<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Kyllä ultrassa mun mielestä näkyy, että onko ovulaatio tapahtunut. Mä olen kerran ollut ennen ovulaatiota ultrassa ja mulla kaikki oli ok, joten mies saa mennä jossain kohtaa testaukseen. Tänään kysyin häneltä, että eikös hän itse rupea jo huolestumaan (periaatteessa ei vielä ole syytä), kun ei tärppiä näy ja hän vastas "en". Otan pari kuukauttaa iisisti vielä ennenku alan ihan tosissaan patistaa miestä.

Meillä kolmella on enemmän, kuin puolivuotta yritystä takana. Turhauttaa, mutta ei kai auta, kun olla positiivisin mielin vielä.
 
PITÄISKÖ HUOLESTUA?? Mulla VASTA kp17 ja huomasin äsken vessassa käydessäni verta pikkunhousunsuojassa!! :O ei ollu paljon ja pyyhkiessä tuli ihan haalean haleaa punaista paperiin. Mitä ihmettä!? Touhuttiin illalla, mulla EI IKINÄ ole tullut verta seksin jälkeen. :/
 
Jks14 Heippa! Ei tarvii huolestua :)
Mulla ei oo ikinä ollu mitään välivuotoja tai seksin jälkeisiä vuotoja mutta viimeiset 4kk on tullut just tommosia haalean vaaleanpunaisia vuotoja just näillä kiertopäivillä. Mulle tuli sen verran että pikkuhousuihin ei tulu mitään mut pyyhkiessä ihan semmosta kirrkkaan vaaeanpunaista eli ei mitään ruskehtavaa niinku menkoissa yleensä. Alkuun ehdin kuvitella niitä kiinnittymisvuodoiksi sillon yrityksen alussa, mutta ei ne sit ollukaan. Kävin gynellä joka tosiaan tutki paikat ja sano noiden vuotojen olevan ihan normaaleja ja että ei tarvi huolestua niin kauan kun ne ei vaan oo runsaita.

Mä tiedän että ahdistaa ku teil on jo yk8 menossa, mutta ei se oikeesti oo vielä pitkä yritysaika ja vikaa teissä kummassakaan tuskin on :) Yritä pitää pää kylmänä (tiedän et on ihan Super vaikeeta!) ku jos stressaa niin ne mahkut vaan heikkenee :(
Mulle gyne sano että ei kannata huolestua vaikka menis vuosikin varsinkin jos on hormonaalista ehkäisyä käyttäny.

Mulle muuten voi päivittää listaan dpo 3. Seksiä ei ollu mahdollista tässä kierrossa harrastaa kun kerran miehen töiden vuoksi ja se tallettelu meni ovulaatiopäivälle (olettaen että ovis oli ovisplussan saannista seuraava. Voihan se tietenki olla että ovis tuli testistä vasta parin päivän jälkeen eli sillon olis tallettelu ollu dpo -1 eikä dpo 0). Mahdollisuudet on siis tuon yhden puuhailun varassa, mutta uskotaan siihen että se voi riittää :)
 
En tiedä kuinka tänne kuvat lisätään niin en saa teille kuvaa plussista, uskallan sitä siksi kutsua.

Tsemppiä kaikille pidempään yrittäneille! Meillä tämä projekti vei vuoden, mutta on nyt entistä halutumpi. Clomifen on se taikasana meidän kohdalla! Minua ei pelota niinkään synnytys vaan se pahoinvointi :) pää täynnä miljoonia kysymyksiä...

Hyvää syksyn odotusta kaikille. Minut voi siirtää plussanneisiin. Se plussa tuli 14.8 YK 12
 
KultaSieni kiitos vastauksesta! :) Eli pienen pieni "vuoto" on taakse jäänyttä ja sitä en enempää mieti. Mulla oli kuparikierukka ehkäisynä, eli ei hormoonia.
Joo kyllä tä aika turhauttavaa on, kun kestää ja siksi tullut, niin voimakas olo et miehessä vikaa. TOIVON todella et kestää muuten vaan, ettei olis mitään vikaa. Sen näkee ajan kanssa.

