3 vuotiaan peli aika??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä 3vuotiaan ei tarvisi olla tietokoneella ollenkaan. Eikä meillä ollutkaan. Nyt 5 vuotiaana saa käydä pikku kakkosen sivuilla ja papunetissä. Silloin kun koneella on, niin max tunnin saa olla.

Meillä ei 3-vuotias saa pelata vielä yhtään mitään, eikä tuo peleistä kiinnostunut olisikaan. Pian 5v täyttävä puolestaan pelaa 2 päivänä viikossa 30 min. kerrallaan, eli yhteensä tunnin viikossa. Pelaa papunetin tai pikku kakkosen pelejä, frozen bubble tai angry birds.

3v sai jo pelata pikkukakkosen pelejä ehkä pari kertaa viikossa 15-30 min. Joka päivä kuulostaa omiin korviin aika paljolta. Jos alka liikaa kiinnostamaan ja asiaa jatkuvasti kärttämään, niin pitäisin ihan kunnon tauon.

Meillä 3v ja 5v kaverit eivät pelaile kuin lautapelejä. Tietokoneella kirjoittelevat ja harjoittelevat kirjaimia satunnaisesti vähän aikaa. Ovat ressukat varmaan ihan pihalla kaikista peleistä ja täysin pilalla myös, kun meillä ei ole edes yhtään ainutta pelikonsolia. Ja hei, vallan hyvin pärjätään silti! En itse asiassa ymmärrä ollenkaan, että miksi tuon ikäisten edes pitäisi saada pelata tietokoneella tai konsolilla; leikit ja muut pelit kehittävät lasta mielestäni paljon paremmin.

[QUOTE="vieras";27492130]Meillä 3v ja 5v kaverit eivät pelaile kuin lautapelejä. Tietokoneella kirjoittelevat ja harjoittelevat kirjaimia satunnaisesti vähän aikaa. Ovat ressukat varmaan ihan pihalla kaikista peleistä ja täysin pilalla myös, kun meillä ei ole edes yhtään ainutta pelikonsolia. Ja hei, vallan hyvin pärjätään silti! En itse asiassa ymmärrä ollenkaan, että miksi tuon ikäisten edes pitäisi saada pelata tietokoneella tai konsolilla; leikit ja muut pelit kehittävät lasta mielestäni paljon paremmin.[/QUOTE]

No joo, siis kyllä tuon ikäiset varmasti pärjäävät, ei siinä mitään. Minusta on toisaalta kiva, kun huomasin eilen, että nelivuotias osaa käyttää hiirtä sen verran hyvin, että pystyy valitsemaan tuubista omat frööbelin palikkansa. (Joo olin metrin päässä katsomassa mitä videoita se katsoo, ennen kun räjähdätte.) Kirjaimia se kirjoittelee ahkerasti paperiin, ei niinkään koneella.

Meillä toi lähemmäs 4v. saa käyttää omaa muumitietsikkaa milloin haluaa, muttei hirveesti kiinnosta. Viime jouluna sai sellasen V-tech pelikoneen jossa esim. Puuha-Pete- ja Leijona Kuningaspeli mut ei sitä sekään vielä kiinnosta. Joskus harvoin pelaa.

Olen ottanut sen linjan etten ainakaan ite tyrkytä sitä pelaamaan. Sitten kun alkaa tietokonepelit kiinnostamaan ni sit katotaan taas. Musta ois ihan hyvä ettei edes joka päivä pelais. 30min. päivässä on vielä vähän liikaa näin pienillä. Siis mun mielipide.

Jaa. No mulla on kaksivuotiaasta alkaen tuo nuorempi pelannut satunnaisesti puhelimella änti böötsiä. Kai se on jotenkin perusteellisesti pilalla nyt. :D

En mä oon tietääkseni missään kohtaa väittänyt että lapsi menee pilalle jos se pelaa pelejä alle kouluikääseni. Totesin vaan että meillä on saanut alkaa pelaamaan siinä vaihees kun koulu alkaa. Mä en näe sitä mitenkään tarpeellisena alle kouluikääselle. Pärjää ilmankin. Ja koneenkäyttötaidot ehtii oppimaan myöhemminkin.

nykyinen kolme vuotias ei ole kiinostunut pelaamisesta, esikoinen alkoi opetella kolme vuotiaana piirto-ohjelman käyttöä ja sai käyttää sitä niin paljon kuin tahtoi. muut pelit tulleet pikku hiljaa ja mummolassa saa nut 5v pelata mielin määrin, kotona ei ollenkaan.

Meidän 3-vuotias ei kyllä pelaa tietokoneella vielä moneen vuoteen, toivottavasti ei ikinä :D Lautapelejä (niitä ensipelejä) sen sijaan tykkää pelata ja saakin pelata päivässä niin kauan kuin haluaa :)

Meil ei 3v. pelaa koneella ollenkaan. Saa toki vieressä katsoa,kun 7v. isoveli pelaa jotain rallipeliä. Ei ton ikäsen kuulu vien ees osata pelata mitään pelejä tietokoneella,kuten ei millään pelikonsolillakaan.

Yhteistyössä