<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

marjutti86 mulla oli tossa jokin aika sitten mahatauti ja kun mahassa kiersi oikein kunnolla niin tää maha anto "vähän" kaikupohjaa sille, ihan järjettömän kovalla metelillä kuului, vaikka mahaan sattui ihan älyttömästi ei pokka pitänyt :LOL:

Mä tässä just pohdin, että mun toiveeni on selkeästi kuultu kun muut tuntuu neuvolassa käyvän tämän tästä. Mulla seuraava neuvolakäynti on varattu reilun 3vko:n päähän ja viimeksi kävin siis viikko sitten. Elättelen kovasti toiveita, ettei tarttis enää kertaakaan tuonne neuvolaan mennä :)

Varanikki hakee nyt neuvolakävelyltään kunnon supistukset ja menee puskemaan sen vauvan ulos :) no ei kait, inhaa vaan jos supistelee ja sit ei kuitenkaan mikään etene. Toivottavasti pian pääset tositoimiin :)

Mairalla ihana masu :) itse en oo saanut aikaiseksi pitkään aikaan laittaa masukuvia mihinkään, on niitä onneksi sentään otettu, kun vikaa kertaa näissä hommissa ollaan niin saa sit kuvista haikailla :)

Joo, huomenna olis vielä herättävä töihin ja sitten alkaakin äitiysloma lopulta. Jos jaksaisi siivoilla ensi viikolla, kun talo on taas yksi hävityksen kauhistus. Sit pitäis sitä sairaalakassia ihmetellä, kauhea pohtiminen, et mitä sitä sitten ottaa mukaan. Kirjastossa täytyy käydä lähempänä laskettua aikaa, että on sitten sairaalassa jotain tekemistä, kun tuolla kait on jotain typeriä vierailurajoituksia niin ei sitten ees kukaan siellä käy, kun miehelle sanoin, ettei saa tulla sinne, ettei mee ihan turhaan bensaan rahaa. Muutaman päivän siellä kuitenkin joutuu kärsimään kun sektioon ollaan menossa, onhan siellä toki se vauva seurana, mutta on se kiva silti et on jotain lukemistakin kun aika käy kuitenkin toooodella pitkäksi.

tatomira ja itu 35+5
 
Kävi vähän huvittamaan kun luin äsken vau-kirjan vauvan odotus kirjasesta 37. viikon tekstin.
Tämä on ajankohta, jona kohtu on korkeimmillaan, aivan ylhäällä rintalastan alapuolella. Lapsen ja kohdun paino painavat rintakehää ylöspäin, ja alimmat kylkiluut työntyvät ulospäin. Lohduttaudu sillä, että lapsen pää voi hetkenä minä hyvänsä painua lantioosi, jolloin pystyt hengittämään taas helpommin. Valitettavasti tämä tosin lisää painetta virtsarakkoon, ja voit joutua käymään pissalla usein - monien odottavien äitien mielestä kiusallisenkin usein.

Siis mulla on nyt se maha varmaan ihan ylimmillään, kun jo sukkien jalkaan laitto saa niin hengästymään, että joutuu niiden välillä hetken lepäämään ja puuskuttamaan :D Mutta miten ihmeessä toi paine virtsarakossa voi enää tästä lisääntyä? Mä käyn jo nyt varmaan pari kertaa tunnissa vessassa ja jos joutuisi vielä useemmin käymään, niin eihän sitä voi kohta enää poistua kotoa ollenkaan :)
No mulla ei nää vauvat oo yleensä laskeutunu kunnolla kun vasta synnytyksessä, joten ehkä mä sitten vaan puuskutan loppuun saakka :D
 
zizilisko Mulla vauva on rt ja potkut tuntuu jommalla kummalla puolella kylkeä. Tuossa vähän väliä vilahstaa vauvan jalka tai käsi :D Sittä vähän tuossa ylempänä aina jommalla kummalla puolella tuntuu ja näkyy vauvan pylly, ku se sitäkin punkee vatsanahasta läpi :heart: Käsien ja jalkojen liikkeitä en osaa eritellä, muutenko aina sillon, kun vauva punkee jonnekin lähemmäs nivusia.

