3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Moromoiii!

Vähän jääny tänne kirjoittelu, pahoittelut:oops:

Tervetuloa Zaron3 ja Tsinuliini!
Jos tahotte tuonne listalle, niin laittakaa seuraavaan viestiin laskettu aika ja muuta mitä haluatte siihen näkyviin, niin päivitän. (y)

Perätila
Serkkuseni synnytti ihan pari kuuta sitten esikoisensa perä eellä ja hyvin meni vaikka se vähän kestikin:)

Mitäs itelle?
Noh, sain viimein ja vihdoin laitettua kelan rahahakemukset menemään, eli äippäraha ja lapsilisä vaavalle. Kylläpä olinki osannu vitkutella sen kanssa.:whistle:
Äitiysloman aloitan virallisesti 17.8, mutta tässähän mää oon himassa jo nyt:D

Tässä on bebe minun käsitykseni mukaan kääntynyt pää alaspäin, mutta liikuskelee vielä toisinaan sen verran, että on hieman poikittainkin tuolla, nopeasti silti sitten vaihtaa takasin kun tajuaa ettei mahukkaan jumppaamaan siinä asennossa.:LOL:

Supistuksia tulee edelleen ja harmi kyllä aiheuttavat aikamoisia jomotuksia alakertaan ja Hippu on onnistunut keksimään, että kohdunsuuta on muuten vaan kiva runnoa tekemällä oikein voimakkaita venytyksiä.:mad:
Aikalailla tuntuu ku olis jo ihan loppuviimesillä menossa, vaikkei ookkaan. No sentään liitoskivut hellitti kun tyypin asento vaihtui, kuten muistelinkin käyvän.

Käytiin tänään sitten mustikkametässä kyykkimässä ja saatiinkin tosi kiva saalis. Ei siis lähdetty mitään pakkasia täyttelemään, vaan ihan testi reissu ja pikkupurkeilla liikenteessä oltiin.
Itse jaksoin sormin kerätä sellasen reilu 0,5l purkin täyteen. Hippu nyt ei sitä kyykkimistä ja haaraseisonta/kumara asentoa arvostanut, mutta ite olin ihan tohkeissani:p
Harjotussupistuksia ja pientä selkäkireyttä siitä sain, mutta on toi mustikkapiirakka vaan nii nannaa, että ei haittaa(y):D

Reilu viikon päästä olis neuvola jossa aion pyytää lääkärille pääsyä vielä ennen sitä rutiini lekurikäyntiä. Haluisin vähän varmistaa tuota kohdunsuun tilannetta omalla lääkärilläni, kun silloin muutama viikko sitten oli jo pari senttiä auki ja pehmeän olonen. Että jos on muutosta tapahtunut kypsymisen suhteen, niin lupaan ottaa aivan iisisti, kun nyt oon menny vähän omien fiilisten mukaan tässä.:notworthy: Mutta toivotaan että tilanne ois sama vieläkin(y)

Tääl poksuis ens viikolla rv30..uskomatonta, mä en vaan tajua kuin tää aika on menny. Oon varmaan ihan ulapalla sitte ku synnytys alkaa, että nytkö tän kuuluu jo vai tulla:ROFLMAO::ROFLMAO:

Kivaa viikonloppua kaikille! Ja toivottavasti kelit alkas pikkuhiljaa suosimaan enempi.:love:

Viipulainen ja Hippu 29+1
 
Hellurei ja moromoii!:)
Oikein hyvää elokuun alkua kaikille!

