*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Onpas ketju hiljentynyt hirveästi! Missäs kaikki luuraavat?

Omaa napaa sen verran, että neuvolalääkärissä ultratessa löytyi yksi tyyppi ja todella vahva syke. Lääkärin mukaan km-riski on enää todella pieni :) Viikkoja kohdun koon perusteella 8 (kuukautisten mukaan 8+5).

:attn: Päivitin tämän ketjun listan nyt viimeisen kerran omalta osaltani. Jos joku tahtoo/viitsii uuden ketjun perustaa niin neuvon kyllä mielelläni koodien yms. kanssa. Toivotan kaikille keväisiä plussatuulia! :attn:

heidip* & nyymi rv7+6
 
heidip Ihania uutisia :heart: Kaikkea hyvää!

Kiiltokuva mä niin tiedän..tsemppiä!

Mä en tällä hetkellä edes tiedä mikä kiertopäivä on menossa ja ajattelin etten laskekaan. Muistelen, että katsoin joskus että "viikonloppuna kun tulee vieraita" olis hedelmällisimmät hetket eli ennen perjantaina sitten varmaan hempeillään.

Mulla on jotenkin kauhea stressi nyt päällä kaikesta muusta, joten tätä projektia ei oikein ehdi edes ajatella joka päivä. Mutta ehkäpä niitä tuloksia voi tulla vaikka randomistikin paukuttais :D
 
Heidip onpa varmasti helepotus kuulla tuommosta :) Hui ne on aina nuo viikot ennen np-ultraa niin jänniä.. Mie täällä varmaan hengailen, mutta en taija alakaa hostaamaan ko en aina ehi tehä konneella ees niitä oikeasti pakollisia, niin en viitti ottaa vastuulleni päivityshommiakaan. Ehkä sitte ko tuo vauva on isompi. Tai toivottavasti mieki olen sitte jo siellä toisella puolen... :)

Mie vasta sanoin tuolla himotestaajissa vissin etten oo valamis luopuun yöimetyksistä vielä. Vähentäminen tosin on kiinnostanu ko itellä on välillä selekä tosi kipeä ko tullee nukahettua niin että vauveli syö. No tuossa yhtenä yönä sitte annoin sille kokkeeksi tuttia ja sehän tyyty siihen ja jatko unia!!! Söi ehkä vain pari kertaa sinä yönä. No tilanne on kehittyny niin että viime yöltä mulla on muistikuva että oon tarjonnu pari kertaa tuttia ja sitte oliki jo aamu! Ei syöny siis kertaakaan :O

Ja mie tietenki heti tikuttaan ovista... :) Vaan ei kai tämä vielä oo plussa?


Vaan on tämä kauheaa, heti ko yhen yön on vauva imemättä niin eka mikä on mielessä on että tuliskohan ovis?!?!!? :LOL: Niin ko jostain oon lukenu että ovis voi tulla vaikka heti ko tullee yks pitempi imetystauko.... :ashamed:

No ihan sama, tännään mie kellistän ukkelin enihau :)
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
Pupelaattori. Mulla meni käytännössä 2vk kun poika jätti itse yösyötöt et tuli se ovis ilmeisesti koska siitä meni vajaat 2vk ku tuli ne ekat menkat. Ja kun se kierto palautui niin satunnaiset yöimut ei heilauttaneet.
Mäkän en halunnu imetystä lopettaa koska mitään takuuta vauvasta se ei olisi tuonut. Päinvastoin olis vituttanu kahta enemmän jos sit tuleekin menetys. Joten meillä poika (kesällä 2v) imee tissiä edelleen. Jos maitoa ei tuu (on tiukassa ja tulee vähemmän ) niin sit olen "tuttina" ;) Mekin on nukuttu vieretysten alusta asti. Jostain muuten luin et jo pelkkä läheisyys perhepedissä voi viestiä kropalle että hormonit ei kantsi palautua :D. Siks kai se mullakin vei näin kauan et edes kierto alkoi ;)
 
Tammityttö osuit asian ytimeen! Se vitutus olis aivan kauhea jos olis turhaan lopettanu imettämisen. Mullaki on aikomus imettää siihen saakka että ite vierottautuu. Mikä siinä yösyöntien poisjäämisessä oikein oli se oviksia palauttava juttu..? Vai onko se vaan että tullee oikeasti pitempi tauko jos on koko yön syömättä? Ihan pikkusen olen koittanu lukea millä mahollisesti vois edesauttaa kierron käynnistymistä (ja käsittääkseni tarvitaan estrogeeniä tähän) niin jo useassa lähteessä oon hokassu d-vitamiinin ja oikeat rasvahapot. Ne auttais ilmeisesti sen estrogeenin valamistuksessa. Mielenkiintonen tämäki asia. Ko vaan olis aikaa perehtyä kunnolla :D Siehän käytit jotaki, sitä vehnistä vai?
 
