<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Tirpuselle hirmuisesti onnea pojasta! :)

Kai se on pakko uskoo ettei tässä enää mahottoman kauaa mene.. :p
Tiistaina alkais sit synnytysvalmennuskin, mä just nauroin et mä oon rv 38 kun se loppuu, hyvin on ajoissa järjestetty... :D
Tänne ei mitää uutta, mulla tulee edellee päivittäin supistuksia, mut mitäpäs noista kun ei ne mitää muutoksia tee, mä eilen isännälle sanoinkin et mun tuurilla mä oon vielä juhannuksenakin kasassa, kun aattelee et täs on jo pari viikkoa supistellu ilman mitään vaikutusta.. :D
Mua jäi ihan kamalasti vaivaa tolta synnärikäynniltä yks juttu, mulla kun on nääs koko raskausajan päivitelty että onpas sun kohdunsuu ylhäällä kaukana ja takana, niin perjantaina lääkäri alko naureskelee että tulee piukat paikat synnytyksessä jne..Oli musta ehkä vähän jotenkin törkeetä, alkaa nyt ilman mitään sen kummempaa selitystä, sormet mun toosassa naureskelee tollasia, siis tottakai ensisynnyttäjä haluaakin kuulla just tollasia juttuja..Mua alko nyt sit pelottaa koko pirun synnytys, aikasemmin oon vaan aatellu et njoo, ei tässä mitää, nyt saan karmeita kauhukuvia siitä kuinka repeen hanuriin asti ja kaikki menee päin sitä ihteään.. :ashamed: :snotty:
Täytyy varmaan viikon päästä neuvolassa puhua asiasta..

Mutta tämä tästä, tsemppiä kaikille, pitäkää itsestänne ja mahoistanne huolta! :hug:
Mä lähden ruokakauppaan ja alan siivoomaan.. :)

Maira ja temppuemppu 33+6
 
Riikka Mullakin on viikon päästä se synnytystapa-arvio. Kiva tietää mitä vauvelille ja alapäälle kuuluu, vaikka sainhan kyl tietoo viime viikon äitipolikäynnillä. Ainahan se on kiva päästä uudestaan kurkkaamaan. =)

sanzkuli :hug: Onneks enää ei voi olla kauaa, että saat nyytin syliin.

BTL Sulla kyllä vaavit uskollisesti pysyy masussa :D On ne vain sitkeitä kavereita, kun mahtuvat vain sielä siellä olemaan.

MMV Onnittelut prinsessasta!! :heart: :flower: Sulla ollu kyl hurjan vauhdikkaita synnytyksiä :)

Möhvi en osaa sen kummemmin auttaa, mutta jokainen on kyllä sanonu, että kyllä sen sitten tietää, kun niitä "oikeasti" ja kipeästi supistelee. =)

Maira no olipas kommentti lääkäriltä :headwall: Ei tuollasia kyllä tarvis enää tässä vaiheessa päästellä suusta ja ilman mitään sen enempää kommentoimatta :| puhu ihmeessä asiasta neuvolassa, jos sieltä saisit tilanteeseen jotakin järkevää kommenttia. :hug:

Ihana ilma ulkona, kyllä tuosta auringosta saa vain voimaa. B)

Jaksuja kaikille kivuista ja säryistä kärsiville! :hug:
 
Tirpuselle ONNEA ONNEA :flower: !!

Varanikki, köötös :D !

Maira, tosi huippulääkäri...voihan vee noita kommentteja. Miulla myös kohdunsuu ollu molemmissa raskauksissa tosi korkealla ja "takana" ihan viime metreille asti (lyhyt sormiset ei oo ees ylettäneet...). Miulla synnytykset menneet hienosti, tottahan toki repeämiä on tullu mut pieniä yksittäisiä. Tietty yksillöllinen juttu taas...kannattaa jutella neuvolassa.

Möhvi, miusta nuo kuulostaa normi suppareilta. Sit ku niitä kivuliaita alkaa tulemaan ni sen huomaa kyllä ja kun synnytys on käynnissä ni takulla tuntuu :D . Mutta kivun tunteminen ja sietäminen on tietty yksilöllistä....synnärille ja neuvolaanhan saa ja pitää soittaa, jos asia mietityttää! Tsemppiä siullekin!

Aurinkoista päivää ihanaiset B) !

Pilkkuliini ja poijjaat 6vkoa
 
Onnittelut myös muille vauvansa saaneille :flower:
Pikaisesti luin kuulumiset läpi, muttei järki kulje..mitään en muista..
Tsemppihalit myös vielä odottaville :hug: Kyllä ne sieltä tulee..

Nyt sitten vähän synnytyskertomusta..
Eli torstaipäivän siivosin urakalla, imuroin, pesin lattiat ja kylppärin..Vointi oli hyvä koko illan, selkä oli vähän kipeä, mutta ei muuta, vauva oli aika vilkas mahassa..
Mentiin kymmenen jälkeen nukkumaan ja mahassa tuntui pari outoa naksahdusta...nukahdin ja havahduin siihen että jotain valuu housuihin..hetken aikaa istui ja ihmettelin mitäs tämä nyt on :D Vessaa juostessa alkoi lorisemaan kunnolla, siinä vaiheessa ei ollut enää epäilystä mistä on kyse..
Olis pitäny äijän ilme saada nauhalle, ku menin herättämään sen ja sanoin et nyt tuli lähtö :LOL:
Sairaalaan lähdettiin hissukseen..Sairaalassa käyrässä supistuksia piirtyi 2-3 min välein ja tutkimuksessa 3cm auki, sain jäädä synnytyssaliin odottelemaan..Supistukset eivät tuntuneet edes vielä kipeiltä..
3.45 alkoi tuntumaan jo aika pahalta, mutta kätilö ehdotti vielä suihkua..menin "hetkeksi" suihkuun, oli tosin siellä 45min, luulin olleeni n. 20 min :LOL:
4.30 kohdunsuu oli auki 5cm ja yritettiin laittaa kohdunkaulanpuudute, mutta ei ehditty kun kanava hävisi hetkessä...aukesin siis 5cm->10cm ihan hetkessä..
Luomuna sitten meni koko synnytys 9 min kesti ponnistusvaihe..
Synnytyksen kesto veden menosta 5h59min ja supistuksista 4h10min eli aika rytinällä tuli..
Tikkejä tuli muutama, en siis edes revennyt pahasti..kova kokemus oli, mut hyvä on vointi!!

Ainut huolenaihe on tällä hetkellä se, että maito ei ole vielä noussut ja poika on rinnalla jatkuvasti ja tuntuu siltä ettei saa riittävästi maitoa..öisinkin syö tunnin välein, mut täytyy toivoa että alkaa maitoa tulemaan!!
Tai sitten mä olen vaan taas hysteerinen äiti, jolla aika on kullannut muistot imetyksen alun helppoudesta...
Miten muut mammat, onko kaikki lähteny käyntiin hyvin vauvojen kanssa?

tirpunen ja poika :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkuliini:
Maira, tosi huippulääkäri...voihan vee noita kommentteja. Miulla myös kohdunsuu ollu molemmissa raskauksissa tosi korkealla ja "takana" ihan viime metreille asti (lyhyt sormiset ei oo ees ylettäneet...). Miulla synnytykset menneet hienosti, tottahan toki repeämiä on tullu mut pieniä yksittäisiä. Tietty yksillöllinen juttu taas...kannattaa jutella neuvolassa.
Mä arvasin et saan vertaistukee! :D Joo siis tää selitti ne aika kovakouraset sisätutkimuksetkin, lääkäreillä ei meinaa riittää sormissa mitta kun tutkivat suuta... :LOL: Eli jos oon joskus sanonu et olipa kovakouranen niin syy on minussa, ei lääkärissä...Ja näytteenottokin on ollut tosi vaikeeta kun ne ei meinaa nähä sinne kunnolla... :p
 
onnea taas vauvaantuneille! <3

itsekin luulin viime yönä jo, että nyt se lähtö on! laitoin jo kaikki tavaratkin valmiiksi, mutta eipä sitten tarvinnutkaan lähteä.. :/ kun menin nukkumaan, hetki sen jälkeen alkoi todella voimakkaat supistukset, sellaisilla esikoisen paukautin pihalle. :D nousin melkein heti kävelemään, kun makuulla olosta ei tullut enää mitään. supistuksia tuli tasaisesti 4-10min välein, ja joka supistuksella kipu oli aivan mieletöntä, ja selkää poltti. ajattelin,et nyt se on menoa, laitoin siis kaik tavaratki valmiiks, ja ajattelin et pian menen herättämään miehen et soittaa isälleen,e ttä tulee meille katsomaan mickeä, et mein pitää lähteä. kappas; heti kun ajattelin näin tehdä, ei tullut enää kuin kaksi supistusta, ja töks; taas niitä ei missään! :O en olisi ikimaailmassa enää uskonut, et niin vahvatki supistukset vaan loppuu, mutta taas 1,5h kärvistelyn jälkeen niin kävi.. :/ olen itkenyt vaan koko aamun, mä en kertakaikkiaan jaksa enää tätä kipua, tuskaa ja unettomuutta! yritin soittaa neuvolatätilleki, ja selittää, et ihan totta, tää on pakko saada ulos, mä en jaksa enää. mutta eihän se sitä tosissaan ottanu; naurahti vaan sanoen, et kyllä sä silti vauvaa hoitaa jaksat, usko vaan, luonnostaan se tulee. mä en käsitä!! vaikka tiedän että käynnistys on viim. 12.5, kyllä tää aika sinne tuntuu vielä helvetin pitkältä jos nyt oikeesti on niin,että mä en enää saa nukuttua kun alle 2h/yö ym. . :/ jospa mä nyt taas lopetan tän ainaisen valittamisen ainakin tältä erää :D
 
:hug: Voimia kaikille odotuksen loppumetreille!

Meillä menee tosi hyvin neidin kanssa. Maitoa tulee hyvin ja välillä neiti innostuu oikein tankkaamaan ja nukkuu sitten 4-5h päälle. Yleensä heräilee 2-4h:n välein syömään. Pari kertaa päivässä valvoo tunnin kakskin kerrallaan ja kattelee vaan kiltisti ympärilleen. Rauhallinen neiti, joka ei vielä paljoa itke.
Toiset lapset on vauvasta innoissaan, eivätkä malttais antaa toisen nukkua rauhassa vaan käyvät vähän väliä silittelemässä. Mutta eipä tuo neiti siitä välitä, nukkuu tyytyväisenä. :heart: Tottunu vissiin jo mahassa metakkaan. :whistle:
Meillä on siskon kans yhteinen hoitaja lapsilla toukokuun puoleen väliin asti ja nyt saankin olla ihan kahdestaan neitin kanssa kotona, kun yks on koulussa ja muut hoidossa tuossa melkein naapurissa serkkulassa.
Ompelukoneen äänestä neiti näyttää tykkäävän. :D Ompelin tuossa äsken hänelle pienen juhlamekon ja neiti nukkui tyytyväisenä vaunuissa vieressä ja jos meinasi herätä, niin nukahti uudelleen, kun jatkoin ompelemista. On tottunut jo mahassa ompelukoneen ääneen, kun ompelin jatkuvasti tuossa loppuaikana. :p

Nyt kuuluukin sopivasti heräilevän.. :heart:
 
siis todella pitkästä aikaa ajattelin tänne kirjoitellla.... olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja mut en vaan sit ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse.. minulle kuuluupi ihan hyvää raskaus sujunut oikein mukavasti ja massu kasvanut sopivasti:)
Onnea tosi paljon heille jotka jo nyytin saanut syliinsä:) flunssa meinaa kiusata mutta ei onneksi kuumetta ole... kiva on kyllä ajatella et enää 5viikkoa niin nyytti on sylissä... jos ei mene yli ajan:) muta eipä muutako täällä vielä ollaan ja paisutaan:) kaikki arvot ja pissat sun muut olleet normit neuvola käynneissä painoa noussu tasaisesti...
heissuli vei 35+0
 
Tirpuselle paljon onnea ja kiitos kun laitoit synnytystarinaa. Toivottavasti maito nousee pian. Tsemppiä! :)

MetsäMörrinVaimo, kiva kuulla että siellä on alkanut vauva-arki hyvin! :flower:

Maira joo kaikenlaisia lääkäreitä sitä tielle sattuu.. ihan uskomatonta. Kannattaa joo jutella noista peloista seuraavalla neuvolakäynnillä. Se jutteleminen kuitenkin aina auttaa. Tsemppiä sulle!
:hug:

Möhvi mä olen kanssa sitä mieltä että kaipa ne oikeat supistukset sitten vaan tunnistaa.. Mutta tietenkin kannattaa soittaa synnärille jos siltä tuntuu.

Sanzkuli
oho, sielläkin oli sitten jännät paikat viime yönä. Harmi ettet päässyt vielä tositoimiin. Tuollaisten kipujen ja särkyjen kanssa on varmaan tosi inhottava olla. :( :hug: Toivon koko sydämestäni että pääset pian synnyttämään! :flower:

Ihanaa taas kun tuolla paistaa aurinko! Mulla on alkanut nyt tulla vähän sellainen tylsistymisvaihe ensimmäistä kertaa. En oikein tiedä mitä kaikkea sitä keksisi tähän loppuviikoille? Pitäiskö pistää ideapaja pystyyn, eli kertokaahan kaikki vinkkejänne ajankulumiseen. =) Tietenkin eri tilanne niillä, joilla on jo lapsia kotona. Mä tosiaan esikoista odottelen, ja kun mies on päivät pitkät töissä, kämppä on kunnossa tulokasta varten ja muutenkin kaikki valmiina, niin aika todella matelee. Mä heräänkin aamuisin tosi aikaisin.. en vaan osaa loikoilla pitkään sängyssä.

Ihanaa kevätpäivää kaikille!!

AnnaBanana 38+1
 
Ultrassa tänä aamuna käyty ja leikkauspäivä olis sit 18.5. Kaikki oli vauvalla hyvin painoarvio oli 2,8kg. Sukupuolta ei nähty taaskaan no se selviää sit leikkauspäivänä viimeistään. Samalla kävin viimesissä verikokeissa koska mun veriryhmä on rh negatiivinen.

Me tehtiin sit autokaupat perjantaina. Nyt on kunnon tila-auto 7 hengen vw touran.

Mut nyt meen pitkälleen sohvalle ku kuopuskin on päikkäreillä.

baby dream ja masuasukki 36+1
 
baby dreamillä ei sitten oo enää kovin pitkää aikaa. Jotenkin varmaan sillain ihan kiva saada se päivä jolloin "kärsimys" viimeistään loppuu. Meillä tuo eräpäivä tulee ensi viikolla tietoon ja kyllä sitä jo oottaa, et saa senkin kuulla :)

MetsäMörrinVaimolle onnittelut pienestä tytöstä :flower:

Ja jos oon jonkun unohtanut onnitella niin yhteisesti vielä onnittelut kaikille vauvautuineille! Taisi buamkin käydä vauvauutiset kertomassa, joten onnittelut hänellekin :)

tirpuselle kiitoksen synnytyskertomuksesta :) niitä on aina kiva lukea. Ripeää toimintaa on teillä ollut. Toivottavasti se maito pian nousee, että on yksi huoli vähemmän.

Itse olen tuota miettinyt, kun minulla kuopuksen synnytys kesti vain 4h30min että entä jos tämä pikkukaveri lähtee syntymään ennen sovittua sektiopäivää että ehdinkö sairaalaan, kun eikös nuo toisen synnytykset ole yleensä nopeampia? Noh, turha sitä on etukäteen miettiä :)

Itselläni tässä viimeisiä työpäiviä (oikein ahkerointia :LOL: ) kolmena aamuna pitäisi vielä jaksaa töihin nousta. Tosin eipä se arki paljoa muutu senkään jälkeen kun sitten vien kuitenkin lapset hoitoon vielä toukokuun ajan. Kesäkuusta alkaen ovat sitten molemmat kotona.

tatomira ja itu 35+2
 
Tänään neuvolassa käyty.

Pissa puhdas.
Paineet ja vauvan äänet hyvät.
Paino tippunu vähäsen.
turvotustakin pikkusen.
Hemppa taas kunnossa raudan ansiosta.
vauva se edelleen perätilassa kellii siellä, maanantaina sitten saa tietää mitä tapahtuu.

Huomenna joudun maksakokeisiin, kun on kutittanu masua ja käsiä ihan hirmusesti. Toivottavasti ei ois mitään vakavempaa. :/

Niin ja perjantaina alko sitten virallisesti äitiysloma, nyt pitää ottaa rennosti. :) Miehen isäkin oli sille eilen puhelimessa sanonu, että muistathan sitten pitää naisestas hyvää huolta nyt kun ollaan niin loppusuoralla eikä kaikkee jaksa ite tehä. :) Ihana appiukko!

Mulla on alkanu yöllä supistelee, aina muutama kivulias supistus tulee kun menee nukkumaan ja sitten ne loppuu. Hassua, vois nekin loppua kun ei kummiskaan niistä oo mitään hyötyä. :D

Riikka ja pikkuinen 35+1 :heart:
 
Argh, en pysty enää olemaan ajattelematta synnytystä.. Ja täällä kun käyn lukemassa toisten kertomuksia, ei pelota juuri lainkaan. Tulis, olis ja menis.
Viimeiset tarvikkeet on hankittu, nyt on kylpyamme, hoitoalusta, vaippoja, talkkia jne. Itelle ostin yösiteitä, kun kuulemma jälkivuoto voi olla todella runsasta. Eipähän tarvi heti lähettää miestä kaupoille, sais taas niin tarkkaan selittää mitä tarkoitan..

Parvekekalusteita odottelen, laitettiin varaukseen Jyskiin pieni pöytä ja kaks Genova-tuolia. Suunnittelen jo istuskelevani auringon lämmössä vauvan kanssa.

Tsemppiä muillekin kipuileville, mulla on pinna vähän kireenä ku vähän väliä haaruksissa vihloo.

Tsirppi + Tyyppi 38+5
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Meillä ei oikein meinaa lähteä onnellisesti tää arki rullaamaan. Neiti oli jo vuorokauden (pe-la) sinivalossa ja tänään taas joutui uudelleen oltuaan 1,5 vrk kotona. Siellä se lastenosastolla on valoa saamassa ainakin taas vuorokauden. Ei jaksa keskittyä lukemaan teidän juttuja eikä tekemään muutakaan :'(

Johjo & neiti 7vrk

Ps. MetsäMörrinVaimo: Laitan yv:tä kun jaksan. Ootko jo kertonut täällä että oltiin samassa huoneessa synnärillä?
 
Moi,

kylläpäs laittoi kiukuttamaan muakin toi Mairan lääkärin kommentti :kieh: Ei mikään ihme, jos alkoi pelottamaan! Kyllä sais ihminen vähän ajatella, mitä suustaan päästää missäkin tilanteessa. Koita nyt kuitenkin jättää tollaset laukomiset omaan arvoonsa ja ajatella, että itse synnytystilanteessa voi olla ihan toisin. Kyllähän ne paikat muokkautuu vielä niin paljon. Pilkkuliinillahan oli omakohtaista kokemusta vastaavasta tilanteesta ja silti kaikki mennyt hyvin.

Sanzkulin tilanne on myös tosi ikävä. Toivon, että joku ottaisi sut tosissaan..neuvolan asenne ihmetyttää. Musta tuntuu, että sun pitäisi todella nyt päästä jo aikaisemmin käynnistykseen. Sähän oot ihan loppu ennen kuin vauva ehtii syntyä, jos nukut jotain pari tuntia yössä! Kyllä näissä raskauksissa pitäisi ajatella vähän äidinkin jaksamista..miten äiti jaksaa hoitaa vauvaa, jos se on ihan piipussa jo ennen vauvan syntymää?

Tirpuselle
toivotan maidonnousua :hug: Eiköhän se siitä, kun sitkeästi jaksaa yrittää..ja jos ei silti nouse, niin onneksi löytyy vaihtoehtoja, millä ruokkia.

Katsokaas muuten kuka laskettujen aikojen listan ensimmäisenä! :D Ja kuka se täällä vaan edelleen kasvattelee vauvaa mahan sisäpuolella. :whistle: No, sillä asenteella ollaan, että toukokuussa syntyy. Huomenna mulla siis poksuu oikein kunnolla 40 + 0!

Loviisa
 
Loviisa samaa mieltä olen sun kanssa. Monelta muulta olen netissä kuullut, et on päässyt käynnistykseen, kun kertakaikkiaan on ihan loppu, ja vielä esikoista odottaa. Mun pitäisi nytkin jaksaa päivät noiden kahden vanhemman pojan kanssa, ja sitten vielä vauvan kanssa kun syntyy. Suoraan sanoen pelottaa, että onko musta siihen, tuntuu että en jaksa enää edes itsestäni pitää huolta.
 
Kai se lekuri tajus itekki et nyt tais vähä möläyttää kun veti ihan vakavaks ja alko puhuu ihan muita asioita, noh, olkoot... :ashamed:

Johjo
Toivottavasti teillä saatais lopullisesti pikkuinen pian kotiin, koittakaa jaksaa.. :hug:

Jännä kuinka täällä "kasvaa yhteen" palstalaisten kanssa vaikkei naamatusten tunnekkaan, mulla veti pasmat ihan sekaisin kun eräs kesäkuulainen ilmoitti että pieni kulkija ei jaksanut jatkaa matkaansa.. (syntyi siis pirun pienillä viikoilla.. ) Mä en pysty ees kuvittelee mitä siellä käydään nytten lävitte... :(

Mutta joo, mulla on alkanu juilii alapäätä, kai ne on niitä kuuluisia sukkapuikkotuikkauksia tms. eilen illallakin oli niin karseet kivut alakerrassa et oli pakko ottaa paratabsi ennen nukkumaan menoo.. Kaikkee sitä "pääsee" kokemaan raskauden takia.. :)

Loviisa Eikö oo kaveri antanu mitään merkkejä ulos tulemiseen? Aika hassua et niin moni muu on jo jakautunut ja sä vaan pusket eteenpäin.. :)

sanzkuli Koita jaksaa...On varmasti rankkaa.. :hug:

Mä taidan lyllertää jääkaapille.. :ashamed: :whistle:
 
Onnea kovasti vauvan saaneille! :flower:

Noista ennakoivista supistuksista ym tuntemuksista sanoisin, lähinnä, jos niitä ei ole, se ei tarkoita, etteikö vauva voisi syntyä milloin vain. Itelläni meni kaks ekaa raskautta niin, että en tiennyt odotusaikana, mitä ihmettä ne odotusajan supistukset ovat ja normaalilla ajalla syntyi kumpikin. Kolmannessa raskaudessa niitä sitten jo olikin mutta se meni yli kuusi päivää, eli eivät nopeuttaneet hommaa...Neuvolas mul myös sanottiin, että vaik kuinka olis paikat pehmenneet ja auenneet, voi joutuu odottelemaan ja taas vaik ei mitään ois tapahtunut paikoissa, vedet voi vaikka huomenna mennä.. Eli tietää sitten näistä, kaikki ajallaan syntyy...

Sanzkuli: onpas todella ilkeät kivut olleet! Sinun tapauksessasi kyllä ihmettelen, jos ei lähimain jo synny...Todella ikävää, jos neuvolas ei oteta tosissaa, hulluksi sitä tulee noin vähillä unilla.

Itelläni huomenna taas neuvola. Viime viikolla oli lääkäri ja se oli niin hätäinen tarkistus, että huh. Eli en oikeesti tiiä muuta kuin, että ehkä laskeutunut ja raivotarjonnassa on...
Käy kateeksi teitä, joita tutkitaan tarkoin ja annetaan koko ym. arvioitakin, vaikka tosin tiedän, että ne helposti ovat virheellisiäkin.
 
Johjo :hug: Voimia teille! :hug: Toivottavasti alkais nyt jo auttamaan se valohoito pienellä, että saisitte neidin kotiin.

Ja niinkuin Johjo tuolla jo mainitsi, niin oltiin samassa huoneessa synnärillä. =) En siellä vielä osannut yhdistää häntä tuohon nimimerkkiin, mutta nyt kotona ollessa kun luin viestejä, niin tajusin. =)
 
Moiks :wave:

Tänään käytiin miehen kanssa SYPE-polilla, oli oikeen antosa keskustelu kätilön kanssa ja otti kaiken tosi hyvin ja vakavasti mitä juteltiin. Saatiin käydä sit synn.salissa kattelemassa ku miehelle tosiaan ensimmäinen nyytti tulossa. :) Äiti-poli käynti onki sitte vasta 5.5, jos en oo jo jakautunu siihen mennessä.

Tänään pakattiin ensimmäisiä tavaroita (VASTA), muutto on jo viikonloppuna. Onneksi mies ke & to vapaalla niin saa rauhassa pakkailla ja muuttaa sit koko vapun. Perjantaina käy muutaman tunnin päivällä töissä, mutta illan sitte vapaalla. :) Onneksi ei mitään supisteluja tms tullu ku pakattiin tavaroita, mutta kattoo nyt että miten loppuviikko menee. Kätilö tänään naureskelikin, että varmasti lähtee synnytys tällä viikolla käyntiin kun viralliseksi muuttopäiväksi sovittu 1.5 :LOL:

Sosiaalisuus täälläkin vähenemään päin, yhtä parasta kaveria jaksan katella ja omia vanhempia ja miestä. :D

Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, ilmeisesti luotan siihen että muistan sitten kaiken siinä hötäkässä kun synnärille pitää lähteä. :saint: :D No, onneksi on mies joka voi sitten kuskata unohtuneita tavaroita kotoa.

Eipä tässä sen kummempia, Johjolle jaksamisia ja toivotaan, että kohta lähtee arki rullaamaan ilman ongelmia. :hug:

Devili + Kaaleppi (mies keksi hyvän "hellittelynimen" Pikkuselle :heart: ) 37+2
 
emv
Heippa!

Onnea vauvan saaneet! :flower: Missä tässä on semmonen hymiö, joka lähettää lentosuukkoja pienille ihmeille? Semmosen kuitenki tähän kohtaan laittaisin :)

Meillä oli netti poikki useamman päivän ja mä olin ihan vieroitusoireissa teistä ja teidän kuulumisista ja sillä aikaa täällä oli tullut vauvauutisia ja kaikkee muutakin. Halit niille, jotka tarttee..pää on tosi laho, raskausdementia ei oo mitään verrattuna tähän muistin katkeiluun!!!

Meillä kaikki oikein kivasti! Ristiäisiä suunnitellaan vauvan lasketun ajan päivälle, papustiina wilhelmiina tirpastiina ois silloin reilun kuukauden ikäinen. Tirpastiina nukkuu hyvin, syö hyvin mun rintaa (no joo, molempii), tykkää ulkoilla vaunuissaan (-->nukkuu hyvin) ja vatsakin toimii kivasti. Napatynkä irtos viime lauantaina ja nyt ollaan päästy kylpyihinkin. Ohjeistivat suihkuun siihen saakka kunnes tynkä on irronnut. Neito tykkää seurustella ja viekustella mut nukkuu yöt kyllä kehdossaan, aamulla viekustellaan usein kaikki yhdessä.

Mies on ollut kotona siitä kun kotiuduttiin (eli 1½viikkoa) ja palaa töihin torstaina. Sit meillä alkaa arki. Toivottavasti se lähtee sujumaan yhtä hyvin kuin tää alku muuten. Vähän jo odotan sitä et mies menee töihin. Siis kivaa meillä on keskenään ollut, mut kiva päästä myös kokeilee et miten se arki tosiaan onnistuu. Mä oon kuitenki itteki ollu tosi hyvässä kunnossa koko ajan. Mulla ei tosiaan tullut repeämiä, tikkejä, pukamia tms. Jälkivuoto ainoa vaiva, jälkisupparitkaan ei kestäneet kauaa.

Miehen kotona olosta vielä. On ollut ihanaa kun se on pari kertaa syöttänyt pullosta yösyötöt mun pumppaamaa maitoa niin, et mä oon saanu nukkua koko yön nousematta. Mies siis on niinä öinä vaihtanu sen kuivii ja muutenki hoitanu miten on tarvinnu. Ihan huippua! Vaikka heräsinkin vauvan ääntelyyn niin voin vaan kääntää kylkee ja töniä miestä nousemaan. :D Toki meijän neiti nukkuu aina vähintään 3-3½h kerrallaan ja usein jopa 4-5h, joten ei joka tapauksessa tartte koko aika heräillä, se on varmaan tosi rankkaa.

Oon tosi onnellinen et imetys on diabeteksestä huolimatta (monille diabeetikkoäideille imetys omien sokereiden takia liian rankkaa) onnistunut tosi hyvin ja voin helposti jatkaa sitä. Mitäs vielä. Juu, neito oli muutes saavuttanut syntymäpainon viime perjantaina eli täysiaikaisen tahdissa kuulemma, neuvolan th:n mukaan ennenaikaisen ei ois tarvinnu näin nopeasti.

Jeps, ehkä tässä nyt päällimäiset. Kovasti jännään täällä teijän juttuja ja odottelen uutisia! Tsemppiä! :hug:

-emv ja tirpastiina 2vkoa 4päivää :heart:
 
Huomenia!

Emv tosi kiva kuulla että pikkuinen on kasvanut niin hyvin! Ja ihanaa että sun mies on huolehtinut yösyötöistä ja vaipanvaihdoista niin oot saanut levätä. Varmaan miehestäkin tuntuu hyvältä olla "tarpeellinen", kun melkein koko raskaus on vähän niinkuin naisen harteilla. Että sitten kun vauva syntyy, niin pääsee mieskin osallistumaan.

Ihanaa saada täältä vertaistukea tähän antisosiaalisuuteen. Luulin että olen ainoa joka ei tosiaan jaksa enää nähdä kuin ehkä paria tyyppiä. =) Sinänsä se on vähän ristiriitaista kun meinaa aika tulla pitkäksi.

Tänä aamuna oli neuvola, ja tässä kuulumisia:

Paino -1kg. :eek: ihan ihmeellistä, kun viimeksi oli noussut 700g. Mutta neuvolatäti sanoi että paino monesti laskee lopussa, ja mulla oli lapsiveden määräkin hieman vähentynyt. Sanoi, että ne on kaikki merkkejä siitä että synnytys käynnistyy aivan pian.

Turvotus - (mulla ei ole missään vaiheessa ollut onneksi turvotusta)
U-prot - (sama viime viikolla)
U-gluk - (sama viime viikolla)
RR 122/78 (viime viikolla 106/62). Kuulemma verenpaineen lievä nousu lopussa ennakoi myös synnytyksen käynnistymistä)
SF 32 (viime viikolla 31.5)
Vauvelin sydänäänet oli vahvat ja 136, raivotarjonnassa edelleen, ja kuulemma laskeutunut "aivan lähtökuoppiin". Terkka sanoi, ettei usko että menen ensi viikolla enää neuvolaan. Sanoi että synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. =) Mulle se kyllä sopis oikein hyvin!

Viime yönä oli tosi tukala olo, supisteli ja oli sellaista lievää pahoinvointia, mutta sain sitten lopulta kuitenkin nukuttua. Oon juonut tosi paljon sitä vadelmanlehtiteetä viimeisten kolmen viikon aikana, ja täytyy sanoa että se tuntuu toimivan, sillä harjoitussupistukset ovat käyneet paljon intensiivisemmiksi. Olen kuullut myös että sen juominen auttaa synnytyksestä palautumisessa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Huomenna on sitten se täysikuu - katsotaan pitääkö vanha legenda paikkaansa ja synnyttääkö kukaan meistä. :LOL:

AnnaBanana 38+2
 
hellou pitkästä aikaa,
onnea hurrrjasti vauvan saaneille! :heart:

oma olo on TU KA LA... :'( en tosiaan ole enää sosiaalinen enkä muutenkaan jaksa enää oottaa, no välillä on parempia päiviä mut enää muutama päivä laskettuun ja oikeesti tuntuu et ei tää vauva tuu ikinä..

arvet vaan venyy ja masu roikkuu, silti vauvan jalat viuhtoo kylkiluitten alla, pelottaa mikä iso mytky sieltä on tulossa..

AnnaBanana hyvältä kuullostaa sun terkkarin kommentit =)

mulla myös neuvola (taas) torstaina, aijon nyt kyl jo valittaa, oon aina nin kiltti ja 'kaikki on kivasti', en saa enää nukuttua ku lonkat huutaa ja muutenki paha olla..

pääkipu myös vaivaa :|

sori valitusvirsi :D
 
Hei taas pitkästä aikaa =) .

En oo ehtiny pahemmin koneella olemaan,pikaisesti oon yrittäny käydä lueskelemassa teidän kuulumisia.

Ensin suuren suuret onnittelut vauvansa saaneille :flower: :flower: .

Täällä alkaa kans oleen lähellä vauvan saaminen,viime perjantaina tuli käytyä jo synnärilläkin kun supistuksia tuli tosi tiheään ja kivuliaasti yli parin tunnin ajan. No mut eikös ne loppunut sitten melkein heti kun käyrälle pääsi..takasin kotiinhan sieltä sitten tultiin vielä. Kotona supistelut jatku aamuyöhön asti ja sit loppu ku seinään. Eilen kävin taas osastolla pyörähtämässä ku harkittiin käynnistämistä,oli kuitenkin niin täyttä että passittivat takas kotiin. Ihanaa tää pallottelu edes ja takas :kieh: .
No torstaina ollaan sitten menossa suoraan saliin käynnistykseen,tarkotus olis tipalla ja kalvojen puhkaisulla käynnistää. Eli torstaina viimeistään pitäis olla tyttö sylissä :D .
Lääkäri teki eilen aikas kovakouraisen sisätutkimuksen jos lähtis itsestään käyntiin ennen torstaita,mut musta tuntuu et tää vauva viihtyy liian paljon yksiössään eikä lähde ku vasta kunnon häätöyrityksillä :LOL: .

Syy käynnistykseenhän mulla on se että mä en pysty synnyttään alateitse kauheen kookasta vauvaa ja painoarvio synnytyksen ajankohtana olis sellanen 3,5kg. Torstaina tulee 38 viikkoa täyteen,eikä täällä ilmeisesti mielellään sitä ennen lähdetä käynnistelemäänkään.

Mutta sellaista tälle suunnalle,anteeks tää omanapaisuus :ashamed: .

:hug: kaikille niitä tarvitseville ja paljon jaksamisia. Kirjoittelemaan tuun sitten viimeistään kun tyttö on ponnistettu maailmaan =)

tiitiäinen ja mussukka
 
POKS 34+0 täynnä, mä tuun edelleen hitaasti mutta sitäkin varmemmin perässä.. :D

Tiiä mikä tolle muksulle iski mut häpyluun alueella tuntuu koko ajan tasanen jumps, jumps, jumps...Tiiä iskikö sille hikka vai mikä..Aikas, ärsyttävää.. :D

Mut mä jatkan kahvittelua! :)
 

Yhteistyössä