34-vuotta pitkissä hiuksissa - auttakaa uuden hiustyylin kanssa *oma kuva mukana*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dreamhair
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dreamhair

Vieras
"Identiteettini" on pitkät vaaleat hiukset - synnyin sellaisissa ja siitä lähtien hiukset ovat olleet pitkät, vaaleat, tuuheat ja suorat. Nyt 34-vuotiaana haluaisin vaihtaa tyyliä, lähinnä leikkauttaa hiukset lyhyemmiksi. Tumma tukka ei sovi, tulen tummana tunkkaisen näköiseksi ihon värisävyn takia, joten väri pysyy samana (olen luonnostaan vaalea, tosin vanhemmiten väriä on kirkastettu vaaleilla raidoilla). Hiukset ovat tasapitkät ja vedän otsalta ne sivulle korvan taakse.

Tärkeimmät:

- En halua hiuksia, joita joutuu joka ikinen aamu laittamaan, eli huolettomat on iso plussa. Ilmeisesti tarkoittaa sitä, että pitäisi olla ponnaripituiset..?

- Ei epäsymmetristä leikkausta - kammoan sellaista!

- Pelkään tätimäistä lookia yli kaiken... (tämän takia hiusten lyhentäminen on jäänyt)

2pqjsid.jpg

On niin kauniit hiukset etten juuri raskisi leikata. Miten olis sellainen tyyli jossa sivut leikataan rikotusti ja sitten otsatukka. Iso muutos vähällä leikkaamisella.

[QUOTE="vieras";22841720]Mä maksaisin aika paljon siitä että saisin tollaiset hiukset :) ![/QUOTE]

Kiitos :) Onhan ne kivat, mutta kun täytän ensi syksynä 35v niin olis kiva keksiä jotain vaihtelua välillä...

Nyt hiuksesi ovat tasapitkät ja näyttävät raskailta. Kannattaa kerrostaa niitä eli sivuilta ja päältä lyhyemmiksi.

Mtv3:n helmi.com sivuilla oli ainakin ennen sivustot, jossa voi kokeilla itselle erilaisia kampauksia.

Eihän niitä ole pakko leikata lyhyeksi uuden ilmeen saamiseksi. Minusta hyväkuntoinen, kivasti leikattu ja värjätty pitkä tukka on nuorekkaampi ja tyylikkäämpi kuin sellainen "olen täyttänyt 30"-tukka eli sellainen lyhyt, tupeerattu ja kerrostettu kananperse, johon on tungettu joku luumun tai mahonginpunaisen sävy. Sellainen on ainakin tätimäinen.

Sinuna mä en hirveästi lyhentäisi, mutta keventäisin ja kerrostaisin hieman. Nyt tuo on aika tasamittainen ja se antaa ainakin mun silmään hieman tönkön vaikutelman.

Toinen juttu on tuo väri. Kuvassa ainakin näyttää hieman kellertävältä ja tasamittaisuuden kanssa näyttää vanhalta. Menisin ammatitaitoiselle kampaajalle myös ottamaan vähän kevenystä väriin. Ehkä joku toisenlainen vaaleansävy, ehkä myös raitaa tai jonkinlaisia osiota yhdellä tai kahdella muullakin värillä.

Mä olen ihan ammatiltani kampaaja.Tarkistaisin hiuksen laadun ihan perinpohjaisesti ja tuo on aika vaalea lähtökohta,se täytyy huomioida värien valinnassa ettei taita vääriä sävyjä joku väri. Helposti noin vaaleat saa pilalle. Tekisin 3 eri sävyllä raitoja,eri kerroksiin. Raitojen sävy ero 1 aste maks. Nougaata,hiekkaa,toffeeta ja tuo vaalea pohjalle. Tulisi tuuheuden vaikutusta,eloa hiuksiin.Leikkaus olisi kerrostettu "ylipitkä" polkkismalli. Se olisi varmasti upea.

Sinulla on ihanat hiukset. En lähtisi niitä värjäämään, ovat kauniit juuri tuollaisina. Korkeintaan raitoja, kuten sinulla on nytkin -> pysyy tukka jatkossakin kauniina ja elinvoimaisena.

Sinulla on kuitenkin niin paksu tukka, että se näyttää raskaalta, tuosta voisi saada todella kauniin ja ilmavan, kun kerrostaisi. Pituudesta ei tarvitsisi edes paljon ottaa pois, mutta kerrostusta tuo tukka kaipaa. Otsista harkitsisin sinuna myös, mutta harvalle sopii sellainen paksu tasainen otsis, riippuu tietenkin kasvojen mallista. Mutta luultavasti suosittelisin kevyttä otsista, joka leikataan vinoon.

[QUOTE="vieras";22842661]Sinulla on ihanat hiukset. En lähtisi niitä värjäämään, ovat kauniit juuri tuollaisina. Korkeintaan raitoja, kuten sinulla on nytkin -> pysyy tukka jatkossakin kauniina ja elinvoimaisena.

