3 vee ei suostu potalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanut lukea kaikkia, mutta meillä kirja mukaan pöntölle niin johan viihtyi sen aikaa, että liru tuli jännityksestä huolimatta ja sit HURRAA! :) ps. emme istuttaneet tajuttomia aikoja, mut vaati hetken saada ajatukset muualle kun lapsi "jännitti" pissimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
mun siskolla oli kaksoset poika ja tyttö. tyttö oppi paljon aikaisemmin potalle kuin poika. poika oli 4-vuotta kun oppi kuivaksi. iso poika olikin niin olihan se homma aina pestä kakka vaippa häneltä.
ei sinun tarvi kantaa huonoo omaatuntoa siitä ettei lapsi halua potalle. kyllä sen aika tulee vielä. pidät vaan taukoa muutaman viikon. ei lasta saa pakottaa potalle/pöntölle.
voi käydä niin että pidättelee päiviä.

Anteeksi, mutta kuka äiti kehtaa vaihtaa 4-vuotiaalle vaippaa? Mä en ainakaan kehtaisi vaihtaa..

viet saannöllisesti potalle. aina vaikka syömisen jälkeen.
aamupalan ja lounaan nje.
annat palkonnon kun jotain tulee pottaan , meillä oli pieni karkki jopa kakaksta, se ei kyllä paras mahdolinen, mielummin vaikka tarra.
ja muistat kehua ihan kauheesti..
niin ja jos mahdollista pyssyt vahingon satuessa rauhallisena ja otat vaipan vasta pois kun se on ollut kuiva jo jonkin aikaa..

Houkuttelua. Kaikillle ei toimi samat asiat. Se voi olla tarrat, lukeminen potalla kirjaa, nuken tai nallen potatus, muut palkinnot, kehuminen, seuran kanssa vessassa käyminen, pöntönsupistaja tai ihan suoraan pöntölle.

Mä en noteeraa enää sellaisia tyyppejä, jotka selittää että kaikkien lasten on mahdollista oppia kuivaksi alle 2veenä, kun joku on näin tehnyt. Omani oli lähes 6kk kuivana rytmillä, omaehtoisesti meni potalle vasta noin 2v10kk... Ja kyse ei ollut siitä että etteikö olisi potalla käyty. Kaikki eivät opi aikaisessa vaiheessa kuivaksi.

Yhteistyössä