Toivottavasti teillä touhu osu just oikeeseen aikaan ja tärppi olis käynyt! :)

Minisport oikein paljon onnea plussasta!! <3
 
Minisportille tosi paljon onnea! Hieno juttu <3

Olisi aika yllätys jos meillä tällä kierrolla tärppäisi. Ei touhuttu lähes yhtään, ja itse ovista ei tuntunut ollenkaan. Ei minkäänlaista kipua tai semmosta lihaskramppia mitä edellisissä kierroissa oli, hmm?
 
Onnea minille <3 Vihdoin pitkä yritys palkitaan, toivotaan sitä samaa meille muillekkin pitkään yrittäneille.

Aamulla kävin vessassa, side ihan puhdas mutta pyyhkiessä tuli ihan kunnolla verta. Tänään jos posti tuo r-testit niin testaan ihan varmuuden vuoksi, sitten pitäisi päättää kp1 ja siirtyä yk11 -.- Noh, ensi kierto menee kyllä ihan ilman teroja! :/
 
SJ
Noniin, dpo 10 ja töiden jälkeen eka haamu/punertavan hailakka viivanpaikka saatu mammaksin halpistestiin (johon viime kemiallisessa en saanut mitään..). Täytyy tehä aamupissistä uus ja käyttää noi halpistestit pois. Menkat pitäis alkaa perjantaina eli sillon aikasintaan digiä jos nyt sinne asti päästään. Vaikka oonkin onnellinen tuosta hailurasta, luottamus onnistumiseen on nollassa. Sen verran monta pettymystä jo takana.. :/
 
Minisport, ihana juttu, onnea!
SJ, peukut pystyssä, että viivat vahvistuu!!
Toivotaan Hep87, että huomisen ultrassa kaikki näyttää hyvältä ja lupaavalta!
Empuskalle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. On niin ärsyttävää, kun kierrot heittelee, tiedän kokemuksesta. :(
Mitäs päärynärouvalle kuuluu, oletko jo testaillut?

Mäkin liityn tähän "kummalliset vuodot" -kerhoon, miten meitä nyt onkin näin paljon. Aamulla tuli alkkareihin rusehtavaa vuotoa ja pyyhkiessäkin hieman vaaleanruskeaa. Olin niiin maani myynyt, kp:t ei vielä juuri mitään ja miksi nyt jo vuotelee jne. No nyt ei ole tullut tätä vuotoa enää päivällä. Mitäköhän tässä oikein tapahtuu?? :O
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 18.8.

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...

KP 40 -->


KP 30 -->


KP 20 -->

Spukka............20+...........29/??...............3.................04/14..........1.
{anskutin}.......30.............27/27-31..........4.................05/14..........2.
SJ...................23............27/28(?)......4/3(km jälk.).....12/13............1.
Norna..............30.............27/28-30.........1..................07/14..........1.
FantaViona.......27............25/??................3................06/14...........1.
Wivi................25............23/28-44...........7/3(trlt)........01/14...........1.
Päärynärouva....34............23/28................2................07/14...........4.
heikkulin...........27............22/25-30............1................07/14...........2.
carna...............26............21/27-30............4................04/14...........1.

KP 10 -->

KultaSieni.........28............17/27.................5................04/14...........1.
Jks14...............27............17/28-30............8................01/14............?
Hep87..............27.............13/??...............2..............05/14............1.
jammaillen.......24.............10/??..............5.................02/14............1.

KP 1 -->

Chuislean.........21............6/28-35.........2.................07/14............1.
Empuska..........22............1/27...............11...............11/13...........1.

Taustalla

Ikkuspikkus.......23..................../27..............5.............03/14............1.
Bella-...............21................../26-29...........5.............01/14.............1.
Katey..............25..................../39...............3.............12/13...........1.
kiskisnami..........23................./30-35...........2.............02/14.............1.


