3 vuoden varalla olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettämätön

Vieras
mies iloitsi, että on tosi hienoa kun suhteemme on taas kunnossa. Hänellä oli lähellä jo uuden elämän alku. Hän kertoi, että hänellä on ollut n 3 vuoden ajan tiedossa henkilö, jonka kanssa hän voisi harkita jatkaa elämäänsä, jos me erotaan. Lisäksi on vielä joku toinenkin olemassa. Hän kertoi, ettei ollut vielä mennyt sänkyyn hänen kanssaan, mutta pian ehkä olisi, jos suhteemme ei olisi parantunut.

Jatkaistko tässä kohtaa hänen kanssaan??

Onpas ilkeän kuuloista :( Että toisella on jo ollut joku katsottuna varalla jos ei teidän suhteesta tulisikaan mitään. Miten siinä voi sitten panostaa siihen olemassaolevaan suhteeseen jos ajatukset on jo muualla? Miten se motivoi jatkamaan jos tietää että kuitenkin "puskan takana" joku odottelee vuoroaan? Tai sitten mies sanoo noin vain pönkittääkseen asemaansa sinuun nähden, hän voi olla epävarma sinun tunteistasi ja koittaa tällä tavalla saada sinut mustikseksi.

Samaan aikaan sain vihjeen tämän puskassa olevan tuttavalta, että heillä on jotain vipinää.
Muistan aina vuosien takaa tilanteen, kun illanvietossa tuttavapariskunnan kanssa mies itki suhteemme huonoutta ja sitä, kun hän ei löytänyt ketään itselleen tilalle. Ystävämme lohduttivat häntä hänen itkussaan ja olin aivan tyrmistynyt, ja olen vieläkin kun sitä muistelen.

Kannattaa miettiä ratkaisu itseksesi.
Näytät olevan ainakin loukkaanutnut asiasta, ja sen tulisi painaa ainakin jotain. Mutta tee niinkuin miehesi EI ole tehnyt - kerro hänelle nyt avoimesti omista tunteistasi. Älä odota kolmea vuotta, ennenkuin kerrot hänelle miettineesi eroa sen takia, mitä hän sinulle kertoi. ;-)

Tai etsi itsellesi uusi siinä sivussa ja vaihda lennossa. Tietääpähän sitten mies miltä tuntuu, kun toisella olikin jo katsottuna uusi suhteen aikana... Miehet ovat sitten kyllä täysin käsittämättömiä otuksia. Se onkin suurinpiirtein ainoa asia, jonka tällä palstalla pyörimisestä olen oppinut.

Ehkä miehesi oli tässä asiassa vähän liian rehellinen. Minusta miehesi kuitenkin on halunnut jatkaa sinun kanssasi, eikö se ole syy jatkaa suhdettanne? Kun suhteenne voi hyvin, en usko, että siihen helposti on kenelläkään saumaa päästä väliin.

Voithan kertoa miehellesi, että sinua loukkaa se, että hänellä on jo toinen katsottuna varalle. Ehkä hän ymmärtää sinun näkökantaasi, kun selität, että hänellä on "varapartneri" jo olemassa takaporttina, jolloin hänen ei ehkä tarvitsekaan pistää itseään 100 %:sesti likoon, kun tietää, että on toinen odottamassa ovella.

"Voithan kertoa miehellesi, että sinua loukkaa se, että hänellä on jo toinen katsottuna varalle. Ehkä hän ymmärtää sinun näkökantaasi,.."

Melkoisen tunneälytön mies, jos ei lunnostaan ymmärrä, että toista loukkaa tuollainen toiminta pitää jotakuta toista ja kolmattakin naista kaiken varalla.

Muutoinkin tuntuu kummalliselta ohjeelta lukea ja kuulla vähän väliä, että pitää kertoa että pettäminen, haukkuminen, kaikenlainen huono kohtelu LOUKKAA. Luulisi aikuisten normaalijärkisten ihmisten tajuavan sen muutoinkin. Liekö jotenkin tehokkaanpaa ja sivistyneempää sanoa toiselle, että "anteeksi minua loukkaa pettämisesi", kuin ilmaista suoraan, että "ei halua tulla petyksi, ja mikä ymmätämätön ääliö toimen oikein on! "

Kuulostaa lasten jutuilta.
"Menen isona naimisiin naapurintytön kanssa jos en löydä ketään muuta"

Jos on joku ihminen katsottuna valmiiksi, niin missäs se luuraa? Odottelee pihalla miestä varalla, että jos miehen pääasiallinen suhde ei toimi?
Mikä idiootti odottaa sitä? Entäs sen naisen oma elämä? Eivätkö he olisi jo yhdessä, jos se nainenkin olisi sitä mieltä että homma toimisi?

