30 täynnä, elämä ohi?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kheops
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kheops

Vieras
Apua, onko mulla kolmenkympinkriisi, parisuhdekriisi, identitettiikriisi vai KRIISI??

Oon siis kolmekymppinen, ja tuntuu kun oisin häkkiin lukittu elukka. Löytyy kaikki tarvittava, hyvä mies, hyvä asunto, hyvä työpaikka, häät tulossa, lapsi toiveissa sen jälkeen.... AHISTAAAAAAAA.

Jotenkin tossa yhtälössä tuntuu että se on se hyvä mies joka ahistaa. Tiedän että se on mahtava tyyppi ja upea ja hieno ihminen ja niin pois päin, mutta vaikka paperilla näyttää hyvältä niin en jotenkin tunne meidän välillä "mitään". Välitän hänestä kovasti ja nyt tuntuu että ennemmin jään kuolleeseen liittoon kun satutan lähtemällä, mutta onko tässä mitään järkeä?

Mietin sitäkin että tässä tää mun elämä tais joka tapauksessa olla. Oon jo niin vanha että uudelle kierrokselle on turha haaveilla lähtevänsä, ainakaan jos lapsia haluaa. Jos tää on nyt mun viimenen mahdollisuus perheeseen, niin kannattaako sitä heittää hukkaan jos on kuitenkin hyvän miehen löytäny? Onko se sitten tämän ihmeellisempää kenenkään kanssa? Oonko vaan idiootti kun haaveilen enemmästä?

Auttakaa. Oon ihan umpikujassa, ollu jo pitkään. Tiedän että joku tulee kertomaan että jätä se mies kun se ansaitsee parempaa, niin VARMASTI ansaitseekin.... mutta jos mies ei itse ole sitä mieltä niin miten voin särkeä viattoman ihmisen elämän?

:D Voi itku että on murheet... älä todellakaan mene tuossa tilanteessa naimisiin, äläkä missään nimessä tee lasta tuohon suhteeseen!!! Kannattaa lähteä eri teille, koska selvästikään et ole valmis tuohon suhteeseen. Sinun täytyy vielä mennä ja tulla, jotta osaat arvostaa oikeaa arkea.

Itse tein lapsen avoliittoon joka oli hyvä asia että näin miten iskän kanssa sujuu kun lapsi on talossa. Kaverini meni ensin naimisiin ja sit teki lapsen ja erosi aika pian lapsen ollessa pieni. Mut erilaisiakin miehiä on. Mieti kunnolla itselle paras ratkaisu!

Tossa oli paljon mun tunteita. Olen 30+, lapset saatiin muutama vuosi sitten. Naimisiin ei olla menty, mut nuo lapset on vähintään yhtä tiukka side. En tiedä, joskus tuntuu että halusin lapset siksi ettei suhde enää antanut mitään ja olo oli kyllästynyt ja tyhjä. Väärinkö? No taatusti. No, lapset ei suhdetta ole parantaneet (yllätys... ) vaan tilanne kenties entistäkin kehnompi. Mies sinänsä "hyvä", mutta... Kehotan vakavasti harkitsemaan vaikuttimiasi avioliittoon ja lapsiin. Uskallan väittää että olisin itse näin jälkeenpäin ajatellen toiminut täysin eritavalla. Mutta kun tulevaisuutta ei voi nähdä. Näillä nyt mennään.

Eihän se parisuhde aina ole autuasta tunteen huumaa, mutta ei kannata erota ihan heti, vaan puhua, puhua ja puhua keskenään kaikista tunteista ihan avoimesti. Ihanat ja autuaat tunteet voi vielä herätä. Itelläkin pieni 30-kriisi tuntuu välillä pukkivan, vaikka vasta syksyllä tulee vuodet täyteen. Mulla ei hyvää työtä, mutta ihana mies, terveet lapset ja oma unelmien koti on saatu.

Sinä elät nyt sitä muiden utopiaa. Elämä KUULUU mennä noin. Kaikkihan tosiaan pitäisi olla oiken, oikein hyvin. Kaikki on tehty järjestyksessä.

Oma elämäni on ollut sen verran "sekavaa", että vaikea mitenkään antaa mitään isompia kommentteja. Paitsi, että tiedän tasantarkkaan tuon häkkitunnelman. Se on pelottavaa.

Jotenkin ehkä lähtisin pohtimaan tuota ongelmaa omat ratkaisut/ elämän oletukset nykymaailmassa.

