3 vuotiaalle korvakorut?

Meidän tytölle laitettiin 3-vuotiaana ja ei ole ollut minkäänlaista haittaa. Ei ole ollut kipeät eikä ole räplännyt niitä ja ei pienintäkään tulehdusta tai märkimistä. Suomalaisessa kulttuurissa ei katsota koristautumista ja turhamaisuutta hyvällä silmällä. Olen kohdannut paljon omituista suhtautumista tytön korvakoruihin. Joka siis on todellakin omasta mielestäni Suomalaisesta kulttuurista johtuvaa.
 
meillä
tyttö sai pari viikkoa sitten ja hänellä ikää 4v. On niitä halunnut jo jonkin aikaa ja nyt riitti rohkeus eli sovittiin että laitetaan molemmat samalla reissulla ja niin ne laitettiin. Ääntäkään hän ei päästänyt pyysy hieman hengähdys tukoa ja sitten toiseen korvaa. Korvikset eivät ole sellaiset "harjoituskorvikset" jotka näyttävät kultaisilta ja pienikivi keskellä vaan näissä on allergia muovia tappiosa ja takaosa ja kaikki. eli pitäisi olla parempia kuin ne "metalliset". Hänellä ei ole yhtään punoittaneet eikä niistä ole ollut mitään vaivaa.

Joku äiti kirjoitti et laittavat tytölle kesällä, meille suositeltiin laittamista nyt tai sit taas syksyllä. Kesällä niihin pääsee pöpöt ja hiekka ja muut paremmin kun on kuuma ja ulkoillaan ja uidaan, mut tässäkin jokainen tekee tyylillään.

Hintaa näihinkin on mielestäni tullut aika paljon mitä muistelen joskus olleen meillä maksoi 27e.
 
myö
Iselleni on laitettu reijät korviin 3 vuotiaana eikä mitään ikävämpää muistoa ole jäänyt. Vähän pelästyin nipistyksen tunnetta enkä meinannut antaa ensin laittaa toiseen korvaan, mutta kun oli tiedossa "karkkikaupankautta kotiin" niin saatiinhan se toinenkin.
Itse en välttämättä noin pienelle laittaisi ellei hän itse tee aloitetta.
 
Mä voisin kuvitella laittavani tytöille 3v korvikset, JOS he itse sitä pyytäisivät. Että meillä tytöt saa ne heti kun itse haluavat, itse en lähde heitä "rei´ittämään" kun itse haluan vaan kun he haluaa, oli sitä ikää sit mitä vaan. Mä uskon siihen että jos lapsi pyytää ite, niin sitä asiaa on harkittu sitten, kaikkihan sen tietää ettei ne korvikset pikkujuttu ole, osaavat kyllä varmasti niitä verrata esim. rokotukseen, että niiden laitto sattuu. Että jos ite pyytää, niin sitten on ajateltu sitä sattumistakin ja silläkin uhalla ne haluaa. Ite olen saanut omasta pyynnöstäni korvikset 5v, joten väitän (edelleen..) että ne, jotka on saanu korvikset myöhemmällä iällä ite, niin eivät anna niitä omalle lapselleenkaan laittaa aiemmin mitä ite on saanu :whistle: Poijat ei meidän huushollis saa korviksia niin kauan kun on jalaat meidän ruokapyödän alla :whistle:

Tuttavan tyttö 7v oli muuten äiteelleen tuumannu että äiti mikset sä laittanu mulle korviksia sillon kun mä olin vauva niin mä en muistaisi enää että se sattuu :whistle: Kovasti haluais korvikset muttei uskalla ottaa kun tietää että se sattuu :whistle: Että asian voi ajatella näinkin päin :wave: Ja muuten tuosta pienille laittamisesta ja räpeltämisestä, niihin tottuu, jos pienelle laittaa niin tottuuhan ne niihin eikä ne räpellä :wave:
 
mun mielestä 3v. on pahimmassa iässä laittamaan korvikset, täällä joku oli sanonut jo et just joko iha vauvalle tai sitten vasta isommalle. mun tytöllä on jo korvikset, ikää 3kk, ja juu-u äidin mielestä söpöt, itkua ei tulllut yhtään, oli iha unipöpperössä ja lopuksi antoi vielä ihanat hymyt tädille joka laittoi :)

ja meillä ei uskonto sitä korvien reiítystä päätä, vaan VANHEMMAT.

kyllä se on niin, että jokaisen oma asia mitä tekee, ja tuota korvien reiítystä ei mun tietääkseni ole missään kielletty pikkuisilta??

jokaisella saa omat mielipiteet, mutta esimerkiks mä en mene arvostelemaan kenenkään muiden päätöksiä missään asioissa, joten musta voi antaa olla :)

ja ylpeänä kannetaan mintun korvikset :)
 

Yhteistyössä