3 vuotias matkapahoinvoiva zyrtec?

Meidän 3 vuotias kärsii matkapahoinvoinnista. Nykyään ei tarvitse kuin ajella puoli tuntia alkaa itku ja yskiminen minkä jälkeen oksentaa.

Viime kesänä kokeiltiin pahoinvointirannekeita mitä poika repi pois saman tien uudestaan ja uudestaan.

Matkustaa kasvot menosuuntaan palkki-istuimessa, mitä käsittääkseni ei ilmeisesti saa laittaa 2 pistevöihin? Että poika voisi matkustaa keskipaikalla.

Matkapahoinvointilääkkeitähän ei noin pienille saa antaa. Vaikka anoppi olikin kovasti sitä mieltä, että anna vaan. Puolikas tai yksi neljäsosa. Ennen suositukset olivat iän suhteen kuulema matalemmat kuin tuo nykyinen 12 vuotta. Mutta en halua noita lääkkeitä käyttää.

Nyt juhannuksena on kuitenkin reilun 3 tunnin automatka edessä. Ja vaikka elämä ei siihen kaadu, että lapsi autoon oksentaa. Niin ei se ole kuitenkaan mukavaa kun tietää, että toisella on huono olo. Ja lapsi onkin jo alkanut yhdistämään pahan olon autoon.

Mutta luin muualta, että antihistamiini auttaisi. Meillä on nestemäistä zyrteciä. Jota pojalle iän mukaan saisi jo antaa. Onko muilla kokemusta siitä, onko zyrtecistä apua.

Pahoinvointirannekkeita varmaan taas kokeillaan. Mutta ei ole edes kotona antanut niiden olla paikoillaan.
 
Zyrtecistä ei ole mitään tietoa mutta entäs sitten maitohappobakteeritabletit? Eikös nekin auta matkapahoinvointiin, tämmönen kuva mulla ainakin ois...?

Sori, ei musta ollut auttajaksi. Mutta toivottavasti reissunne sujuisi nyt paljon paremmissa merkeissä :).
 
"Hmm"
No ei mullakaan ole Zyrtecistä kokemusta matkapahoinvoinnin estäjänä, mutta jos se on väsyttävää, niin se voisi helpottaa pojan nukahtamista autoon ja sitä myöden helpottaa pahoinvointia.

Itse olen aina kärsinyt matkapahoinvoinnista. Lapsena tähän auttoi parhaiten nukkuminen ja aikuisena auttaa, kun pääsee itse ajamaan. Jos joudun istumaan mieheni tai apen kyydissä, niin täytyy pidätellä oksennusta. Anoppi sen sijaan osaa ajaa tasaisemmin.
 
"..."
Ootko oikein lääkäriltä kysynyt tosta matkapahoinvointilääkkeestä?
Meidän poika oli viime kesänä kuusi vuotias ja varasin lääkärille soittoajan ja sain hänelle ihan puhelimitse reseptin lääkettä varten, joka kyllä auttaa. Annostus aikuiselle on 1-2 tablettia ja pojallani annostus on 1 tabletti. Joten voisi kuvitella, että ehkä vielä pienemmällekin olisi annostus.
 
Niinhän
Vaikka lääkkeestä lukee, ettei alle tietyn iän saa antaa, niin se on tarkoitettu juuri itsenäiseen lääkkeiden antoon. Eli lääkäri saa määrätä pienemmälle, mutta et itse saa antaa. Noin pienillä se annostus menee kuitenkin painon mukaan. Joten sinuna varaisin ajan lääkäriltä
 
Käypä ap silti lekurin puheilla. Mulla on kyl sellanen kuva että 3v on jotain pahoinvointilääkettä jota voi lekurin kautta antaa. Meillä 5v pärjää ilman kun istuu naama menosuuntaan ja näkee mahollisimman hyvin eteenpäin. Oksennukset loppu siihen kun istuin käännettiin etuperin. Mä itsekin olen pahoinvoiva ja täytyy olla etuperin+näkyvyyn eteenpäin. Silti tulee pahaolo jos on kovin mäkinen/mutkanen tie.
 
"vieras"
Olen kärsinyt koko ikäni matkapahoinvoinnista. Lukeminen ja esim. tabletti-laitteet vaan pahentaa. Pieni napostelu matkan aikana on vähän auttanut. Ja tosiaan kasvot menosuuntaan ja näkyvyys eteen.

Tarpeeksi vain pysähtelyjä matkalle ja raitista ilmaa. Sillä itse pärjäilen pitkillä matkoilla.
 
"vieras"
En kyllä ole kuullut zyrtecistä olevan apua tuollaiseen vaivaan. Onneksi lapset eivät ole tulluut minuun tuossa matkapahoinvoinnissa. Meillä ei yhdelläkään ole zyrtecillä edes mitään väsyttävää vaikustusa, allergioihin sitä käytetään aika ajoin.

Viileä, raitis ilma on tärkein asia estämään tuota pahoinvointia, samaten mahdollisimman hajuton ympäristö. Minun lapsuudessani on vielä tapana tupakoida autossa, se löyhkä viimeistään sai oksentamaan pikkumatkoillakin. Ei mitään lukemista, sivuikkunoista vilistävien maisemien katselua tai muuta mihin pitäisi katse keskittää auton liikkuessa. Itsellä nuo pahoinvoinnit loppuivat siinä vaiheessa, kun pääsin etupenkille istumaan ja pystyi kunnolla katsomaan edessä olevia maisemia.

Veneilyyn en ole vielä tottunut, ruokin kaloja, jos joudun jossain kannen alle lukuunottamatta jotain isoa ruotsin laivaa. No sellaisessakin piti jättää illanvietto kesken ja mennä pitkäkseen :LOL:
 
"vieras"
Meillä on jatkuvassa käytössä maitohappobakteerit, lapsi oksentaa kyllä autossa. Hänellä on rannekkeet ja kyllä ne tuntuu jonkin verran auttavan, oksentaa niilläkin pitkillä matkoilla. Olen ottanut edesta siskatuen apukuskin puolelta pois, ellei siinä istu kukaan, näkee tielle takaakin. Eipä meillä muuta konstia ole ollut kuin lähteä niin ajamaan pitempää matkaa, että nukahtaa pian. Ja yhtään nälkäinen ei saa olla, oksentaa heti. Nykyään 5v onneksi oksentaa pussiin, että niitä on aina autossa varalla.
 
"vieras"
meidän lapsilla ne rannekkeet kyllä toimii, ihan oikeasti eli lievää pahoinvointia voi edelleen mutkaisilla kyläteillä ollakin mutta oksentelu on jäänyt kokonaan pois.
tärkeintä niissä on että ne on oikeessa kohdassa, mutta suosittelen niitä kyllä silti!
eteenpäin katsominen, viileä ilma (lue tuuletus täysille) oksennuspussi varalle syliin ja runsas juominen vähän joka välissä auttaa meillä.
me ei olla saatu vajaa kolmevuotiaalle mitään lääkettä lääkäriltä.
 

Yhteistyössä