:popcorn:Piinailijat:popcorn:



Päärynärouva (dpo 13)
SJ (dpo 10)
heikkulin (dpo 9)
FantaViona (dpo 7)
Jks14 (dpo 4)
Wivi (dpo 3)
KultaSieni (dpo 3)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)
Vappuvaavi (yk2)

Heinäkuu
Haavemaa (yk2)

Elokuu
Uimis (yk6)
Liipa (yk7/3 km jälk.)
pieni toive (yk3/1(ku jälkeen)
veepu123 (yk1)
Minisport (yk12)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja
Spukka Suunnittelemattomuuksissaankin

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
empuskamullekinhan aluksi määrättiin pelkät terot. Itse kinusin clomit, pari kiertoa kokeilin teroja yksinään ja sitte jätin pois ne, koska kiertotie oli säännöllinen niin en nähny järkeä syödä niitä. No kokeilin niitä kuitenkin 1. Ssä clomikierross mutta en tässä toisessa...
 
empuskamullekinhan aluksi määrättiin pelkät terot. Itse kinusin clomit, pari kiertoa kokeilin teroja yksinään ja sitte jätin pois ne, koska kiertoni oli säännöllinen niin en nähny järkeä syödä niitä. No kokeilin niitä kuitenkin 1. Ssä clomikierrossa mutta en tässä toisessa...
 
Mut voi päivittää kans piinailemaan, dpo olis suunnilleen 10 tänään. Saa nähdä alkaako menkat viikonloppuna!

Mimmosia oireita jo aiemmin plussanneilla on ollu? Tai miten ootte erottanu menkkaoireilut plussaoireiluista?

Mä oon tajuttoman väsynyt, rinnat ja etenkin nännit on kipeenä ja alavatsaa nippailee ja se on jotenkin painavan tuntuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
NOrna ilman testiä en olisi arvannut olevani raskaana.. Ei paljon eronnut menkkoja edeltävästä oireilusta. Ensiksi tuli nänni kipu, joskaan ei mitenkään tosi ärtsynä. Myös alavatsaa on pakottanut toispuoleisesti. Nyt dpo 13 ja tänään on rinnat alkaneet tuntua täyteläisemmiltä ja ovat hieman kipeytyneet lisää...

Eli aikaslailla yhtäläisille kuulostaa sun tuntemukset, tiedät vaikka ;) teeppäs testi!
 
Hei! :wave:

Yrityksen odottajista siirtyisin nyt suunniteltua aiemmin tänne yrittäjien puolelle!
Olen pian 24v esikoista toivova ja ensimmäistä kertaa lähdössä yrittämään. Tarkoitus oli aloittaa yritys lokakuussa lähinnä taloudellisten/työhön liittyvien syiden takia mutta kuume kasvoi sen verran kovaksi, että aikaistamme yrityksen aloitusta.

Tänään kp10/29 ja tänään testattu elämäni ensimmäisen kerran ovista. Laskennallisesti ja oireiden perusteella olen sijoittanut ovulaation yleensä kp 14 tai 15. Testi tänään oli ehdottomasti ja oletetusti nega mutta mielestäni silti melko vahva näin aikaiselle kiertopäivälle.. Saa nähdä miten tuo kehittyy :)

Mariiii, 24v, kp10/29, yk 1, ya 8/14, 1 (ensimmäinen)

Onnet plussaneille ja tsemppiä piinailijoille!
Käyn lueskelemaan muiden kuulumisia vähän tarkemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Onnea Minisport! Ihanaa, että pitkä yritys sai plussatuloksen. Toivon teille kaikkein parasta lopputulosta :heart: Ja toivottavasti SJ:n viiva tummenee :)

Tervetuloa Mariiii! Toivottavasti visiittisi jää lyheksi :D

Empuska Kyllä se liikunta vaan tekee ihmeitä pääkopallekin. Juoksin tässä yks päivä vaunujen kanssa kotiin ku olin vieny muksun hoitoon ja olo oli ihan erilainen sen jälkeen. Ja mulla tosiaan on pudotettavaa ihan runsain mitoin, mutta otan kilon kerrallaan :)

Mä tajusin just, että kierto ois lopussa. Huomenna tai viimeistään ylihuomenna pitäis alkaa menkat. Tänään on kyllä vähän jomotellut alaselkää ja voisin syödä koko Jalin suklaatehtaan....että eiköhän ne kuukautiset sieltä tule. Suunnittelin huomiselle skumppaillallista, kun saan kaikki loput valmistumisasiat omalta osaltani hoidettua. Perhana, 2 viikon päästä se on virallista!

Mut meillä alkaa nyt olla reissuun lähtö niin lähellä, että varmaan hiljenen toviksi. Käyn huikkaamassa kun uusi kierto alkaa, mut sit olen taas linjoilla syyskuun puolen välin jälkeen. Ehkä sit on jo uutisia. Toivottavasti!
 