Täällä poksui kympit taas ja toivonmukaan viimeisen kerran, alan olla lievästi sanottuna kypsä raskaana oloon.:D

Täällä starttaa vika lomaviikko lapsilla, sitten esikoinen aloittaa ekan luokan ja tyttö eskarin, mun vauvat:love:
Tulevan viikon ovat isällään, joten mie pääsen ostamaan pojalle koulukamoja ja molemmille vaatteita arkea varten, sitä rahanmenon määrää taas.:p

Täällä alkaa hissuksiin pieni pesänrakennusvimma iskeä, kävin ostamassa ihan juuriharjankin tulevaa varten.:D
Tiistaina olis viimein se neuvola ja yksin menen tälläkertaa, että voin rauhassa ilman miehen panikointia vuodattaa olotilat ja pyytää lekurille aikaa, mies kun vetää ihan överiksi taas kaiken muuten, jos kuuntelee mun liitoskipu/supistus/limatulppaepäily marinat, sitoo mut lepoliinoihin sänkyyn varmaan loppuajaks.:ROFLMAO:
Mutta tuun sitte neuvolakuulumiset kertomaan tiistaina.(y)

Täällä vaivaa raskausdementia, mites muilla?
Unohdan asioita tuon tuosta, toisinaan unohdan vastata ääneenkin jos minulle puhutaan tai jotain kysytään, ajattelen siis vastauksen päässäni ja sitten en tajua avata suutani, noloa.:LOL::notworthy:

Ja tosiaan, ihan kypsä tähän raskauteen, haluisin jo päästä synnyttämään. Siis toki vasta kun on viikot hyvät, mutta haluaisin että se aika tulis jo nopeesti.
Ei voi oikeen enään mitään tehdä ilman että siitä tekemisestä tulee joko paikat kipeiksi tai supistelee ja vihaan maata laakereillani, pää lahoaa tosissaan niinä päivinä kun pakotan itseni ottamaan löhöilyn kannalta koko päivän.:confused:

Mites on muiden kesä mennyt?
Mulla itsellä alkaa äitiysloma 2vk päästä, hurjaa sekin minusta. En vaan jotenkin sisäistä, että ihan oikeesti vauva tulloo, vaikka ei tuota mahaa ja sen asukkia voi olla noteeraamatta mitenkään hetkeäkään...kai mie uskon sitte vasta ku tämä toukkanen on sylissä ja yritän saada miehen lopettamaan itkemisen.:giggle:

Vaan juu, eipä tämän kummempaa, samaa samaa oikeastaan täällä. :)

Viipulainen ja Hippu 30+3
 
Täällä menossa kesäloman viimeinen viikko. Ensi viikolla paluu sorvin ääreen eskariopeksi. Esikoisella alkaa 1.-luokka ja poika 4v. jatkaa tutussa päiväkotiryhmässä. Kesällä on tehty pieniä reissuja Suomessa. Mitään kovin ihmeellistä en ole jaksanut ja paha olo vei voimat 7.-10. raskausviikolla tosi tehokkaasti. Onneksi nyt on ollut jo helpompaa. Nt-ultraan vielä 10 päivää aikaa.

11+4
 
Mammi, innon täyteisiä työpäiviä sinne, meillä kuopus aloittaa ensi viikolla eskarin ja on kovin ylpeänä uudesta tittelistään eskarilaisena. :) Samaan rytäkkää esikoinen aloittaa koulun, hirmuisesti poikaa jo jännättää. :)

Täällä oli neuvolapäivä tänään.
Kaikki erittäin hyvin pallerolla ja on nyt kääntynyt raivotarjontaan ja painunut syvälle lantioon, minkä kyllä olen ihan todennut itsekkin kun paine on aikamoinen. :D
Supistuksien vuoksi terkka kehoitti soittamaan tk-lääkärille aikaa tälle tai ensiviikolle, että nähdään onko siitä kuukauden takaisesta tilanne muuttunut ja jos on, niin mietitään lisäkäyntejä. :)

Viipulainen ja Hippu 30+5
 
Moikka! (y) Mulla alkoi vihdoin kesäloma. Loman perään jään heti äitiyslomalle. Jo niitä onkin odotettu! Loma alkoi niinkin kivasti, että sain sen aloittaa siivoamalla kodin katosta lattiaan kun meillä oli alkuviikosta ikkunaremontti. Jessus tuota pölyn määrää :eek:

Mulla olisi ollut ensi maanantaina neuvola-aika, mutta siirrettiinki se jo heti eiliselle, kun jalat ja sormet on aivan turvoksissa ja painoakin tuli yhtäkkiä ihan reippaasti. Kaikki kuitenkin ok.