meillevauva Täällä kans hirvittää ajatus, että mitä jos synnytys ei käynnistykkään itsestään ja mitä jos tämä menee pitkästikin yli. Itse kun olen niin pieni kokoinen, niin ei kovin paljoa houkuta isoa vauvaa punkea ulos :/

elwi hyvä että sait tietää magneettikuvien tulokset ja ne oli positiiviset. Toivottavasti se teidän vaavi nyt kuitenkin kääntyy edes viime hetkellä, jotta ei tarvis synnyttää perätilavauvaa.

alfonsiina mahtava juttu!! Nyt varmasti jaksaa loppuun asti, kun tietää, että kohta käynnistetään mikäli vaavi ei päätä itsestään tulla ulos :hug:

maira ihana pallo :heart:

varanikki tais mun supparipuhuri tulla edes jollain tasolla perille asti :D Määpäs laitan lisää suppareita tulemaan :whistle:

nappula Iso jaksu hali :hug:

tatomira täällä kans mietinnässä, että mitä kummaa sinne sairaalakassiin pakkais ja mikä kassi se edes mahtais olla :D

Voi hurjaa, tammikuisten pino jo pystyssä! :eek: Kyllä se aika vain rientää, tuntuu hurjalta. Tätä menoohan se on kohta toukokuisten uus pino pystyssä :D ;) jospa sitä lähtis vähän touhuileen, vaikka sitten pyyhkiin niitä pölyjä.. |O

Alisa & Hippu 36+2
 
Örrörr!

Nukuttaa |O

Neuvolakuulumiset pikana ja maate:

Paino -400g/viikko
Rr noussu hitusen, niinko LOPUSSA yleensä :D
pissit puhtaat niinko ennenki
sf +1cm eli 36
ja PÄÄasia, PÄÄ kiinnittynyt tiukkaan!!!! *juhlii* Eli ne viimeöiset vissiin on painellu piän paikalleen, jes! Oon ihan onnessani, nyt ei oo syytä pelätä vedenmenoa.

Juu, tuli otettua matkalta mukaan muutama kipiämpi supistus, mut nää on sit taas epäsäännöllisiä. Jospa Alisa puhkuis näihin rytmin? =)

Joku kyseli vauvan asennosta, tää on silleen miusta katottuna selkä oikeella ja kantapäät vasemmalle kylelle muksien. Kädet tönkää alavasemmalla. Aika pitkään on jo näin ollu.

Muuta en nyt taas saa ittestä irti, eikun jatkellaan odottelua! :wave:

Ainii, Tipsulaki vois laittaa neilikan rintaan tikkikselle mennessä ;)
 
Semmonen "pikkujuttu" vielä et jos joku ottais uuden pinon teon kontoilleen jos minua ei näy sillon kuunvaihteessa? :) Kyllä uskosin että ehdin käydä täällä ilmottautumassa ennen lähtöä, mut olis kiva jos on Varanikillä varanikki :D :D

Tähän mie jumahin, syön täytelakuja ja lihon :ashamed:
 
Moiks..

Omaa persettä ja napaa tääl vaan.. Olo on tämmönen :kieh: :headwall: :D B) :'( =) sekava
Soitin pissi tulokset ja arvot rajalla joten ens viikolla uudestaan jos en pamaha ennen sitä. TOIVOTTAVASTI RÄJÄHÄN LAUANTAINA! B) Huomen pitää muistaa soittaa neuvolaan uus aika kun eivät nyt käynistäneetkään :headwall:
No lähetään anopille ja mies saa koluta joka ikisen ojanpohjan autolla ja saunon hikihatussa, ennen en lähe saunasta kun supistaa :D Tosi ketutus katutus olo kun asennoitu vähän siihen et jos pian joutus käynistykseen.. murr..

Eipäs tänne muuta :wave:
 
Jaksamisia kaikille ja tsemppia käynnistystä odottaville!