Minä jättäisin tuollaisen ukon ihan typeryyden takia, en sent akia että oikeasti luulis että jossain joku "ihana" nainen odottaa häntä jos mun kanssa ei toimikaan.
Miksi yleensäkään sanoa tuollaista rakkaalleen, muuta kuin painostus tai uhkailu mielessään.
Jotta ap olisi "kiltimpi", ettei ukko vaan lähde sen mielikuvitusnaisensa kanssa.

Samaa mieltä edellisen kanssa, että kyse on uhkailusta ja painostuksesta, alistamisesta, siis henkisestä väkivallasta. Ei tunnesuhteissa ja rakkaudessa voi olla ehtoja: jos et ..., niin...!

Nämä ovat juuri niitä narsistisia keinoja pitää toinen pikkuhiljaa enemmän ja enemmän alistetussa suhteessa, jos siihen vähänkin suostuu. Mies haluaa hallita ap:ta menettämisen pelolla. Juuri pelko on se, mikä on alistaa kaikelle väkivallalle, koska ei pysty tai osaa pitää rohkeasti puoliaan. Pelätessään pikkuhiljaa alistuu ja suostuu elämään toisen vaatimusten (kauniisti sanottuna toiveiden) mukaan. Omatahto ja halut nujertuvat.

Sitten sitä piipittää hyvätapaisesti, että ANTEEKSI, minua loukkaa, ettei toinen huonioi minun tunteitani, sen sijaan että olisi huomioinut omat tunteensa ja oikeasti loukkaantunut ja osoittanut sen miehelle tarpeeksi selvästi.

Uhkailulla, painostuksella ja alistamisella keinottelu ja kiristäminen on lopetettava heti. Siihen ei pidä antaa pienintäkään mahdollisuutta.

Itse todennäköisesti sanoisin miehelle, etten viitsi katsella tuollaista, joka on parisuhteessa toinen jalka koko ajan oven välissä menossa. Ehkä miehen olisi hyvä mennä kokonaan tuulettumaan, jos kotiolot ahdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pettämätön:
mies iloitsi, että on tosi hienoa kun suhteemme on taas kunnossa. Hänellä oli lähellä jo uuden elämän alku. Hän kertoi, että hänellä on ollut n 3 vuoden ajan tiedossa henkilö, jonka kanssa hän voisi harkita jatkaa elämäänsä, jos me erotaan. Lisäksi on vielä joku toinenkin olemassa. Hän kertoi, ettei ollut vielä mennyt sänkyyn hänen kanssaan, mutta pian ehkä olisi, jos suhteemme ei olisi parantunut.

Jatkaistko tässä kohtaa hänen kanssaan??

Toi tyyppi valehtelee sulle, ei sillä ketään ole, kamalan epävarma tyyppi. kun se haluaa antaa sulle sellaisen vaikutuksen että, se on jotakin erikoista ja ettei sun tarvitse luulla itsestäsi mitään , viestittää sulle tuolleen , että kyllä se toisiakin naisia saa.
Vaikuttaa siltä että tuo tyyppi itse pelkää että sä jätät sen, etkä enää huoli sitä.
ja sun pitänee luulla että se saa kenet tahansa ja sillä on varanaisia jos sattuisit jättää heh heh mikä pelle.. :D

Mies joka itkee tuttavapariskunnan sohvalla sita etta suhde vieressa istuvaan vaimokkeeseen on surkea, ja viela surkeampaa on kun uuttakaan ei millaan loydy, on munaton LUUSERI!!!! Kenenkaan naisen ei pitaisi tuollaista surkimusta katsella paivaakaan. Missa on itsekunnioituksesi, hyva ystava kun siedat tuollaista miehen irvikuvaa elamassasi? Parempia miehia on Suomi pullollaan.

Yhteistyössä