<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Huomenta!


Nyt olis uudet lisäilty listoille, kurkatkaas ja korjailkaas tietoja jotka heittävät häränpyllyä :attn:

Tervetuloa vielä kaikille ja kovasti onnea odotukseen :hug:

Oireista oli juttua.. Mulla naama on koko ajan rasvainen, nälkä tulee helposti ja suuta kuivaa koko ajan. Lisäksi uutena oireena tällä viikolla on nännien grande arkuus |O Suihkukin tekee kipeää. Edellisissä odotuksissa kummassakain olen oksentanut kerran aamukahvit ulos, KM:ssä tätä ei ollut, joten odotan tuota oiretta kuin kuuta taivaalta :D Menkkamaiset kivut vatsalla ovat jo historiaa, seuraavia oireita odotellen siis.. Itkupilliys tuttua täälläkin :ashamed:

Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, jotenkin ei vaan huvita vielä... Mikä on se viimeinen aika jollonka pitää varailla, tietääkö joku?



Tästä odotuksesta tietää hyvin pieni piiri, te täällä, kaksi kaveriani sekä tuo "syyllinen" tähän onnelliseen olotilaan. Muille en kerrokaan mieluummin ikinä :D

Väsymys taitaa kaikota nyt vähäksi aikaa, kun aloitin syömään MultiVitaa (ei A-vitamiinia, eikös tämä valmiste olekin sallittu? )
Koko reissu meni silmät puoliummessa ajomatkojen osalta, oli ERITTÄIN vaikea pysytellä hereillä tuo 1000km :kieh:

Mukavaa päivää kaikille, täällä sataa, joten hyvä päivä hoitaa loman takia rästiinjäänyt viikkosiivous :wave: :wave:
 
Täällä myös toukokuussa poksahtava (mikäli raskaus tällä kertaa menee loppuun asti) uusi odottaja! :wave:

Takana tm kesäkuussa -09, joten pieni pelko tulee varmasti vierellä kulkemaan ainakin ekaan ultraan asti. :/


Testattu eilen, kp 33/26-30. Onko tuo muuten teiän mielestä liian haalea? :ashamed: Kun mietin jo kaikkea mahdollista ja varmaan mahdotontakin... mm. kohdunulkoista ja ties mitä...

Oireita löytyy pientä kuvotusta, etenkin vatsa tyhjänä, repäisykipuja sekä väsymystä. Neuvolaan en ole vielä ottanu yhteyttä, menkoista laskettuna nyt ois kait rv 5+0 jos oikein laskin.
Me ei kerrota raskaudesta IRL ennen ekaa ultraa, se on meillä aina ollu "periaatteena". Kolmonen siis oisi tulossa, jos vaan kaikki hyvin menee. :)
Niin ja synnärinä oisi PKKS, törmätäänköhän Varanikki jossain vaiheessa Tikkamäellä? :D
 
Kyllä tämäkin nyt uskaltautuu tänne pinoon, tein eilen apteekin oman raskaustestin päiväpissasta ja paljon selvempi plussa kuin ClearBluella silloin sunnuntaina aamupissasta.

Meillä siis hoidoilla aikaan saatu raskaus, ja ultraa suosittelivat Väestöliitosta rv:lle 7 koska meille siirrettiin kaksi hyvin etenevää alkiota. Soitin omaan Keskussairaalaan ja sieltä sain "varhaisultra" ajan rv10+2 vasta, joten varasin kuitenkin vielä yksityiselle ajan tuonne rv 7+2... Päähän tässä hajoaisi jos pitäisi 15.10 asti murehtia onko mahassa yksi, kaksi vai ei yhtään sykettä.

LA on tällä hetkellä 8.5.2010 ja synnyttämään mennään (toivottavasti) K-PKS:ään. Ensimmäinen/set siis tulossa.

