3-vuotias väsyy päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erwyn414
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erwyn414

Vieras
..niin että kotona on niin yliväsynyt että näyttää siltä kun silmät ovat väärinpäin. Voi lapsiparka. On se pienen lapsen elämä rankkaa, kun leikkiminen, aktiviiteetit ja muut lapset ja ihmiset - se on kuin lapselle kova työpäivä. En yhtään ihmettele kun 5 vuotias isoveli aikasemmin kyseli että koska on lomaa ja kun ei aina jaksa mennä päiväkotiin. Vaikka tässä päiväkodissa on sillai otettu huomioon kunnon päivälepo ja toimintaa (aktiviitteja) on vain aamupäivällä pari tuntia niin silti se on lapselle aika rankkaa.

En tiedä onko lapselle parempi mennä siihen ympäristöön jo vauvana että tottuu, kun meidän lapsoset ovat menneet vasta 3v. täytettyään ja kyllä ovat uupuneita olleet.

Mun poika meni hetikohta vuoden täytettyään ja hyvin jaksaa. Tietysti aina välillä on päiviä et väsyttää kotiin tullessa, mutta on niitä päiviä jolloin väsyttää ihan kotona olokin. Saahan lapset tarpeeksi unta ettei tarvi aamulla kesken unien herättää?

alle 3-vuotiaan lapsen paikka ei ole päiväkotiryhmässä. ja liian suuria ne ryhmät ovat isommallekin lapselle. ihan täyttä työpäivää ne lapset siellä päikyssä tekevät!

Mun lapsi sairastui 4-vuotiaana leukemiaan ja ennen sairautta hän oli todella väsynyt. Muita oireita ei oikeastaan ollut. Käytin labroillakin, mutta niissä ei kovasti poikkeavaa vielä silloin ollut. Muutama kuukausi sen jälkeen vointi romahti yhtäkkiä. Jos lapsesi on paljon väsyneempi kuin aiemmin, niin kannattaa varmuuden vuoksi käyttää labroissa. Syynä väsymykseen voi olla esim. lapsuusiän diabetes tai joku muu sairaus.

Mulla on 3- ja 5-vuotiaat lapset päiväkodissa, eikä ne kyllä mitenkään väsy siellä. Toki mieluummin ovat kotona esim. lomilla, mutta päikyn aloittaminen ei vaikuttanut yöuniin tai keskimääräiseen nuupahtaneisuuteen mitenkään. Ovat tosin vain vajaata päivää, mutta silti.

alle 3-vuotiaan lapsen paikka ei ole päiväkotiryhmässä. ja liian suuria ne ryhmät ovat isommallekin lapselle. ihan täyttä työpäivää ne lapset siellä päikyssä tekevät!

Ai? Mä kerran esitin tän ajatuksen lapsille (ovat käyneet sekä isänsä että mun töissä) ja olivat sitä mieltä että eivät he päikyssä töissä ole, vaan "leikkimässä". Olisikohan niin, että päiväkodilla ja päiväkodilla on eroa? Ja työpäivän ja työpäivän pituudella?

Yhteistyössä