Neuvolan vaaka oli jopa 1,5kg armollisempi kuin kotivaaka o_OPainonnousu +607g/vko, yhteensä 4,3kg. Sinänsä ei paljoa ole tullut. Sain ohjeistuksen miten toimia, jos alkaa ilmenemään enemmän raskausmyrkytyksen oireita. Sf mitattiin eilen ensimmäisen kerran ollen 24cm, tyyppi oli suotuisassa asennossa kun ei sattunut eikä kiristänyt :D Sykkeet oli 130-140 välistä hevosenlaukkaa.

Ensi viikolla mennään rv27+ neuvolalääkärille, jossa ultrataan mm. tyypin asento. Samaten kontrolloidaan tuota hemoglobiinia, kun on nyt ihan reippaasti laskenut (alussa 135, rv22+ 125 ja nyt 115). Pakko myöntää, että tämä raskaus on ollut henkisesti ja fyysisesti raskain ja tuleva synnytys pelottaa ajatuksena. Sektioon mennään varmuudella ellei tyyppi itse käänny ajoissa, vielä tuntuu viihtyvän istuskellen ja poikittain.

Mitä kaikille kuuluu? Meillä esikoinen menee tiistaina 2. luokalle ja kuopus 1. luokalle, kovin odottavat jo :love: Itselläni pesänrakennusviettiä edelleen aika pahana, ongelmana vain että olisi paljon tekemistä sisällä sekä ulkona enkä tiedä mistä aloittaisin :whistle:

heidip* ja nyymi rv26+3
 
Hyvää kuuluu! :)

Eilen oli "vähän" hankala päivä mahan kanssa (no joo oikeesti olin ihan valmis räjäyttää koko kaupungin), mutta tänään ihan hyvä olo taas. :)

Muksut kotiutui tänään reissusta, piti tulla jo eilen, mutta siirtyi tälle päivälle kun matka sieltä mökiltä kestää 5h ja olivat olleet vesipuistoilemassa koko päivän isänsä kanssa.
Kylläpä oli ikävä ja ihanaa kun ovat nyt kotona, niin ei ajatusketkaan pyöri oman navan ympärillä koko ajan. :D

Viikot suhaa hirveää vauhtia vaan ohi. Mulla alkaa äippäloma ihan kohta virallisesti. :eek:

Pesänrakennusvietti ois aikamoinen, mutta onneksi tää helle on himmannut tekemistä aika hyvin, mutta jahka tää ilmasto viilenee ni mua ei pysäytä mikään:LOL:

Hipulla tosiaan oli eilen selvästi treeni päivä. Sitä melskettä kesti putkeen melkein vuorokauden ja taukoja piti ehkä 20min kerrallaan ja taas jatkui riehuminen, ei ollut kovin kivaa itselle kyllä.
Mutta tänään on ollut toooosi hissuksiin. Liikuskellut on ihan normaalin rajoissa, mutta eilisen jälkeen tuntuu taivaalliselta.:D

Kohta se arki alkaa taas ni saa vähän rakennetta päiviin, on tää lomailu aina niin mahtavaa, mutta ihan kiva päästä aikatauluihinkin mukaan taas. :)

Ja niih, katoin miten noi tulevat neuvola käynnit menee, niin jos mulla kävis tuuri, niin nuo kaksi mitkä varattiin (lääkäri rv35 ja neuvola rv37) olis ainoat mille ehtii...miten niin elättelen toiveita siitä että tää haluaisi syntyä ennen laskettua.:D:D
Viimeks oli tytöstäki niin, että varattiin rv38 käynnillä aika rv40, mutta en mää sinne sit päässy mahan kanssa, vaan vaihettiin aika sitte kotikäynniksi vauvan tarkastusta varten. :love:
Toivossa on hyvä elää...