Täällä myös pientä öklötystä havaittavissa, menee helposti ohi makoilemalla ja jotain raikasta syömällä. Rinnat on kyllä arat, mutta ihan ok, saa nukkuma- asennon valittua... :LOL:
Yks mikä mua kans "huolettaa" on painon nousu, sillä mulla ylipainoa ennestään jo n. 10-15 kg ja mielellään ei saisi paino nousta (mulla SUURI sukurasite diabetekseen, sekä äidillä että siskolla on jo...) Sokerirasitukseen joudun siis ihan varmasti (millä viikoilla se muutten tehdään?). Kuinka hanakasti ne neuvolassa tarttuu tuohon painoasiaan? En ole ihan kamalan herkkänahkainen tuon painon kanssa, mutta jos pahaa oloa enemmänkin tulee ja siihen helpottaa 2 tunnin välein syöminen niin takulla paino nousee.

Liikuntaa pitäisi kans ottaa enemmän kuvioihin mukaan, meillä lapsettomuuden syynä siis mun TODELLA paha endo ja kärsin koko kesän päivittäisistä JÄRKYTTÄVISTÄ endokivuista ja söin särkylääkkeitä (lyrica, panacod, burana/litalgin) maksimi annostuksella... (Alkion siirtoa vartenhan lääkkeet täytyi lopettaa hyvissä ajoin, panadolia on luvattu ottaa jos ihan kamala kipeäksi tulee) ja sen takia liikunta on jäänyt nyt todella minimiin. Tämä raskaus on kuitenkin helpottanut kipuja todella paljon ja nyt taas voisi kuvitella aloittavansa jonkun liikuntaharrastuksen.
:ashamed: Tästähän tuli romaani, toivottavasti ette nukahtanut tämän takia (täällä myös kovaa väsymystä ilmassa) :D

Haave & Tauno ja Ansa rv(!)4+0
 
By the way, täällä yksi joka miettii tuota neuvolaan soittamista... Ajattelin tuon ekan ultran jälkeen soittaa (jos siis sieltä mahasta jotain löytyy), mutta milloin viimeistään täytyy neuvolaan soitta/mennä?
 
Adelade, kyllähän tuo ihan selkeä plussa on vaikka ei yhtä tumma kuin toinen! Eli onnea vaan =) Jos mietityttää, niin tee toinen samanlainen testi ja vertaa, et onko tummempi. Jos on, niin raskaushormonin määrä on siis noussut.
Mä en jaksa odottaa sinne toukokuulle!! |O Edellinenkin raskaus meni niin kuoleman hitaasti, et ihan hirvittää pelkkä ajastuskin. Mut jospa tää sit kuitenkin menis nopeemmin, kun on tuo tyär tuossa touhuamassa päivät.

Ihan ku mä oisin jostain kuullut, et neuvola pitää ilmoittautua ennen 4. raskaussuukauden päättymistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:
Adelade, kyllähän tuo ihan selkeä plussa on vaikka ei yhtä tumma kuin toinen! Eli onnea vaan =) Jos mietityttää, niin tee toinen samanlainen testi ja vertaa, et onko tummempi. Jos on, niin raskaushormonin määrä on siis noussut.
Kiitos onnitteluista.
Mie ite asiassa tein tänä aamuna tuolla samanmerkkisellä (aamupissasta, tuo edellinen oli päivällä tehty) eikä se viiva oikeestaan tuon tummempi ollu yhtään.
Sit rupesin miettimään että eikös se hcg-arvo nouse joka toinen päivä, eli pitäis tehdä uusi testi vielä huomenna ja verrata tohon eilen tehtyyn.
 
Adelade, toivottavasti törmäillään :D

Haave, laitoin sullekin listatietoja =) Ansa ja Tauno, ihanat nimet <3

Janskuliini84, no sit ei olekaan kiireitä =) Mut ainakin tuonne 7. jopa 8. viikolle koitan kiduttaa, koska viimeksi tuhruilu alkoi joskus viikolla 6 ja km 9, ja alkion koosta päätelleen menehtynyt noin 7 tai 8 viikolla :(

 
Adelade, mä en kyl kovin innokkaasti nosta lippua noille liuskatesteille... testasin viime viikolla niillä RFSU:n liuskoilla ensin kp26/28 parin tunnin pidättämisen jälkeen päivällä haalean plussan ja seuraavana aamuna kp27/28 aamupissistä puhtaan negan. Mähän olinkin jo sit ihan varma kemiallisesta raskaudesta. Hain sit viel Apteekin oman ja sillä tuli selkee plussa. MUTTA myös samalla testillä seuraavana aamuna taas haaleampi plussa. Mulla nää aamut ei siis ota oikein onnistuakseen. Oon nyt kuitenkin tehnyt viel viikonloppuna kaksi Clearbluen testiä ja toiseen tulikin sit jo paljon vahvempi viiva kuin ensimmäiseen. Eli näin testien suurkuluttajana voi kertoa, et noi testit voi näyttää ihan mitä sattuu :LOL:
 
Onnittelut uusille tulokkaille :heart:
Varanikki: meille tulossa toinen lapsi, joten jos voisit sen tiedon korjata :) Kiitos!