Neuvolassa kaikki ennallaan. Verenpaine kohollaan, muttei ole lisää noussut. Painoa tullut nyt 600 g/vk eli ihan ok kun luulin että ois jotain 1,5 kg. On meinaan hieman turvonnut olo... Sormia ja varpaita nakittaa niin täysillä. :/

Vauva ei oo kiinnittynyt eli jos nyt menis vedet (kuten kahdesta aiemmasta on synnytys käynnistynyt) niin pitäis olla vaakatasossa. Seuraava neuvola jo viikon päästä ja toivon, että sitten ois vauva laskeutunut ja ei tarttis huolehtia napanuoran luiskahtamisesta jos vedet taas menee.

On nää viimeset viikot pitkiä. Lapsetkaan ei malttais oottaa.

lypy 36+5
 
hei vaan taas,

37+0 tänään täynnä ja jännitys tiivistyy =) Masu roikkuu jo tosi alhaalla ja närästys vaivaa päivittäin kovasti...kipeitä supistuksia on ollut silloin tällöin jaksottaisesti kolmisen viikkoa.

Onko muilla ollut sellaista tunnetta, että olisi koko ajan se isompi vessahätä kun vauva painaa jonnekin persuksen puolelle? :LOL:
Mulla ei ekasta ollut tällaista mutta esikoinen ei laskeutunutkaan ollenkaan (päättyi keisariin synnytys silloin). Toivon kovasti, että tämä mnerkitsee sitä että vauva on laskeutunut ja kiinnittymässä.

Mulla tapahtui tämän viikon alussa ihme kokonaisvaltainen mielialanmuutos...yhtäkkiä v*tuttaa kaikki koko ajan kovasti :D myös väsymys on lisääntynyt...johtuu ehkä siitä, että nukun tosi huonosti tällä hetkellä. Tai jos nukun hyvin, niin yleensä esikoinen nukkuu huonosti... :headwall:

Hassua, tässä raskaudessa olen "säännöstellyt" suklaan syömistä toisin kuin ekassa raskaudessa mutta painoa näyttää tulevan ihan yhtä paljon silti. Ruokaa en syö kovinkaan paljon sen enempää kuin normaalistikaan mutta silti paino on noussut tasaisesti...nyt jo 15kg. Se taitaa olla vakio..Toivotaan, että lähtee imettäessä yhtä sutjakasti kuin viimeksikin. =)

Onko kellään kokemusta vyöhyketerapiasta raskauden aikana? Olen menossa ko. terapeutille ennen laskettua aikaa. Minulle olisi edellisestä keisarileikkauksesta ja arven repeämisriskistä johtuen edullista, että synnytys käynnistyisi spontaanisti, ja ajattelin hoidolla yrittää varmistaa näin tapahtuvan. Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia vastaavasta hoidosta synnytyksen käynnistämisessä. :flower:

Pakkasin sairaalakassiakin tänään, toivottavasti ei mene ihan kauhean kauaa kun sitä saa käyttää!

Tsemppiä kaikille loppumetreille,

Sibirica, 37+0

 
Taas oli uusia vauvoja syntynyt..Onnea onnea :flower:

Mä luuin et raskausaikana oli pää laho, mut ei se ollu mitään verrattuna tähän lahopäisyyteen :kieh:
Tuntuu, et päivät menee sumussa, tosin hyvässä sellaisessa =)

Tänään käytiin poitsun kanssa neuvolassa punnituksessa ja hyvin oli paino oli lähtenyt nousemaan..Sairaalassahan paino putosi 3495g->3212g ja nyt tänään paino oli 3440g :D

Mullahan oli ongelmia sen maidon nousun kanssa ja parina ekana päivänä sitten annoin pikkasen lisämaitoa ja se auttoi!Poika jaksoi olla rinnalla paremmin ja alkoi vatsakin toimimaan ja pissa tulemaan normaalisti..
Mulle tuli vaan morkkis siitä pullomaidon antamisesta, kun mun äiti painosti koko ajan et kyllä sitä pulloa pitää vältää...
Toisaalta jäi sairaalastakin vähän kakka maku suusun sen imetyksen suhteen, kun yksi ainoa kätilö kyseli ja seurasi miten imetys sujuu..Pari muuta sanoi tyyliin, et et sä apua tarvi kun sulla on ennestään lapsia..puh pah ja pöh sanon mä, ei se mitää vaikuta...
Pojalla on vähän imemisote hukassa, mut toivon että se paranee ajan kuluessa kun tutustutaan toisiimme =)

Mut on tää niin ihanaa aikaa, toisaalta raskasta kun yöt on pari tuntia unta kerrallaan, mut toisaalta tätä pikkuvauva aikaa kestää niin hetken et täytyy nauttia vaikka väsyttää ja vähän kaikki asiat meinaa välillä itkettää..

Mut tsemppiä kaikille loppumetreille!! :hug:

Tirpunen ja pikku-ukko 6pvä :heart:
 
Tää on suoraan sanottuna ihan ahterista! Neuvolassa käyty tänään ja +2kg oli humahtanut viikon aikana. Ei kuitenkaan turvotusta, eikä oikeen voi olla sapuskastakaan kun ei pysty syömään Herra Bonaparten hengatessa niin ylhäällä että hyvä kun yhden leivän saa pysymään sisällä. Neuvolan tyyppi oli itsekin hieman ihmeissään sillä herra tosiaan köllöttelee tuossa ihan kylkiluissa kiinni ja pyysi jopa "vanhemman" kätilön paikalle painoarviota antamaan, kun niin komia on maha. Noh, tällä hetkellä ukko on jotain 3,5kg paikkeilla ja sanoivat että alle 4kg pitäisi olla la:na (eli parin viikon sisällä). Pissassakin oli kuulema proteiinia, tosin epäili että johtui näytteen "niukkuudesta" kun oli kuulema kovin tummaa, eikä muita "oireita" ole. Niin, paitsi tietenkin paineet jotka oli 125/89 :D Eli alapaine oli koholla, tosin mulla on menny joka neuvolassa alapaine ylöspäin, joten eivät huolestuneet.

Itse olen kuitenkin täysin kettuuntunut ja kun ei tuo yksi näytä mitään kiirettä pitävän ulos niin saa nähdä josko ensi viikolla lähettävät jo tutkimuksiin, jos jatkaa kasvuaan. Kyselivät kovin onko isän luusto millainen :LOL: Eli onko isoluinen tai normaalia "rotevampi"... No eihän tuo ole vaan ennemminkin pakkasen jäädyttämä vinkuheinä :D Ei siis Napoleonilla ole näköjään suunnitelmissakaan laskeutua tai kiinnittyä, eli nyt odotellaan mielenkiinnolla meneekö vedet vai alkaako supistella vai meneekö kuinka paljon yliaikaiseksi. Ilmeisesti eivät kuitenkaan kovin paljoa uskalla antaa la:n ylittyä kun herra on kerännyt tuota painoa jo nyt ihan kivasti :D

Tuli nyt taas omaa napaa kovin, anteeksi. Mutta ottaa niin paljon päähän, kun ei pysty edes kaupassa käymään kun hengästyy ja tuntuu että kuolee. Ja tuo painon nousu ottaa niin paljon päähän, että jossei laitokselle jää vähintään 6kg niin mä alan säästämään rasvaimuun sanokoot kuka mitä tahansa! Ottaa päähän :headwall:

Möhvi (tunnetaan myös Möhkönä) ja Herra Bonaparte 38+2
 
emv
Heippa!

Neuvolassa käyty, neito kerännyt kuudessa päivässä painoa lisää 110g eli nyt paino oli 3490g, äippä ja isipoika oli tyytyväisiä. Terhakaksi kehuivat :) Huomenna neiti täyttää jo 3 viikkoa!

Tirpunen: Meijän tyttö sai sairaalassa alkuun pullosta muitten äitien luovuttamaa maitoa kun oli lastenklinikalla ja mä naistenklinikalla. Ja sit kun multa alkoi jatkuvan pumppauksen tuloksena nousta maito, se sai pullosta mun maitoa. Oppi kuitenkin rinnalle hyvin ja nyt on kiva, kun suostuu hyvin syömään sekä rintaa että pullosta. Tosin lisämaitoa ei ole tarvittu, mut se etu diabeteksestä onkin (maitoa tulee vaikka muille jakaa ---> pakkasessa odottaa niitä hetkiä kun isi tai joku muu hoitaa). Rintapumppu piti kiireesti ostaa kotiuduttua, käyttöä on niin paljon et jo sairaalassa suosittelivat sähkökäyttöisen ostoa. Ostettiin Philipsin Avent pumppu, oli tarjouksessa 109e. Harmi et sullekin on niin vahvasti toitotettu sitä et pullomaitoa pitäis välttää, mua ärsyttää aina hirveesti kun äitejä syyllistetään imetykseen liittyen milloin mistäkin tosi herkästi! :kieh: Vaikka sairaalassakin on suhtauduttu asiattomasti kieltämättä. Itse piti etukäteen suhtautua imetykseen siitä lähtökohdasta, et monille diabeetikoille se ei käy ollenkaan omien sokereiden romahtamisen vuoksi. Oon kyllä tosi onnellinen et itsellä se onnistuu! Siitä muutes vielä et mulla kans olo on kovin sumuinen välillä ja miehen kans usein ollaan oltu eri mieltä siitä et mitä kukakin on sanonut mistäkin ja milloin ja mitä on tapahtunut minäkin päivänä. Onneks se jaksaa vaan nauraa mun sekavuudelle! :D

Möhvi: Toivottavasti sulle ei nyt kuitenkaan ois kehittymässä mitään raskausmyrkytystä..kummallista painonnousua tollanen. Höh ja pah.

Lypy: Toivottavasti tyyppi nyt laskeutuis...

Kyyneltenhymy: :hug:

Varanikki: Kiinnittymisonnittelut, jei! :D

Lisää vauvauutisia odottelen!

-emv ja tirpastiina 2viikkoa 6päivää :heart:
 
Alisa No vähän riippuu mistä tykkää, noita makuja on nykyään 2 muutakin kuin tota mansikkaa, on mango ja sit keltainen kiiwi&mangostini. Mä oon vaa juonu tota mansikkaa, ja aamulla voikkareiden kanssa menee hyvin mulla ainakin alas. :D

tänään oli sitten neuvola 37+2, suluissa rv 35+3
paino: 63,1 (62,8)
turvotus + (+) kuluneen viikon aikana etenkin jaloissa ja kasvoissa turvotus lisääntyny huomattavasti.
RR: 109/66 (119/62)
Pissa: Puhdas (puhdas)
hempparia ei mitattu, viimeks 132
sf: 31 (29)
tarjonta: rt (rt)
syke: +126 (130)
liikkeet: ++ (++)

rääpäle ei ollut vielä kiinnittyny, hmps. Se jäi itteeni vähän harmittaa, olis saanu olla jo :D

kaikki siis kunnossa, eikä ollu huolestunu mun päänsäryistä, sano että johtuvat varmaan kun mulla on niska-hartia seutu ihan jumissa. Isäntää patisti hieromaan mua :whistle:

Tänään käyty vähän shoppailee isännän kanssa, ensiks amon lelujen varastomyynnissä josta löyty mukaan siskontytölle vaikka mitä :heart: ittelle ostettiin yks lautapeli ja sit vauvalle purulelu :)
Sitten käytii finlaysonin tehtaanmyymälässä poistattaa hattivatti-muumilakanat :heart: Ja sit käytii ostaa Avatar-elokuva ja kehykset yhelle palapelille ja vauvalle muumikuvalle.
Oli kieltämättä mukavaa kiertää kauppoja isännän kanssa kahestaan :heart:

Tänään on sitten supistellu oikein monen kuukauden edestä, kaikki "kivuttomia" mutta yllättävän tiheällä välillä. Mummo eilen tuumas, että kuitenkin pikkanen päättää vapun (ja meiän 1.kihlajaispäivän) kunniaks syntyy ny vkonloppuna. Itte en kyllä usko että toinen tahtoo vielä ulos :)

Tuoreiden äitien ja vauvojen kuulumisia oli paljon, ihanaa lukea teiän kuulumisia (vaikkakin hieman kateellisena kun saatte jo pidellä pikkasianne :whistle: )

Tinka tervetuloa!

Maira mahtava pallo :heart:

Huomenna meiän isän kanssa pitäs mennä ajeluseuraks, kun lähtee viemään venetraileria meiän siskon ukolle tammisaareen ja sitten sedälle kyläilemään porvoon suuntaan. Siinäpä se aatto meneekin, kenties munkkien ja siman kera myös :whistle: Ja lauantaina sitten mummon, siskon ja siskontytön kanssa grillataan kunnon lihavartaita :p

Mutta jooh, kattoo shokkokokkia, jotta tulis vielä vähän enemmän nälkä? :D

Hyvää vappua kaikille! :)

Miikulainen ja rääpäle 37+2 :heart:
 
Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :flower:

Sibirica olet ilmeisesti (sairalaasta päätellen) jostain päin etelä-Suomea, jos sulla on tiedossa joku hyvä vyöhyketerapeutti kenelle olet menossa niin saa suositella =) Mulla on samanlainen tuo esikoisen synnytys, eli ei missään vaiheessa laskeutunut ja lopulta sitten leikattiin. Tällä viikolla oli sitten synnytystapa-arvio ja lantion magneettikuva ja epäiltyä ahtaumaa ei ollut, joten tätä toista sitten ainakin yritetään alakautta. Henkisesti olen taas sektioon kuitenkin valmistautunut kun tämäkin keikkuu vielä todella korkealla lantiossa (jos siellä kuitenkin on jotain 'piilevää' ahtautta?) Olen myös tuota vyöhyketerapiaa ajatellut kokeilla jos synnytys itsekseen lähtisi käyntiin. Viimeksi tosiaan oli niin yliaikainen, että lopulta käynnisteltiin ja vähän pelottaa, että tässä käy samoin..

täytyy saunaan lähteä

Tsemppiä ja jaksamista kaikille vielä!

miranth ja masu 36+3
 
alfonsiina, ihanaa että nyt on käynnistyspäivä päätetty jos ei pikkunen ennen sitä suostu ulostautumaan. Varmaan antoi voimia viimisille päiville kun tietää ettei tarvii kauaan enään ootella.

Mairalla ihana masu :) .

Tinka :wave: , tervetuloa.

Elwi, ompa hyvä juttu että mahtuu perätilassakin hyvin pikkunen syntymään. Toivotaan nyt kuitenkin jos vaikka vielä yllättäis ja kääntyis.

hentta, mulla masuasukki ihan samalla tavalla masussa kun sullakin ja kaksiosainen kohtu myös.

sibirica, täällä välillä samanlaiset tuntemukset kun sulla. Oonkin nyt miettinyt et onkos jo kiinnittynyt, mut ei se lääkäri mitään sellasta sanonu...

Synnytystapa-arviosta oisin kysässy. Mites muille se on niinku tehty??? Mulla oli tänään se ja kokeili musta vaan kohdunsuun tilanteen ja sanos et kyl tän käyrän mukaan pitäis mahtuu syntyy... vähän nyt jäi epävarma olo siitä.
Sanoi myös että pää tuntuu alhaalla niin onko sitten kiinnittynyt jo??? Itellä onkin ollu viime päivinä sellanen olo että on selvästi laskeutunu alemmas, sf oli sama kun viime neuvolakäynnillä ja eikö yleensä se laskeutuminen pienennä sitä mittaa...

Varanikki, peukut pystyssä että pääsisit nyt tositoimiin!!!

Ompa mukavaa kuulla miten muilla on lähtenyt arki vauvojen kanssa sujumaan!

Selis ja "mötkäle" 35+1
 
miranth, olen menossa ensimmäistä kertaa ensi viikolla Anne Vuotarin vastaanotolle. En ole koskaan aikaisemmin käynyt vyöhyketerapiassa. Voin tulla sitten kertomaan millaista oli :)

Mulla alkoi edellinen synnytys spontaanisti mutta haluan silti varmistaa, että myös tämä alkaa ilman käynnistystä.

palaan ensi viikolla... =)

sibirica
 
No justjust.. Eilen olin neuvolassa ja edelleenkin vauvan asento on rt kysymysmerkillä! Täti ei saanu otetta päästä, veikkasi kuitenkin että olis pää alaspäin mutta olis joka tapauksessa laittanut mut Jorviin tarkastukseen jos ei jo olis ensi viikolle sinne aikaa. Totesi myös että vauva on jo kiinnittynyt, veikkasi että tää vauva olis hieman isompi mitä toi mein 2vee oli syntyessään..
Mut muuten kaikki arvot oli ok. Painoa tullu joku +600g ja sf-mittakin kasvanu 35cm:iin, ku viimeksi kasvua olo puoli senttiä.

Supparit on loppuneet täälläkin tai ainaski ne muka-reippaammat.. Jäämme siis oottamaan synnytystapa-arviointia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Semmonen "pikkujuttu" vielä et jos joku ottais uuden pinon teon kontoilleen jos minua ei näy sillon kuunvaihteessa? :) Kyllä uskosin että ehdin käydä täällä ilmottautumassa ennen lähtöä, mut olis kiva jos on Varanikillä varanikki :D :D

Tähän mie jumahin, syön täytelakuja ja lihon :ashamed:
:attn: :attn: :attn:

Peräänkuulutan vapaaehtoista, vaikkei lähtemisestä oo merkkiäkään :LOL: :LOL:
 
Tee kuten minä ja ota varaslähtö toukokuuhun.. ;)

Äh, karsee olo, turvottaa ja maha-asukki on meuhkannu jo pari tuntia niin et mulle on ihan oikeesti tullu fyysisesti paha olo, eli oksettaa kun se tuuppii koko ajan..Noh, josko se vaikka yrittäis kääntyä.. :)
 
Eli täällä edelleen, hyvää huomenta vaan! :wave:

Kattokaa kuin iso hymy, johtuu siitä et miepäs nukuin viime yön yhellä heräämisellä =) Kävin pissillä, heiluttelin sormia, join piimee ja jatkoin unia seittemään asti jollonka rävähti silimät auki.
Tänään suunnitelmissa laittaa pikkuapina naamajaisasuun ja tehä pottulaatikkoa ja jos ei oo siihen hermot/ voimat loppu niin sit vois tehä viikkosiivouksenki.. Täällä harmaa päivä joten sisällä pysytään.

Jotenki on koko ajan kauhia jano, vaikka eilenkään ei ollu pisseissä mitään vikaa, mikä lie tekeekään.. Vettä vettä vettä.. Ja sit toiseks kun meinaa kuvottaa. Oonkohan vaan hemostunut salaa tosta tulevasta :D

Jep, mut suppareita ootellessa hauskaa walpuria kaikille, syökää paljo simaa ja juokaa monia nakkeja !!!



 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tee kuten minä ja ota varaslähtö toukokuuhun.. ;)

Äh, karsee olo, turvottaa ja maha-asukki on meuhkannu jo pari tuntia niin et mulle on ihan oikeesti tullu fyysisesti paha olo, eli oksettaa kun se tuuppii koko ajan..Noh, josko se vaikka yrittäis kääntyä.. :)
Nokun en jaksais alottaa uutta pinkkaa.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tee kuten minä ja ota varaslähtö toukokuuhun.. ;)

Äh, karsee olo, turvottaa ja maha-asukki on meuhkannu jo pari tuntia niin et mulle on ihan oikeesti tullu fyysisesti paha olo, eli oksettaa kun se tuuppii koko ajan..Noh, josko se vaikka yrittäis kääntyä.. :)
Nokun en jaksais alottaa uutta pinkkaa.. :xmas:
Muahahaa, eli sua vaan laiskottaa...Kyl mä voin jossei sua huvita, ei mulla kait mitää erikoista huomenna ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tee kuten minä ja ota varaslähtö toukokuuhun.. ;)

Äh, karsee olo, turvottaa ja maha-asukki on meuhkannu jo pari tuntia niin et mulle on ihan oikeesti tullu fyysisesti paha olo, eli oksettaa kun se tuuppii koko ajan..Noh, josko se vaikka yrittäis kääntyä.. :)
Nokun en jaksais alottaa uutta pinkkaa.. :xmas:
Muahahaa, eli sua vaan laiskottaa...Kyl mä voin jossei sua huvita, ei mulla kait mitää erikoista huomenna ole.
Joo, laiskottaa :ashamed: Eli anna mennä vaan =) Jos vaikka mulla sit olis kädet täynnä muita hommia, niin on sit joku jolla olis aikaa päivitellä noita vauvaantumisiakin =)

Nyt mää lähen lorvimasta kumminki :D
 

Yhteistyössä