Eipä siis ihmeempää tänne, ens viikolla varailen sen lekuriajan paikkojen tsekkaamista varten. Tuun sitte ilmotteleen mikä tilanne sen suhteen on. :)

Viipulainen ja Hippu 31+2
 
Sunnuntaita

Voi hurja teillä jo äippälomat alkaa Viippulainen ja heidip! Aika menee siivillä!

Täällä alkoi arki töiden ja päiväkodin kanssa. Rakenneultrassakin käytiin ja jälleen poikalupaus saatiin. Herra c on siis herra c oikeastikkin ja mulla kohdalleen osuva nimimerkkikin

Liikkeet tuntuu, mutta muuten raskaus menee vielä piilossa ja vaivattomasti. Kaikki muu vie nyt niin paljon mun huomiota että välistä vieläkin unohtuu koko homma, neuvolassa olen käynyt vaan yhden kerran th.lla ja yhden lekurissa, seuraavakäynti reilun kuukauden päästä, mutta ei sielläkään ihmeitä viimeksi ollut, hemppa alhaallaniinkuin aina ja rautaa vedän koko raskauden nassuun, painoa tullut 2kg, rr 106/60,sykkeet 152 <3Mutta nyt alkaa iltasatu puuhat joten voikaa hyvin ja nauttikaa kesästä

Poikien äippä ja herra c 20+4
 
Ensimmäinen arkiviikko hoidettu kunnialla. :)
Poika on ollut tosi reipas ekaluokkalainen kovasta jännittämisestä huolimatta ja tänään kulki ensi kertaa ihan yksin kouluun ja koulusta kotiin omasta pyynnöstään, mutta toki hormoonipommi äidin soittaa tarvitsi aina matkojen aikana. ;)

Tytön eskarikin tosiaan alkoi ja matkaa tarhalle ja takasin kertyy ainakin kilsa ees taas, eli pari kilsaa kävelyä ja jäätävät ylämäet molempiin suuntiin mennessä, ei oikein kohtu oo tykänny tästä ja keskiviikosta lähtien saanu "nauttia" aikamoisista supistus maratoneista, ihan kipeitäkin rupeamia iskenyt. :confused:
Maanantaina on lääkärille aika tarkistukseen, yritän vaan toivoa että mitään järisyttävää ei ole tapahtunut tuolla värkissä, koska sitten en kyllä tiedä miten tuon tytön toimitan eskariin aamuisin, jos tulee jotain kieltolistaa.(n) Ois kyllä ihan pyllystä:poop::ninja:

Mutta muuten ihan jees. Vauva on porautunut todella alas ja sukkapuikkokivut kuuluvat toki settiin. Hiisi että tekee nannaa:D
Voi ku tää haluis jo 6vk päästä ulos:whistle::LOL:

Mies oli taas niin hämmentynyt, kun sanoin, että 8vk laskettuun. Ensin oli ihan "nii, nii kyllä on joo" kunnes sanoin "nii siis tasan 2kk, tai jos mulle onni osuu ni esimerkiks vaan 1,5kk".
"MITÄ?! Eihän toi voi pitää paikkaansa...siis oikeesti vai?!":ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Raukka, tosihan se on että ku sanoo viikkoina, tuntuu pidemmältä ku jos kuukausina puhuu:geek::giggle:

No juu, maanantaina alkaa mammaloma, pitäs kai jotenki asennoituu siihen että vauvalle jutut valmiiks, tai jos ees ne kotiutumis vaatteet sais hommattuu ni olisin toosi ylpee itestäni.:p

Eipä kummosempia, eilen tosiaan poksui ja palailen sitte niitä lääkärikuulumisia kertomaan maanantaina. (y)

Poikienäipälle onnea poikalupauksesta!!!!!:love:

Viipulainen ja Hippu 32+1
 
Poikien äippä onnittelut poikalupauksesta! Kyllä sullakin sujahtaa nuo viikot ihan silmissä :love:

Kävin siellä lääkärissä torstaina, edellisestä käynnistä siis vain viikko. Paino oli noussut reilu 800g ja terveydenhoitaja siitä koitti huomautella. Mutta koska kokonaispainoa tullut vain 5kg niin ei huolta. Hb oli noussut ilman rautalääkitystä ja muutenkin kaikki mitat ja käyrät standardien mukaisia (y)
Nyymi oli melkein raivotarjonnassa, mutta turhan ylhäällä eli pääsee vielä monesti kääntyilemään. Nyt oli sykerössä tuolla, ihmekään kun liikkeitä tulee vähän joka paikkaan :ROFLMAO: Todennäköisesti asentoa tullaan vielä myöhemmin ultraamaan. Lääkäri kysyi meiltä, että saatiinko ultrassa tietää kumpi tulee ja kerrottiin sitten kätilön arvaus. Kun kysyttiin hänen mielipidettään niin totesi ettei kerro, kun ei luottaisi tuohonkaan. Eli meille on nyt sitten ilmeisesti povattu kumpaakin ja loppuun saakka saadaan jännätä :ninja:

Koulunkäynti alkoi lapsilla odotettua helpommin ja kuopus lauleli ekaa kertaa pitkään aikaan pelkästä onnesta (mikäli kukaan muistaa historiaa kiusaamisesta ni tuo on meillä iso asia).

Meillä on ilmeisesti mies alkanut jännäämään lapsensa syntymää tai jotakin. Viikkoja torjunut mun läheisyysyritykset ja uppoutunut omiin juttuihinsa. Viikonloppuna sitten tilanne kärjistyi kun tahtoi kaksin lähteä kaverinsa kanssa ulos vaikka piti olla parisuhdeviikonloppu. Eilen pakotin miehen puhumaan ja puhuttiin asioista tuntikausia. Lupasi, että muuttaa käyttäytymistään mutta tiedä sitten. Itse olen aivan poikki tähän tilanteeseen - toivon kuitenkin että pitää lupauksensa. Aika näyttää.

Jaahas, ei tuo kouluun lähtö tänään sujukaan ongelmitta joten paimentamaan tässä välissä isompia. Ihania ja aurinkoisia päiviä kaikille!

heidip* ja nyymi rv27+5
 
Heissan täältä räkälandiasta!

Mulle iski lentsu ja se on aina aiemmin ollu startti mun synnytyksiin. :D Tosin toivon, että tälläkertaa välttyisin, ihan ei hotsittais puolikuolleena alottaa taas sitä hommaa, flunssat ku tunnetusti kestää ja kestää. :confused:

Täällä olot ja systeemit aika samalla tolalla. Supistelee yms. kivaa pientä ja limatulppaa kaiketi irtoilee kiitos tän jatkuvan niistämisen ja yskän. Hippuki porautunu lähtökuoppiin ja oikeestaan toivon että siellä pysyis, vaikka kipeetä tekee kun lantion hermot huutaa hoosiannaa.

Arki startannu ihan suht hyvin. Pojalla oli eilen ja toissapäivänä tappelu luokkakaverinsa kanssa, mitkä selvitettiin heti ja tänään ovatkin pojat olleet kuin ylimmät ystävykset ja poika oli leikkimässä heillä pari tuntia koulun jälkeen. Mä en vaan pääse samalle aaltopituudelle poikien kanssa, mikä logiikka on ensin ottaa mittaa toisistaan ihan urakalla niin että molemmilla on naamat mustelmilla ja sit ollaan kavereita.:eek::LOL: Mutta siis toki oon iloinen, että näin kävi. Mies lohdutti, että hänen parhaat kaverisuhteensa, jotka on edelleen voimissaan on alkaneet ihan samalla tavalla aikanaan.o_O(y):giggle:
Pojat:love:

Täällä ois enään siis 3vk ja Hippu ois täysiaikainen...ja mitä mä oon saanu aikaan?? No on pojalle kotiutumisvaatteet, siinäpä mun effortti. :D

Ehkä mä ehin.

