3 vuotiaalle korvakorut?

onko liian nuori? tuttuni laittoi omalle 3v:lleen korvikset. repiiköhän ne niitä? onko mahdollisesti jotain haittaa? kipeethän ne on varmaan pitkään... tosin jotkut on laitattanut ihan pienelle vauvallekkin. oma täyttäis kohta 3,mutta en oo varma uskaltaisinko antaa laittaa vi' korviksia.
 
Meillä laitettiin 4- ja 5-vuotiaille eikä ole ollut mitään haittaa. Ei kipuja, ei punoitusta tai märkimistä. 3-vuotiaalle ei voitu vielä laittaa kun oli liian pieni väli korvalehden ja korvan takaosoan välillä. Sanottiin että se hoitokorvis painais ja häiritsis häntä. Eli odotellaan vielä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 00:59 PahaSilmä kirjoitti:
Mikä olisi tarpeeksi järkevä syy laittaa korvikset sen ikäiselle? Mikä on niiden funktio?
luulen että se tuttuni laittoi siks kun ne on söpöt. itsekin samaa mieltä,mutta en uskaltaisi 3 vuotiaalle vielä laittaa. ja syynä se että se repii niitä ja just se kun ne sattuu..
 
meillä onnistunut tosi hyvin kun 6kk ikäisenä laitettiin, ei räplää niitä, ei edes itkenyt niitten laitosta ei ole pahemmin tulehtuneet ja ovat saaneet olla rauhassa, mutta kukin tavallaan.. On ne nätit ja tyttökin niistä taitaa tykätä, nyt ikää lähes 2v =) (joo en edes viitti avata sateenvarjoa, näin meidän oerheessä vaikka ei teillä kaikilla :D )
 
Vanhemmalle likalle laitettiin korvikset 1v4kk kun oltiin Mallorcalla ja ihan hyvin on mennyt 8v niiden kanssa. Ei mitään tulehduksia, tai muitakaan ongelmia. Ja ne on sitä paitsi nätit. (mun mielestä) Hyvin voisin laitattaa tuolle kuopuksellekin jos vaan Suomessa laittavat noin pienille. :D
Enkä kyllä menis vertaamaan korviksien laittoa ympärileikkaukseen :D
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 01:14 PrincessOfAcco kirjoitti:
meillä onnistunut tosi hyvin kun 6kk ikäisenä laitettiin, ei räplää niitä, ei edes itkenyt niitten laitosta ei ole pahemmin tulehtuneet ja ovat saaneet olla rauhassa, mutta kukin tavallaan.. On ne nätit ja tyttökin niistä taitaa tykätä, nyt ikää lähes 2v =) (joo en edes viitti avata sateenvarjoa, näin meidän oerheessä vaikka ei teillä kaikilla :D )
*hakee ison Lainapeitteen ja avaa sen*

Tytöille laitettu 6kk:n ja vuoden iän väleillä. Poika HALUSI itse 3 vuotiaana ja sai... Eli voi pienikin jo ihan itse pyytää. Kenelläkään ei tulehtunut, kukaan ei räplännyt. Poika halusi toiseenkin korvaansa vajaa 5-vuotiaana ja sanoi."ai, en minä muistanut, että se nipistää..."

Mutta ei ole pakko kenenkään laitattaa. Täysin hyödyttömät kapistukset. Ja harmittomat, minun kokemukseni mukaan.
 
Onko se kuoleman vakavaa? Tunnetteko pulssinne kohoavan ja päätänne huimaavan, kun joku toinen ei suhtaudu asiaan samoin kuin te? Onko se todellakin paha, jos toiset ottavat korvikset lapsilleen nuorempana ja toisilla ei rei'itetä korvia lainkaan? Minulle on ainakin yksi hailee. Ei se ole nimittäin mistään minulta pois otettu :whistle:
 
minun mielestäni (tämä on vain minun mielipide) vauvalle korviksien laittaminen on todella turhaa, eihän niitä varmastikaan itse pyydä! äiti ne sille lapselleen laitatuttaa kun on mukamas niin söpöt. vauvat ja lapset ovat minusta muutenkin suloisia ilman korvien rei´itystäkin.
annan lapseni sitten laittaa itselleen korvikset kun hän niitä itse osaa pyytää- en haluaisin että itseänikään rei itettäs ilman omaa tahtoani.
 
Mä en laittaisi. Syy: itsellä ne ensikorvikset (siis ne kultasepältä saadut "täysin turvalliset") laukaisi nikkeliallergian mitä en heti tajunnut, korvat mätivät pitkään eikä tahtoneet millään parantua. Lopulta vaihdoin korvikset rippilahjaksi saamiini "täyskultaisiin" (myöhemmin kuulin että sellaisia ei olekaan, on aina muitakin aineita) ja lopputulos oli se että ne korvikset leikattiin pois päivystyksessä, korvat turposi niin paljon. Paranihan ne sitten lopulta mutta pikkulasta en altistaisi tuollaiselle, kun ei osaa vielä varoa ja hoitaa ja tulehdusriski on suurempi.

Mutta ei mua häiritse jos joku muu valitsee toisin. =)
 
Mua ei häiritse jos muitten pienillä lapsilla on korvikset, se on jokaisen vanhemman oma asia.

Omilleni en aio laitattaa pienenä. Mikäli tyttö joskus korvikset haluaa, niin yläaste ikäisenä ne sitten saa ja poika ei silloinkaan. Mä olen kyllä varmaan tässä asiassa ihan outo, mutta mitään ylimääräisiä hilavitkuttimia en jaksa hoitaa ja huolehtia noitten tenavien lisäksi.
 
Esikoinen 5v on alkanut vähän haaveilla korvisten perään, ja puolestani saa ne laitattaa sitten kun haluaa. Vaan nyt on jarruna hällä toistaiseksi vielä ollut pelko siitä että se pistäminen sattuu. Joten ootellaan rauhassa. :)

Mielestäni vasta sitten laitetaan kun lapsi itse tahtoo; vauvalle en lähtis laittamaan. Ehtii myöhemminkin.
 
PahaSilmä
Musta ois ainakin ollut mälsää, jos mulle oltais laitettu korvikset vauvana, ilman minun mielipidettäni. Musta ne on sikä ällöt edelleenkin, enkä ikinä semmosia ottas. joten viduttas, jos ois nyt arvet sen takia korvissa. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:24 PahaSilmä kirjoitti:
Musta ois ainakin ollut mälsää, jos mulle oltais laitettu korvikset vauvana, ilman minun mielipidettäni. Musta ne on sikä ällöt edelleenkin, enkä ikinä semmosia ottas. joten viduttas, jos ois nyt arvet sen takia korvissa. :/

Arvet korvissa!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mikä niissä niin ällöä on???
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:24 PahaSilmä kirjoitti:
Musta ois ainakin ollut mälsää, jos mulle oltais laitettu korvikset vauvana, ilman minun mielipidettäni. Musta ne on sikä ällöt edelleenkin, enkä ikinä semmosia ottas. joten viduttas, jos ois nyt arvet sen takia korvissa. :/

Arvet korvissa!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mikä niissä niin ällöä on???
Ei varmaan sun mielestä mitään. Mutta lapses mielestä ehkä sit aikuisena. Mua ainakin haittais.
 

Yhteistyössä