300 euroa rahaa vaatteisiin ja tarvitsen ( melkein ) kaikkea; mitä ostan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fat

Vieras
Tilanne tämä. Olen lihonut enkä mahdu entisiin vaatteisiin. Pitkään aikaan en ole ostanut oikein mitään kun olen kuvitellut laihtuvani sen kymmenisen kiloa, No en sitten laihdu.
Syksy on ja enää ei kuljeta t-paidassa ja hameissa. Tarvitsen fiksuja vaatteita !
Mulla on riittävästi sukkia ja alusvaatteita. Niitä ostelen kaiken aikaa.
Kenkiäkin on ja ne ovat tyylikkäitä. Laukun päivitin.
Mutta kaikki muu ! Puserot, housut, takki...Eihän tolla summalla pitkälle pötki mutta alku sekin.
Haluan ostaa kivoja kamppeita moneen menoon. H&M ja Seppälä nyt unohdetaan.
Help !
Ja ikää punkerolla 42 vee. Tyyli klassinen. Tai siis oli jioskus. Nyt tyylini on karjakko...

Ensi hätään yhdet suorat housut, tummansiniset. Pukeutumispaitoja punainen, sininen ja beessi. Yksi huivi näissä väreissä. Yksi neuletakki tummansininen. Ostospaikka Prisma, pitäisinonnistua tuolla budjetilla. Siitä sitten laajennat pikkuhiljaa noudattaen tricolor-linjaa. Pääasia että uudet vaatteet sopivat entisten kanssa aina yhteen. Jos et pidä näistä väreistä, niin valitset itsellesi mieluisat värit, musta-valkoinen-liila/fuksia.

Kiitos ! Housut on tosiaan pakko saada. Paitapuseroa vaan arvelen sopiiko näin isolle 85 kg 168 varressa..
Mutta housut ja 2-3 paitaa aluksi ja nätti huivi. Hienoa !
Olisipa vaan sit kokoja. Olen vuosikymmeniä ollut kokoa M ja nyt on vaikea muistaa että olen näin iso.

Et sä kyllä kolmella sadalla osta takista alkaen kaikkea, jos et mene tyyliin H&M:lle. Sieltä saa klassisia ihan hyvänlaatuisia vaatteita. Ostaisin muutaman neuletakin(musta, t.sin tms. neutraali), t-paitoja/toppeja(arkisempaa ja juhlavampaa) sinne alle, housuja mistä pidän. Ja sitten kivan villakangastakin. niin ja muutama paitis.

Itse olen ent 38 ja nyt kokoa 42 ja pituutta 164. Suorat housut, pukeutumispaita ja valkoinen kauluspaita on ihan nätti yhdistelmä. Vyö vielä diihen lantiolle antamaan muotoa, ilmojen kylmetessä setin päälle neuleliivi. Kaulaan se huivi tai koru ja hyvä tulee. Pääasia ettei pukeudu pussimaisiin säkkeihin, näyttää vaan entistä isommalta.

Tolla pärjää hyvin, kun suosit tarjouksia ja alennusmyyntejä. Nyt on Aleksi 13:ssa ale, sieltä löytyy sun ikäiselle kivoja vaatteita. Jos ei aleksia ole lähellä, Lindexiltäkin saa ihan kivoja. Niillä on normaalihinnatkin siedettävät ja myös xl-mallisto, jos on tarvis.

Onko sulla toppatakki? Siihen saa varata lähemmäs satasen. Sit alkaa jo tehdä tiukempaa. Mutta ostat yhdet tai kahdet farkut, itse en koskaan maksa yli 40€ parista. Suorat housut, jos töissä tarvii, jos ei ole pakolliset, jätät ostamatta. Neuletakki ja neulepaita, pitkähihainen trikoopaita + pari lyhythihaista, ne menee niiden neuleiden alla. Siinä se alkaa olla noilla hinnoilla.

Osta Huutonetistä jonkun kivan vaatepaketin(tai pari). Saat varmasti tosi edullisesti.

Ainakin itse aikoinani kun hieman laihduin jouduin turvautumaan huutonettiin. Kun vaatteet alkoi roikkua. Tilasin vaatepaketin joissa oli erittäin hyväkuntoisia ja istuvia housuja, paitoja ja jopa takki. Tosi helppoa.

[QUOTE="Sirkkeli";29032758]Ja sitten kivan villakangastakin.[/QUOTE]

Mistä löytyy edullisia mutta myös kivoja villakangastakkeja? Itse etsin useamman vuoden klassista ja ajatonta mustaa villakangastakkia ja kun lopulta löysin oikeasti malliltaan istuvan ja todellakin mieleisen, maksoin siitä ilomielin yli 200 euroa.

[QUOTE="Vieras";29032721]Ensi hätään yhdet suorat housut, tummansiniset. Pukeutumispaitoja punainen, sininen ja beessi. Yksi huivi näissä väreissä. Yksi neuletakki tummansininen. Ostospaikka Prisma, pitäisinonnistua tuolla budjetilla. Siitä sitten laajennat pikkuhiljaa noudattaen tricolor-linjaa. Pääasia että uudet vaatteet sopivat entisten kanssa aina yhteen. Jos et pidä näistä väreistä, niin valitset itsellesi mieluisat värit, musta-valkoinen-liila/fuksia.[/QUOTE]

Toivottavasti kenenkään tyyli ei oikeasti ole tuo. Kuulostaa ihan lentoemännän asulta.

Mä kävisin ihan ekana kirpparilla katsomassa, löytyykö mitään tyyliin (ja mittoihin) sopivaa. Itse löydän yleensä ihania kauluspaitoja (usein käyttämättömän näköisiä) ja villakangastakkeja niin usein, että harmittaa kun en tarvitse eikä viitsi turhaan ostaa. Huiveja löytyy myös usein. Älä kuitenkaan osta mitään huonosti istuvaa tai "ihan kivaa" vain siksi että saa halvalla, ne jää käyttämättä kuitenkin. Älä osta hiostavia ja nyppyyntyviä akryylineuleita.

Hei ap,kelpaisiko käytetyt vaatteet?
Voisin omastani tyhjentää...Itse olen kokoa 38 mutta kenkikä esim.on PALJON kokoa 40 ja 41? ja olen myös saanut isoja vaatteita.

Yhteistyössä