Mulla oli tosiaan taas ylimääränen lekuriki tk:ssa supistusten takia, mutta mulle osu täys untamo, joka ei tienny yhtään mistään mitään. Paikalle tuli toinen lääkäri, joka ei antanut yhtään sen selvempää vastausta paikkojen tilanteesta, sanoi ainoastaan, että hötöä on ja lepäät. OK!(y)

No viikon päästä rv35 on neuvolalekuri, joskohan hän osais kertoa tarkemmin missä mennään vai onks mun paikat jotenki maagisesti kuroutuneet takas kiinni.:D
Ei mua enään tässä vaiheessa jännitä mitä nää supistukset paikoille tekee siinä mielessä, mutta olis kyllä sen puolesta kiva tietää jotain osviittaa, että jos sattuu synnytys lähtee käyntiin tässä (ihan omin avuin siis), niin tietää lähtötilanteen ja osaa varautua sen mukaan synnärille lähtöön. Kun onhan se eri juttu jos paikat on kiinni ku että on jo avautunu parille kolmelle sormelle...karsii hieman aikaa siitä avautumisesta kuitenkin ja kun edellinen synnytys kesti vaan sen 4h. ;)

Eipäs kummoista, mammaloma alkanut ja life is good...lentusta huolimatta. :)

Mitäs muille kuuluu? :)

Viipulainen ja Hippu 33+6 (huomenna poksuu):love:
 
Joko viipulainen kävit neuvolalääkärissä? Missä muut ja kuulumiset? Kuumeilijoissakin oli perustettu jo uusi 3. kuumeilevien ketju :)

Flunssa yrittää kovin puskea päälle täälläkin. Mies on kovilla mun kanssa, sanoi etten ole menkkojenkaan aikana ollut näin kamala. Silti tuo pysyy rinnalla vaikka äksyilenki. Kipuja on vähän väliä, kun nyymi vaihtelee asentoa. Viime viikolla olin kolme päivää tosi kipeä ja sitten muljahti. Jalkojen krampitki on alkaneet jo ja ne vaikeuttaa nukahtamista. Muuten ei ole sen erikoisempaa.

Eilen täytettiin miehen kanssa synnyttäjän esitietolomake toiveineen. Tytön nimi on pitkään ollut jo päätettynä, mutta nyt haluaisin väliin vielä yhden nimen - sen jolla mummu kutsu mua pienenä. Pojan nimi onkin sitten hankalampi, mutta onneksi tässä on aikaa pohtia ja eiköhän me päästä yhteisymmärrykseen. Ensi viikolla seuraava neuvolakäynti.

heidip* & nyymi rv30+0 :love:
 
Mieki huomasin sen uuden ketjun. :)

Huomenna ois neuvolalääkäri, saa nähä mitä havaintoja tekeepi. :D

Mä alan olla kyllä niin kurkkuani myöten täynnä raskaana olemista, että toivottavasti minimies haluis syntyä ennen laskettua. :D

huomenna poksuu rv35 ja alotan vadelmanlehtiteen litkimisen. :)
Tänään suihkun jälkeen tuli melkeen tunnin verran aika napakoita ja hieman kipeää tekeviä supistuksiakin. Saas nähdä mitä tää bebe meinaa. :)

Viipulainen ja Hippu 34+6
 
Sunnuntai ehtoota :)

Jokos Viipulaislla on vauva sylissä? Kyllä se aika vaan juoksee hurjaa vauhtia :)

Heidip.lläkin on jo vikat kymmenen viikkoa käynnissä.

(.) Viikkoja 25+3 kasassa, töitä, päiväkotia ja harrastuksia meidän elämä edelleen, joten ihan hirveiästi ei ole uutta kerrottavaa :)
Tasainen ja samanmoinen raskaus tämä kuin edellisetkin, oudon samanlaisia itseasiassa kaikki. Nyt on alkanut masukin jo näkyä ja sitä mukaan kyselyt uudesta tulokkaasta niin naapurustossa kuin työpaikallakin. Äippälomaan 10 viikkoa vielä jäljellä joten kyllä tässä vielä kerkeää selitelläkkin :)

Onnea ja paljon tsemppiä teille sinne niille viime metreille ja voimia synnytykseen!
 