Täällä taistellaan flunssan ja kurkkukivun kourissa, voi blaah. Vähän lämpöäkin ollut, joten otettava nyt tosi rauhallisesti... Takas vällyjen väliin potemaan ja tulen lueskelemaan paremmalla ololla ja ajalla =)
 
Täällä herättiin aamuyöllä kunnon kuvotukseen joka meni vielä onneksi aamupäivällä ohi.Kyllä siinä aamuyön tunteina tuli taas mietittyä, että tätäkö tämä on taas yötäpäivää monta monituista kuukautta!

Me ollaan(tai siis minä) kerrottu jo ystäville ja mun sukulaisille tästä raskaudesta. Tiesivät jo yrityksestä joten odottelivat innolla vauva uutisia. Meillä tosin tärppäs heti eka kierrosta, joten pitkään ei tarvinnut odotella uutisia..
Miehen vanhemmat saavat tietää tästä neljännestä sitten vasta joskus paljon myöhemmin, koska ovat olleet kokoajan vastaan meidän suurperhe ajatuksia. Ovat sitä mieltä että jos perinnön joutuu aikanaan jakaa niin monen lapsen kesken, niin HE ovat tehneet ikänsä turhaan paljon töitä ja eläneet turhaan nuukasti. Omituinen ajatusmaailma, mutta mä en kyllä jaksa enää välittää heidän ajatuksistaan. Mitenkä muilla. Onko omituisia Appivanhempia?

 
Varanikki: googletin ja monessa paikkaa luki, että ensimmäinen neuvolakäynti olisi hyvä olla viikoilla 7-9. Itse ajattelin odotella vielä viikon verran ja soitella neuvolaan, jolloin mulla on 7 viikkoa täynnä. Jotta saa äitiysavustuksen, niin pitää olla käynyt neuvolassa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä..en suosittele siis ketään odottelemaan sinne asti, jos raskaus on itsellä kuitenkin tiedossa.

Haave: todennäköisesti laittavat sokerirasitukseen jo hyvin varhaisessa vaiheessa, jos on ylipainoa ja sukurasitusta. Tietysti joka kerta seuraavat myös neuvollassa sokereita pissasta. Neuvolan suhtautuminen ylipainoon riippuu varmasti paljon neuvolatädistä..monenlaisia kokemuksia olen kuullut. Toivottavasti sulle ei osu kovin tiukkapipoinen täti, ettet joudu turhaan stressaamaan asiasta. :)

Mulla ei edelleenkään ihmeemmin raskausoireita. Tässä vaan toivotaan, että raskaus ei kovin pian alkaisi näkyä, että saa salattua ihmisiltä ainakin siihen asti, kun on ekassa ultrassa käyty. Mä oon niin hoikka, että musta näkee kyllä heti, jos vähänkin kumpua alkaa ilmestyä..voi olla, että toinen raskaus alkaa näkyä vähän aiemmin kuin ensimmäinen, kun on paikat jo valmiiksi venyneet ;)
 
Heippa!!!

Saanko liittyä joukkoonne?
Sain plussan tasan viikko sitten, soitto naistenklinikalta pisti maailman aivan sekaisin, ihanalla tavalla. Meillä on takana lapsettomuutta ja nyt vihdoin koeputkihedelmöityksellä saatiin aikaiseksi plussa. sillon 4+0 oli hcg arvo 160,6 ja eka ultra on tiedossa 16.9 naikkarilla. Neuvolankin varasin jo, jotta sain aamuajan. päästään miehen kanssa sitten yhdessä =)

oireitakin on jo, tisut on kipeät ja hitusen jo turvonneetkin. Oksentaa olen saanut viime viikolal kerran ja jos olen väsynyt niin tulee kyllä huono olo. Yöunet on ihan kadoksissa, heräilen pitkin yötä ja se on raivostuttavaa. Masussa on vaihtelevasti aika lieviä tuntemuksia.

