3-vuorotyö ja pienet lapset

just aloittanut työt pari viikkoa sit pienempi9kk isompi 5½vmä oon niin väsynyt..
kuinkamuut jaksaa jotka vuorotyötä teette?missä välissä tässä nukkuu??nytkin tulin töistä 6aikaan pienempi piti 8 asti hereillä ja puol kymmeneltä heräsi jo esikoinen et sellanen1½tuntia tullut nukuttua \|O nyt sit yliväsynyt..ja uni ei edes tule.. :/ illalla taas22-05 töitä..minä en nyt oikeen jaksa..burn out ko tulossa??kokemuksia?? :flower: :flower:
 
Kellokukka
Heips Sibelius! Olen tehnyt 3 -vuorotyötä koko lasten pienenä oloajan. Rankkaa on ollut sitä en kiellä ja välillä tulee masis koko perheen jaksamisen puolesta. Mutta...jotain on yritettävä leipänsä eteen tehdä. Tämä ei onnistuisi, jos minulla ei olisi ihanaa lapsista huolehtivaa miestä. Nukkuma-aikaa järjestetään yhdessä. Lapseni ovat myös hoidossa, välillä joutuvat olemaan vuoropäiväkodissakin. Se on onni, että he viihtyvät siellä kavereiden, ohjauksen ja lelujen parissa. Kovin kummallisille harrastuksille ei ole aikaa, sillä haluan vapaa-aikoina olla vain lasten kanssa. Sinun tilanteessasi hakisin äkkiä apua läheiseltä luotettavalta ihmiseltä (lasten isä, oma äitisi, sisaresi ym.) ja sopisin lasten hoidosta. Itse en ole sylkenyt kunnan järjestämän hoitoapuun, minusta meidän kunnassa on hyvin järjestetty päivähoito. Itsestä huolehtiminen auttaa paljon jaksamiseen -pieni lenkki, voimistelu, hyvä ruokavalio, mietiskely. Kotiäitiys ei ole huono ratkaisu sekään, varsinkin kun nuorimmaisesi on noin pieni. Raha on silloin tiukassa, mutta tuntuu se olevan töissä käydessäkin. Lastesi tähden koeta keksiä ratkaisu ajoissa, äidin ja isän jaksaminen ovat perheen perusta...lapsesi huomaavat uupumisen. :heart:
 
samase
itse menen kohta 3-vuorotyöhön.jos yövuoro arkena lapset menevät hoitoon päiväksi ennen yövuoroa en nuku eli silloin lapsilla vapaaa päivä ja menaan pärjätä 15 hoitopäivällä koska mies hoitaa viikonloput.sitä en tiedä miten viikonlopun yövuoro onnistuu pitää keksiä jotain lähtevät sitten ulos tai ajeleen.sen näkee sitten ajan kanssa kuinka käy.mutta kokeilen nyt 3-vuorotyötä vakityössä kaksivuorotyö jonne voin tarvittaessa palata.jaksamista. :flower:
 
Viedään päiväkotiin yövuoron jälkeen, josta pitää hakea klo 15. Hyvin on mennyt. Saan nukuttua kyllä tuonne melkein kolmeen siis.
Ei ole ollut kolmen vuoden aikana mitään ongelmia =) .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 22:19 aaron kirjoitti:
oma moka mitäs läksit, kantsis noi asiat miettii valmiiks ennenkuin töihin hinkuu takas. :kieh:
Hyvähän se on puhua jos olet itse sellaisella alalla jossa työaika on 8-16!
Toiset vaan on sellaisella alalla jossa on pakko tehdä vuorotyötä!! :kieh:
Ja jotainhan se on meidänkin vuorotyöläisten elääkseen tehtävä...Jos rahaa tulis ilman töitä niin tuskinpa kellään hinkua töihin olisi!!!
Ravintola-ala esimerkiksi on pienten lasten kanssa todella #&%£$!*...samoin hoitoalat!Meillä tilanne se että mies vuorotöissä ja ei kyllä hauskaa jos minullakin olisi vuorotyö!! :( Muksuja en haluaisi yöksi hoitoon viedä ja nyt taistelenkin työnantajien kanssa josko voisin tehdä pelkkää aamu/päivävuoroa..saas nähdä miten käy?!
 

Yhteistyössä