Heipsanssaa! :)

Ei oo vaava vielä tullu, mutta alkaa olla hyvää oiretta siitä ettei varmaan kauhean kauan tarvis ootella.
Veristä limatulppaa irtoillu ja eilen enempi ja aikamoisia jomotuksia tulee. Pesinki eilen sitte näijen siivittämänä vauvan kotiutumis vaatteet ja latasin kameran. :D

Miehelle en mitää näistä ennakoivista oo sanonu ku herra varmaan sekoaisi, ku faktahan on se että tässä voi silti mennä aikaa useita päiviä tai vaikka laskettuunki. :)

Ens viikolla täällä ois täysaikanen vaava. :)

Viipulainen ja Hippu 36+3
 
Heissan! Joko ollaan saatu kolmosia maailmaan? Mitä kuuluu kaikille? :love:

Täällä olisi sitten ens kuussa laskettuaika o_O Lyhyesti viime viikkojen kuulumisia: Jalkakrampit tulee ja menee, välillä tekee päivisinkin niin kipeetä etten pysty edes kävellä. Harjoitussupistuksiakin tulee paljon siihen nähden, että aiemmissa ei tullut yhtään ennen tositoimia. Hermot on edelleen riekaleina, ihanat hormonit! Viikko sitten olin neuvolassa, kaikki ok. Viikon päästä taas neuvola ja seuraavan viikon tiistaina sitten ultra ja lääkäri, sillä tyypin asennosta ei ole saatu selkoa - pää ei ainakaan ole alhaalla. Liikkeet tuntuu edelleen joka paikkaan :ninja:
Vauvaa varten tarvitsee tehdä enää pieniä hankintoja. Kastepäiväkin on jo päätetty ja pappi varattu hyvissä ajoin, kun osuu juurikin välipäiville loppuvuoteen. Tuttu pappi oli tyytyväinen, että oltiin jo ajoissa liikenteessä, kun tuo on muutenkin vuoden kiireisintä aikaa :)

heidip* & Nyymi rv34+1
 
Heissan kaikille, niinku tosi pitkästä aikaa! Ei auta, kohta se on mentävä synnyttämään tyyppi ulos, huomenna poksuu 39 ja ihan on kanssa kypsät oltavat ja sairaalakassia hipelöin vähän väliä malttamattomana ;). Viipulaisellakin näyttää olevan tositoimet ihan nurkan takana, kun tulppaakin jo vuotaa pois! Tosi paljon voimia koitokseen! Ite oon pari kertaa käyny nyt akupunktiossakin jos vaikka sais vauvaan vauhtia. Ja kyllä se vaan suppareita aikaan sai, ja ihan kivuliaitakin. Keskiviikkona sänkyyn mennessä jo ajattelin et jokohan tää nyt alkaa kun ihan sykkyrään sai mennä siitä jomotuksesta :). Mutta ei, ei vielä. Tosin mä odottelen kyllä sitä maagista poksahdusta et vedet menee ensin, niinkuin meni silloin kakkosestakin. Häpyluu ja oikeastaan ihan joka paikka on niin kipeet että nukkuminen on lähinnä ontuvaa selviytymistä aina seuraavaan päivään mutta vähän lohduttaa että ehkä se siskojensa tapaan tulee jo pian :). Mutta nyt pienelle aamukävelylle (vaappumaan holtittomasti). Hyvää viikonloppua kaikille <3
 
Tervehdys mammat!

