3-tunnin yöunilla jaksaminen.. :'(

• Viestiketjun aloittaja niin h''vetin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinenkirj
Ainakaan vielä ei oo ollut minkäänlaista vaikutusta arcoxialla kipuihin. Eilen se kipeyty tosi paljon n.3km kävelyn jälkeen. Mut ei oo kyl mitään hajua että miten pitkään siinä menee että se auttaa ees.

Mutta tämä yö on valvottu ihan muun syyn takia.. Kerrankii jos polvi tuntuu siltä että mahdollisesti vois nukkua, ni joku naapurin älypää keksii ruveta soittaa musiikkia siinä melkein 4 aikaan yöllä!!! :mad: Vieläpä niin kovalla että kuuluu mun kotiin selvästi laulun sanat. Ihan kiva että seinät on paperia mutta vois kai sitä musaa päivällä kuunnella!

vierailija
Lopeta särkylääkkeen ottaminen ja käy naprapaatilla. Itse olen käynyt kauan sitten, enkä osaa kuvitellakaan, mitä olisi tapahtunut, jos en olisi käynyt. Kyykkyyn ei saanut mennä kahteen viikkoon sen jälkeen, ettei mene takaisin, mut kertakäynti auttoi silloin:)

vierailija
"Eilen se kipeyty tosi paljon n.3km kävelyn jälkeen."
eihän kipeällä jalalla kävellä edes suojatien yli, ei ehdi yksien vihreiden aikana.Tuohon vaivaan ei olekaan lääkettä, mutta varmaan useimmat lääkärit määrää, migtä ikinä haluat? Jos itse pyydät, et ihan heti ole valitustakaan tekemässä, vai mitä?

alkuper
Tänään on ortopedille aika, tosi nopeeta se aika sit kumminkin tuli. En saa unta ollenkaan ku mietin sitä käyntiä. Entä jos se sanoo sen kuuluisan lauseen "en osaa auttaa mutta koita pärjätä", kuten yks lääkäri sitä lausetta toitotti joka kerta ku sen luona kävin.

Arcoxiasta ei oo ollut kovin merkittävää apua. Kivut on parina pvnä ollut hieman lievemmät mut johtuuko se arcoxiasta, sitäpä en tiedä. Portaiden alaspäin kävelyn jälkeen ne pahimmat kivut tulee eikä sillon auta se että syökö arcoxiaa.

Ja tänää vissiin soittelee se viime viikkoinen tk-lääkärikin...

Toivottavasti sais jotain apua/ratkaisun jo pikkuhiljaa tähän!

alkuper
"Eilen se kipeyty tosi paljon n.3km kävelyn jälkeen."
eihän kipeällä jalalla kävellä edes suojatien yli, ei ehdi yksien vihreiden aikana.Tuohon vaivaan ei olekaan lääkettä, mutta varmaan useimmat lääkärit määrää, migtä ikinä haluat? Jos itse pyydät, et ihan heti ole valitustakaan tekemässä, vai mitä?
Sinäkö sen tiedät minkälaisia matkoja mä pystyn kipeellä jalalla kävelemään? Voi kuule, jos kerta kipeellä jalalla ei pysty edes suojatietä ylittämään ni mitenköhän mä oon voinu kuitenkin kokoajan kävellä tän 6,5-vuoden aikana mitä on kipuja jalassa ollut. Aika pahahan se olis jos olisin koko tän ajan kävelemättä ollut. Toisekseen tuli lääkäriltä ohje ettei saa jäädä kotiin moneks päiväks kipujen takia. Että käveleppä siinä sitte!

vierailija
Vasta tnä katoin tota lääkärin antamaa e-reseptilappua, ni siinä lukikii että se on 90mg arcoxiaa. Se lääkäri puhu kokoajan 120mg:sta. No periaatteessa aivan sama, mut ei toi 90mg ainakaan varmaan polvikipuun auta.

Ja totahan saa syyä max 2viikkoo, eli ku tottuu kivuttomiin päiviin ni pitää pitää taukoo eli kivut tulee takas!