Norna, minulla ainakin oireena oli rintojen vihlonta. Normaalissa kierrossa rinnat ovat kyllä kipeät ja nännit varsinkin, mutta tuollaista vihlontaa ei ole koskaan ennen ollut.. siitä vähän ounastelin :)
Plus, että epäilen tunteneeni kiinnittymisen, tai jotain sinne päin, koska noin viikko ovulaation jälkeen vihlaisi aivan älyttömästi alavatsasta, kesti hetken ja sitten helpotti. Voi nämä toisaalta olla mielikuvituksen tuotteitakin.

Mitenhän tässä osaisi ottaa rennosti ekan kolmanneksen? Jostain syystä ihan kauheasti pelottaa keskenmenon uhka, vaikka mitään viitteitä moiseen ei ole. Ei pitäis stressata!
 
Ah, te ootte niin ihania tsemppareita <3

minisport, oon itsekin miettinyt noita clomeja mutten ajatellut asiaa sen kummemmin. En ole oikein varma miten ne oikein ees toimii.. Kokeilen nyt tämän kierron ilman teroja kyllä, katsotaan sitten miten kierto asettuu vai asettuuko..
 
Rv
Uusi ilmottautuu mukaan jonkun aikaa sivusta seuranneena ?? Meillä yrittäminen on tulee jos on tullakseen ainakin vielä, hoppua ei niin sanotusti ole. Ehkäisy jätetty viime vuoden lopulla pois ja kierrot erittäin epäsäännölliset! Tyhjennys vuoto tuli kone päivää pillereiden jälkeen ja kierto siitä 42pv, sen jälkeen saikin vuotoa ootella toissa viikolle asti. Eli nyt meneillään kp14 :) Eilen tunsin ihme poksahduksen toisella puolella eli irtosikohan munasolu?

Ikä 26..... 14/??..... Yk3.... Ya 1/14 ja ensimmäinen lapsi tähtäimessä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Täällä onkin ollut hulinaa sillä välin, kun oltiin reissussa :) Onnea minisport :heart: ja tsemppiä muille, joilla alkoi uusi kierto!

Ja tervetuloa uusille :)

Me tosissaan tänään palauduttiin laivalta, oli tosi kiva reissu, mutta viime yönä keinutti niin paljon, että en saanut nukuttua.. Mies ja lapsi veteli sikeitä ja mä sain unenpäästä kiinni vasta neljältä :/ vuotojakin on ollut muilla! Mulla tuli sitten kolme päivää liman ja veren sekoitusta, mutta enää sen jälkeen ei ole tullut mitään. Testiä ajattelin tehdä loppuviikosta.. Mitään oireita ei ole, ei edes jomotuksia enää .. Toivon olen jo vähän heittänyt, mutta loppuviikosta se sitten selviää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Tervetuloa uusille!

Jee, tänään näkyi ultrassa yksi selkeä johtofollikkeli, jonka laskujen mukaan pitäisi ovuloitua viimeistään viikonloppuna :) Eli hyvä vaste clomeihin. Oon niin onnellinen, hyvästi megakierrot!!! Nyt vaan tikuttamaan ovista ja mieskin on tässä hyvin mukana ja tietää, että nyt ei ovista missata ;) Teroja kuulemma turha popsia jos ovulaatio tapahtuu, ne aiheuttikin mulle ihan kamalat sivuoireet.

empuska clomit stimuloi follikkelien kasvua eli auttaa ovulaatio-ongelmiin. Terolutit ei tee mitään muuta kuin aiheuttaa vuodon, oli kierrossa ovulaatiota tapahtunut tai ei. Keltarauhasen vajaatoiminnassa toki tukee keltarauhasen toimintaa. Eli jos epäilet ettet ovuloi ollenkaan, niin ehdottomasti pyydä clomit. Monikkoraskausriskin vuoksi suositellaan niiden kanssa aina seurantaultraa oletetun ovulaation tienoille.
Mähän en ole ovuloinut moneen kuukauteen (viimeksi huhtikuussa) ja clomeilla saatiin jo tosi pienellä annosella follikkeli kasvamaan :)
 

Yhteistyössä