Aika kulkee siivillä ja meillä eletään vielä täysillä arkea täällä joten vapaata aikaa kirjoittamiseen on vähän, pahoitelut pitkistä hiljaisuuksista! Viikoja kasassa 28+2 ja mammalomaan aikaa 6 viikkoa :) Olo veläkin oudon hyvä joten treenaan edelleen lenkkiä ja salia normaaliin tapaan. Siitä saa kummasti voimaa jaksaa töissä ja kotona vilikoiden kanssa.

Mites Viipulainen? Joko on vauva maailmassa?

Samoin Sonay?

Syksy on alkanut ja ruska on tosi kaunis! Iltaisin on taas ihanaa poltella kynttilöitä kotona <3 Meidän peheen uusi hitti on metsäretkeily ja tänäänkin laitetaan saappaat jalkaan ja suunnataan ihastelemaan luontoa :)

Mukavaa viikonloppua ja onnea tuleviin synnytyksiiin ja nautinnollisia hetkiä siihen ihanaan akaan kun saa vauan ekaa kertaa syliin <3 Sitä täälläkin jo odotellaan.

pokien äippä ja herra c28+2
 
Iltaa! :)

Kasassa vielä, laskettu aika ensi torstaina ja oon niin totaali kypsä tähän raskauteen.:D Kivut on infernaalisia joten moodi on aika mitään sanomaton ja tekisi meili täräyttää turpaan jokaista, joka keksii laukoa sen kuuluisan lauseen "Nautit nyt vaan kun huomiota vaatii vaan kaksi isoa lasta ja yöt ei katkea tunnin välein." :mad:
Jaa niin, en edes muista millon oisin nukkunu oikeesti sikeästi yöni kun joko särkee, pitää kääntää kylkeä mikä vie ikuisuuden, pitää käydä vessassa, on levottomat jalat, kuuma ja hiki, häiriintyneitä unia...että mieluumin heräilisin ihan vaan pelkkään vauvan öninään, tsekkaisin vaipan ja tuikkaisin tissin suuhun ja jatkaisin tyytyväisenä uniani.:p:LOL:

Viimeyönä itseasiassa meinasin täräyttää miestä turpaan.:whistle:
Näin siis unta, jossa hän oli sekaisin ku seinäkello jostain mömmöistä (olin kattonu just ennen nukkumaan menoa Brakin badin jakson mikä selittää oudon ja järjenvastasen unen) ja mä siinä unessa olin aivan totaalisen raivon vallassa ja aioin siinä tinttasta miestä köniin, mutta heräsinki ja en heti tajunnu mikä on totta, joten heristelin siinä sitte unenpöpperössä nyrkkiä istuultaan, kunnes tajusin mitä oikein tapahtuu.:LOL::LOL:

Aamulla kerroin miehelle, että hällä kävi tuuri, ois voinu herätä päivään silmä mustana, raukka oli ihan pihalla monta tuntia, että miksi ihmeessä mä sellasia unia oikeen nään ku ei hän ees alkoholia käytä.:giggle: Totesin, että se on tää loppuraskaus, johonkihan se turhautuminen on kanavoitava;);)

No ei, pian tää odotus on ohi vaikka yli meniski.
Kaikki on valmiina vauvalle viimeinkin, joten eipä tarvii ressata niitäkään.
Mä tuun tänne ilmotteleen seuraavaksi ne vauvauutiset.:love:

Viipulainen ja Hippu 39+3
 
Juu ei tässä paljo öistään nauti.. Viime yön saldo kolme tuntia. Sen lisäks mulle puhkes ihan jäätävä räkätauti, kuumetta ei oo mutta muutoin on kyllä jyrätty olo. Ja en tiedä haluaisinkokaa nyt synnyttää kun kunto on tämä. Masentavaa.. Koti on kuin pommin jäljiltä, pyykkikaappi pursuaa, mies on ylityöllistetty sekä leipätyössään että kotona ja muut lapset hoitaa ite ittensä. Tosiaan hyvä äiti olo :-(. Kiva jättää tää kaikki paska muiden hoidettavaks ku itelle tulee lähtö. En vaan jaksa nyt tehdä mitään
 

Yhteistyössä