Missähän vaiheessa tk-lääkäreiden kirjottamat tekstit näkyy kanta.fissä? Ei näy ku niiden puhelimeen vastanneiden hoitsujen tekstit.
120 mg käytetään lähinnä kihtikohtauksessa, ja silloinkin max viikon ajan. 90 mg on aika vahva myös, käytetään nivelreumassa. 60 mg on käytetyin vahvuus, tavallinen annos esim. nivelrikossa.

vierailija
Sinäkö sen tiedät minkälaisia matkoja mä pystyn kipeellä jalalla kävelemään? Voi kuule, jos kerta kipeellä jalalla ei pysty edes suojatietä ylittämään ni mitenköhän mä oon voinu kuitenkin kokoajan kävellä tän 6,5-vuoden aikana mitä on kipuja jalassa ollut. Aika pahahan se olis jos olisin koko tän ajan kävelemättä ollut. Toisekseen tuli lääkäriltä ohje ettei saa jäädä kotiin moneks päiväks kipujen takia. Että käveleppä siinä sitte!
No kerroinkin omasta kokemuksesta, kun en pystynyt ollenkaan kävelemään enää! En tosin ottanut yhtään kipulääkettäkään, mutta geti, saman tien sen naprapaatin avun jälkeen kävelin ihan normaalia vauhtia, eikä kipua missään:) Muidenkin kokemuksista voisin kertoa, mutta enpä viitsi - niitä on niin monta!

Osteopaateillakin voi käydä, jos et vielä ole käynyt. Kauan sitten olen käynyt sellaisellakin, kun oli niska jäykistynyt. Kertakäsittely auttoi siihenkin.

vierailija
Onko sulla tapani istua niin, että toinen jalka on toisen jalan päällä? Sellainen voi saada aikaan niitä ristisiteiden venymisiä.... luonnollisestikin:censored::ninja:(y):oops:
Se oli yliopistollisen sairaalan fysiatri joka sano ettei ortopedi välttämättä tiedä. Se ei tienny itekään melkein mistään mitään, mut se on tähän asti kuitenkii paras lääkäri, ainoo joka on ottanu polvikivut todesta, vaikka sanokii ettei pysty auttaa. Tuota aiempi fysiatri sano vaan aina että ei mulla sulle mitään ihmelääkettä ole, mut yritä pärjätä. Eikä se myöskään yhelläkään kerralla ottanu kantaa mihinkään asioihin mitä sanoin.

Ja se tk-lääkäri jonka luona kävin, ni katto polvee ja sit sano että tästä tämmöstä lääkettä seuraavaks, ootkos ennen syönyt. Ja siinä se.

2 kertaa on magneettikuvattu, viimeisin kerta helmikuussa. Siinä näky pieni hyvälaatuinen muutos rustossa, mut fysiatrin mielestä se ei ole kivun syy koska ei rustossa ole tuntoa ja fysiatri sano että hoffan rasvaärsytys SAATTAA olla polvikipuihin selitys. Ja kerran on tähystettykin. Uusimmissa magneettikuvissa näkyi myös plicaa, jota tähystyksessä poistivatkin. Ennen tähystystä polvikivut ei koskaan olleet sitä luokkaa mitä tähystyksen jälkeen ja sen jälkeen en oo kertaakaan voinu mennä polvilleen tai kyykkyyn. Ja
tähystyksessä näky että eturistiside olis osittain revennyt, mut sen jälkeen otettujen magneettien mukaan niin ei olekaan joten ortopedi kielsi siellä mitään olleenkaan. (Tosin keväällä muutama päivä ennen magneettia sain tietää että magneettikuvissa ei edes näy ristisiteet...) Ja ortopedille on se lähete tehty sen takii että pitääks toi jalka taas tähystää huomioiden magneettikuvien löydökset ja 2013 tähystysvastaus.