Pupelaattori. Yöllä erittyy eniten sitä prolaktiinia joka vaikuttaa maidon tuloon. Ja prola estää normaalin Hormonitoiminnan aika tehokkaasti joten estrot on matalalla eikä ovistakaan tuu. Toki tää on hyvin yksilöllistä. Tuleehan jotku raskaaksi täysimetysaikaankin. Tosin paljon vaikuttaa myös se heruukö öisin oikeesri vai onks vain tutina :)

Just kirjoitin tonne hätähousuihin noista tropeista :) vehnistä en oo käyttäny mut muita öljyjä kyllä.
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Olen yrittänyt olla tämän kierron ilman isompaa kuumeilua ja yrittämistä. Ovulaation kuitenki sain hyvin kiinni testeillä, ei tarvinnut tikutella kuin pari päivää.

Nyt sitte ois dpo 6, oireita päätin olla tutkailematta, kun aina on ollut olevinaan vaikka mitä :D Vielä kun pystyisi olemaan testailematta turhan aikaisin =)

Mutta kivasti on täällä plussia ropissut, lämpimät onnittelut :heart:
 
Tuulentavoittelija kiva ko sieki oot vielä täällä :) Aattelitko ens viikolla testailla?

Kiehinen, missä on Kiehinen? Tuuhan kertoon joko on kierukat heitetty nurkkaan ja kunnolla alettu yrittään ;)

Tammityttö mie nostan sulle nyt hattua ja esitän pienen kiitoksen. Sie tiiät tästä aihealueesta niiiiiiin paljon ja mie arvostan kyllä tosi paljon sitä että viittit käyttää aikaa ja vastailla (välillä vähän typeriinki) kysymyksiin :) Elikkä kiitos ja kumarrus :flower: Toivottavasti sulla mennee tämä ootus hyvin :heart:

ON eilen ovistestissä oli taas aika paljon väriä ja tännään taas melekein blankko!? Mie jouvun kohta ostaan nuita isomman nivaskan ja alakaa ihan oikeasti seuraamaan että onko näin että mulla joka toinen päivä vaan turahtaa tuota luteinisoivaa. Kummallista. Ja eilen illalla jomotteli oikealta, aattelin että vois olla muniksessa, mutta koska en tunnista omia oviskipuilujani niin saattohan se olla suoliki pierua tekemässä. Mutta tosiaan se jomottelu oli samassa kohtaa useamman tunnin ajan niin että välillä loppu ja taas vähän jomotti ja silleen. Ja tietenki pöllyytettiin sohovaa illalla.. Eli ei mittään uutta sitte kuitenkaan. Plääh.

E: Kääk, tuli kaverilta tarjous että päästäs tosi edullisesti tunturiin pääsiäiseksi.. Tai siis joo, lähetäänki, mutta mie taas ekana aattelin että enhän mie siellä voi testailla mittään ja todennäkösesti jää peitotki heiluttelematta... Äh nyt pittää koittaa saaha semmonen positiivinen lomamoodi päälle!! :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Pupelaattori . Mä tein yli 80 ovisestiä on/off ennenku ne menkat alko, kyllästyin ku viivat ei muuttunu muutaku just edes takas :D. Sitähän sanotaam että usein eka kierto synnytyksen jälkeen on ovuloimaton. Mutta en sitte tiiä.
Ja kiitos mielelläni minä :). Mä olen tän 14v "lapsettomuuden" aikana ehtiny lukea jos ja mitä.. liikaakin ja olen käyny sen imetyksen tuki-kurssin :) Mutta sit ku on kyse vaik omasta kierrosta tai muusta niin oon ihan höperö :D
 
Moikkelis kuumeilijoille, täällä pääsiäisen kunniaksi olen noitaillut kaikkien piinalijoiden hyväksi ja toivottavasti siitä olisi hyötyäkin sitten. Eli kovasti plussatuulia kaikille! :)

Tuumasin tulla pikaisesti kertomaan oman navan kuulumiset kun käytiin nt-ultrassa viime keskiviikkona. Yksi vauva löytyi ja kaikki asukilla hyvin. Miehellä meni ihan pasmat sekaisin vauvan näkemisestä ja kun kotiin päästiin itki hymyssäsuin tunnin. :heart:
Mitä nyt kahdesta raskaudesta olen voinut jo todeta piirteiden periytymisen näkyvän jo tässä vaiheessa, niin vauvalla näyttäisi olevan miehen kaunis nenänmuoto. :)

Liikkeet on myös alkaneet ja niistä saa nauttia muutaman kerran päivässä, erityisesti jos olen sortunut sokeriövereihin. :D

Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!:flower:

Viipulainen ja Hippu 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Tuulentavoittelija, olen näkevinäni tuossa viimisimmässä kuvassa jotain hailuraa viivaa? En saa zoomattua pikkukuvaa niin siitä vaikea sanoa kännykän näytöltä :) Täytyy tulla huomenna taas kurkkimaan vahvistuuko.