Lähtisitkö opiskelemaan lisää, alanvaihdos? Jos mies hyvä, niin ehken kuitenkaan heti jättäisi. Työ/opiskelu toisella paikkakunnalla... vähän eroa toisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
elämä ohi :headwall: :laugh:

Vakiovastaus vanhemmilta henkilöiltä aina kun tulee ikä puheeksi...

Voin kertoa, ettei sullakaan yli nelikymppisenä enää oo samanlailla elämä edessä kun vaikka kaksvitosella. Sitä ei niin vaan aloteta alusta. Sori, kylmä totuus.

Tuollainen paniikkituntemus saattaa olla normaalikin tuntemus ennen häitä, mutta jos se ei ala hellittää, kannattaa miettiä vakavasti mennäkö naimisiin ja perustaa perhe.
Rehellisempää sekä itseäsi että miestäsi kohtaan, olisi siinä tapauksessa ehkä jatkaa eri teitä.
Minä en ainkaan haluaisi, että kukaan olisi kanssani osaksi vain siksi, ettei voisi kertoa minulle, ettei oikeastaan haluakaan elää kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja Vakio:

Voin kertoa, ettei sullakaan yli nelikymppisenä enää oo samanlailla elämä edessä kun vaikka kaksvitosella. Sitä ei niin vaan aloteta alusta. Sori, kylmä totuus.

voiko elämän koskaan aloittaa täysin alusta. Kyllä se eletty elämä siellä mukana kulkee kumminkin.
Voi olla vakiovastaus, mutta 40v ei elämä ainkaan ole ohi.
(varma tieto ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Utopia:
Sinä elät nyt sitä muiden utopiaa. Elämä KUULUU mennä noin. Kaikkihan tosiaan pitäisi olla oiken, oikein hyvin. Kaikki on tehty järjestyksessä.

Oma elämäni on ollut sen verran "sekavaa", että vaikea mitenkään antaa mitään isompia kommentteja. Paitsi, että tiedän tasantarkkaan tuon häkkitunnelman. Se on pelottavaa.

Jotenkin ehkä lähtisin pohtimaan tuota ongelmaa omat ratkaisut/ elämän oletukset nykymaailmassa.

Lähtisitkö opiskelemaan lisää, alanvaihdos? Jos mies hyvä, niin ehken kuitenkaan heti jättäisi. Työ/opiskelu toisella paikkakunnalla... vähän eroa toisesta..

Ala on minulle sopiva, en halua sitä vaihtaa. Kieltämättä ajatus muutoin on hyvä, saisi "hengähdysaikaa" ja miettimistaukoa kun lähtisi opiskelemaan. Olen jopa koittanut hakeutua työpaikallani n. vuoden työkommenukselle toiselle paikkakunnalle, jotta saisin etäisyyttä.

Ja mies todella on hyvä, minä ehkä en. Siitä kai tämä kiikastaa. Ahdistaa kahta kauheammin, kun ihmiset ihastelevat miten hyvä mies ja hieno mies minulla onkaan... Juu ottakaa vaan jos haluatte...

Jos tolta tuntuu niin peru ne häät. Mulla oli 30v vasta hyvä jobi ja kiva asunto, mutta ei esim. mitään vauvakuumetta. Nyt olen 40v ja ihana mies ja kolmas lapsi tulossa. Ehdit kyllä vielä!

Sun tarttis varmaan istahtaa hetkeksi ja miettiä mitä elämältä todella haluat. Naimisiin en lähtisi noin epävarmoissa fiiliksissä, voihan sitä olla yhdessa ilman avioliittoakin? Ethän vielä kovin vanha ole, joten "toinen kierroskaan" tuskin vielä myöhäistä on, mutta kannattaa tosissaan miettiä paraneeko olosi miestä vaihtamalla ettei ala jälkeenpäin kaduttamaan. Niinkuin itsekin epäilit, ei arki eri miehen kanssa välttämättä ole sen ihmeempää. Jos repäisyä tai vaihtelua elämään haluat niin kokeile vaikka matkustamista?

mistäs sä tiedät että mitä mä haluan elämältä. kuviot ei ole kaikilla vakiot :D
enkä mä haluaiskaan taas uudestaan opetella kaikkea niinkun ne kaksvitoset.
äläkä tule väittämään että se kaksvitonen jo tietää kaikki valmiiks :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
voiko elämän koskaan aloittaa täysin alusta. Kyllä se eletty elämä siellä mukana kulkee kumminkin.
(varma tieto ;) )

Kyllä nuori ihminen voi aloittaa alusta, vanhempi ei. Mistä muusta sitä elämänsä voi aloittaa kun alusta? Sitähän tuossa juuri sanoin, nelikymppinen ei voi aloittaa alusta. Painolasti on mukana, mahdollisuudet ovat rajallisemmat, kaikki ovet eivät ole avoinna.