Eka meinasin että meen nukkuu ennen klo 8, mut enpä mennykään ni kohta voin soittaa tk:sta aikaa. Ei tästä tuu muuten mitään..

alkuperäinenkirj
:eek: Mä istun todella usein just sillee että jalka on toisen jalan päällä.

Miten fysiatri, joka on tutkinut polven rustoja 30-vuotta, sanoo ettei mun polvessa ole rustovauriota? :confused: Eilinen lääkäri näytti magneettikuvia koneelta ja sano että kyllähän tossa rustovaurio on ja näytti siitä samaisesta kuvasta jonkun jutun, joka oltais poistettu tähystyksessä MUTTA kun se soitti jollekii polvispesialistille, ni se oli sitä mieltä ettei sitä USKALLA tähystää, koska siinä on riski että ne kivut menee pahemmiksi.

Sitten se määräs Mobic-nimistä lääkettä. Ja jossain vaiheessa voi tulla pitkiäkin aikoja kun voi olla ilman mitään kipulääkkeitä kun polvi asettuu.

Eli loppuelämä kipujen kanssa ja kokeilla vähän väliä eri nappeja, että mitkä auttaa...

vierailija
Jos tehtäisiin megatutkimus kaikista polvi polven päällä- istujista, kuinka monelta heitä on täytynyt vaihtaa niveliä? Tiedän montakin, mutta eipä siitä uutisoida - olis kai kirurgitkin pian työtä vailla?

Miten ne sun jalat sais pysymään erillään, istuessa? Tai älä istu ollenkaan:)

vierailija
Kerroitko tuonkin niille läkäreille ja muille?
Tässä perusasioita, enää 3 päivää näkyy.
Eihän siinä suoraan tuntoaistia mainittu, mutta muut perusasiat tuli hyvin esille. Ehdottomasti kannattaa katsoa se... enkä ala toistamaan, mitä. Tuossa artikkelissa samaa:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2425320/Rise-Animals-David-Attenborough-explores-evolution-vertebrates.html
Hadrocodium oli ihan uusi asia mulle.

vierailija
Ootkos yhtään nukkunut?
Tarja Stenbergin varmaan tunnetkin jo, vai mitä? On ollut monesti telkkarissa ja lehdissä, koska on tutkinut unettomuutta yms.

Pakkohan sun on nukkua, vaikka sitten 3 tunnin pätkissä, ettei käy kuin pörssimeklarille ---vai mikä se on, joka ei voi nukkua ollenkaan, kun täytyy tietää, miten se pörssi käyttäytyy milloinkin. Nuorena kuolevat kaikki, mut ei se asia tuolla ollut, ossain dokumentissa tais olla?

alkuper...
Ei mobic auta kipuun ollenkaan, ei edes 2tbl päivässä auta ja nyt on alkanu toinen jalka kipuilla todella omituisesti. Lonkassa tuntuu vihlovaa kipua ja yhtäkkiä hirvee kipu menee kuin kipuaaltona koko jalan läpi jalkapohjaan asti. Ja monena päivänä vasen polvi on tuntunu siltä kuin se olis tulessa. Tähän asti oikee polvi on ollut se pahin ongelma. Mut molempien polvien kipuihin auttaa ku laittaa lämpöpeiton täysille ja kietoo sen polvien ympärille. Yöllä nukkumisen tekee vaikeeks se että jos nukahtaakin ni herää siihen ku lonkkaa vihlasee. Eräs lähipiiriin kuuluva ihminen on koko polviongelman ajan sanonu että katotaanhan vaan ni lopulta rupee toinenkii jalka menemään hajalle koska sen mielestä varon oikeeta jalkaa. Kuitenkii viimesimmät 4 lääkäriä on sanonu ja kirjottanu tietoihin että kävelen normaalisti. Enkä omasta mielestä varo tota jalkaa.