Eli jos listoille pääsen niin, JOS kaikki menee hyvin olisi la 04.05.2010 LS olisi synnäri ja esikoinen tulossa <3

Napsuneiti ja pallero 5+0
 
Heipparallaa tyttäret!

Mieki liittyisin teihin, kun mulla on LA neuvolan mukaan (eli kierron 28. mukaan) 28.4, mutta oman OIKEAN kierron mukaan 3.5.
Ja vaikka LA pysyisikin huhtikuussa, on todennäköisempää se että synnytän toukokuussa :D
Tarrasukkia kovasti kaikille!!!!

buam 5+6
Eli buam - OYS - toinen
 
Hui miten paljon tekstiä yhdessä päivässä :LOL: Tervetuloa uudet ja onnittelut, tässä onkin muistaminen kuka oli kukin, johan meitä onneksi on iso joukko!

Adelade odottelinkin koska tulet tälle puolen, jotenkin arvasin että plussaat! Onnea vielä kovin! Onko tuo testi Mammaksilta, niitä David-merkkisiä? Mä en ainakaan saanu aikasemmassa raskaudessa tuohon testiin kunnollista viivaa, vaikka Predictor näyttikin "kunnollista", vahvaa plussaa. Taisin tehdä sillon yhteensä 7 testiä... :ashamed: Mutta kyllä tuo sulla plussa on.

Täällä edelleen oireetonta oloa, ainoastaan alavatsa pömpöttää hitusen ja mahaa turvottaa pitkin päivää. Muut ei varmaan huomaa mitään mutta vyönreikää löysätään päivää kohti. Rintsikat jättää jo ikävät painaumat, turvoksissa (ja arat)siltäkin seudulta. Jotenkin haluaisin vaan kunnon selviä raskausoireita jotta saisi tästä vähän konkreettisemman...
 
A-L-M kiitos onnitteluista!

Juu sama testi kyseessä...
Tänä aamuna tein uuden testin ja vertasin tohon toissapäiväiseen, ja kyllä se viiva on tummempi nyt. Ei toki vieläkään kontrolliviivan vahvuinen, mut selkeästi tummempi kuin maanantaina tehdyssä.
Seuraavaks käyn kyllä hakemassa jonkun ihan kunnon testin, ja ihan oman mielenrauhani säilyttämiseks teen vielä sen.
Inhottaa kun pelko on läsnä koko ajan, stressaan varmaan koko raskausajan, ensin keskenmenoa ja myöhemmin kaikkea muuta mahdollista ja mahdotonta. :ashamed: :ashamed: Pitäis vaan yrittää ottaa rennosti, helpommin sanottu kuin tehty...

Mukavaa ja rennompaa päivää teille muille! :wave:
 
Minä myös testasin aamulla taas Clearbluella ja kyllä pamahti plussa niin nopeasti että edes kontrolli viiva ei kerennyt mukaan... :LOL: :LOL:
Ihanaa pahoinvointia havaittu täälläkin... Olen niin huono syömään aamuisin (ollut aina), ja lähdin tänäänki kouluun ilman aamupalaa. Voi luoja kun on huono olo! Hissi käy kurkussa vähän väliä... Onneksi nyt klo 11.00 pääsen syömään, toivottavasti helpottaa!

Takaisin sorvin ääreen

Terkuin Haave & Tauno ja Ansa rv 4+1
 
Teretulemasta buam! Laitoin sulle ton 3.5. LA:ksi kun kellään ei sitä päivää vielä ollut ;) Saahan sen muuteltua.

ON nännipippa on sietämätön, ilman PAKSUJA topattuja rintsikoita on turha yrittää olla :D
Pitäis muistaa ostaa vielä tommonen testi.... Kun ne viivat oli mullakin niin hailakoita.
 