Sinulla on kuitenkin niin paksu tukka, että se näyttää raskaalta, tuosta voisi saada todella kauniin ja ilmavan, kun kerrostaisi. Pituudesta ei tarvitsisi edes paljon ottaa pois, mutta kerrostusta tuo tukka kaipaa. Otsista harkitsisin sinuna myös, mutta harvalle sopii sellainen paksu tasainen otsis, riippuu tietenkin kasvojen mallista. Mutta luultavasti suosittelisin kevyttä otsista, joka leikataan vinoon.[/QUOTE]

Just tällästä vastausta odotinkin. "ettei oikeen värjättäs ettei hiukset kuluisi" höm,mulla on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa hiukset,kiiltävät,rakenne ehjä ja olen värjännyt niin omia kun asiakkaidenkin hiuksia,hyvillä väreillä + hyvät tuotteet. Hyvä ammoniakiton väri,sulkee hiussuomuja ja silottaa hiusta, ei rasita! voi saada nuhjuisesta hiuksesta sileän ja upea kuntoisen.

Ja sit toi otsiksen suosittelu : " sivulle menevä otsis" ei ei ei ei niin perussettiä,ihmiset kuvittelee et kaikille vaan sellaset niin tulee ilmettä! Niin meneen talvenlumia toi rikottu,sivulle menevä ottis.

[QUOTE="Tiina";22842730]Just tällästä vastausta odotinkin. "ettei oikeen värjättäs ettei hiukset kuluisi" höm,mulla on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa hiukset,kiiltävät,rakenne ehjä ja olen värjännyt niin omia kun asiakkaidenkin hiuksia,hyvillä väreillä + hyvät tuotteet. Hyvä ammoniakiton väri,sulkee hiussuomuja ja silottaa hiusta, ei rasita! voi saada nuhjuisesta hiuksesta sileän ja upea kuntoisen.

Ja sit toi otsiksen suosittelu : " sivulle menevä otsis" ei ei ei ei niin perussettiä,ihmiset kuvittelee et kaikille vaan sellaset niin tulee ilmettä! Niin meneen talvenlumia toi rikottu,sivulle menevä ottis.[/QUOTE]

Aha, no se nyt on kyllä fakta, että värjäys kuluttaa hiusta.

Sinuna harkitsisin kerrostamista ihan tosissaan, jos tätimäistä lookkia pelkäät. Tuo nykyinen tasapitkä tekee nimittäin helposti juurikin tätimäisen vaikutelman.

Mä myös kerrostaisin ottamatta pituudesta paljoa pois ja laitattaisin eloa hiuksiin useammalla eri värillä, esim. just toffeeta, hiekkaa niin kuin joku ehdottikin.

kuukkeloi Reese Witherspoon, sellanen pitkä tukka ja kivasti sommiteltu otsis, ei tod. oo tätimäistä. En leikkais hiuksia, pitkät hiukset terveinä on naisen kruunu.

[QUOTE="Tiina";22842730]Just tällästä vastausta odotinkin. "ettei oikeen värjättäs ettei hiukset kuluisi" höm,mulla on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa hiukset,kiiltävät,rakenne ehjä ja olen värjännyt niin omia kun asiakkaidenkin hiuksia,hyvillä väreillä + hyvät tuotteet. Hyvä ammoniakiton väri,sulkee hiussuomuja ja silottaa hiusta, ei rasita! voi saada nuhjuisesta hiuksesta sileän ja upea kuntoisen.

Ja sit toi otsiksen suosittelu : " sivulle menevä otsis" ei ei ei ei niin perussettiä,ihmiset kuvittelee et kaikille vaan sellaset niin tulee ilmettä! Niin meneen talvenlumia toi rikottu,sivulle menevä ottis.[/QUOTE]

Mut joillekin se voi sopia ihan hyvin. Mua ärsyttää kampaajalla käydessä se, että mulle yritetään aina tuputtaa sitä ylikasvanut polkka-mallia. Kieltämättä se sopii mulle, on ollutkin monesti, mutta niin sopii pitkäkin ja haluan nyt kasvattaa, koska pitkää lettiä ei tarvitse aina laittaa ja suoristaa.

Hyvä kampaaja myös kunnioittaa asiakkaan omia mieltymyksiä, saa toki ehdottaa omasta mielestään sopivia. Mä pyrin aina kampaajalle mennessä pukeutumaan ja meikkaamaan siten, että se kuvaisi mun tyyliä mahdollisimman hyvin. En ikinä mene kampaajalle meikittömänä tai verkkareissa tms. Ehkä se auttaa hahmottamaan, mitä haen. Monesti onkin tullut tosi hyvä tukka.

Hankkiudu otsiksesta eroon ja mieti vielä haluatko pitää leikkauksen takana tollasena tasasena palkkina, joka näyttää vaan siltä että se on "krunts" leikkastu ponnarilta.

Mulla on vähän pidemmät hiukset, mut noihin sun pitusiinkin sopis takaa sellanen kevyesti v:n muotoon leikattu latva.

Mun mielestä noita voisi ihan reippaasti lyhentää, vaikka tollaseen pituuteen, mikä tossa tokan viestin linkissä on. Ja just kasvojen ympäriltä vähän kerrostaa, ja latvasta rikkoa, mutta ei ihan noin paljoa kuin kuvassa. Paksuilla hiuksilla tosi kivan näköinen ja helppohoitoisempi kuin tuo nykyinen (= kuivuu nopeammin). Äkkiähän se siitä sitten taas kasvaa, jos haluat. Otsiksesta en osaa sanoa mitään kun et ole näyttänyt naamaasi.

Mä en kanssa kestä, kun jokainen kampaaja leikkaa mulle aina sellaisen rikkirevityn ylikerrostetun kammotuksen, soo 2004.

Yhteistyössä