3-v valittaa, että peppu kutiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarttiskohan tehdä jotain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tarttiskohan tehdä jotain?

Vieras
Siis, 3-v. poika on nyt jo ainakin parin viikon ajan valittanut, että peppu kutiaa. Ja siis raapii takapuoltaan myös. Ensin en kiinnittänyt huomiota, sitten ajattelin että jos on vaan vähän huonosti pesty, mutta nyt kun vaan jatkuu niin hiukan alan jo huolestua. Hiukan peppu punottaa, mutta ei mun mielestä pahasti.

Onko kokemusta kihomadoista kellään? Mites ne näkee? Muistankohan oikein, että täällä pk-seudulla oli joku aika sitten "kihomatoepidemia" päiväkodeissa? Vai mitähän muuta voisi olla, onko kellään ollut vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tarttiskohan tehdä jotain?:
Siis, 3-v. poika on nyt jo ainakin parin viikon ajan valittanut, että peppu kutiaa. Ja siis raapii takapuoltaan myös. Ensin en kiinnittänyt huomiota, sitten ajattelin että jos on vaan vähän huonosti pesty, mutta nyt kun vaan jatkuu niin hiukan alan jo huolestua. Hiukan peppu punottaa, mutta ei mun mielestä pahasti.

Onko kokemusta kihomadoista kellään? Mites ne näkee? Muistankohan oikein, että täällä pk-seudulla oli joku aika sitten "kihomatoepidemia" päiväkodeissa? Vai mitähän muuta voisi olla, onko kellään ollut vastaavaa?

Kihomadoista on kokemuksia...Meillä sama homma, valitti välillä kutinaa ja ajattelin et huonosti pyyhkinyt. Sit illalla ku poika nukkui, menin lampun kans tiiraileen peräaukolle ja matohan se siellä kiemurteli;(

Hmm, itse asiassa on kyllä jaloista ajoittain todella kuiva iho, olen rasvaillut ihan perusvoiteella. En tullut edes ajatelleeksi, että jos on vaan tosiaan kuiva, pitääpä tutkailla. Kiitti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Hmm, itse asiassa on kyllä jaloista ajoittain todella kuiva iho, olen rasvaillut ihan perusvoiteella. En tullut edes ajatelleeksi, että jos on vaan tosiaan kuiva, pitääpä tutkailla. Kiitti!

Meillä kanssa jaloistaan on ihan korppu varsinkin talviaikaan...

Ala nyt äkkiä tirkistellä niiden lierojen perään. Jos niitä on, se on tosi kiusallista, ei lapsen saa antaa kärsiä viikkoja! Apteekista pyrviniä ja vuodevaatteet, pyyhkeet ja pyjamat pesuun, kun kakka on ollut punaista. Katot vaan taskarilla peppuun, kun alkaa valittaa. Ne näkee kyllä!

Meil saman ikäinen tyttö kans raapii peppuun kunnoon juovat öisin. Kerran sit tsiikasin lampulla eikä siel mitään näkynyt vaikka kuinka oottelin. Tytöllä taipumus atooppiseen ihoon joten uskoisin vaan pepun olleen kuiva. Nyt rasvailtu enemmän eikä oo valitellu :)

Yhteistyössä