Heissan! Mahtuuko vielä tänne pinoon mukaan? =)
Tein maanantaina apteekin raskaustestin ja plussa tuli. Meillä yksi lapsi 09/08 saatu ICSI:llä. Nyt pamahti luomuplussa, joka ei pitänyt lääkäreiden mukaan olla todennäköistä. Olimme juuri käyneet elokuun alussa klinikalla ja sovittu seuraavan hoidon aikataulusta mutta yllätys tuli :heart:
La 3.5. (äitiysneuvola-aikaa en ole vielä varannut, joten la saatu nettilaskurilla).

Kuulumisiin ja kaikille ihanaa vointia! :heart: :heart: :heart:
 
Hellurei ja hellät tunteet :D

Täällä sit ois viikkoja nyt 6+0 :D , mutta voi kun se aika meniski nopeempaa ja pääsis yli sen maagisen 12 viikon, sit kuitenkin saa olla edes hiukan vapaammin.
Kiitos Varanikki lisäyksestä, ja sopii hyvin tuo 3. päivä. Sittenhän se ultrassa varmistuu kunnolla.
Vielä pitää jaksaa sen 3 viikkoa odottaa että pääsee neuvolaan ja samalla ultraan. Täällä mun paikkakunnalla on oma ultra ja ultraavat sit joka kerta kun on neuvola, kiva kun pääsee kurkkimaan sit sinne masuun.
Täällä on tänään ollu taas vähän etova iltapäivä, mutta se meni onneksi ohi. Mutta se mikä mulla on toistuvaa on joka iltainen pääkipu ja heikotus. Mut nää molemmat liittyy kyllä selkeesti siihen että väsyttää tosi paljon. Illat on mulla semmosia että mitään en kyllä voi suuhun laittaa, ei voi syödä mitään kun tulee niin paha olo. Ja eilen sen virheen tein että söin illalla ja heräsin sit puol viis aamulla oksentamaan. :$
Sitten tänään jouduin (pakosta) ajaan kaupungille neljän ruuhkaan ja ensinnäkin meinas mennä hermot siihen hiivatin jonossa kökkimiseen sun muuta ni sit ku pääsin moottoritielle ja sielläkin mentiin sitten mitä sattuu vauhtia ja välliin ei ollenkaan ni tää tyttöpä rupes vollottaan silkasta vi**tuksesa! Ai miten nii hormoonit on sekasin????

Hyvät yöt kaikille ja loistavaa vointia jokaiselle! :heart:

buam
 
Heipä hei :)

Täällä ei muita oireita ole ollu kun väsymys ja tukkaa saa pestä joka päivä.
Ainiin että on hermot kireellä ja itku herkässä. :D Mies ei tykkää tästä yhtään, enkä kyllä minä itsekkään.. :(

Eka neuvola on varattu samalla kun kävin neidin 8kk tarkastuksessa. Aika on tän kuun lopussa. Vitsi että on pitkä aika. Ja siitä sit pari viikkoo niin pääsee jo ultraan ihmettelemään pientä ihmettä.

Kahdelle kaverille oon kertonu. Mutta mummoille ja muille sukulaisille ei oo vielä kerrottu. Kerrotaan sit ultran jälkeen jos pystyy olemaan niin pitkään salaamaan. :)

Ainiin että on hermot kireellä ja itku herkässä. :D Mies ei tykkää tästä yhtään, enkä kyllä minä itsekkään.. :(

Saako nyt jo hommailla vauva tavaraa? :D Oon ostanu toiselle jo kaks pientä bodya. Tiedän että oon ajoissa, mutta kun ei itselleen voi mitään. Sisarusrattaitakin oon katellu jo. :heart:
 
Huomenta,

Hellevi-Irmeli, minäkin varasin 8 kk neuvolan yhteydessä ajan neuvolaan. Meille tulee siis samalla ikäerolla lapset. 15.9 on siis varhaisultra ja 21.9. on neuvola. Esikoinen 4 v: Äiti se neuvola taitaa olla sinusta tosi kiva paikka, kun käyt siellä koko ajan:)

Minäkin taas olen intoutunut katselemaan kaksostenrattaita, Carenan kaksostenmatkarattaat ainakin kiinnostavat. Viimeksi ennen edellistä keskenmenoa ehdimme jo käydä vaunukaupassa katsomassa hintoja jne, jotta osataan säästää rahaa.

Tänään ekan kerran tuntui huonoa oloa. Jippii!!!!

 

Yhteistyössä