En minä sitä väitä etteikö elämä voisi olla mielekästä ja laadukasta. Sitä vain on jo latunsa valinnut, jos se on hyvä, niin mikäs siinä on hiihdellessä. Mutta jos huomaakin olevansa väärällä ladulla...

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Jos tolta tuntuu niin peru ne häät. Mulla oli 30v vasta hyvä jobi ja kiva asunto, mutta ei esim. mitään vauvakuumetta. Nyt olen 40v ja ihana mies ja kolmas lapsi tulossa. Ehdit kyllä vielä!

Ihanaa kun joku osaa suhtautua positiivisesti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
(varma tieto ;) )

Kyllä nuori ihminen voi aloittaa alusta, vanhempi ei. Mistä muusta sitä elämänsä voi aloittaa kun alusta? Sitähän tuossa juuri sanoin, nelikymppinen ei voi aloittaa alusta. Painolasti on mukana, mahdollisuudet ovat rajallisemmat, kaikki ovet eivät ole avoinna.

En minä sitä väitä etteikö elämä voisi olla mielekästä ja laadukasta. Sitä vain on jo latunsa valinnut, jos se on hyvä, niin mikäs siinä on hiihdellessä. Mutta jos huomaakin olevansa väärällä ladulla...

Ladun suuntaa voi aina muuttaa iästä riippumatta, mutta hiihtämättömäksi sitä ei missään iässä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun tarttis varmaan istahtaa hetkeksi ja miettiä mitä elämältä todella haluat. Naimisiin en lähtisi noin epävarmoissa fiiliksissä, voihan sitä olla yhdessa ilman avioliittoakin? Ethän vielä kovin vanha ole, joten "toinen kierroskaan" tuskin vielä myöhäistä on, mutta kannattaa tosissaan miettiä paraneeko olosi miestä vaihtamalla ettei ala jälkeenpäin kaduttamaan. Niinkuin itsekin epäilit, ei arki eri miehen kanssa välttämättä ole sen ihmeempää. Jos repäisyä tai vaihtelua elämään haluat niin kokeile vaikka matkustamista?

Ihan totta mitä sanoit, ei mitenkään vaihtamalla sen kummemmaksi muutu. Tai mistäs sen voi tietää. Mutta en tässä tähän hätään ole vaihtamassakaan, ennemminkin ajattelen vaihtoehtona sitä, että olisin ihan itsekseni.

Onko tällaisessa päällisin puolin hyvässä, riidattomassa, mutkattomassa, hajuttomassa, mauttomassa suhteessa eläminen parempi kuin elämä yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ihan totta mitä sanoit, ei mitenkään vaihtamalla sen kummemmaksi muutu. Tai mistäs sen voi tietää. Mutta en tässä tähän hätään ole vaihtamassakaan, ennemminkin ajattelen vaihtoehtona sitä, että olisin ihan itsekseni.

Onko tällaisessa päällisin puolin hyvässä, riidattomassa, mutkattomassa, hajuttomassa, mauttomassa suhteessa eläminen parempi kuin elämä yksin?
Elän tuollaisessa kuvailemassasi "suhteessa. Mielummin olisin yksin.

Ehkäpä kannattais jutella miehes kanssa, tiedä vaikka sillä olis samanlaisia ajatuksia häiden alla.

Sepä se, olen jutellut. Kylläpä oiskin helppoa jos mies olisi se lähtöä suunnitteleva. Hänen mielestään kaikki on juuri niinkuin pitääkin, ja odottaa innolla yhteistä tulevaisuutta. Sehän tästä kauheaa tekeekin. Kun minusta ei ole ihan suoraan sanomaan että tulevaisuutta odotan kyllä mutten SINUN kanssasi, vaikka olenkin kertonut epäilyksistäni ja siitä että olen onneton ja tuntuu tyhjältä. Tai ei tunnu miltään. Mies ehdotteli matkustelua, uutta asuntoa, harrastuksia...Ja uskoo että kaikki muuttuu hyväksi kunhan ollaan naimisissa ja on niitä lapsia.

Yhteistyössä