Pitäs varmaan ens viikolla soitella tk:seen ku alkaa taas yöuniin vaikuttaa paljonkin nää kivut. Tällä hetkellä valvomista takana 2 yötä putkeen. Erikoissairaanhoidon puolelle ei tuu enää aikoja polven takii mut osaako tk:n lääkäri sanoa että mikä vasemmassa, ennen täysin kivuttomassa polvessa on? Vai pitäsköhän jättää soittopyyntö sille fysiatrille jonka luona oon käyny... Se onneks kirjotti asunnonhakuun lausunnon että saan sellasen kämpän johon ei mee portaita tai sit hissillisestä talosta. Helpottaa varmaan aika paljon, nykyisessä talossa on monet pitkät portaat ylös...

alkuper
Molemmissa jaloissa on jatkuvasti kipuja. Oikeessa polvessa koskee ulkosyrjälle, vasemmassa polvessa polven eteen mut tuntuu ku koko polvilumpio olis puristuksissa ja monta kertaa päivässä tuntuu kuin se olis tulessa. Muutama päivä sitten oikee polvi meinas pettää portaissa, sain kuitenkii pysyttyä siten etten lentäny niissä. Toissa iltana oli hieman haastavaa mennä saunaan ku ei olis oikein kummallakaan jalalla kärsiny nousta lauteille. :eek:

Tässä en oo taas viikkoon nukkunu ku tyyliin 3-5tuntia vuorokaudessa.

2viikon päästä tod.näk helpottaa polvikivut ainakii vähän ku ei tarvihe enää portaita kävellä.

Mä alan olla lopussa näiden kipujen kanssa. Kokoajan joka päivä koskee. Eilen löysin jostain kaappien kätköistä orudisgeeliä ja laitoin molempiin jalkoihin, ei mitään vaikutusta. Lämpöpeitto on tähän mennessä ainoa keksintö ikinä joka on auttanu oik.polven kipuihin mut se hajos, enkä oo löytäny vielä uutta tilalle. Mut vasemman jalan kipuihin en oo vieläkään apua löytäny. Tulikuumalla vedelläkään ei oo kumpaankaan polveen enää mitään vaikutusta.

Yhelle tietylle lääkärille on tulossa kai lähiaikoina aika, mutta mitä jos se taas nostaa kädet pystyyn ja sanoo että "en osaa auttaa, mutta yritä pärjätä." Mitä se sanoo siihen jos sanon etten enää pärjää kipujen kanssa? En enää jaksa joka päivä vuodesta toiseen noita kipuja!

Mä en oo tän kuun aikana tehny oikeeta ruokaa ku pari kertaa. Mietin aina olkkarissa että vähän olis nälkä, mut helpompi vaan istua yhessä kohti koska ku seisoo ni vas.polvessa se kipu tulee polvilumpion alapuolelle jonnekii sinne sisälle. Tuntuu ku se polvi vähintään räjähtäis!

vierailija
Hyvin jaksaa,kun on pakko.Itse olen valvonut kaikkien kolmen lapsen takia n.5v.jokaisesta.Ja todella pahimmillaan 5 viikon jaksoja ilman sekunninkaan yö-unta välillä.Silti hoitanut perheen/kodin/työn yms..Nyt saa onneksi jo nukuttua jo yleensä.Kivuista ei toki tarvi kärsiä,lääkäriin-vahvempaa kipulääkettä..

vierailija
Hyvin jaksaa,kun on pakko.Itse olen valvonut kaikkien kolmen lapsen takia n.5v.jokaisesta.Ja todella pahimmillaan 5 viikon jaksoja ilman sekunninkaan yö-unta välillä.Silti hoitanut perheen/kodin/työn yms..Nyt saa onneksi jo nukuttua jo yleensä.Kivuista ei toki tarvi kärsiä,lääkäriin-vahvempaa kipulääkettä..
Sekunnin unia et edes huomaisi mutta varttitunnin unilla on todistetusti merkitystä, kun ne eivät jää ainokaisiksi - syvään uneen on päästävä, mutta sen estää esimerkiksi alkoholi.

vierailija
Noin sanoo nekin joilta on suoli leikattu pois. Olisi ollut parempi etsiä syy kipuihin ensin.

Yhteistyössä