Onnea Viipulaiselle hyvistä ultra kuulumisista ja hienoista viikoista <3

Tulkaahan plussattuanne kolmatta tekevien ketjuun odotuspuolelle, siellä on ihan hirveän hiljaista!
 
Ihana kuulla raskautuneiden kuulumisia :heart: Mä oon niin huono tulkitsemaan noita viivoja, vissiin harjotuksen puutetta. Tänään kun lähdin töihin, niin mies jäi katselemaan Toisenlaiset äidit-ohjelmaa ja se ilme mikä sillä oli kun näki vauvan syntymän :heart: Ehkä mulla sittenkin on vielä toivoa :ashamed: Ens viikolla aattelin ottaa ohimennen puheeksi meen ehkäsyn, eli nyt kun kierukka "vanhenee" niin otetaanko toinen vai kokeillaanko jotain muuta. Jos siinä sitten selviäis mikä tämän hetkinen fiilis miehellä.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa loma. Onneksi on taas arki!!! Täällä on kyllä hiljentyny ko kaikki pötkiny tuonne oottajiin. Sinänsä ihan hyvä asia :D

Tuulentavoittelija kyllä mieki olen näkevinäni tuossa kuivassa jotaki?! Joko oot testannu uusiksi?

Tammityttö huoh, joo täytyy varautua että tästä tullee pitkä urakka...

Porkkana alakaa tuntuun että teillä siellä ootuspuolella on varmala jo vauvat sylissä ennenku täältä sinne keritään... :)

Mollimilla jaiks! Ja hei kattokaa yhessä niitä ykkösen ja kakkosen kuvia ko ne oli ihan vastasyntyneitä! Minun mies näyttää herkistyvän aina ko näkkee niitä laitoskuvia.. :)

Mie olin tässä taas livenä näkevinäni jotaki, mutta ko tarkemmin kattoo niin siinä taitaa näkyä semmonen valakonen viivanpaikka. Ainaki livenä.


Omanapa huoh! Oltiin reissussa tosiaan pääsiäinen ja mulla oli lauantaina aivan kauhea olo! Siksi mie nyt oikeastaan teinki tuon r-testin. Siis oikein etova olo koko päivän ja kaupassa ko kävin niin piti oikein pysähtyä hyllyjen välliin hengittelemään syvvään ettei vaan tuu oksut. Sunnuntaina ei taas ollu mittään. Ovistikkujaki oon päässy uittaan (!!jee!!) ja ne on ollu taas sitä siksakkia että joka toinen päivä lähes blankko ja joka toinen päivä aika tumma viiva. Hitto. Vaan eiköhän ne kuitenki vaikka kessään mennessä ne menkat ala ko selevästi jotaki tapahtuu. Niin ja tuli suolasenhimoki takasin!!! Sitä ei oo ollu miesmuistiin :) Maistupa sipsit hyvältä ko oikein teki mieli :)
 
Tein eilen digin, selvästi siinä sanottiin, että ei raskaana, joten menkkoja odottelen ja niiden kyllä piti jo alkaakin. Ja menkkajomotteluja jo onkin kyllä ollut. Tein nyt kuitenkin aamusella vielä testin, noihin one stepeihin tulee aina näköjään tuommosia suttuja :confused: En tiedä näkyykö koneella, mutta livenä näky

 
No niin munkin mielestä :) Käväisin ostamassa Pregcheckejä, niin siihen tuli kyllä minun mielestä selvempi viiva ja muutaman tunnin pidätyksellä vain. Olo on toiveikas, vaikka tiedän kyllä, että ei tässä vielä kannata onnesta hihkua (no aina vähän voi hihkua :D )

 
Tuulentavoittelija, mun mielestä tossa vikassa kuvassa on jo ihan selvä haamu. Ei tarvi käännellä puhelinta tai siristellä!! Mitäs testi tänään sanoo? :)

Pupelaattorinkin tikussa näkyy jotain!

Mie kävin tiistaina varhaisultrassa ja sielläkin näkyi :D Pieni herne siellä oli ruskuaispusseineen ja sykkeineen, täsmäsi kivasti oviksen kanssa viikot. Mutta neuvolassa mennään paria päivää edellä menkoista laskien eli tänään rv 7+0 :)
 

Yhteistyössä