Onko muiden 4v tälläisia? (keskittymisestä) Etenkin poikien äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ögonblick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ögonblick

Aktiivinen jäsen
11.06.2007
1 167
0
36
Meidän 4v jaksaa leikkiä tuntitolkulla esim pikkuautoilla taikka rakennella legoja.. Saatikaan touhuta ulkona. Mutta sitten kun haluaa pelata jotain tietokoneella, niin ei jaksa keskittyä kuin ihan sekunnin siihen. Varsinkin jos peli on helppo, yhtä nappia painamalla tapahtuvaa pelaamista. Onko muilla näin? Tuntuu, että paikalla oleminen ja keskittyminen on vaikeaa, tosin yleensä aina peli/tehtävä on yksinkertainen. Onko siis liian helppoa, joten ei kiinnosta vai johtuuko vain pojasta itsestään ettei ole pinnaa istua alas. Miten teillä muilla?
Ei tämä poikaa häiritse, mutta itse saisin olla koko ajan vieressä vaihtamassa peliä..

Kyllä meillä jaksaa 4v istua koneella ja pelata. Välillä pitää hätyyttää pois kun ei millään malttaisi lopettaa. Mutta eihän kaikkia voi kaikki kiinnostaa.

No totanoin, kyllä toi pelaa, mutta sitte käy porsastelee koneen kanssa tai kiusaa siskoa tai painaa väärää kohtaa hiirellä, joten homma menee puihin. :laugh: :snotty:

Mutta ei jaksais mitään piirrustushommia, vähän aikaa piirtää ja sitte MUKA menee väärin ja sitte pitää sotkee ite lisää tai repiä/rytätä, olisko verrattavissa? =) :snotty:

Meillä ei poika 4-vuotiaana taas jaksanu keskittyä yhtään mihinkään 2 sekunttia kauempaa.Pää kolmantena jalkana häröili paikasta toiseen...Oli sit pväkodissa jumppis- ja laa laa-kerhossa joista oli iso apu tähän keskittymiskyvyttömyyteen.5 vee neuvolassa psykologi sanoi et tulee varmasti tarvii kouluun aikanaan avustajan,mut väärässä oli.Edelleen vilkkaanpuoleinen 4 luokkalainen mut koulu menee hyvin!Ja aikanaan 4 vuotiaana istu ku nakutettu pleikkarilla pelaamassa ötökän elämää(miunkii lempipeli ),piti kiskoo pleikasta irti poju.Eli pleikkaa ois pelannu vaikka viikkotolkulla vaan mihinkään muuhun ei jaksanu keskittyy.Joten meillä oli näkyy toisinpäin. :)

mutta en antaisi oman lapseni ton ikäsenä vielä pelata tietokoneela tai muullakaan pelikonsolilla.mutta en missään tapauksessa halua moittia niitä jotka antaa. en vaan itse tykkää.

Meillä kyllä jaksaa piirtää ja väritellä -kun sille päälle tulee ja siis itse haluaa. Lueskellakin jaksaa pitkiä aikoja.
Ja nuo pelit on ihan helppoja, jotain pikku kakkosen tms ei varsinaisesti mitään oikeita pelejä. Eikä hän niitä paljon saa pelailla muutenkaan. Olen vain miettinyt, että miksei jaksa keksittyä. Jaksaa kyllä väritellä kuvia esim aku ankan sivuilla.. Mutta paljon on pelejä kun tuntuu että mielenkiinto lopahtaa heti. Meillä ei ole erillistä hiirtä, mutta hienosti osaa käyttää tuota koneessa olevaa.. (mikä se nyt sitten onkin nimeltään.. )
Ehkä huolestun nyt vähän turhasta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
mutta en antaisi oman lapseni ton ikäsenä vielä pelata tietokoneela tai muullakaan pelikonsolilla.mutta en missään tapauksessa halua moittia niitä jotka antaa. en vaan itse tykkää.

Ei meillä pelatakaan, muuta kuin tuollaisia yksinkertaisempia väritys ym tehtäviä/pelejä. Xbox on kokonaan kielletty, tai siis ei hän edes haluaisi sillä pelata, eikä pyydä sitä, eikä hänen anneta pelatakaan. En minäkään ole pelejen kannalla, mutta joskus on ihan kiva väritellä jotain hetken aikaa tai pelata jotain etanan etenemistä..

Yhteistyössä