollut edes kunnolla huomannut kolaria. Ei ainakaan mitään sanonut siitä. Ihmetteli vain poliisisetiä, joita siinä useimpiakin oli. =)
Pääsin autollani kuitenkin ajamaan. Täytyy kuitenkin auto korjuuttaa. Ei kai kolariautolla oikein saisi ajella. Lamput ja vilkku säilyivät ehjinä, mutta parkkivalo hajosi kokonaan.
Katsastin autoni perjantaina, mulla on sellainen vanhempi auto, mutta läpi meni
katsastuksesta.
anjamaritalta kysyisin että miksei Sara vielä istu? Meillä on istuttu tuettuna syöttötuolissa 5-kuisesta ja ilman tukea puolivuotiaana. Keskimmäinen istui vähän vaille 7-kuisena, mutta esikoinen puolivuotiaana. No yksilöitähän lapset ovat tässäkin asiassa ja kehittyvät omaan tahtiinsa. Eiköhän nekin taidot sieltä tule aikanaan. Kontattu meillä on vasta 9-kuisena. Esikoinen ei kontannut paljon, istualtaan veti itseään käsillään oli ns. pyllykiitäjä. Siskoni on mennyt samalla tavalla, eikä kontannut ollenkaan.
Netta nukkuu pitkiä öitä, heräilee n. kerran yössä syömään, mutta nukahtaa vasta n. klo 22-23. Päivällä nukkuu melko lyhyitä unia, yöllä pidempiä. Jaksaa silti hyvin, ei juuri itke. Hyväntuulinen pikkuprinsessa. Neuvolan punnitukset ja mittauksetkaan eivät häiritse, mulle vain hymyili, vaikka pidin päästä kiinni mittauksessa. =)
Aamulla heräsi syömään muutaman imun puoli 7 ja sitten nukkui tuonne 10 saakka ja hyväntuulisena heräili. Seurusteltiin ja vaihdoin vaipan, sitterissä katseli kun imuroin keittiötä ja tein ruokaa. Sitten ennen 12 alkoi pyytämään tissille. Päivällä nukkui n. 15 minuuttia ja myöhemmin tunnin ja sillä meni koko päivän iltaan asti. Tankkas pitkään illalla ja nukahti vasta n. 22.30. Kauan jaksoi olla hereillä.
Netalla on hyvin tarkka rytmi nukahtamisen, yösyömisen ja heräämisen kanssa. :heart:
Taidanpa tästä mennä nukkumaan. Oikein hyvää yötä teille kaikille jotka vielä hereillä.
:heart: Neeanäiti ja Netta 4 kk ja pian 7 vrk :heart: :wave: