3-vuotias kerhoon vaipassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kerho soveltuu lapselle joka selviytyy yksin mm. vessassa käynneistä".

Selviytyykö vaippoja käyttävä lapsi yksin vessakäynneistä? Ei.

Joten eikö asia ole harvinaisen selvä, yksiselitteinen? Minusta on.

No jos se on ok sen vaippahousu 3v:n äidille, että lapsensa saattaa siellä kakata vaippaan, eikä sitä vaihdeta kahteen tuntiin. Sen tädin ei kuulu sitä vaippaa vaihtaa. Hyi yök, ruveta vaihtamaan paskavaippaa 3v:ltä vieraan tädin.. onko siellä edes niin isoa allasta, jossa sais pepun pestyä noin isolta?

ja tuohon kuivaksi opetteluun. Minä aloitin meidän esikoispojan kanssa kuivaksi harjoittelun heti kun alkoi kävelemään eli 10kk iässä. Pissat tulikin hienosti pottaa, mutta kakkaa panttasi ja teki vain vaippaan ja teki sitä johonkin 3 veeksi asti. Jos vaippaa ei olisi laittanut niin olisi pantannut kakkaa varmasti viikon. Ja ihan normaalista lapsesta kysymys. Nyt 6v oikein hyvin sujuu ihan kaikki hommat :) vieläkin kuitenkin kakkaamisen suhteen jännittää eli vieraissa paikoissa ei mielellään kakalla käy. Lapset on yksilöitä.

ja tuohon kuivaksi opetteluun. Minä aloitin meidän esikoispojan kanssa kuivaksi harjoittelun heti kun alkoi kävelemään eli 10kk iässä. Pissat tulikin hienosti pottaa, mutta kakkaa panttasi ja teki vain vaippaan ja teki sitä johonkin 3 veeksi asti. Jos vaippaa ei olisi laittanut niin olisi pantannut kakkaa varmasti viikon. Ja ihan normaalista lapsesta kysymys. Nyt 6v oikein hyvin sujuu ihan kaikki hommat :) vieläkin kuitenkin kakkaamisen suhteen jännittää eli vieraissa paikoissa ei mielellään kakalla käy. Lapset on yksilöitä.

Näimpä, sama homma meillä, ajoissa alotettu :).

kiva sit kun se vääntää kauhean hajuisen jöötin heti alkuunsa niin johan siinä kahdessa tunnissa porukka pyörtyy sinne kerhoon... yh... :S

No meillä jätkä ei ainakaan väännä kakkaa vaippaan, jos ei saa siihen omaa rauhaa, joten tuskin sitä siis kerhossa tekeekään, kun siellä on hyvin tarkasti ohjelmoitu se 2 tuntinen, ei siinä ennätä housuun kakkia.

Mitään tarkempia "ohjeita" ei ole tullut, tosiaan kaupungin sivuilta ton luin enkä tiedä kuinka monta kerhotätiä siellä on.
Puhun vielä kerhotädin kanssa tästä. Meillä pottailu on aloitettu jo aikoja sitten, välillä menee paremmin ja välillä huonommin.
Lapsi ei kakkaa muualla kuin kotona, joten ei ole pelkoa siitä että kerhossa kakkais.

[QUOTE="shihtzu";24381956]No meillä jätkä ei ainakaan väännä kakkaa vaippaan, jos ei saa siihen omaa rauhaa, joten tuskin sitä siis kerhossa tekeekään, kun siellä on hyvin tarkasti ohjelmoitu se 2 tuntinen, ei siinä ennätä housuun kakkia.[/QUOTE]

Miksi muuten jos aina hakee omaa rauhaa kakkaamiseen niin mikset silloin raahaa poikaa potalle/ pöntölle? Eli jos sitä omaa rauhaa ei ns. anneta niin pakko olis tehdä muualle kuin vaippaan. mikäli sanomasi siis pitää paikkaansa ettei voi muuten kakkia vaippaan kuin omassa rauhassa.
Kyllä se sitten joskus on pakko tulla ulos :D

[QUOTE="alkup.";24382049]Mitään tarkempia "ohjeita" ei ole tullut, tosiaan kaupungin sivuilta ton luin enkä tiedä kuinka monta kerhotätiä siellä on.
Puhun vielä kerhotädin kanssa tästä. Meillä pottailu on aloitettu jo aikoja sitten, välillä menee paremmin ja välillä huonommin.
Lapsi ei kakkaa muualla kuin kotona, joten ei ole pelkoa siitä että kerhossa kakkais.[/QUOTE]

sittenhän ei kai pitäisi olla ongelmaa,pärjää yhdellä vaipalla tuon pari tuntia.

Miksi muuten jos aina hakee omaa rauhaa kakkaamiseen niin mikset silloin raahaa poikaa potalle/ pöntölle? Eli jos sitä omaa rauhaa ei ns. anneta niin pakko olis tehdä muualle kuin vaippaan. mikäli sanomasi siis pitää paikkaansa ettei voi muuten kakkia vaippaan kuin omassa rauhassa.
Kyllä se sitten joskus on pakko tulla ulos :D

Joo tuleehan se joskus ulos, mutta jos raahaan potalle, niin ei sitten kakkaa, kun tulee häiriö ja usein en edes huomaa kun touhuilee omiaan ja minä omiani ja aika usein kakkaa aamulla kun herää, minä olen silloin alakerrassa ja ennen kuin huomaan pojan heränneen, niin on jo kakannut vaippaan.
Oltiin äskettäin mökillä ja siellä poitsu oli vaipatta koko päivän vain yövaippa laitettiin ja siinä kävi, että kesken leikkien se kakka vaan tuli, kun oli sitä tarpeeksi kauan pantannut, elikkä koko päivän.

[QUOTE="shihtzu";24382186]Joo tuleehan se joskus ulos, mutta jos raahaan potalle, niin ei sitten kakkaa, kun tulee häiriö ja usein en edes huomaa kun touhuilee omiaan ja minä omiani ja aika usein kakkaa aamulla kun herää, minä olen silloin alakerrassa ja ennen kuin huomaan pojan heränneen, niin on jo kakannut vaippaan.
Oltiin äskettäin mökillä ja siellä poitsu oli vaipatta koko päivän vain yövaippa laitettiin ja siinä kävi, että kesken leikkien se kakka vaan tuli, kun oli sitä tarpeeksi kauan pantannut, elikkä koko päivän.[/QUOTE]

Hyi :S

Mikä tossa on hyi? Mitäs minä sille voin, en minä siitä ala naamapunaisena huutamaan, mutta olen kyllä selittänyt ja selittänyt, että pottaa tai pytylle pitäisi kakka tehdä, mutta ei tuo ole ainakaan vielä osoittanut mitään kiinnostusta siihen. Nyt on jo plussaa se, että osaa käydä potalla pissillä ihan oma-aloitteisesti, etenkin jos ei ole housujakaan jalassa.

Mun esikoinen ei ollu vielä ihan kolmea kun aloitti kerhon. Kysyin ilmottautumisen yhteydesä vaipasta ja tädit sanoivat että eivät voi ottaa vaipoissa olevia lapsia. Onneksi meillä aika teki tehtävänsä ja poika oli8 kuiva kun kerho alkoi.

Miten jos torut lasta nätisti kun tekee tarpeensa väärään paikkaan? Ymmärtääkö lapsi nyt että ei ole oikein kakkailla ja pissailla minne sattuu?

No niillä kerroilla kun se kakka on vaan tullut kesken leikkien, niin lapsi on itse jähmettynyt ja surkeasti huutaa "kakka", elikkä se ei ole mitenkään tietoista se kakkaaminen lattialle tai mökillä pihalle. Ja kyllä olen sanonut nätisti, että potalla pitäisi käydä ja sano äitille milloin kakattaa, niin mennään vessaan, mutta ei.

[QUOTE="shihtzu";24382318]No niillä kerroilla kun se kakka on vaan tullut kesken leikkien, niin lapsi on itse jähmettynyt ja surkeasti huutaa "kakka", elikkä se ei ole mitenkään tietoista se kakkaaminen lattialle tai mökillä pihalle. Ja kyllä olen sanonut nätisti, että potalla pitäisi käydä ja sano äitille milloin kakattaa, niin mennään vessaan, mutta ei.[/QUOTE]

no mutta tekeehän se sitten kesken leikkien, vaikka just sanoit että niin ei käy. miksei se kakka tulis sit kesken leikkien myös kerhossa?

[QUOTE=""";24382340]no mutta tekeehän se sitten kesken leikkien, vaikka just sanoit että niin ei käy. miksei se kakka tulis sit kesken leikkien myös kerhossa?[/QUOTE]

Siis teki mökillä kun ei ollut vaippaa ja silloin se vaan tuli ja oli koko päivän pidätellyt, eri asia on kun menee aamulla klo 9 kerhoon ja on siellä 2 tuntia, sinä aikana en usko sen tekevän vaippaan, kun siellä on niin ohjelmoitua se tekeminen ja siinä on muita koko ajan ympärillä. Mökillä kesken leikkien tarkoittaa sitä, että se on silloin myös ollut yksin, elikkä minä en ole siinä vieressä seissyt.

Meillä on 3v kulkenut seurakunnan kerhossa ja oli vaipoissa. Ei kerhoon pääsyn esteenä ole ainakaan täällä vaippa! Mutta yleensähän ei mene enää kauaa, niin tuon ikäinen jo oppii kuivaksi. Ja meiltä vain kysyttiin, että onko vielä vaippa, ja sanottiin, että on. Niin asia oli ok. Ja aika monta oli vielä vaippahousua siellä. Ja kerhoissa kun yleensä on kaksi ohjaajaa, joten jos jollain pahat housuut pötkähtää, niiin toinen pääsee siivoamaan. Meillä onneksi poika ei kakkinut yhtään kertaa kerhossa housuun.

[QUOTE="""";24382086]älä syötä sitten paljon vaikkapa luumua ennen sitä kerhoa ettei tuu oksettavan hajuinen varpusparvisköndä joka tursuaa yli vaipan joka puolelta :D[/QUOTE]

Hekoheko...
Kato kaikilla ei ole tapana syöttää sitä luumua, jotta kakka ois liian löysä, mutta sinä teet tavallas ;)

Voi herranjumala mitä ihmiset täällä jauhaa! Törkeetä! Lapset on yksilöitä, kukin oppii takuulla ajallaan ja kenenkään "kultakimpale" ei ole yhtään sen edistyneempi lapsi vaikka olisi jo puolivuotiaana ollut kuiva. Lapsilla on oma tahti.
Ivallista ja piikittelevää niinkuin usein näillä palstoilla on. Lapsellista.
Olisko sellainen tiiättekö yhteen hiileen puhaltaminen parempi, juunoutiiätsä
Ap: kysyt tietenki kerhotädiltä/sedältä mikä heillä on käytäntö ja thats it. Voihan sitä sopia että jos sen muutaman tunnin aikana sattuu kakka tulemaan vaikka soittavat sinulle että tuleppa hakemaan hajuherneesi kotiin:) XD
Perhekerhohan on myös hyvä vaihtoehto, koska sinä tai kumppanisi olette paikalla lapsen kanssa.

Mun mielestä on ällöttävää, jos iso lapsi on täysin vaipoissa. Meillä on todellakin 3-vuotiaat hoitaneet itse vessakäyntinsä ilman jatkuvaa muistuttelua. Ainoa missä tarvitsivat vielä siinä iässä apua, oli pyyhkiminen isomman hädän jälkeen. Meidän lapset oli vaipattomia alle 2-vuotiaana ilman mitään erityisiä vippaskonsteja. Lapsilla on herkkyyskausi ja jos sen päästää menemään ohi, niin vaikeaa ja hidasta on oppiminen. Varsinkin jos lapselle tarjotaan vaihtoehdoksi paskoa housuunsa koska hän niin itse päättää. Kun ei enää kerta kaikkiaan laita sitä vaippaa tai anna vaippaa, että lapsi pääsee nurkan taakse rauhassa paskomaan housuihinsa, niin kyllä se jossain vaiheessa tajuaa vessaan mennä. Ei kukaan panttaa loputtomiin. Tai panttaa kai, jos tietää, että sillä keinolla saa äitiä ja isää pompotettua ja voi vaatia vaipan.

No minä voin tähän nyt laittaa tän hetkisen tilanteen, että poika oppi päiväkuivaksi syksyllä, kerhossa oli alkuun vaipan kanssa, mutta aika äkkiä se pystyttiin jättämään pois. Tuo kakkaaminen oli meillä pitempään ongelma, mutta nyt sekin on ohi ja poika kakkaa ihan mielellään pottaan tai pytylle nykyään. Enää meillä ei ole kuin yövaippa käytössä.

Meillä ei tuo vaippojen piilottaminen auttanut asiaa yhtään, vaan päinvastoin, poika alkoi kakkia housuihinsa, joten kaivoin vaipat hetkeksi takaisin näkyviin, kunnes poitsu oli omasta mielestään valmis tekemään kakatkin pottaan. Nykyään kakkii pääosin pottaan, paitsi aamuisin saattaa tehdä vielä vaippaan heti kun herää, jos en ehdi sitä vaippaa ottaa pois,

Yhteistyössä